Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
dancho.danev написа: Пробвай първо с нулиране на маслото. Макар,че грешката за която съобщаваш е друга.. Маслото беше сменено преди 2 седмици и съответно тогава е нулирано. nikentce написа: Според мен е прекомерно натрупване от повече на брой прекъснати регенерации. Само Torque-a му е майката и внимателно следене като наближи 65%, за да не се гаси мотора при стартирало регенериране. Тази грешка се беше появила преди време, когато почна да мина лампата за ДПФ-а. Обаче тогава не се включи чек енджина,а само ДПФ-а. Колата в момента е в сервизен режим, мощността е намалена сигурно на половина и оборотите са ограничени до 3000. Явно спукания маркуч го е довършил DPF-a. Все пак около 1000 км карах със спукания маркуч докато се усетя. И през това време 5-6 пъти светваше лампичката. Все пак сега чека и ДПФ-а се включиха след 100 км магистрала със 120 постоянна скорост на 6та на около 2000 оборота - най-благоприятното време за регенерация, така, че явно е тотален блокаж щом тогава се включи.
|
|
|
Сря Юли 18, 2018 12:08 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Тази грешка се беше появила преди време, когато почна да мина лампата за ДПФ-а. Обаче тогава не се включи чек енджина,а само ДПФ-а. Колата в момента е в сервизен режим, мощността е намалена сигурно на половина и оборотите са ограничени до 3000.
Явно спукания маркуч го е довършил DPF-a. Все пак около 1000 км карах със спукания маркуч докато се усетя. И през това време 5-6 пъти светваше лампичката.
Все пак сега чека и ДПФ-а се включиха след 100 км магистрала със 120 постоянна скорост на 6та на около 2000 оборота - най-благоприятното време за регенерация, така, че явно е тотален блокаж щом тогава се включи. А ти в крайна сметка смени ли го маркуча или залепен го караш още? То така и така ще трябва да го "переш" DPF-a, но щом на магистрала си го напълнил така - провери пак всичко откъм мотора дали функционира нормално. В твоята ситуация бих направил и една диагностика на дюзите. Има и друга вероятност - да си имал прекъснати регенерации преди да тръгнеш магистрално и саждите да са се качили над ниво, което да пречи провеждането на нормална регенерация още преди да стъпиш на магистралата, а вече там да се е дозатлачил напълно. deo76 споделя, че на магистрала му изгаря постепенно саждите без да провежда регенерация, понеже DPF-a седи нагорещен на около 350-400 гр., но аз при мен не забелязвам такова нещо. При мен на магистрала ту сваля 2-3%, ту вдига 4-5%, но общо взето като краен резултат просто много по-бавно пълни(около 1% на 100 км.) Горивото също не е за изключване. Сменял ли си бензиностанцията преди това магистрално? Като си настроиш torque-a след този проблем ще ти е по-лесно да държиш профилактика.
|
|
|
Сря Юли 18, 2018 12:54 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
dancho.danev написа: Въпреки проблемите които имах никога не ми е минавало през ума да си купувам по-стара кола. Светът върви напред и се развива, там задна скорост няма. Е виждам никакво предимство да карам кола произведена през 2013 или 2002(каквато беше предната ми кола, която в момента си карам, заради тъпия дпф). И двете се чупят( и не става дума само за дпф, за една година съм налял 1000 лв в ремонти - а си го представях като взема три годишна кола( и то субару),че поне две години минимум само ще наливам и карам) и в двете наливаш пари и двете вършат това за което си ги взел. Разликата за мене е в едни много хиляди, дето като те удари някой ей там ги хвършял за няма нищо, освен ако не си с каско което за три години струва колкото една “нова” кола от 2004. Така, че още малко ще се замисля за нещо от 2005. Приемам предложения за бартер.
|
|
|
Чет Юли 19, 2018 5:36 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Е виждам никакво предимство да карам кола произведена през 2013 или 2002(каквато беше предната ми кола, която в момента си карам, заради тъпия дпф). И двете се чупят( и не става дума само за дпф, за една година съм налял 1000 лв в ремонти - а си го представях като взема три годишна кола( и то субару),че поне две години минимум само ще наливам и карам) и в двете наливаш пари и двете вършат това за което си ги взел. Разликата за мене е в едни много хиляди, дето като те удари някой ей там ги хвършял за няма нищо, освен ако не си с каско което за три години струва колкото една “нова” кола от 2004. Така, че още малко ще се замисля за нещо от 2005. Приемам предложения за бартер. Прав си и нямам за идея да те оспорвам, но съвсем скоро идват времена, където няма да имаме вече тоя избор. Световната икономика все повече ни затяга примката с рестрикции и ограничения за да спрем да ремонтираме и експлоатираме старото, а да купуваме по-новото, което е по-некачествено и съответно да го сменяш по-често, за да се захранва световното производство и потребление. И така докато не почнем да ровим в боклук до колене по цялата планета . Утре например ще тръгнеш на екскурзия с колата и няма да те пуснат в Мюнхен например, защото возилото ти е от 2005-та, няма DPF и не отговаря на стандартите. В момента се подготвя задължително вграждане на DPF вече и за бензиновите мотори за Европа, така че няма да има отърване. Иначе положителната разлика между двете години, които коментираш е например сигурността, което не е за пренебрегване предвид все по-голямата лудница в която шофираме ежедневно. А че ще плащаш и за двете - ще плащаш, това не можеш да го избегнеш, защото така е програмирано да бъде. Извинявам се за офтопика.
|
|
|
Пет Юли 20, 2018 9:50 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Постове: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Всеки сам решава каква кола да кара. Аз само изразих моето лично мнение. Но няма такава кола която да не се чупи. От дребничкия Фиат Панда до луксозната S класа всички влизат с сервиза поне по 1 път годишно. Само сметките които идват след това са различни. Давам тези примери защото във фирмата където работя ги има и карам и двете. Субару не прави изключение. Когато я купувах, преди да подпиша договора ме попитаха в прав текст освен цената на колата мога ли да си позволя да плащам 20 рапена за всеки километър пробег! Това са около 33 стотинки. За съжаление в България много хора си мислят, че като платят едни пари и им остава само да карат. Уви колата е разход и тя "дои" стопанина си ежедневно. Който не желае да плаща поддръжка минава на вариант "кола под наем" или такси. Малко дълго се получи и изобщо не е по темата но мисля, че е поучително. Ако модератора прецени, че е спам да трие.
Сега по същество: Колегата nikente в общи линии е дал много правилна насока. 1 Отстраняване на проблема с маркуча. Най-добре с нов, защото кърпената работа си остава винаги кърпена. 2 "пране" на филтъра 3 Пълна диагностика, някъде където имат субарска програма и отстраняване на евентуален проблем. 4 Само хубава нафта. Хубаво е човек да има на телефона си програмата за постоянен мониторинг на филтъра. Спестява МНОГО главоболия. Разбира се всичко това ако колата ще се кара и за в бъдеще. Поздрави!
|
|
|
Пет Юли 20, 2018 11:06 am |
|
|
bubaru
|
Според мен категорично трябва да се избягва "нов" внос на дизелови коли. Няма смисъл толкова сложни коли да се купуват стари за малко пари и после да се чуди човек как да ги оправя...а то няма как да е евтино...Бензини все още има атмосферни, а и тези с турбо или компресори не са чак толкова капризни като дизелите. Отделно че дизеляците обикновено са навъртели доста повече км, преди някой да я "хвърли" за внос в БГ....За Субару дизел пък съвсем няма да коментирам...от първите 2-3 години на внедряване не остана жив мотор, следващите са също пейн ин дъ ес...човек става роб на покупката си, следи с торкове, мие филтри, слага добавки, кара не по предназначение само и само да вземе да регенерира, стиска палци нафтата да е читава...."ай сектир бе, да не е Лайза Минели".. Имам опит с бая съвременни дизелови мотори, карани само в БГ и нещата са съвсем по-нормални и поносими от това което чета тук....
|
13
|
|
Пет Юли 20, 2018 11:35 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
|
Сря Авг 08, 2018 11:10 am |
|
|
nikentce
|
В точка 3 с червено може би е точно това, което ти се случи на магистралата, ако залепването ти пропуска по малко без да го усещаш.
|
|
|
Сря Авг 08, 2018 11:22 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
До колегите които ще имат проблем с маркуча: Купих си следния маркуч (около 35лв с доставката) - малко се реже понеже е дълъг и пасва перфектно - вече 1 000 км никакъв проблем - и е 3 пъти по-евтин от оригинален ВТОРА РЪКА. (5 пъти от нов) Не виждам никакъв смисъл да дам 150 лв за някакъв тъп маркуч, дето ще се спука след още 150 000км, като мога да дам 30лв за същия маркуч. Колко ще издържи - ще покаже времето - истината е,че е малко по-тънък от оригиналния. (4.5мм vs 5мм)
|
|
|
Вто Сеп 11, 2018 11:39 pm |
|
|
nikentce
|
А какво стана с регенерациите на DPF-a - влезна ли си в нормален режим?
