Автор |
Съобщение |
rockton
Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 6:18 am Мнения: 36 Местоположение: софия
Автомобил: Форестър 2.0 МТ
Телефон: 0896633459
Рейтинг: 45
|
bubaru написа: Този филтър не може ли да се махне и след това да се ремапне колата, така че да не го търси ЕКУ-то.Даже и мощността ще скочи малко.Чувал съм, че има хора, които са го направили с различни марки коли. Очевидно това ще е проблем в БГ дълго време с нафталина, който се продава. -Да може да се махне DPF-FAP- или така нареченият "катализатор" уловител и рециклатор на твърди частици. При някой видове автомобили, примерно при френските "чикии" методиката е премахване и ремапване, тоест заместване на файла в епрома с модифициран, и нетърсещ този филтър, за да не "реве" ЕЦУто постоянно за него и за екологията Да ама при Субару такава методика и технология(коректна) все още няма измислена от "хакерите"...та засега все още чакаме развитие.
_________________ "четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0876 294571
|
|
|
Нед Ное 13, 2011 11:13 am |
|
|
galant
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 5:49 pm Мнения: 43 Местоположение: София Рейтинг: 0
|
И при немските става без проблем.Просто електрониката на Bosh я лекуват масово.
_________________ subaru legacy 2.5i 2004,Subaru Legacy 2.0d SW 2009
|
|
|
Съб Дек 24, 2011 8:43 am |
|
|
six_stars
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am Мнения: 1254 Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
|
stocky написа: Цитат: Колега, подозирам, че жена ти кара турбо-бензин и харча на масло е нещо напълно нормално при такива коли! Това за всички марки ли се отнася? Аз не виждам нищо нормално в това една кола, пък била тя и с турбина да харчи масло... При мен, също има харчене, като види магистрала бека. За 5000 км с ходене по морето, насам-натам, долях 1л. Сега, вече 3500-3600 не е мръднало на градско каране. Ама на магистралата гледам да не слизам под 180-190. Приятел с трибека, също забелязва харчене, още от нова, та си мисля, че при сериозно натоварване, може би е нормално да похарчват. Единствения проблем, е занимавката по проверката. Дизелите на ауди, особено 3.0, от който имам преки наблюдения, харчат страхно много - поне 2-3 литра (минимум) от смяна до смяна.
_________________ Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
|
|
|
Вто Дек 27, 2011 3:21 am |
|
|
phill
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 2:34 pm Мнения: 72 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
|
six_stars написа: Ама на магистралата гледам да не слизам под 180-190. С тая скорост, няма как, въпреки че си със зверски двигател. Като гледам Трибеките по магистралата - ми вие не карате бе, вие прелитате ! Относно DPF филтрите, ми стана интересно и зачетох. Това ми хареса най-много : http://www.theaa.com/motoring_advice/fu ... lters.htmlС две думи какво разбрах от няколко източника : - DPF филтъра, е елемент, изпълняващ ролята на "торбата" в една прахусмукачка. Т.е събира сажди. - Конструктивно е направен, след запълване до някакви проценти, да може да се "изпразни", чрез така нареченото изгаряне на частиците. За това е нужно, колата да се кара на високи обороти, за може филтъра да вдигне високи градуси, от които ще изгорят саждите. Т.е висока скорост не е нужна а високи обороти, за да се напече филтъра. - При някой филтри за твърди частици, има допълнителна добавка, която компютъра на колата добавя към нафтата. Целта на тази добавка е да реагира със саждите, за могат да изгорят на много по-ниска температура. - Някои модели коли, имат заложен алгоритъм, когато firmware-а за управляние на двигателя засече препълване на филтъра, колата сама да се опитва да вдига температурата на изгорелите газове чрез различни методи, с цел изгаряне на саждите във филтъра. - Всички модели коли имат проблеми с този филтър. Проблеми се появяват най-често при градско каране на кратки разстояния. За да се опитате да си оправите задръстения филтър : - проверете дали вашата кола се нуждае от доливане на добавката за филтъра ( някои модели нямат ! ) - или се качете на магистралата и карайте на 3-та с 4000 оборота 10-тина километра ( идеята е да е малка скороста и да са високи оборотите за да може да загрява повече двигателя и газовете ) - или застанете на безлюден паркинг, и дръжте около 4000 оборота на място ( внимава се да не прегрее двигателя ! ). ( този номер го гледах на един паркинг, прилагаха го на една каптива, и дълго време се чудех що за простотия прави тая мацка, това до днес, докато не разбрах какво е правила ! ) Чувал съм на пежо, че ги свалят и ги минават с водоструйката ( филтъра за твърди частитици ). Но тук, найстина е обяснено перфектно за DPF-а на Субару : http://subdiesel.wordpress.com/ecu-anal ... anagement/
|
|
|
Вто Дек 27, 2011 12:42 pm |
|
|
six_stars
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am Мнения: 1254 Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
|
Каптивата има лампа, която светва, когато има нужда от процедура за "чистене" на филтъра, която при завършване на процедурата гасне сама - тоест нещо подобно на индикатора за процентите, за който колегите мислят да пишат на японците.
_________________ Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
|
|
|
Вто Дек 27, 2011 5:44 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
При Суби дизел още не могат да го махат ДПФ-а защото той е съчетан с катализатора след него и всичко това е преди турбото?!? Абе луда японска работа. Ако се махне ще стане димяща печка
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Дек 27, 2011 10:00 pm |
|
|
phill
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 2:34 pm Мнения: 72 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
|
mirovarna написа: При Суби дизел още не могат да го махат ДПФ-а защото той е съчетан с катализатора след него и всичко това е преди турбото?!? Абе луда японска работа. Ако се махне ще стане димяща печка То май проблема с турбото седи и при другите машини, на който DPF-a е след него. Ако подмяната с резонаторно гърне не е съобразена със съпротивлението което оказва оригиналния DPF, пак ще се презорва турбото.
|
|
|
Сря Дек 28, 2011 10:47 am |
|
|
BrainStormeR
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 11:01 pm Мнения: 1017 Местоположение: Варна
Автомобил: Volvo, Legacy 2.5 GT, A6 Allroad
Рейтинг: 70
|
phill написа: mirovarna написа: При Суби дизел още не могат да го махат ДПФ-а защото той е съчетан с катализатора след него и всичко това е преди турбото?!? Абе луда японска работа. Ако се махне ще стане димяща печка То май проблема с турбото седи и при другите машини, на който DPF-a е след него. Ако подмяната с резонаторно гърне не е съобразена със съпротивлението което оказва оригиналния DPF, пак ще се презорва турбото. Защо? За турбо кола липса на backpressure СЛЕД турбото е добре - по-бързо развъртане, по-малко съпротивление на високи обороти.
_________________ BMW e 'религия' като SUBARU, но докато едните са в небето, другите са при звездите.
|
|
|
Чет Дек 29, 2011 9:52 pm |
|
|
phill
Регистриран на: Чет Май 26, 2011 2:34 pm Мнения: 72 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 0
|
BrainStormeR написа: За турбо кола липса на backpressure СЛЕД турбото е добре - по-бързо развъртане, по-малко съпротивление на високи обороти. Точно за това говорим - повече въртене за турбото. Мисля че така ще работи двойно повече, ако не за нагнетяването на въздух, то поне ще върти повече за лудо .. т.е лагерите ще свирнат по бързо от очакваното.
|
|
|
Пет Дек 30, 2011 1:07 pm |
|
|
pipo334
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm Мнения: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
|
Привет на всички! Ще изровя темата, за да ви споделя и моя опит с DPF-a. Както някои от вас знаят, от миналата седмица и аз съм горд собственик на OB. Колата беше докарана на собствен ход от Берлин (~2000 км.) без забележки и си я взех вторник. Карах я всеки ден в града и за зла беда още петъка, това прави 3 дни каране в София с нафта от ЕКО,светна лампата за DPF. Интересното е, че лампата светна и след 30 секунди, започна да мига, с което светнаха и още 3 лампи - "check engine", "Vehicle Dynamics Control warning light" и една друга жълта лампа, която не мога да я намеря точно каква е но беше със задраскано "P" (като Parking). Освен това cruise control-a спря да работи. Още в петъка отидох в официялния сервиз на Субару - този на Горубляне, защото така или иначе трябваше да заведем досие на автомобила и да проверят гаранцията ѝ. Ако всичко излезе ок, би трябвало до 03.02.2014г. автомобилът да е с фабрична гаранция. А и както знаем, когато лампата за DPF започне да мига, трябва да се посети сервиз. На път за там сипах Premium Diesel на OMV. Там без да ми обясняват много много ми казаха, че ще пробват "да го изчистят с компютър" и ако не стане, ще запишем час за следващата седмица, за да излязат в движение, с компютър и т.н. Слава богу успяха да го регенерират на място, както и да изчистят грешките и срещу 63 лв. работата беше свършена. Цената няма да я коментирам, но да кажем, че я преглътнах... Другите лампи ми казаха, че са светнали заради DPF-a. Да, но следващия вторник лампата на DPF-a отново светна. Аз приех нещата присърце и взех, че прочетох всичко, каквото намерих из нета за DPF-a, включително и настоящата тема. За моя радост лампата светна, но не започна да мига на път за офиса. Цял ден колата стоя на паркинга. Когато я запалих след работа, лампата за филтъра не светна веднага, но след около минута отново светна. Вече си бях наумил да карам до Вакарел и единствено се молих да не започне да мига преди да изляза на магистралата. Маршрутът ми беше от караулката на Ботевградско, по околовръсното през гара Казичене и после магистрала. За мое учудване лампата на DPF-a изгасна още на гара Казичене. Буквално минутки (по малко от 12 минути) след като мотора позагря (синята лампа за температурата изгасна). Аз все пак си бях наумил и си отидох до Вакарел, за да съм сигурен, че съм го продухал хубавичко! Изводи:- Трябва да се понауча да го карам този OB. За разлика от VW-тата, които съм карал с подобни мотори (2.0cc, 140 hp), OB-ка в нискоте обороти е много тромав и се мъчи. Пример: на легнал полицай с VW минавам на 2ра без грам затормозяване, докату със субиту ще трябва да се минава на първа. Като цяло трябва повечко да изцеждам скоростите и да го карам в една идея по-високи обороти, което за съжаление неминуемо ще вдигне разхода. Вж. приложената таблица. - Когато се прави т.нар. "forced regeneration", срещан още като "compulsory regeneration" в сервиз най-вероятно филтъра не се почиства изцяло, а колкото да изгасне лампата, демек под 85%. Или в сервиза не са извършили процедурата качествено и докрай, или филтъра ми е тотално заминал и на 100 км ще ми светва и ще се затлачва...времето ще покаже. Ще пиша по-натам, за да споделя опит. Въпроси: - Някой да има преки впечатления от добавки и дали е добре да се слага чат-пат? Най-често срещам името на JLM, но и Pedigree pal много я рекламират, а храната им не струва... ПП: Вижте приложените файлове, полезни са!Обърнете внимание на сервизния бюлетин от Subaru за диагностика и регенерация на DPF Който е пропуснал статията за DPF мениджмънт, да я прегледа - http://subdiesel.wordpress.com/ecu-analysis/dpf-management/
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Сря Мар 13, 2013 12:40 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Май отиваш към смяна на филтъра!
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Мар 13, 2013 7:06 pm |
|
|
pipo334
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm Мнения: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
|
mirovarna написа: Май отиваш към смяна на филтъра! Хм, защо мислиш така? Дано не си прав... По чуждите форуми (Австралия) четох за случаи, когато при систематично повтарящи се проблеми, сменят филтъра гаранционно, но нещо ме кара да си мисля, че няма да искат да ми го сменят гаранционно у нас Дано аз не съм прав тук...
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 9:19 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Мисля така щото много често нещо ти свети лампата! Има вариант за ECU remap 184кс и забрана на ДПФ филтъра ама ми искат 1000€. Иначе за 44000км ми е светвала лампата само веднъж.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 9:27 am |
|
|
pipo334
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm Мнения: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
|
За reamp четох, но ще изчакам поне година, за да падне фабричната гаранция. Пък и цените може малко да паднат, знае ли човек... Но и там е мътна и кървава, като гледам - колянов вал се чупел, съединител отивал и т.н. и т.н.
За DPF-a ще го наблюдавам, ако продължава да се задръства често ще настоявам за нов. Дано не се стига до там и дано от Субару София са разбрани...
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 9:34 am |
|
|
zevzek
Think. Feel. Drive.
Регистриран на: Сря Фев 18, 2009 11:36 pm Мнения: 1844 Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Outback H6
Рейтинг: 238
|
Филтъра го сменят гаранционно ако се наложи, аз бих заложил на друг сервиз, примерно в Пловдив.
_________________ If in doubt, FLAT OUT!
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 9:39 am |
|
|
pipo334
Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm Мнения: 34 Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
|
zevzek написа: Филтъра го сменят гаранционно ако се наложи, аз бих заложил на друг сервиз, примерно в Пловдив. Благодаря за съвета!
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 9:50 am |
|
|
k_u_d_o_s
Регистриран на: Сря Сеп 23, 2009 3:47 pm Мнения: 89 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.0D, Honda Prelude BB4
Рейтинг: 12
|
Относно скоростите(малко офф ама в тая тема си писал), моя ОВ е предния но явно положението е подобно.
На мен също ми отне малко време да свикна да карам дизела и до главно заради 1ва и 2ра скорост. Със всички коли който съм карал е така както казваш - на ниска скорост може да караш на 2ра, но при ОВ трябва да вдигнеш обороти и тогава може да смениш на 2ра.
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 6:25 pm |
|
|
Greg4o
|
k_u_d_o_s написа: Относно скоростите(малко офф ама в тая тема си писал), моя ОВ е предния но явно положението е подобно.
На мен също ми отне малко време да свикна да карам дизела и до главно заради 1ва и 2ра скорост. Със всички коли който съм карал е така както казваш - на ниска скорост може да караш на 2ра, но при ОВ трябва да вдигнеш обороти и тогава може да смениш на 2ра. Мисля,че тази слабост се получи след смяна на софта на Дизелите тъй като много моряха съединителите и свалиха въртящия момент на ниски обороти.Има и по-запознати колеги и ако не е писано някъде значи съм го чул в някой сервиз
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Чет Мар 14, 2013 8:08 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Колеги, при мен за 115 хил. км DPF-a е светвал веднъж. Но от време на време, примерно на 2-3 дни усещам, че колата върви осезаемо по-малко за 5-10 минути без обаче да светва никаква лампа. Имате ли такива наблюдения и при вас?
|
|
|
Нед Апр 07, 2013 3:34 pm |
|
|
tony
|
Има нов софтуер (service pack 207) които заменя 206. Препоръчвам да го инсталирате. Процедурата трае около 20 мин.
|
|
|
Нед Апр 07, 2013 7:25 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|