Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 384 мнения ]  стр Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Следваща
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Към твоя филтър не е ли свързано едно малко резервоарче с някаква специална течност? Поне при по старите модели е така. И този филтър се сменя задължително след определени километри или поне само в държавите които наистина държат на екологията . Доколкото аз знам при Субару този филтър не се сменя. Даже и не ходя на контрол на изгорелите газове което за другите коли е задължително. Колегата K_U_D_O_S има Outback 2.0 D от Варна на над 180 000км Аз имам комшия с Форестър който наближава 200 000 и не се е оплаквал. Ако си решил да купуваш такава кола прочети написаното по горе МНОГО ВНИМАТЕЛНО и бавно та да можеш да отсееш зърното от плявата.

Чет Юли 31, 2014 11:41 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Junghans написа:
...При това на мен Ситроен ми искат 800лв. за смяна а тук при Суби зяпнах от цената!
...Ако ще се занимаваш със Ситроен, поискай от тях да ти направят промиване на DPF-a (струва около 180-200лв по спомен). Сваля се филтъра, измива се със специална химия и пада всичко от него, монтира се, тества се, настройва се компютъра, и си ти. След това си хвани някой механик, или приемчик да ти "долее" малко от ценната течност и го почерпи (не се предлага като официална услуга). И си готов за още 200,000км :idea: При Субару филтъра не работи както на Ситроен, но и не се очаква да дава някакви проблеми ако не го тормозиш със съмнително гориво и покарваш чат-пат извънградско, с повечко газ.
:beer:

Чет Юли 31, 2014 11:50 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 29, 2014 11:14 pm
Мнения: 110
Местоположение: Варна
Skype: dimitar.zlatarev
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Телефон: 0888238905
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Junghans написа:
...При това на мен Ситроен ми искат 800лв. за смяна а тук при Суби зяпнах от цената!
...Ако ще се занимаваш със Ситроен, поискай от тях да ти направят промиване на DPF-a (струва около 180-200лв по спомен). Сваля се филтъра, измива се със специална химия и пада всичко от него, монтира се, тества се, настройва се компютъра, и си ти. След това си хвани някой механик, или приемчик да ти "долее" малко от ценната течност и го почерпи (не се предлага като официална услуга). И си готов за още 200,000км :idea: При Субару филтъра не работи както на Ситроен, но и не се очаква да дава някакви проблеми ако не го тормозиш със съмнително гориво и покарваш чат-пат извънградско, с повечко газ.
:beer:

Alex, благодаря за отговора, принципно аз съм първенец :) в Ситроен, всички от модела са сменили филтрите. Знам за опцията - почистване! питам защото съм се замислил за нов Форестър, но търся кола която за 5 години ще е на около 150 000км, искам да са ми без аварийни, мислите ли, че ако си го гледам като бебче ще изкарам без проблем този период? Ето Пикасото ми се отплати к сега бих продал с чиста съвест!

Чет Юли 31, 2014 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Junghans написа:
Alex, благодаря за отговора...
Моля, заповядай пак.
Junghans написа:
...питам защото съм се замислил за нов Форестър, но търся кола която за 5 години ще е на около 150 000км...
Искрено се съмнявам да намериш такъв читав екземпляр, като се има предвид, че в Германия колите са им на по 150,000 за 2 години, но кой знае, може и да намериш ;)
Аз лично Субару от България (повече) не бих си купил, особено такова, поддържано от КИА сервиза, но всеки сам решава за себе си.
Ако трябва сега да си купя Субару, или бих си взел чисто ново, или "германка", на малко км и с пълна, проверена сервизна история. Нищо друго. Батбуби ти е човека, ако ще поемаш по този път. Успех, марката е прекрасна :)

Чет Юли 31, 2014 2:38 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 29, 2014 11:14 pm
Мнения: 110
Местоположение: Варна
Skype: dimitar.zlatarev
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Телефон: 0888238905
Рейтинг: 46
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
=Alex= написа:
Junghans написа:
Alex, благодаря за отговора...
Моля, заповядай пак.
Junghans написа:
...питам защото съм се замислил за нов Форестър, но търся кола която за 5 години ще е на около 150 000км...
Искрено се съмнявам да намериш такъв читав екземпляр, като се има предвид, че в Германия колите са им на по 150,000 за 2 години, но кой знае, може и да намериш ;)
Аз лично Субару от България (повече) не бих си купил, особено такова, поддържано от КИА сервиза, но всеки сам решава за себе си.
Ако трябва сега да си купя Субару, или бих си взел чисто ново, или "германка", на малко км и с пълна, проверена сервизна история. Нищо друго. Батбуби ти е човека, ако ще поемаш по този път. Успех, марката е прекрасна :)

Колега Alex, благодаря за отговора, но аз съм задал подвеждащо въпроса, става въпрос за нова кола, но за да не спамя темата пуснах нова viewtopic.php?f=7&t=17263

