Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 384 мнения ]  стр Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Следваща
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 218
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 200
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега!
Дяволът не винаги е толкова черен. Ако се спазват някои прости правила, проблемите могат да се сведат почти до нула. В твоя случай първо си провери нивото на маслото. Намери си и читав сервиз който има оригинална субару програма. Там където си ходил явно могат да сменят масла само на Москвич и Жигули. На тези коли наистина нищо не се нулира. При смяна на маслото нулирането е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Така компютъра започва да отчита от нула броя на регенерациите. Лампата започва да мига в 2 случая:
Когато филтъра е затлачен или когато компютъра отчете 10% разреждане на маслото. Какъв точно е твоя проблем ще установи диагностиката. Ако % на запушване е малък, имаш 10% разреждане, но нивото на маслото по щеката е нормално си късметлия и ще минеш само с нулиране. Ако се налага принудителна регенерация, след това отново нулиране. И най-скъпия вариант е когато филтъра е запушен и нивото по щеката е високо. Следва принудителна регенерация + ново масло.
Ако желаеш да нямаш проблеми ползването на добавки е задължително. Хенума е много добър, но доста скъп. Това също работи. Ползвал съм го и съм доволен.
http://profiauto.bg/dpf-clean-43241

Нед Дек 12, 2021 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 5:34 pm
Мнения: 41
Автомобил: Subaru Forester Boxer Diesel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Здравей колега!
Дяволът не винаги е толкова черен. Ако се спазват някои прости правила, проблемите могат да се сведат почти до нула. В твоя случай първо си провери нивото на маслото. Намери си и читав сервиз който има оригинална субару програма. Там където си ходил явно могат да сменят масла само на Москвич и Жигули. На тези коли наистина нищо не се нулира. При смяна на маслото нулирането е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Така компютъра започва да отчита от нула броя на регенерациите. Лампата започва да мига в 2 случая:
Когато филтъра е затлачен или когато компютъра отчете 10% разреждане на маслото. Какъв точно е твоя проблем ще установи диагностиката. Ако % на запушване е малък, имаш 10% разреждане, но нивото на маслото по щеката е нормално си късметлия и ще минеш само с нулиране. Ако се налага принудителна регенерация, след това отново нулиране. И най-скъпия вариант е когато филтъра е запушен и нивото по щеката е високо. Следва принудителна регенерация + ново масло.
Ако желаеш да нямаш проблеми ползването на добавки е задължително. Хенума е много добър, но доста скъп. Това също работи. Ползвал съм го и съм доволен.
http://profiauto.bg/dpf-clean-43241


Благодаря за подробния отговор. Сложих добавка ProTec за всеки случай и обезателно ще проверя информацията, която споделихте за нивото на маслото и процентите на запушване. За 210000 км, ми е светвал само няколко пъти, но стана по-често в последните 5к. Надявам се да е липсата на нулиране, защото не искам да го махам. Относно добавките - ползвам тази на ProTec за ДПФ по 2-3 пъти годишно и съм много доволен. Четох в един чужд форум, че с FreeSSM и кабел Ваг Ком може да си чета и сам данните, но още не съм пробвал. Поздрави !

Нед Дек 12, 2021 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
DPF RESET
Sorry for the late delay but the instructions i have are as follows... It also said the oil replacement data 'should' be reset..
start engine depress & hold brake peddle
turn rear demister on
turn parker/clearance light on turn rear demister off
turn lights off
turn rear demister on (again)
turn parkers on (again)
turn rear demister off
turn lights off
release brake
the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..
Заповядайте, работи!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Нед Дек 12, 2021 8:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 16, 2018 1:41 am
Мнения: 17
Местоположение: Madrid-España .
Автомобил: Subaru XV diesel: MY 2017
Телефон: 626564762
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
В отговор на Миро 1972.Tова ресетиране важи за евро 5 и 6,но за евро 4 си трябва кабел.

