Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
Muertte2011
Регистриран на: Пон Юли 25, 2011 6:36 pm Мнения: 3 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Forester 2.0 BTD
Рейтинг: 0
|
Благодаря Алекс, полезен както винаги Запознат съм с In&Out-а на Xenum, проблема е, че имам още три месеца гаранция и малко ме шубе да сипвам добавки, онез от сервиза ще вземат да ми обясняват пак как гаранцията ми "изчезва" с такива експерименти. Ама по-добре колата да работи и аз да спра да троша нерви Благодаря ти отново и лек ден. Поздрави
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 8:59 am |
|
|
bubaru
|
Дизеловите Субарута правят ли си регенерация при изгасен мотор.
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 9:24 am |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Мнения: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Не съм чувал да правят. Регенерират ги след като са загряти и стартират от компа да работи двигателя на 3000 об/мин за примерно 10 минути.
Тоя Xenum In&Out става ли за дизелови коли без DPF - за прочистване катализатори, колектори...?
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 9:47 am |
|
|
Muertte2011
Регистриран на: Пон Юли 25, 2011 6:36 pm Мнения: 3 Местоположение: Sofia
Автомобил: Subaru Forester 2.0 BTD
Рейтинг: 0
|
Първо - по моя проблем. Оказа се, че DPF-а започнал да мига, поради щото някой "хубавец" от сервиза на "Църна маца" забравил да нулира брояча при последното гаранционно сервизно обслужване. Срещнах го като препоръка във форума и ги попитах днес, като им оставих Форко, казват ми хората - "Немъ как да стане това господине". Нема, ама има. Нема грижи, и Цариградско и околомръсното са чисти и свободни и с такси се ходи до там за 2 лева. Както и да е, днес си направих среща с официалните "хора", които продават Xenum в БГ (няма да ги рекламирам), твъдят, че постигат супер резултати и на старите машини, даже на помпа-дюза били още по-добри. Поръчах две x 1.5 л., едното за Форито, другото за двигател от 92-3-та, до 2-3 седмици ще дам резултат. Безаварийно каране от мен
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 7:20 pm |
|
|
k_u_d_o_s
Регистриран на: Сря Сеп 23, 2009 3:47 pm Мнения: 89 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.0D, Honda Prelude BB4
Рейтинг: 12
|
Нека споделя с вас и моя опит с DPFа.
Нямам Фори (т.е. моя DPF е друг тип и няма лапма, моя е от "отворен"), но и аз имах проблем. Странно усещане като че се отнема газта при рязко ускорение. Настъпваш педала, колата тръгва рязко и веднага след това забива носа и после пак тръгва. Проблема се оказа че е въпросния филтър.
Поръчах от един БГ сайт тази добавка - Bardahl, Particulate filter cleaner – DPF - с големи предубеждения. След като изгорих половин резервоар с нафта вече се усети резултата. Това се случи преди около 4 месеца и от тогава проблема изчезна. Не знам другите добавки колко струват - тази е около 150лв.
|
|
|
Пон Апр 14, 2014 8:49 am |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Колеги,
Засичали ли сте на колко км. средно ДПФ-а ви регенерира? При мен става на 100-120км, което направо ме дразни. Засичам след пълна регенарация. Ако съм в града и гася/паля става и по-често.
Много съм разочарован от тази технология. Прави си регенарации (т.е върви на половина) при изпреварване, в рискови ситуации и пр. Намирам тези ДПФ-и за опасни в този смисъл. Моя си е здрав, не мига, не свети, но мисля да го махна.
Поздрави
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 10:35 am |
|
|
=Alex=
|
Колеги, тази тема е доста противоречива, затова си позволявам да споделя това мнение. Никога, на нито един автомобил не сме имали каквито и да е проблеми с DPF (около 10 от колите са оборудвани с тази технология), най-ранните са от 2005-та и до момента нито веднъж не е светнал нито един от тях. Има само 2 важни неща за кола с DPF - да се кара САМО с хубаво гориво и low/mid saps масла (специално за DPF). Всяка стъпка встрани от тези две правила е почти 100 процентова гаранция за проблеми с този компонент. При нас е вътрешен закон - автомобили с DPF зареждат само Shell V-Power Diesel и следващите му производни (Nitro и т.н.). Малко повече сяра да има в горивото и/или маслото и DPF-a започва да се задръства с бързи темпове. Ако все пак решите да се прочиствате, заради неспазване на едно от тези две правила, правилната процедура е сваляне на DPF-a и изчистване със специална химия, което се прави в по-добрите сервизи. Относно добавки за почистване на DPF, аз съм скептичен, но Xenum & Bardahl държат първенството при DPF-те. Въпреки това, само с добавка резултатът ще е много съмнителен. Бензиностанции от сорта на Петрол, Еко, Ромпетрол, ноу-неймките и прочее е задължително да се избягват, ако карате мотор с DPF. Разбира се, всеки сам си решава за себе си, но обикновено резултатът е писане в теми, като тази. Когато човек си купува кола с DPF, той трябва да е наясно с 2 неща - че ще трябва да зарежда САМО от "скъпата нафта" и, че ще кара само с оригинално или по-качествено (скъпо) масло.
Надявам се това да ви е от полза.
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 11:48 am |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Благодаря за отговора колега,
Карам с нафта от Лукоил. Купувам на едро заради корпоративни нужди. Нафтата е чиста. Маслото до сега винаги най-скъпото и за ДПФ. Последното обслужване направих във фирмен сервиз в Габрово. След него регенерира по-често. Сложих Мотул-Субару за ДПФ. Това което производителя дава. Хваща ме параноя да не са ми сипали нещо друго.
Дали самата кола от по-големия пробег пуши повече и го запушва по-често?
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 2:15 pm |
|
|
=Alex=
|
Колега, какво масло са сипали - знаете само вие и сервиза. Аз лично изразявам силно съмнение в качеството на горивото, което ползвате. Всички хора, които познавам с проблеми с дпф-а правят някакви подобни неща - купуват отнякъде на едро, за влакове, за автобуси, за летящи чинии... И до един са с проблемни дпф-и. Тълкувайте го както искате. Ако начините за набавяне на гориво ТРЯБВА да са тези, то човек си купува кола без дпф. Всички различни методи от посещение САМО на Шел и Омв (в краен случай) , и зареждащи нещо различно от скъпия им дизел, 99% водят до светване на "онази" лампа и бързо запушване на филтъра. За пример ще дам Ауди А6, 3.0тди, купено чисто ново през 2007-ма год, карано в БГ само с V-Power diesel (а в чужбина с каквото и да е дизелово гориво от всяка бензиностанция) последно показваше 9% запълване на дпф-а миналата година (167,000км). За сметка на това, много негови събратя, карани с "нафта на едро/дребно от/за влакове/автобуси" и по-изгодни бензиностанции, за година стигат до 60-70% запълване и са сменили поне по един комплект дюзи. В живота има едно правило - евтиното винаги излиза по-скъпо накрая Пробегът не е свързан с това дали и колко пуши. Важното е доколко е "запушен" мотора, дпф-а, с какво масло се кара и колко често се сменя. С колкото по-съмнително гориво се кара един дизел, толкова по-често трябва да му се сменя маслото, защото иначе положението при дизелите става страшно. Поздрави.
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 3:06 pm |
|
|
Vmax
|
bozhankov написа: Благодаря за отговора колега,
Карам с нафта от Лукоил. Купувам на едро заради корпоративни нужди. Нафтата е чиста. Маслото до сега винаги най-скъпото и за ДПФ. Последното обслужване направих във фирмен сервиз в Габрово. След него регенерира по-често. Сложих Мотул-Субару за ДПФ. Това което производителя дава. Хваща ме параноя да не са ми сипали нещо друго.
Дали самата кола от по-големия пробег пуши повече и го запушва по-често? Последно Лукойл нямаха серочиствща инсталация та не знам как прецени че нафтата е чиста. При нас 200 буса зареждаха нафта от там и драмите са направо нон стоп сериал - егри, дюзи на 300 000km за смяна, преразход на гориво и т.н. Не знам защо го наричат дизел като е по скоро корабно гориво От Лукойл само бензин 98 става
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 3:17 pm |
|
|
dragoveli
Регистриран на: Пон Юли 16, 2012 4:40 pm Мнения: 654 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback H6
Телефон: 0898612194
Рейтинг: 194
|
От Лукойл само бензин 98 става[/quote]Защо точно 98 само?! Питам съвсем сериозно,без никакви задни мисли.
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 3:26 pm |
|
|
edd2
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 5:44 pm Мнения: 144 Местоположение: Gabrovo
Автомобил: Легаси 2,0 D
Рейтинг: 46
|
Vmax написа: bozhankov написа: Последно Лукойл нямаха серочиствща инсталация та не знам как прецени че нафтата е чиста. При нас 200 буса зареждаха нафта от там и драмите са направо нон стоп сериал - егри, дюзи на 300 000km за смяна, преразход на гориво и т.н. Не знам защо го наричат дизел като е по скоро корабно гориво От Лукойл само бензин 98 става
Зареждам от време на време само от скъпата нафта на Лукойл и според мен бива.
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 4:55 pm |
|
|
=Alex=
|
Напълно съгласен с колегата Vmax. @Dragoveli - защото с другите им горива драмите са нон-стоп, колега ;-) (визирам по-новите автомобили и особено модерните дизели).
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 4:55 pm |
|
|
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
=Alex= написа: Колега, какво масло са сипали - знаете само вие и сервиза. Аз лично изразявам силно съмнение в качеството на горивото, което ползвате. Всички хора, които познавам с проблеми с дпф-а правят някакви подобни неща - купуват отнякъде на едро, за влакове, за автобуси, за летящи чинии... И до един са с проблемни дпф-и. Тълкувайте го както искате. Ако начините за набавяне на гориво ТРЯБВА да са тези, то човек си купува кола без дпф. Всички различни методи от посещение САМО на Шел и Омв (в краен случай) , и зареждащи нещо различно от скъпия им дизел, 99% водят до светване на "онази" лампа и бързо запушване на филтъра. За пример ще дам Ауди А6, 3.0тди, купено чисто ново през 2007-ма год, карано в БГ само с V-Power diesel (а в чужбина с каквото и да е дизелово гориво от всяка бензиностанция) последно показваше 9% запълване на дпф-а миналата година (167,000км). За сметка на това, много негови събратя, карани с "нафта на едро/дребно от/за влакове/автобуси" и по-изгодни бензиностанции, за година стигат до 60-70% запълване и са сменили поне по един комплект дюзи. В живота има едно правило - евтиното винаги излиза по-скъпо накрая Пробегът не е свързан с това дали и колко пуши. Важното е доколко е "запушен" мотора, дпф-а, с какво масло се кара и колко често се сменя. С колкото по-съмнително гориво се кара един дизел, толкова по-често трябва да му се сменя маслото, защото иначе положението при дизелите става страшно. Поздрави. На 100% съм съгласен За 3год. и половина 2пъти не съм слагал от ПРАВИЛНАТА за Бг. нафта и винаги съм имал проблем с филтъра. Тук в СН зареждам от една селска бензиностанция която има 1 колонка за бензин и 1 за нафта,но нямам никакви проблеми
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 6:16 pm |
|
|
=Alex=
|
Пропуснах и нещо друго важно за ДПФ-те - внимавайте с т.нар. "Common rail" добавки и по възможност ги избягвайте. Повечето от тях, и особено по-евтините са чисто и просто ударна доза сяра, разтворена в нафта, малко минерално масло и РЕА (за почистване). Сярата се отразява добре на помпата за високо налягане и зле на филтъра за частици и маслото.
Дпф е цяла отделна технология, която изисква специфично гориво и масло, за да работи безпроблемно.
|
|
|
Пон Юли 21, 2014 6:44 pm |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Аз не съм казал, че ми свети ДПФ-а, че имам проблеми с него и пр. Питам вашите на колко километра регенерират за да зная нормално ли да го прави на 100-150км . Не питах от къде зареждате нафта. Не купувам шанаджииската за кораби, казах, че купувам за корпоративни нужди и нафтата е чиста, няма да се обяснявам от къде знам, че е чиста. Купувам нафта на едро от 24 години и не искам експертизата ви в тази посока.
Накратко - на какви интервали ви регенерират дпф-ите?
|
|
|
Пон Юли 28, 2014 11:26 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
bozhankov написа: Накратко - на какви интервали ви регенерират дпф-ите?
Не знам на какви интервали- не го усещам. На 40000км светна веднъж лампата и я закарах в сервиза във Варна. Пламен го надупи с компютъра до 0% и оттогава 40000км не е светвал.
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Юли 29, 2014 7:01 am |
|
|
bozhankov
Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm Мнения: 205 Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
|
Не говоря за светване. Моя не е светвал 60 х км. Говоря за активни регенерации, които траят 10-12 минути и има осезаема загуба на мощност през това време. Eто линка с описанието как работи и как минава активната регенерация. https://subdiesel.wordpress.com/ecu-ana ... anagement/
|
|
|
Вто Юли 29, 2014 8:37 am |
|
|
bubaru
|
Съвет - разходи се до Субару Варна при Пламен. Не се сещам за по-подходящ човек да ти анализира колата.
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 8:04 am |
|
|
Junghans
Регистриран на: Вто Юли 29, 2014 11:14 pm Мнения: 110 Местоположение: Варна
Skype: dimitar.zlatarev
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Телефон: 0888238905
Рейтинг: 46
|
Фен съм на Субару и съм на крачка от поръчка на дизелов форестър, но реших да погледна и тук, откровено казано тази тема ме притесни. Сега съм със Ситроен Гранд Пикасо, който е на 230к , само мои километри, повечето от които в България, и лампичката на въпросният филтър не знех че съществува, преди 4000км ми светна в Гърция, там препоръчаха една присадка за DPF, на Лики Моли, след като изчистиха грешката в компютъра и покарах 50км с 3000 оборота, нещата са ОК, след тест в Ситроен съм на 60% Колко км ми остават преди смяна не знам... Въпроса ми е, някой изкарвал ли е поне 150 000км с този филтър със Субару? При това на мен Ситроен ми искат 800лв. за смяна а тук при Суби зяпнах от цената!
|
|
|
Сря Юли 30, 2014 2:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|