|
|
|
Сря Сеп 12, 2018 1:20 pm |
|
|
nevidim
Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am Постове: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
|
Привет, колеги,нуждая се от разяснителна помощ. Свалих си Torgue Pro, но нещо не ми се получава. Попълвам полетата, но накрая ми изписва ето това: И да попитам, защо горе в левия ъгъл, това което е като флашка /между телефона и колата/ е червено?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Сеп 20, 2019 4:00 pm |
|
|
nikentce
|
nevidim написа: Привет, колеги,нуждая се от разяснителна помощ. Свалих си Torgue Pro, но нещо не ми се получава. Попълвам полетата, но накрая ми изписва ето това: И да попитам, защо горе в левия ъгъл, това което е като флашка /между телефона и колата/ е червено? Дай скрийншоти от това, което си въвел като код. Сигурен ли си, че си направил pair на устройството с телефона?
|
|
|
Съб Сеп 21, 2019 9:01 am |
|
|
nevidim
Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am Постове: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
|
Привет. Би трябвало да е станала връзката м/у телефона и устройството, защото ми показва обороти,но явно нещо не правя както трябва. Ето какво попълвам в полетата:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Съб Сеп 21, 2019 9:45 am |
|
|
nikentce
|
Еми нормално да ти хвърли грешка. В първото поле въвеждаш само: 22125b От къде го видя това: Mode:..... Другото PID за Soot Accumulation Ratio също ти е важно. По него ще се ориентираш кога ти наближава регенерация.
|
|
|
Съб Сеп 21, 2019 3:46 pm |
|
|
nevidim
Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am Постове: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
|
Много ти благодаря, да си жив и здрав. Ако минаваш през Търново, ще почерпя. А да те попитам, защо този Soot не ми го дава в %, както е при вас, а само "on"? На units посочих проценти, и на теста ми показа процентите, но когато го изкарах на екрана показваше само on. Пак ли нещо съм сгафил, като Mode-то, което съм го видял в главата си.
|
|
|
Съб Сеп 21, 2019 5:27 pm |
|
|
nikentce
|
nevidim написа: Много ти благодаря, да си жив и здрав. Ако минаваш през Търново, ще почерпя. А да те попитам, защо този Soot не ми го дава в %, както е при вас, а само "on"? На units посочих проценти, и на теста ми показа процентите, но когато го изкарах на екрана показваше само on. Пак ли нещо съм сгафил, като Mode-то, което съм го видял в главата си. Ако правилно си въвел кодовете в полетата, значи не си избрал подходящ дисплей. Дай скрийншотове и от soot-а да погледна.
|
|
|
Съб Сеп 21, 2019 7:51 pm |
|
|
nevidim
Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am Постове: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
|
Ето от къде го избирам и има показател в проценти, а като се появи на дисплея не е правоъгълен като вашите, а кръгъл.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Сеп 22, 2019 9:02 am |
|
|
nikentce
|
Избрал си стандартен кръгъл On/Off дисплей, а той показава само On/Off Трябва да избереш правоъгълния "Digital Display"
|
|
|
Нед Сеп 22, 2019 3:46 pm |
|
|
Greg4o
|
Warxcell написа: До колегите които ще имат проблем с маркуча: Купих си следния маркуч (около 35лв с доставката) - малко се реже понеже е дълъг и пасва перфектно - вече 1 000 км никакъв проблем - и е 3 пъти по-евтин от оригинален ВТОРА РЪКА. (5 пъти от нов) Не виждам никакъв смисъл да дам 150 лв за някакъв тъп маркуч, дето ще се спука след още 150 000км, като мога да дам 30лв за същия маркуч. Колко ще издържи - ще покаже времето - истината е,че е малко по-тънък от оригиналния. (4.5мм vs 5мм) Проблемът е ,че не издържат. Наблюдавай го често. Има защо да се похарчат 150 лв за 150 хиляди км.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Нед Сеп 22, 2019 7:17 pm |
|
|
nevidim
Регистриран на: Съб Яну 26, 2019 9:58 am Постове: 25
Автомобил: Outback 2.0 D 2013
Рейтинг: 0
|
nikentce написа: Избрал си стандартен кръгъл On/Off дисплей, а той показава само On/Off Трябва да избереш правоъгълния "Digital Display" И още веднъж,да си жив и здрав,приятелю. Още една почерпка имаш. А забелязах,че когато тръгнах беше 27% и реших да покарам като бензинка,както споменава един колега тук,но се покачи до 35. След това започнах да карам "нежно" и падна до 30. Сигурно щеше да падне още,но си пристигнах.
|
|
|
Нед Сеп 22, 2019 9:44 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта |
|