Нед Дек 12, 2021 8:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 5:34 pm
Мнения: 41
Автомобил: Subaru Forester Boxer Diesel
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да, потвърждавам. Пробвал съм го на евро 4 - индикациите за край на процедурата не се проявяват и от това правя заключение, че не работи.

Нед Дек 12, 2021 8:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 21, 2018 6:41 am
Мнения: 36
Автомобил: Forester 2008 2.5 XT AT
Телефон: 0876302261
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Вчера смених маслото и пробвах нулирането.Получи се както е написал колегата по горе.До сега не ми е светвала лампата а ДПФ.
Субару XV 2013 г. 155 000 км.Километрите са истински.Купих го от автосалон на Субару в Германия.
Благодаря за информацията.

Нед Мар 27, 2022 10:24 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След години наред безпроблемна експлоатация на DPF-а, вече втора поред регенерация не може да протече нормално и едва сваля саждите до около 45%. И в двата случая ми прави впечатление, че в DPF не качва необходимата температура. В катализатора си вдига до 700 гр., както и преди, но в DPF-a държи около 430-450 гр, и едва-едва при силно форсиране успява да вдигне до 500 гр. за кратко, което не му е достатъчно. Преди температурите на катализатора и DPF-а винаги са били подобни и без проблем се поддържаше около 600-650 гр. по време на регенерация, което изгаряше саждите бързо и безпроблемно.
Някакви идеи кое може да пречи на DPF-а да развие същата температура като в катализатора?
Прикачени файлове:
Screenshot_20230725_080353_Torque (002).jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Юли 25, 2023 11:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тръгнал е да заминава!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Юли 25, 2023 11:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наесен ще се оправи, като паднат температурите.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 25, 2023 12:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Наесен ще се оправи, като паднат температурите.

Твоят отговор ми харесва повече от на Миро ROFL
Вярно е, че досега в такива жеги не съм шофирал, но не предполагах, че това може да влияе на DPF-a. От чисто любопитство - с какво жегата му пречи да вдигне температура?

Вто Юли 25, 2023 1:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3867
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Компът пречи :) Риск от пожар.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юли 25, 2023 2:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Направи софтуерна регенерация в сервиз.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Вто Юли 25, 2023 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm
Мнения: 3
Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, наскоро ми се случи нещо странно с DPF-а и ми се ще да сверя мнения. Наскоро пътувах в чужбина и на 200км от българската граница лампата на DPF-а директно почна да мига. Доста се напрегнах, спрях, четох книжката, ама нямаше как, трябваше да се прибера и продължих. Колата не се усещаше да губи мощност или да е тромава. По съвет на бг майстор по телефона, карах 20+ км на ниска предавка на 3500 оборота (тъй като бях на магистрала, това значеше със 100 км/ч на трета :lipseal: ), уж да стартирам регенерация, но нито лампата спря да мига, нито колата прегря, та си продължих без да я мъча повече. По някое време лампата сама се изключи. На границата прекарах 4 часа с включен двигател, слава Богу и там нищо по-интересно не се случи.

Вече в София, отидох при Тенчо да я закачи на диагностиката и...нищо. Според диагностиката всичко беше наред, нямаше запушване на DPF; дюзите бяха окей. Оттогава съм минал още към 400км без проблеми. Не знам какво да мисля - има ли проблем, няма ли. Това ми е първи дизел, Impreza XV 2012, имам я от около година и половина; в града почти не я карам; зареждам от скъпия дизел на OMV и Shell, и досега DPF-а не се беше обаждал. На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. Някакви идеи какво може да се е случило и за какво да следя? : )

Вто Авг 01, 2023 10:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моята като мига пише бягай в сервиза.
Не е запушен , а е за смяна на масло, защото е направила определен брой цикли на почистване на филтъра и маслото е разредено. Поне моята е така ,но тя е 2015 евро 6.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Сря Авг 02, 2023 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 16, 2010 10:25 am
Мнения: 57
Местоположение: Смолян
Автомобил: Subaru Impreza XV 2011 AT
Рейтинг: 94
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
slow_cheetah написа:
На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : )

А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия?

