Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
dancho.danev
Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm Мнения: 218 Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
|
Здравей колега! Дяволът не винаги е толкова черен. Ако се спазват някои прости правила, проблемите могат да се сведат почти до нула. В твоя случай първо си провери нивото на маслото. Намери си и читав сервиз който има оригинална субару програма. Там където си ходил явно могат да сменят масла само на Москвич и Жигули. На тези коли наистина нищо не се нулира. При смяна на маслото нулирането е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Така компютъра започва да отчита от нула броя на регенерациите. Лампата започва да мига в 2 случая: Когато филтъра е затлачен или когато компютъра отчете 10% разреждане на маслото. Какъв точно е твоя проблем ще установи диагностиката. Ако % на запушване е малък, имаш 10% разреждане, но нивото на маслото по щеката е нормално си късметлия и ще минеш само с нулиране. Ако се налага принудителна регенерация, след това отново нулиране. И най-скъпия вариант е когато филтъра е запушен и нивото по щеката е високо. Следва принудителна регенерация + ново масло. Ако желаеш да нямаш проблеми ползването на добавки е задължително. Хенума е много добър, но доста скъп. Това също работи. Ползвал съм го и съм доволен. http://profiauto.bg/dpf-clean-43241
|
|
|
Нед Дек 12, 2021 4:54 pm |
|
|
Хектор
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 5:34 pm Мнения: 41
Автомобил: Subaru Forester Boxer Diesel
Рейтинг: 0
|
dancho.danev написа: Здравей колега! Дяволът не винаги е толкова черен. Ако се спазват някои прости правила, проблемите могат да се сведат почти до нула. В твоя случай първо си провери нивото на маслото. Намери си и читав сервиз който има оригинална субару програма. Там където си ходил явно могат да сменят масла само на Москвич и Жигули. На тези коли наистина нищо не се нулира. При смяна на маслото нулирането е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Така компютъра започва да отчита от нула броя на регенерациите. Лампата започва да мига в 2 случая: Когато филтъра е затлачен или когато компютъра отчете 10% разреждане на маслото. Какъв точно е твоя проблем ще установи диагностиката. Ако % на запушване е малък, имаш 10% разреждане, но нивото на маслото по щеката е нормално си късметлия и ще минеш само с нулиране. Ако се налага принудителна регенерация, след това отново нулиране. И най-скъпия вариант е когато филтъра е запушен и нивото по щеката е високо. Следва принудителна регенерация + ново масло. Ако желаеш да нямаш проблеми ползването на добавки е задължително. Хенума е много добър, но доста скъп. Това също работи. Ползвал съм го и съм доволен. http://profiauto.bg/dpf-clean-43241Благодаря за подробния отговор. Сложих добавка ProTec за всеки случай и обезателно ще проверя информацията, която споделихте за нивото на маслото и процентите на запушване. За 210000 км, ми е светвал само няколко пъти, но стана по-често в последните 5к. Надявам се да е липсата на нулиране, защото не искам да го махам. Относно добавките - ползвам тази на ProTec за ДПФ по 2-3 пъти годишно и съм много доволен. Четох в един чужд форум, че с FreeSSM и кабел Ваг Ком може да си чета и сам данните, но още не съм пробвал. Поздрави !
|
|
|
Нед Дек 12, 2021 6:35 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
DPF RESET Sorry for the late delay but the instructions i have are as follows... It also said the oil replacement data 'should' be reset.. start engine depress & hold brake peddle turn rear demister on turn parker/clearance light on turn rear demister off turn lights off turn rear demister on (again) turn parkers on (again) turn rear demister off turn lights off release brake the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry.. Заповядайте, работи!
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Нед Дек 12, 2021 8:18 pm |
|
|
Бико
Регистриран на: Пет Мар 16, 2018 1:41 am Мнения: 17 Местоположение: Madrid-España .
Автомобил: Subaru XV diesel: MY 2017
Телефон: 626564762
Рейтинг: 30
|
В отговор на Миро 1972.Tова ресетиране важи за евро 5 и 6,но за евро 4 си трябва кабел.
|
|
|
Нед Дек 12, 2021 8:34 pm |
|
|
Хектор
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 5:34 pm Мнения: 41
Автомобил: Subaru Forester Boxer Diesel
Рейтинг: 0
|
Да, потвърждавам. Пробвал съм го на евро 4 - индикациите за край на процедурата не се проявяват и от това правя заключение, че не работи.
|
|
|
Нед Дек 12, 2021 8:58 pm |
|
|
7842
Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
|
Вчера смених маслото и пробвах нулирането.Получи се както е написал колегата по горе.До сега не ми е светвала лампата а ДПФ. Субару XV 2013 г. 155 000 км.Километрите са истински.Купих го от автосалон на Субару в Германия. Благодаря за информацията.
|
|
|
Нед Мар 27, 2022 10:24 am |
|
|
nikentce
|
След години наред безпроблемна експлоатация на DPF-а, вече втора поред регенерация не може да протече нормално и едва сваля саждите до около 45%. И в двата случая ми прави впечатление, че в DPF не качва необходимата температура. В катализатора си вдига до 700 гр., както и преди, но в DPF-a държи около 430-450 гр, и едва-едва при силно форсиране успява да вдигне до 500 гр. за кратко, което не му е достатъчно. Преди температурите на катализатора и DPF-а винаги са били подобни и без проблем се поддържаше около 600-650 гр. по време на регенерация, което изгаряше саждите бързо и безпроблемно. Някакви идеи кое може да пречи на DPF-а да развие същата температура като в катализатора? Прикачени файлове: Screenshot_20230725_080353_Torque (002).jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 11:13 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Тръгнал е да заминава!
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 11:26 am |
|
|
Alxx
|
Наесен ще се оправи, като паднат температурите.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 12:44 pm |
|
|
nikentce
|
Alxx написа: Наесен ще се оправи, като паднат температурите. Твоят отговор ми харесва повече от на Миро Вярно е, че досега в такива жеги не съм шофирал, но не предполагах, че това може да влияе на DPF-a. От чисто любопитство - с какво жегата му пречи да вдигне температура?
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 1:00 pm |
|
|
Alxx
|
Компът пречи Риск от пожар.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 2:02 pm |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Направи софтуерна регенерация в сервиз.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Юли 25, 2023 2:07 pm |
|
|
slow_cheetah
Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm Мнения: 3 Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
|
Здравейте, наскоро ми се случи нещо странно с DPF-а и ми се ще да сверя мнения. Наскоро пътувах в чужбина и на 200км от българската граница лампата на DPF-а директно почна да мига. Доста се напрегнах, спрях, четох книжката, ама нямаше как, трябваше да се прибера и продължих. Колата не се усещаше да губи мощност или да е тромава. По съвет на бг майстор по телефона, карах 20+ км на ниска предавка на 3500 оборота (тъй като бях на магистрала, това значеше със 100 км/ч на трета ), уж да стартирам регенерация, но нито лампата спря да мига, нито колата прегря, та си продължих без да я мъча повече. По някое време лампата сама се изключи. На границата прекарах 4 часа с включен двигател, слава Богу и там нищо по-интересно не се случи. Вече в София, отидох при Тенчо да я закачи на диагностиката и...нищо. Според диагностиката всичко беше наред, нямаше запушване на DPF; дюзите бяха окей. Оттогава съм минал още към 400км без проблеми. Не знам какво да мисля - има ли проблем, няма ли. Това ми е първи дизел, Impreza XV 2012, имам я от около година и половина; в града почти не я карам; зареждам от скъпия дизел на OMV и Shell, и досега DPF-а не се беше обаждал. На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. Някакви идеи какво може да се е случило и за какво да следя? : )
|
|
|
Вто Авг 01, 2023 10:36 pm |
|
|
Greg4o
|
Моята като мига пише бягай в сервиза. Не е запушен , а е за смяна на масло, защото е направила определен брой цикли на почистване на филтъра и маслото е разредено. Поне моята е така ,но тя е 2015 евро 6.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Сря Авг 02, 2023 2:33 pm |
|
|
angel_che
Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am Мнения: 57 Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
|
slow_cheetah написа: На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : ) А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия?
|
|
|
Сря Авг 02, 2023 5:24 pm |
|
|
slow_cheetah
Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm Мнения: 3 Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
|
angel_che написа: slow_cheetah написа: На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : ) А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия? От скъпия, както обикновено. Маслото смених преди ~2000км.
|
|
|
Сря Авг 02, 2023 8:30 pm |
|
|
Greg4o
|
slow_cheetah написа: На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : ) А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия? От скъпия, както обикновено. Маслото смених преди ~2000км. Аз вече спрях да зареждам ОМВ ,защото постоянно ми задръства филтъра. Карам с Шел Впауър и съм много по-доволен. С ОМВ постоянно карах на ръчно с около 2000 оборота. И пак постоянно имах цикли при един и същ режим на шофиране. Сега си карам на автомат с 1300 оборота и е чудесно. Засега.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Чет Авг 03, 2023 10:11 am |
|
|
tarambuka3500
|
той на ОМВ и на Шел не е ли един и същ, от Лукойл нефтохим?
аз миналата година преминах на Ромпетрол (по политически съображения). Техният бензин се кара от Румъния. Никакви проблеми, даже разхода ми падна с около 0.2 - 0.4, което първоначално мислех че си въобразявам, но май си е реалност, предвид че не съм си променил маршрутите или навиците.
До преди 2022 само на ОМВ съм сипвал, и в БГ и в чужбина, като цяло лятно време задължително светваше лампата поне веднъж; Засега с тоя Ромпетрол точно 1 година и 1 месец - нищо (чукам на дърво!).
Чат пат (като се сетя, примерно веднъж - дваж годишно) сипвам и по едно шишенце добавка от тия 'STP DPF cleaner' (или подобно). Като пробег наближавам 130,000км и 9 годинки.
|
|
|
Вто Авг 15, 2023 4:33 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 290 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
За Ромпетрол съм съгласен като цяло, от около година сипвах там и бях доволен, макар че карам моята кола доста малко поради липса на време. Преди около два месеца заредих на Ромпетрол цял резервоар, и се оказа, че при подаване на газ при ускорение зад мен става черна димна завеса - ДПФ-а е ампутиран качествено, по принцип няма никакъв дим ... Мощността падна осезаемо, а разхода скочи от 8 л на 11,5 л градско... голяма мъка беше, докато изхабя този резервоар. След това сипах на Шел от хубавия дизел, и всичко си дойде на мястото. Черният дим изчезна, мощността се върна, разходът падна пак до 7,5-8 л. Искам да кажа, че по принцип дизела на Ромпетрол е добър, но и там има издънки...
|
|
|
Вто Авг 15, 2023 7:12 pm |
|
|
nikentce
|
Аз много пъти съм писал, че карам с V-power, но в началото на месеца по принуда ми се наложи да заредя от Rompetrol в Хасково. Нямаха премиум дизел, а само обикновен. Сипах от него и си сложих Bardahl. Kакто винаги на дълъг път - гледам си през torque-а основните данни и за пръв път виждам да сваля саждите без регенерация на магистралата, при около 300-350 гр. температура на катализатора и DPF-a. С V-power такова чудо не ми се е случвало - или почти не трупа сажди, или трупа по малко, но да сваля - не. Трябва обаче да отбележа, че с Rompetrol-ския обикновен дизел, макар и с Bardahl, двигателят ми работи малко по-шумно и на моменти попричукваха дюзите в по-ниските обороти. Като изгоря този резервоар ще пробвам тук в София да заредя от премиум дизела им на Rompetrol и да видя с него как ще е, та после ще решавам с какво ще продължавам да карам....
|
|
|
Сря Авг 16, 2023 10:12 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|