_________________
Junghans - Die deutsche Uhr
www.junghanswatches.bg

Чет Юли 31, 2014 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук ме насочихте към сервизи, образовахте ме от къде да зареждам гориво, информирахте ме за ДПФ-те на какви ли не марки, за проблемите на комшиите и за реколтата на лавандулата, само не чух някои колега с дизел и то СУБАРУ с ДПФ да сподели на колко КМ му регенерира филтъра. Това ми беше интересно, не че другото не ми помогна много.
 5

Пон Авг 04, 2014 10:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 25, 2013 1:31 pm
Мнения: 34
Местоположение: София
Автомобил: Subaru OUTBACK 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Не е като да няма спам в тая тема, подкрепям мнението. Bozhankov, как да разбера на колко км. ми регенерира филтъра? Ако мога да проверя, ще ти кажа.

За мен обаче всичко това е супер субективно - гориво, масло, начин на каране, дължина на каранията и т.н. Според мен единственото полезно нещо в тая тема би било колегите със шунтиран филтър и ремап да споделят опит и мнение за изпълнителя и поведението на автомобила, странични ефекти и т.н.

Вто Авг 05, 2014 3:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 09, 2009 5:46 am
Мнения: 1285
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: V8 bi-turbo
Рейтинг: 519
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А пък според мен последните 2 поста са меко казано неуместни. Вместо г-н Божанков да благодари на хората, че си губят времето да му обясняват какво да направи, за да НЯМА проблем с DPF-a (което е и абсолютно точното име на ТАЗИ тема), той вкарва някаква несполучлива ирония - да се оправя тогава. Видно е, че знаещите не желаят да пишат повече. Да се регенерира и през 5км., драма няма. Друг е начина за комуникация тук.

Вто Авг 05, 2014 4:34 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изобщо не се заяждам, просто реших да съм в крак с модата и да спамя и аз.
На линка, който съм дал са обяснени различните видове регенерации, с лампа, мигаща, без лампа и пр. Аз говоря за регенерацията, при която не свети лампа. Прави се около 12 минути без значение дали филтъра се е изчистил или не. Има намаляване на мощността през тези 12 минути и то осезаемо. При мен последните дни регенерира на 300 км а не съм променял нито консумативи, гориво или стил на шофиране, просто реших да го засега и ми беше интересно колегите какви наблюдения имат. Има разлика в Евро 4 и евро 5. Правя уточенение, че съм с евро 5. Щом не го усещате или не сте с евро 5 ок.

Сря Авг 06, 2014 8:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 23, 2009 3:47 pm
Мнения: 89
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.0D, Honda Prelude BB4
Рейтинг: 12
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Само да уточня понеже видях че ме споменавате по-горе. Outbeck-а вече е почти на 200к, но имах проблем с DPF, който отстраних засега с добавка на Barhdal. Освен това на Outback е различен от Forester, моя не регенерира(т.е. не е активен а т.н. отворен DPF).

Сря Авг 06, 2014 8:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
bozhankov написа:
Изобщо не се заяждам, просто реших да съм в крак с модата и да спамя и аз.
На линка, който съм дал са обяснени различните видове регенерации, с лампа, мигаща, без лампа и пр. Аз говоря за регенерацията, при която не свети лампа. Прави се около 12 минути без значение дали филтъра се е изчистил или не. Има намаляване на мощността през тези 12 минути и то осезаемо. При мен последните дни регенерира на 300 км а не съм променял нито консумативи, гориво или стил на шофиране, просто реших да го засега и ми беше интересно колегите какви наблюдения имат. Има разлика в Евро 4 и евро 5. Правя уточенение, че съм с евро 5. Щом не го усещате или не сте с евро 5 ок.

Аз също съм със евро 5 но не съм забелязал колата да губи мощност.Вече съм на 110000км.Може би защото през повечето време карам бавно и спокойно според ограниченията та не ми трябва много много мощност ROFL .Кога филтъра се регенерира сам си нямам идея. До сега не ми се е случвало да ми мига лампата.Светвала е 3 пъти и е угасвала след каране на високи обороти.Точно преди да угасне в колата мирише отвратително.

Чет Авг 07, 2014 2:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На мен до сега точно веднъж ми е светвала и няма миризма :) Изглежда всички си имат индивидуални преживявания с тези филтри :))

Нед Авг 10, 2014 12:52 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am
Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Реших и аз да споделя преживяванията си с въпросния филтър. Автомобилът е Форестър 2012г и вече е на 44к. До 30К нямах проблеми (само един протекъл заден амортесьор, който успях да сменя гаранционно, но това е друга тема), колата е карана само с максмоушън. На 30к лампата на филтъра светна и след 1км започна да мига - никакъв шанс за реакция. Последва регенерация в сервиза. След това реших да карам с екто на лукойл+добавка за дизел на Bardl. На 38к лампата отново светна, успях на намеря място за спиране след стотина метра и на свободна с ок. 3000 об за 7-8мин. лампата изгасна. Отвън наистина замириса кофти. На 40к отново светеща лампа, бързо спиране и същата процедура като по-горе, но работата не стана и лампата започна да мига. Отнове регенерация в сервиз. Страното е че последните 1500км бяха само извънградско, като над 50% магистрала. Момчето в сервиза каза че филтърът се е опитвал да се регененира ок.20 пъти - неуспешно ,без да има някакъв дефект. Такива ми ти работи :)

Чет Авг 21, 2014 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
deo76 написа:
На 38к лампата отново светна, успях на намеря място за спиране след стотина метра и на свободна с ок. 3000 об за 7-8мин. лампата изгасна. Отвън наистина замириса кофти. На 40к отново светеща лампа, бързо спиране и същата процедура като по-горе...