Сря Авг 02, 2023 5:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 26, 2022 4:08 pm
Мнения: 3
Местоположение: София
Автомобил: Impreza XV 2d
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
angel_che написа:
slow_cheetah написа:
На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : )

А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия?


От скъпия, както обикновено. Маслото смених преди ~2000км.

Сря Авг 02, 2023 8:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
slow_cheetah написа:
На въпросното пътуване по-горе бях заредил един резервоар на сръбското OMV. : )
А на сръбското OMV от кой дизел зареди? От масовия или скъпия?
От скъпия, както обикновено. Маслото смених преди ~2000км.


Аз вече спрях да зареждам ОМВ ,защото постоянно ми задръства филтъра.
Карам с Шел Впауър и съм много по-доволен.
С ОМВ постоянно карах на ръчно с около 2000 оборота. И пак постоянно имах цикли при един и същ режим на шофиране.
Сега си карам на автомат с 1300 оборота и е чудесно. Засега.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Чет Авг 03, 2023 10:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
той на ОМВ и на Шел не е ли един и същ, от Лукойл нефтохим?

аз миналата година преминах на Ромпетрол (по политически съображения). Техният бензин се кара от Румъния.
Никакви проблеми, даже разхода ми падна с около 0.2 - 0.4, което първоначално мислех че си въобразявам, но май си е реалност, предвид че не съм си променил маршрутите или навиците.

До преди 2022 само на ОМВ съм сипвал, и в БГ и в чужбина, като цяло лятно време задължително светваше лампата поне веднъж;
Засега с тоя Ромпетрол точно 1 година и 1 месец - нищо (чукам на дърво!).

Чат пат (като се сетя, примерно веднъж - дваж годишно) сипвам и по едно шишенце добавка от тия 'STP DPF cleaner' (или подобно).
Като пробег наближавам 130,000км и 9 годинки.

Вто Авг 15, 2023 4:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm
Мнения: 290
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За Ромпетрол съм съгласен като цяло, от около година сипвах там и бях доволен, макар че карам моята кола доста малко поради липса на време.
Преди около два месеца заредих на Ромпетрол цял резервоар, и се оказа, че при подаване на газ при ускорение зад мен става черна димна завеса - ДПФ-а е ампутиран качествено, по принцип няма никакъв дим ... Мощността падна осезаемо, а разхода скочи от 8 л на 11,5 л градско... голяма мъка беше, докато изхабя този резервоар. След това сипах на Шел от хубавия дизел, и всичко си дойде на мястото. :) Черният дим изчезна, мощността се върна, разходът падна пак до 7,5-8 л.
Искам да кажа, че по принцип дизела на Ромпетрол е добър, но и там има издънки... ](*,)

Вто Авг 15, 2023 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз много пъти съм писал, че карам с V-power, но в началото на месеца по принуда ми се наложи да заредя от Rompetrol в Хасково. Нямаха премиум дизел, а само обикновен. Сипах от него и си сложих Bardahl. Kакто винаги на дълъг път - гледам си през torque-а основните данни и за пръв път виждам да сваля саждите без регенерация на магистралата, при около 300-350 гр. температура на катализатора и DPF-a. С V-power такова чудо не ми се е случвало - или почти не трупа сажди, или трупа по малко, но да сваля - не. Трябва обаче да отбележа, че с Rompetrol-ския обикновен дизел, макар и с Bardahl, двигателят ми работи малко по-шумно и на моменти попричукваха дюзите в по-ниските обороти.
Като изгоря този резервоар ще пробвам тук в София да заредя от премиум дизела им на Rompetrol и да видя с него как ще е, та после ще решавам с какво ще продължавам да карам....

Сря Авг 16, 2023 10:12 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 384 мнения ]  стр Предишна  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор