Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
nikentce написа: За под 10 000 км. годишно или само за градско шофиране, експлоатацията на дизел с DPF е по-скоро наказание, което не се обосновава и икономически, особено с отвратителното качество на дизела в България. Абсолютно съм съгласен! Иначе за цените в сервиз Дунев: Първо направих едно водородно почистване (понеже чух добри отзиви и исках да пробвам) - 50 лв и след това, една диагностика (понеже нямаше абсолютно никакъв ефект на моя автомобил) - 50 лв Издразних се, защото преди самото водородно почистване ги попитах какво всъщност почиства (видях, че на рекламната им брошура е изобразен DPF филтър, а на мен вече ми светеше лампата) и те ми казаха, че почиства цялата система, включително и DPF филтъра. Но това не се случи! Реално рекламата им е подвеждаща и това доста ме ядоса. Принудиха ме да си направя диагностика, от която ми казаха, че ми бил запушен филтъра и трябвало да се изпере ("Добър ден! Как не се бях досетил?!", това можех да им го кажа безплатно, а не срещу 50 лв, както и да е...) - 100 лв на вятъра. След няколко дена оставих колата там за изпиране на филтъра. Ето какво са направили и колко струва: Демонтаж, монтаж и почистване на DPF филтър: 335 лв Демонтаж, монтаж и почистване на всмукателен колектор: 185 лв гарнитури: 56,80 лв консумативи: 15 лв масло: 136,80 лв (6 литра по 22,80 - Havoline Energy 5W30) маслен филтър: 18,40 лв друг труд: 27 лв Общо е 774 лв (без онези 100 лв по-горе) Това е към дата 16 Август 2017-та. Ефектът трае 3 месеца
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Вто Дек 05, 2017 9:52 am |
|
|
nikentce
|
CUPONa написа: nikentce написа: За под 10 000 км. годишно или само за градско шофиране, експлоатацията на дизел с DPF е по-скоро наказание, което не се обосновава и икономически, особено с отвратителното качество на дизела в България. Абсолютно съм съгласен! Иначе за цените в сервиз Дунев: Първо направих едно водородно почистване (понеже чух добри отзиви и исках да пробвам) - 50 лв и след това, една диагностика (понеже нямаше абсолютно никакъв ефект на моя автомобил) - 50 лв Издразних се, защото преди самото водородно почистване ги попитах какво всъщност почиства (видях, че на рекламната им брошура е изобразен DPF филтър, а на мен вече ми светеше лампата) и те ми казаха, че почиства цялата система, включително и DPF филтъра. Но това не се случи! Реално рекламата им е подвеждаща и това доста ме ядоса. Принудиха ме да си направя диагностика, от която ми казаха, че ми бил запушен филтъра и трябвало да се изпере ("Добър ден! Как не се бях досетил?!", това можех да им го кажа безплатно, а не срещу 50 лв, както и да е...) - 100 лв на вятъра. След няколко дена оставих колата там за изпиране на филтъра. Ето какво са направили и колко струва: Демонтаж, монтаж и почистване на DPF филтър: 335 лв Демонтаж, монтаж и почистване на всмукателен колектор: 185 лв гарнитури: 56,80 лв консумативи: 15 лв масло: 136,80 лв (6 литра по 22,80 - Havoline Energy 5W30) маслен филтър: 18,40 лв друг труд: 27 лв Общо е 774 лв (без онези 100 лв по-горе) Това е към дата 16 Август 2017-та. Ефектът трае 3 месеца Леле човече, направо ти съчувствам за одисеята през която си минал до момента. То затова не си усетил и промяна в колата след Xenum-а, просто не е останало какво да се чисти по мотора Не знам каква диагностика са ти правили, но продължава да ме гложди, че може датчик(датчици) на DPF да не ти работи коректно. На практика за стартиране и протичане на регенерациите компютърът разчита на данните от тях. След като двигателят ти е почистен, или е датчик, или както ico_tech ти писа - може да имаш някакво тежко спичане в DPF-a, което не може да се отстрани с flush и добавки. Между другото моят dpf е свалян, ламарината му е рязана и след това заварявана. Предполагам питата е вадена за по-сериозно почистване. Нищо чудно и моята кола да е имала такъв казус преди, все пак наближава 300 000 км. пробег. Сега обаче си работи нормално. Провери какви са датчиците по DPF-а и колко струват нови. Ако не са съществена сума пробвай първо с тях. Ако това не помогне - потърси и къде евентуално могат да ти извадят и прегледат питата на DPF-а. Според мен зорът ще ти е еднократен докато достигнеш до проблема, но след това няма да имаш проблеми ползвайки по-хубаво гориво или периодична поддръжка с добавки.
|
|
|
Вто Дек 05, 2017 12:47 pm |
|
|
ico_tech
|
|
Вто Дек 05, 2017 2:37 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: Колега Nikentce - рязането на корпуса на филтъра най-често е с друга цел Довърши си мисълта де . Смяташ, че може да е махана или сменяна питата ли? Ако е сменяна - поне за сега работи нормално. Ако допуснем, че е махната, то трябва и софтуеърно да се "изреже" и torque би трябвало да не чете регенерации, а и колата не пропушва, та да се съмнявам, че ми е махнат DPF-а.
|
|
|
Вто Дек 05, 2017 3:49 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
Здравейте, колеги! Ето го краят на сагата (надявам се). Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. Ето какви са ми наблюденията до момента (около 300 км вече): - Няма никакъв пушек от ауспуха; - Няма промяна в звука на двигателя; - Не усещам никаква разлика по отношение на ускорението; - когато сменям ниските предавки (1-ва, 2-ра и 3-та), в първия момент, когато оборотите са все още ниски (до 2000 - 2200 оборота), колата тръгва много по-леко и свободно. Преди беше по-мудно, ограничено, а понякога и давещо се (ако ме е домързяло да увелича предварително скоростта); - Разходът ми падна с почти 2 на 100! Това въобще не го очаквах, а и не беше търсен ефект, но е добре дошъл. - Единственото негативно нещо е, че миризмата от ауспуха е вече характерната за изгорелия дизел. Не е силна, но се усеща (разбира се, защото я търся) Може би ако не я мисля, няма да я забележа. Надявам се наблюденията ми да са полезни. П.П. относно програмата TorquePro - вече няма показания за нивото на саждите, както и за разреждане на маслото (което е много ясно, след като съм махнал филтъра). Температурите на катализатора и другите датчици започват от 600° нагоре. Не знам дали са реални или просто софтуерът, с който ми премахнаха филтъра ги лъже.
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Пон Дек 11, 2017 2:18 pm |
|
|
nikentce
|
CUPONa написа: Здравейте, колеги! Ето го краят на сагата (надявам се). Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. Ето какви са ми наблюденията до момента (около 300 км вече)..... Най ми е интересно да споделиш отзиви след минаване на годишен технически преглед. Не просто дали са те пуснали на пункта, а дали колата успява да се задържи в границите на Евро 5 без DPF-а и със софтуеърните корекции на компа. Ще е полезно и други колеги с изрязани DPF-и да споделят същото, защото това, че не пуши видимо сериозно, не означава, че не отделя повишено количество фини прахови частици. Четох тези дни, че КАТ вече са снабдени с 2 мобилни станции за измерване на отработилите газове, а в бъдеще се очаква да закупят и още, и да започнат на пътя акции с проверки дали отработилите газове са в производствената еко норма, и ако не са - ще спират автомобила от движение, докато не се приведе в норма. Най-тъпото е, че могат да спрат Евро 5, който малко се отклонява от нормите, а да не спрат някой стар 30-годишен трактор, който замърсява десетки пъти повече, защото той не е произведен под еко норма и на талона му не пише нищо.
|
|
|
Сря Дек 13, 2017 6:12 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
nikentce написа: ... Най-тъпото е, че могат да спрат Евро 5, който малко се отклонява от нормите, а да не спрат някой стар 30-годишен трактор, който замърсява десетки пъти повече, защото той не е произведен под еко норма и на талона му не пише нищо. В България всичко е наопаки, защото властта е в ръцете на невежи и алчни нещастници... Ето затова, карайки с гориво по "БДС", си разваляме автомобилите, махаме DPF-и и в крайна сметка хвърляме мноого пари на вятъра. Относно прегледа - и на мен ще ми е интересно! Но това ще стане чак Септември 2018-та... Нека наистина тези, които вече са минавали преглед с премахнат DPF да споделят опита си.
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Чет Дек 14, 2017 1:12 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Аз минах веднъж вече без ДПФ лятото. Не ми мериха газовете. Относно Еко нормите, няма как автомобил с премахнат ДПФ да поддържа ЕВРО 5 без него. Той за това и е там, заедно с катализатора и EGR- a. Всички тези хуйни са там, спъвайки двигателя и доближавайки изгорелите газове до продуктите, отделяни при съвършено горене на изкопаеми горива СО2 + Н2О и намаляване на NOx, отделян особено от дизеловите двигатели, работейки при бедна смес на празен ход. Отделно, специално за мен, дизелово Субару е непродаваемо и ще го карам докато ми прекратят регистрацията поради липса на ДПФ или грохне до степен да е икономически нецелсъобразен ремонтът му.
П.П. Държа да отбележа, че го махнах не защото искам да си правя "бегачка" колата.
|
|
|
Чет Дек 14, 2017 10:37 am |
|
|
nikentce
|
takinardi написа: Аз минах веднъж вече без ДПФ лятото. Не ми мериха газовете. Относно Еко нормите, няма как автомобил с премахнат ДПФ да поддържа ЕВРО 5 без него... И аз това смятам, но ми е интересно да се засекат точни стойности - с колко точно се отклонява. takinardi написа: Отделно, специално за мен, дизелово Субару е непродаваемо и ще го карам докато ми прекратят регистрацията поради липса на ДПФ или грохне до степен да е икономически нецелсъобразен ремонтът му. Чак пък непродаваемо? Ето - ние сме си купили . По-трудно продаваемо е - факт, и вървят на по-ниски цени от бензиновите, но пък съответно и ние сме платили по-ниска цена при покупката.
|
|
|
Пет Дек 15, 2017 10:39 am |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Всеки плюе по дизела. Знае, не знае плюе. По форуми и сурат фермани всеки вика- Бегай. Аз бях пуснал обява за моето за проба, за 4-5 месеца нямах даже обаждане. Ти прецени колко трудно ( не) продаваемо е. Предполагам за Форестър дизел, няма да е по- различно от Легаси.
|
|
|
Пет Дек 15, 2017 3:58 pm |
|
|
tarambuka3500
|
всичко зависи от цената
|
|
|
Пон Дек 18, 2017 11:57 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Нали знаеш, когато е висока- много скъпо, когато е ниска- има нещо съмнително.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 9:20 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
CUPONa написа: Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. - Единственото негативно нещо е, че миризмата от ауспуха е вече характерната за изгорелия дизел. Странно, попринцип катализатора се грижи за миризмата, DPF само за черния дим. имам форд физел от 2002 и субаруту от 2013 (форда е без DPF - фабрично,само катализатор) - отзад миришат по абсолютно идентичен начин. CUPONa написа: - Разходът ми падна с почти 2 на 100! Това въобще не го очаквах, а и не беше търсен ефект, но е добре дошъл. Чак пък 2 литра? Ако това е валидно при мене трябва да стане 4 на 100км Колко ти гореше преди?
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 12:34 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
nikentce написа: и вървят на по-ниски цени от бензиновите, но пък съответно и ние сме платили по-ниска цена при покупката. Моето като го купувах беше долугоре на еднакви цени. Имаше и XT с 100 000км повече (беше на 230 000км) и 6000 лв по-евтино. (за 36 000лв).
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 12:39 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
Warxcell написа: CUPONa написа: Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. - Единственото негативно нещо е, че миризмата от ауспуха е вече характерната за изгорелия дизел. Странно, попринцип катализатора се грижи за миризмата, DPF само за черния дим. имам форд физел от 2002 и субаруту от 2013 (форда е без DPF - фабрично,само катализатор) - отзад миришат по абсолютно идентичен начин. И аз се зачудих за това. Имам 2.2dCi с катализатор без ДПФ и няма тази миризма. Но, като знам, как ги премахват с отвертка и чук и керамиката се вади през процеп на парчета, нищо чудно да са изкъртили всичко.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 1:50 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Моето като го купувах беше долугоре на еднакви цени. Имаше и XT с 100 000км повече (беше на 230 000км) и 6000 лв по-евтино. (за 36 000лв). За Forester 2010 г., това лято дизелите вървяха по 12-13 000 лв., атмосферни бензини по 15-16 000 лв., а XT - 18-20 000 лв.
|
|
|
Вто Дек 19, 2017 5:36 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
Warxcell написа: Чак пък 2 литра? Ако това е валидно при мене трябва да стане 4 на 100км Колко ти гореше преди? Да уточня, че тази разлика е само за извънградско. За градското си е почти същото. Преди градското ми беше към 8,5, а извънградското 9-9,5. Хахах - странно, нали? Извън града ми гореше повече, отколкото в града. Това е така, защото моето извънградско е по магистралата, а там под 140 не карам. Сега градското си ми е почти същото, може би падна с 0,5 до 8, но в извънградското имам значителна разлика - сега е около 7,5-8.
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Сря Дек 20, 2017 2:02 pm |
|
|
nikentce
|
Да опресня малко темата с обратна връзка от последните месеци, и малко повече наблюдения с torque-a. След като започнах да следя с torque - имах 2 нормални регенерации до 0% преди да направя първо зареждане със зимния дизел. Зареждах само OMV Max motion. Първата регенерация с вече зимния дизел през Ноември ми беше и първата проблемна. Първоначално стартира и изгори само 2%( до 63%), след което 10-на мин. стоя включена, но саждите не падаха и в крайна сметка се изключи. След последвало каране на по-високи обороти - пак направи 65% и при последвалото стартиране - вече изгори до 15% и спря до там. Така и така се бях наканил да пробвам съвета на колегата deo76 за Shell V-Power и следващото зареждане беше с него. Последвалите регенерации(през около 650-700 км.) си свали отново до 0% саждите. Преди около 3 седмици минах на почистване на дюзите с машина 360 на Bardahl в Prospeed(откача се връзката откъм резервоара и колата работи близо 1 час само с добавката, която машината подава). Трябва да отбележа, че резултатът върху автомобила беше много по-забележителен отколкото с Xenum-a, който сипах в резервоара в края на миналото лято. С регенерациите и времето между тях няма промяна, но се подобриха значително динамиката на автомобила и разходът. След почистването замервах времената на дюзите, че не ги бях мерил до момента - и 4-те работят нормално. Това със зимния Max motion може и да беше случайно, но засега с V-power e ок и докато е така не мисля да сменям. Още веднъж благодарности на deo76, който помогна много в тази тема.
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 10:04 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
nikentce написа: Да опресня малко темата с обратна връзка от последните месеци, и малко повече наблюдения с torque-a. След като започнах да следя с torque - имах 2 нормални регенерации до 0% преди да направя първо зареждане със зимния дизел. Зареждах само OMV Max motion. Първата регенерация с вече зимния дизел през Ноември ми беше и първата проблемна. Първоначално стартира и изгори само 2%( до 63%), след което 10-на мин. стоя включена, но саждите не падаха и в крайна сметка се изключи. След последвало каране на по-високи обороти - пак направи 65% и при последвалото стартиране - вече изгори до 15% и спря до там. Така и така се бях наканил да пробвам съвета на колегата deo76 за Shell V-Power и следващото зареждане беше с него. Последвалите регенерации(през около 650-700 км.) си свали отново до 0% саждите. Преди около 3 седмици минах на почистване на дюзите с машина 360 на Bardahl в Prospeed(откача се връзката откъм резервоара и колата работи близо 1 час само с добавката, която машината подава). Трябва да отбележа, че резултатът върху автомобила беше много по-забележителен отколкото с Xenum-a, който сипах в резервоара в края на миналото лято. С регенерациите и времето между тях няма промяна, но се подобриха значително динамиката на автомобила и разходът. След почистването замервах времената на дюзите, че не ги бях мерил до момента - и 4-те работят нормално. Това със зимния Max motion може и да беше случайно, но засега с V-power e ок и докато е така не мисля да сменям. Още веднъж благодарности на deo76, който помогна много в тази тема. OFF TOPIC И ние с газовите Субита си имаме проблемчета, ама, като ви чета, как и вие колегите с дизелите се мъчите... Труден въпрос, какво да избере бъдещият купувач на Subaru!? За Европа вече е ясно- дизелът умря.... Успехи с регенерациите ви, и дано не ви светват много често лампите...
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 10:45 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Mitaka FU написа: nikentce написа: Да опресня малко темата с обратна връзка от последните месеци, и малко повече наблюдения с torque-a. След като започнах да следя с torque - имах 2 нормални регенерации до 0% преди да направя първо зареждане със зимния дизел. Зареждах само OMV Max motion. Първата регенерация с вече зимния дизел през Ноември ми беше и първата проблемна. Първоначално стартира и изгори само 2%( до 63%), след което 10-на мин. стоя включена, но саждите не падаха и в крайна сметка се изключи. След последвало каране на по-високи обороти - пак направи 65% и при последвалото стартиране - вече изгори до 15% и спря до там. Така и така се бях наканил да пробвам съвета на колегата deo76 за Shell V-Power и следващото зареждане беше с него. Последвалите регенерации(през около 650-700 км.) си свали отново до 0% саждите. Преди около 3 седмици минах на почистване на дюзите с машина 360 на Bardahl в Prospeed(откача се връзката откъм резервоара и колата работи близо 1 час само с добавката, която машината подава). Трябва да отбележа, че резултатът върху автомобила беше много по-забележителен отколкото с Xenum-a, който сипах в резервоара в края на миналото лято. С регенерациите и времето между тях няма промяна, но се подобриха значително динамиката на автомобила и разходът. След почистването замервах времената на дюзите, че не ги бях мерил до момента - и 4-те работят нормално. Това със зимния Max motion може и да беше случайно, но засега с V-power e ок и докато е така не мисля да сменям. Още веднъж благодарности на deo76, който помогна много в тази тема. OFF TOPIC И ние с газовите Субита си имаме проблемчета, ама, като ви чета, как и вие колегите с дизелите се мъчите... Труден въпрос, какво да избере бъдещият купувач на Subaru!? За Европа вече е ясно- дизелът умря.... Успехи с регенерациите ви, и дано не ви светват много често лампите... И защо да е умрял? Скоро пускам за продажба моето Фори дизел2010 Евро 5 и вземам ново , но пак дизел Евро 6! Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 11:14 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта |
|