Колега избягвайте спирането когато ви светне лампата на филтъра. Тя не активира check engine за да има причина да спирате. В книжката за експлоатация е написано - с мин. 60км/ч за около 15 мин. А най-добре е да я покарате "по здраво" извън града, но без да ви спира КАТ, разбира се. :cool: А също и сменете бензиностанцията.
Лека и безаварийно шофиране! :good:

Чет Авг 21, 2014 9:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am
Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Много благодаря на колегата tony за съветите :bow: ,но имам проблем с приложението им на практика , защото лошата лампа минава в режим от светете към мигане за 1-2км, а обикновено това се случва в центъра на София. Проблем е намирането на 15км отсечка ,където мога да карам 15минути със споменатата минимална скорост. По отнощение на здравото каране, то друго със Субару няма ;) , обаче последния път лампата светна след точно такова каране. Все пак си мисля ,че по важно е подържане на определени обороти, а не на висока скорост (все пък в сервиза регенерацията е на място), споделете вашето мнение?
По отношение на горивото ,съм пробвал почти всички вериги и с максмоушън колата върви най-добре, ама има разлика от бензиностанция до бензиностнация, даже в едни град. Ако имате конкретни предложение за София, ще съм благодарен.

Съб Авг 23, 2014 12:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята лампа не светва независимо от стила на шофиране и горивото. Горивото, стила на шофиране (вкл. градско и извън) оказват влияние единствено на интервалите, между които регенерира без лампа. В линка, който съм дал по-рано са описани всички видове регенерации с подробности и тази с лампата трябва да става много рядко. Не е изобщо нормално да я виждаш често.

Освен проблем в ДПФ-а възможнен е и проблем в датчика на ДПФ-а. Ако той е развален и не отразява реални стойности, лампата свети често, понякога заедно с check engine и пр. Със сигурност обече имаш проблем.

Съб Авг 23, 2014 2:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да добавя още нещо, Део. Аз си смених датчика на ДПФ-а именно защото имах неуспешни регенерации заради него. Тогава само съм виждал светнала лампа на ДПФ. Със смяната на датчика реших проблема напълно.

Проверка дали датчика мери стойностите точно се прави, като се сложи друг и се сравнят данните. Защото дори и привидно да работи добре, няма гаранция, че мери точно. Сравняват се данните от 2 датчика (единия може да е нов или на кола, чиято система работи добре). Аз така направих и нямам грижи.

Надявам се да съм бил полезен.

Съб Авг 23, 2014 2:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 26, 2011 6:28 pm
Мнения: 205
Местоположение: Gorna Oriahovitsa
Автомобил: Legacy diesel
Рейтинг: 59
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги,

Поразрових информация за ДПФ, попаднах на инструкция към дилърите, как да боравят с него. Прикачам документа, който съдържа препоръки за стил на шофиране, подробно описание на различните типове регенерации, начина на работа на ДПФ-а и какво точно прави колата при различните регенерации. Какво се пропоръчва при различни проблеми. Изобщо, употреба, диагностика, регенерации. Зная, че повечето колеги са с отворен тип ДПФ и този файл няма да бъде полезен за тях, но ако има някой със затворен ви съветвам да го прочетете. Ако има проблеми с превода, казвайте :)

Поздрави


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 15

Сря Сеп 10, 2014 10:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Сеп 18, 2014 9:49 pm
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Има ли някой БЕЗ проблеми с DPF филтър? Това повсеместен проблем ли е, или в определена партида?

Пет Сеп 19, 2014 10:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Рейтинг: 96
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не го мисли толкова. Представяш ли си как заради някво регенериращо се гърне ще се откажеш да си купиш кола... На нашия форестър за 110000км точно 2 пъти му е светвала тая лампа - един път се оправи сама, другия път в Субару го изчистиха.

Да не гововорим, че вече ги махат тия бъчонки и ги забраняват грешките (Миро от Варна май знаеше за човек, който го прави това).

Реално ако ДПФ ти е проблем, то никаква дизелова кола след 2008-ма година не можеш да си купиш, не само Субару. Всички имат и при всички е проблем попаднат ли в България и сипе ли им се БГ нафта :)

Пет Сеп 19, 2014 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 384 мнения ]  стр Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор