Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Mitaka FU написа: OFF TOPIC И ние с газовите Субита си имаме проблемчета, ама, като ви чета, как и вие колегите с дизелите се мъчите... Труден въпрос, какво да избере бъдещият купувач на Subaru!? За Европа вече е ясно- дизелът умря.... Успехи с регенерациите ви, и дано не ви светват много често лампите... Пълно щастие няма и при всички случаи си има някакви компромиси, въпросът е човек да си направи правилния избор според собствените нужди от автомобила. Дизелът с DPF не е мъка при въртене на много километри с дълги курсове и правилна профилактика и поддръжка. Ама то поддръжката и профилактиката си важат и за газта, и за бензина. От дизела с DPF се мъчат колегите дето са направили грешка да го купят за икономия в градско каране на малко километри - голяма заблуда. Такава кола се купува за да пътуваш с нея, а не в 90% от карането да висиш в Софийския трафик.
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 11:36 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
И защо да е умрял? Скоро пускам за продажба моето Фори дизел2010 Евро 5 и вземам ново , но пак дизел Евро 6! Sent from my iPhone using Tapatalk Колега Миро, нека не зацапваме със спам темата.. Не знам дали след 5 години ще бъда още собственик на Суби, но съм готов с теб да се обзаложа(държа на думата си) на една бутилка отлежало ирландско уиски, че до 5 (а, може и по-рано)години най-големите автопроизводители в Европа, ще зачеркнат дизела от своите производствени мощности!? За Родината- ние си знаем, как стоят нещата... Желая ви безпроблемни и чисти километри със Субитата ни!
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 12:42 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Да споделя по темата - 13 000 км. след смяна на стила (каране като бензинова кола) - все още не е светвал DPF. Чудя се дали да не карам малко по стария начин - да не би от сервиза да са дръпнали жиците на самата лампичка.
|
|
|
Пет Мар 09, 2018 2:12 pm |
|
|
nikentce
|
Warxcell написа: Да споделя по темата - 13 000 км. след смяна на стила (каране като бензинова кола) - все още не е светвал DPF. Чудя се дали да не карам малко по стария начин - да не би от сервиза да са дръпнали жиците на самата лампичка. За няколко месеца 13 000 км. пробег - добър си. Да ти е живо и здраво дизелчето. С това темпо на въртене на километри не мисля, че има проблем с лампата
|
|
|
Пон Мар 12, 2018 1:47 pm |
|
|
tarambuka3500
|
|
Вто Мар 13, 2018 1:47 am |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравейте колеги! Тъй като се натрупаха доста мнения които нямат нищо общо с ДПФ-а предлагам на модератора да ги отдели в нова тема с примерно заглавие "Има ли бъдеще дизела или не? Размисли и страсти!" Аз също си имам мнение по този въпрос, но не намирам за редно да се разводнява една толкова важна тема.
Поздрави и много без аварийни километри!
|
|
|
Вто Мар 13, 2018 10:15 am |
|
|
tarambuka3500
|
|
Вто Мар 13, 2018 10:30 pm |
|
|
nikentce
|
nikentce написа: Да опресня малко темата с обратна връзка от последните месеци, и малко повече наблюдения с torque-a. След като започнах да следя с torque - имах 2 нормални регенерации до 0% преди да направя първо зареждане със зимния дизел. Зареждах само OMV Max motion. Първата регенерация с вече зимния дизел през Ноември ми беше и първата проблемна. Първоначално стартира и изгори само 2%( до 63%), след което 10-на мин. стоя включена, но саждите не падаха и в крайна сметка се изключи. След последвало каране на по-високи обороти - пак направи 65% и при последвалото стартиране - вече изгори до 15% и спря до там. Така и така се бях наканил да пробвам съвета на колегата deo76 за Shell V-Power и следващото зареждане беше с него. Последвалите регенерации(през около 650-700 км.) си свали отново до 0% саждите. Преди около 3 седмици минах на почистване на дюзите с машина 360 на Bardahl в Prospeed(откача се връзката откъм резервоара и колата работи близо 1 час само с добавката, която машината подава). Трябва да отбележа, че резултатът върху автомобила беше много по-забележителен отколкото с Xenum-a, който сипах в резервоара в края на миналото лято. С регенерациите и времето между тях няма промяна, но се подобриха значително динамиката на автомобила и разходът. След почистването замервах времената на дюзите, че не ги бях мерил до момента - и 4-те работят нормално. Това със зимния Max motion може и да беше случайно, но засега с V-power e ок и докато е така не мисля да сменям. Още веднъж благодарности на deo76, който помогна много в тази тема. Малко продължение на темата. Не знам дали се дължи на летния V-power, или цялостно - смея да твърдя добрата поддръжка на мотора откакто купих колата(качествено масло, гориво, добавки и почистване) прогресивно подобрява работата на мотора, но започнах да докарвам фабрични стойности на разход, без да се сменя стила и маршрута на шофиране: Прикачени файлове: 20180609_171845.jpg Това показание на борд компа кореспондира на паралелно засичане на колонка(пълня само догоре) - 5,8-5,9 л/100. Най-хубавото е, че още се удължи и интервалът между регенерациите - около 850 км. Трябва да отбележа обаче, че онзи номер, описан по-горе - със започване и прекъсване на регенерацията пак ми го направи еднократно(миналия месец), та може и прибързано да обвиних зимния MaxMotion.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Юни 11, 2018 9:17 am |
|
|
ico_tech
|
Твоята кола ми напомни за филма “Странният случай на Бенджамин Батън” - те го чакат да умира, а той се подмладява Дано разхода падне до 4/100
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юни 11, 2018 1:36 pm |
|
|
nikentce
|
ico_tech написа: Твоята кола ми напомни за филма “Странният случай на Бенджамин Батън” - те го чакат да умира, а той се подмладява Дано разхода падне до 4/100 - имаш право Ако тръгне да пада още ще означава, че нещо свръхестествено се случва вътре, защото това му е почти извънградският разход по фабрични данни, който едва ли бих могъл да подобря по моя 20 км. планински маршрут, но като се има в предвид тоя двигател колко благославяне, помазване и осветяване отнесе от моя страна - може и чудо да стане
|
|
|
Пон Юни 11, 2018 2:52 pm |
|
|
ico_tech
|
Споко бе, имаме и такъв случай във форума. Преди 10+ години имаше един образ с технология за Ауди 80 - София Пловдив с 4 лтр (по спомен) бензин. Чесахме си главите и накрая човека ни светна. “ Я давам газ до 100 после гасим и по инерция до 40 и така докато качим баира, а после само надоле по инерция с угасен двигател. И аз съм го пробвал с Москвич 426(без серво на спирачки) и си става Сори за спама
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Юни 11, 2018 3:19 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Разхода на гориво е пряко свързан с изправността на всички системи в колата. При мен когато нещо не работи както трябва разхода винаги скача. Така че радвай се! Всичко ти е в пълна изправност! Но за колко изминати километра отчете този разход? Аз също съм отчитал много нисък такъв, но при специфични условия. viewtopic.php?f=18&t=12524&start=20Пущай снимки подобни на моите за да не каже някой,че я гасиш по нанадолнището Поздрави и много безаварийни километра!
|
|
|
Пон Юни 11, 2018 9:33 pm |
|
|
nikentce
|
dancho.danev написа: Разхода на гориво е пряко свързан с изправността на всички системи в колата. При мен когато нещо не работи както трябва разхода винаги скача. Така че радвай се! Всичко ти е в пълна изправност! Но за колко изминати километра отчете този разход? Аз също съм отчитал много нисък такъв, но при специфични условия. viewtopic.php?f=18&t=12524&start=20Пущай снимки подобни на моите за да не каже някой,че я гасиш по нанадолнището Поздрави и много безаварийни километра! Това показание се видя за пръв път на последния изгорен резервоар. Нали има две занулявания на километража - първото го правя с всяко зареждане на резервоара, за да засича среден разход на един изгорен резервоар, а второто на всяка регенерация на DPF филтъра. Т.е. - това е средно засечено показание на един изгорен резервоар. Иначе тенденцията към постепенно намаляване на разхода започна след почистването на дюзите с машината Bardahl 360(мисля беше през Март), но по-осезаемо от последните зареждания на V-power само от двата Shell-а на околовръстен път(м/у Симеоново и Бояна). Колата общо взето има сравнително фиксиран маршрут и не съм правил някакво специално упражнение, за да покажа този разход - примерно да карам на равно на 5-та с 90 км/ч или нещо от сорта. А иначе не вярвам, че с примера, който даде, Ицо прави намек, че съм гасил мотора по надолнище. Тия изпълнения с изключване от скорост и гасене ги правехме в едни други години и с едни други коли . Според мен искаше да каже, че зад всяко по-странно нещо стои някакво логично обяснение Моето обяснение е, че има редица фактори, които се комбинират и дават общ положителен резултат върху разхода и филтъра. Един от тях е и жена ми, която прави около половината от тези километри. Вече се поошлайфа като шофьор, не прави форсирания както в началото, а и успях да я науча на моя тертип на шофиране - равномерно, в диапазона 2000-2500 оборота(до към 3000 при изпреварване само). Времето от Април насам се позатопли осезаемо и това също е има някакъв принос, макар и малък.
|
|
|
Вто Юни 12, 2018 9:31 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте, да ви се оплача. През последните 1000 км, на всяко каране лампичката светваше по 2 пъти. Независимо градско, извънградско. Реших,че е заради наближаващата смяна на маслото. Ходих сменихме маслото и на връщане докато изляза от града пак. На другия ден паля и на студен двигател около 2000 оборота имаше един пад в мощността и на ускорение беше малко мудна. Също забелязах и повишено виене при ускорение. Мисля,че бях чел за проблем с турбо пътищата и преди малко разглобих интеркулера и ко да видя на десния марЧук.... Прикачени файлове: IMG_8731.jpg Прикачени файлове: IMG_8729.jpg Залепил съм го с лепенка за вътрешна гума за колело и 5 пласта изолирбанд върху тях. Утре ще тествам дали ремонта е успешен. Някой да си има на идея колко струва тоя маркуч?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 6:40 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Ти си третия който пише във форума за този маркуч. Тук сме другите двама: viewtopic.php?f=18&t=25188При мен струва 90фр. маркуча и 60фр. труд. Можеш да питаш колегата за цените в Бг. Поздрави
|
|
|
Пон Юли 02, 2018 9:06 pm |
|
|
takinardi
Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am Мнения: 155 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Honda
Рейтинг: 89
|
От Павлин го взех на 120лв с отстъпка, иначе каза, че е 160лв. Сменянето му не е голяма драма.
|
|
|
Вто Юли 03, 2018 3:18 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Мнения: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
Warxcell написа: Да споделя по темата - 13 000 км. след смяна на стила (каране като бензинова кола) - все още не е светвал DPF. Чудя се дали да не карам малко по стария начин - да не би от сервиза да са дръпнали жиците на самата лампичка. Колега, проблемите ще се появят след 150 000 км.
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Чет Юли 12, 2018 8:11 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
CUPONa написа: Warxcell написа: Да споделя по темата - 13 000 км. след смяна на стила (каране като бензинова кола) - все още не е светвал DPF. Чудя се дали да не карам малко по стария начин - да не би от сервиза да са дръпнали жиците на самата лампичка. Колега, проблемите ще се появят след 150 000 км. Как позна! Сега съм на 151 000 и светна чека + DPF (мигащо) + Cruise Control-a. (мигащо) Четох грешката P2463 Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation. С изчистване не се оправя - появява се след 5 секунди пак. Интересното е,че изведнъж почна да мига, а не първо да светне и после да мига (малко запушване после голямото запушване). Така,че се връщам на идеята за махане на DPF - или още по-добре (за да сме спокойни всички) - да си взема кола отпреди DPF-a (2008 примерно).
|
|
|
Пон Юли 16, 2018 3:08 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Пробвай първо с нулиране на маслото. Макар,че грешката за която съобщаваш е друга. Щом не става с принудителна регенерация ти остава само варианта с почистването на машина. Доста колеги вече са го правили така, че има кого да питаш. След това само хубава нафта. За съжаление в България тя е само една. Ползването на добавки също помага. На поддържаща "Хенум" терапия съм и вече 70 000км не съм виждал мигащата лампа . В момента километража показва 216 000км. Моите проблеми се появиха на същите километри като при теб. Не се притеснявай! Не си първия, няма да си и последния с този проблем, но сега е по-лесно защото има информация. Зора беше преди когато се учехме в движение основно на принципа проба-грешка. Въпреки проблемите които имах никога не ми е минавало през ума да си купувам по-стара кола. Светът върви напред и се развива, там задна скорост няма.
|
15
|
|
Вто Юли 17, 2018 10:12 am |
|
|
nikentce
|
dancho.danev написа: Пробвай първо с нулиране на маслото. Макар,че грешката за която съобщаваш е друга.. Според мен е прекомерно натрупване от повече на брой прекъснати регенерации. Само Torque-a му е майката и внимателно следене като наближи 65%, за да не се гаси мотора при стартирало регенериране.
|
|
|
Вто Юли 17, 2018 11:50 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта |
|