Отговори на тема  [ 110 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 2010 Legacy GT - Последният самурай 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колко му е да организирам един :D
Трябва обаче да изкочи някакво свободно време, че от някоко месеца заради ситуацията с вирусягите съм с 6 работни дни по 12 часа и е некво тегаво от към почивки и т.н. ...

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Вто Ное 24, 2020 12:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Темата взе да става все по-интересна, добре че я повдигнах. Ако трябва и да съм честен не очаквах такъв интерес и голямо раздвижване.
За нов в света на Субару и без някакви кой знае какви автомобилни познания, вашите отговори са доста полезни за мен.

С удоволствие бих се присъединил към един тест драйв и защо не направо едно бъбрене на по бира :beer:
Разбира се всичкото това след като се успокои обстановката, че скоро няма да има къде да се пие тази бира :lipseal:

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Вто Ное 24, 2020 2:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 26, 2018 10:21 am
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да се присъединя към кюпа - от Август 2020 съм горд собственик на 2010 2.5GT 5AET седан. До момента изминати безпроблемни 10 000 км. Обмислям да сменя генерацията и да махна катализатора - ако някой колега, може да сподели личен опит ( и намразиха ли го съседите) би било супер.

Пет Яну 08, 2021 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей и добре дошъл в к’убъ.
Във Варна комай само аз съм с катализатор. Мога ли да попитам каква е целта на упражнението?
Сигурно си чел, че ката е рестриктивен, но аз не съм видял сериозни постижения след премахването на този детайл. Основният проблем е да намериш заварчик, който да има мозък не само за заваряване, за да може да направи прехода, или да си купиш “златен” афтърмаркет катлес участък + ремап. Доста пара за мижав ефект. Виж ако сменяш турбина, глави и минеш на FMIC тогава да, ката ще отпуши нещата.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Яну 10, 2021 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Честито колега и безаварийно.

Аз лично също не бих махнал катализатора. За мен това е семееен автомобил който си е достатъчно бърз и бих търсил в него да ми е надежден.
И затова не бих правил някакви конструктивни промени по него. Единствено искам да сменя накрайниците на крайните гърета, понеже тези малеят на заводските отвори в бронята, за малко по-добра визия.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Пон Яну 11, 2021 12:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 220
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory, LGT
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Комбинацията от рестриктивен катализатор, по-висока степен на сгъстяване и по-бедни горивни смеси не е от най-безопасните. И в legacygt форума има мнения в тази посока и доклади за прегорели клапани поради заводските настройки. Аз съм малко пристрастен, но бих сменил заводския катализатор със спортен (или пък декат), за да имам по-надежден мотор.

С гърнетата въпросът е кой колко шум иска, а с напредването на възрастта вече ми харесва по-тихичко, имайки и предвид че заводските не са рестрикция за стоковата турбина. Едно GT което тествах наскоро беше със сменена генерация и декат и като нива на шум беше съвсем поносимо, но на моята тихите заводски гърнета биха останали.

_________________
Zubaru.tuninK
 15

Вто Яну 12, 2021 6:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 26, 2018 10:21 am
Мнения: 3
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за всички мнения - да идеята ми се породи от legacygt форума. Имам леки съмнения и за лийкове между турбото и downpipe-a. Определено не целя (дори и избягвам) по-шумна кола и за момента мисля да си оставя стоковите гърнета. Евентуалните +10 кончета, също не са ми цел.
zk. бих се радвал да те посетя за дино и/или ремап, след като разреша горната ситуация.

Безаварийно каране на всички и ще се радвам да се засечем на някоя Субару сбирка.

Сря Яну 13, 2021 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте,
Мина известно време откато последно писах тук. Мога да се похваля че от няколко месеца колата почна да гори масло в недопустимо високи граници (около 1л. на 1000км.).
Днес я оставих в сервиза да я прегледат и да си изкажат присъдата. Иначе моите наблюдения над явтомобила са следните:

1. При палене сутрин на студена кола НЕ пуши, на загрял мотор също не пуши.
2. Помолих приятел да кара след мен и при нормално шофиране също не пуши.
3. При кикдаун обаче си пуши. Най-лесно го забелязвам при нощно шофиране когато има фарове зад мен и настъпя до дупка, под светлината на фаровете се забелясват най-ясно кълбета пушек. Иначе като цяло колата си върви много добре и не усещам загуба на мощност.

Исках да ви попитам какъв е вашият опит с този мотор и имали ли сте подобни проблеми?
Понеже майсторът ми май нещо се дърпа и не иска да прави мотор на субару (въпреки че има много опит с тях), бихте ли ми препоръчали читав Субару сервиз от който имате лични наблюдения в гр. София. За всеки случай, ако моят майстор откаже.

Благодаря предварително.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Пон Авг 02, 2021 3:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
MuTk0 написа:
Здравейте,
Мина известно време откато последно писах тук. Мога да се похваля че от няколко месеца колата почна да гори масло в недопустимо високи граници (около 1л. на 1000км.).
Днес я оставих в сервиза да я прегледат и да си изкажат присъдата. Иначе моите наблюдения над явтомобила са следните:

1. При палене сутрин на студена кола НЕ пуши, на загрял мотор също не пуши.
2. Помолих приятел да кара след мен и при нормално шофиране също не пуши.
3. При кикдаун обаче си пуши. Най-лесно го забелязвам при нощно шофиране когато има фарове зад мен и настъпя до дупка, под светлината на фаровете се забелясват най-ясно кълбета пушек. Иначе като цяло колата си върви много добре и не усещам загуба на мощност.

Исках да ви попитам какъв е вашият опит с този мотор и имали ли сте подобни проблеми?
Понеже майсторът ми май нещо се дърпа и не иска да прави мотор на субару (въпреки че има много опит с тях), бихте ли ми препоръчали читав Субару сервиз от който имате лични наблюдения в гр. София. За всеки случай, ако моят майстор откаже.

Благодаря предварително.


За този мотор повечето инфо е в раздел Форестър и Тунинг.
За ремонт в София - Любо или Агента, в зависимост от това колко бързаш и колко са натоварени.

viewtopic.php?f=31&t=22711&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB

viewtopic.php?f=7&t=24498&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B4%D0%B2%D0%B3&start=180
 3

Пон Авг 02, 2021 4:06 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мдааа, не бих казал, че е неочаквано :) .
Ако под опит разбираш да се разглоби целият мотор до последното болтче, да се дефектова, да се пооправят някои неща и да се сглоби, та даже и да работи - значи да, имам известен опит с подобен проблем ROFL .
Според мен ти си във филмите "строшено бутало" и "дълго време карах на бедна смес, но нямаше кой да ми каже".
Усеща ли се клатене на мотора на място?

За сервиз не мога да ти помогна, но се зареди с търпение и планирай бюджет колкото за една почивка в Гърция.
Ако имаш въпроси питай.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 03, 2021 4:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами колата работи много спокойно на празен ход, няма вибрации и шумове и на студен и на топъл мотор.
Иначе човекът едно време се занимаваше със Субарута който вземаха участия в БГ шампионата.

Относно сумата до колкото четох из форума около 5К ще си замина :(

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Вто Авг 03, 2021 4:42 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам доколко е достоверно да събираш информация за цени от форум, пък бил той и нашият. Особено пък за София ;)
Ти имаш да направиш сериозна диагностика и след това да събираш оферти за ремонт. Аз бих подходил така:
- лог на ЕКУ-то в няколко режима и проверка на критичните параметри (IAM, STFT, LTFT, Pabs, EL и др.)
- замерване на вакуум и компресия (налягане в цилиндрите)
- проверка на антифриза и работната температура на маслото
- проверка за изправност на PCV клапана и на цялата разводка от маркучи на системата за картерна вентилация
- измерване на температурата на газовете (EGT) на всеки цилиндър при загряла кола и свалена кора.

Ако всичко е в норми - сменяш масло с по-читаво, правиш и промивка при смяната. Всъщност никъде не видях с какво масло караш и кога е започнал този разход - след поредната смяна или след 3-4000 км от смяната. Интервала за смяна по сервизна книжка е на 7000 км ИЛИ 3.5 месеца - това последното никой не го спазва естествено.
Ако не си в норми, в зависимост от това какво ще правиш с колата има къс и дълъг списък с ремонти. Късия включва отваряне на главата (приемаме, че си разбрал къде е проблема) и смяна на бутало без да се цепи блока. Сметката ще е съществено по-ниска, но състоянието на останалите компоненти на шорт блока остава неясно.
Ама хайде да не се правя на пророк - може да имаш теч някъде, може и да е от самото масло - първо диагностика.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Авг 03, 2021 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ами всъщност досега съм правил само две смени на масло - една когато купих автомобила и една след 8К км и вече съм почти за следваща смяна.
Карам я с масло Motul X-Clean+ 5w30, като след първата смяна колата си харчеше по 200гр. на 1000км. и след смяната след 8000км сложихме и добавка ХАДО.
След около 2-3 хиляди километра започна високият разход на масло.

Преди малко ми се обади майсторчето и се разбрахме в началото на Септември да свалим мотора и да го разцепим целият.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]

Вто Авг 03, 2021 5:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако 100% си решил да цепиш блока , започвай от сега да събираш и поръчваш гарнитурки и опръстени,че никаде ги няма налични за в момента ,а са доста ,ще приложа снимка , аз ги събирах около 2 месеца ,всичко до последната гумичка и втулка кажи речи.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
 3

Вто Авг 03, 2021 6:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,

Каква беше причината да слагате добавка? За да сложите, явно е имало проблем или просто така за опит.
Ако маслото е хубаво няма нужда от добавки. Тъй като нещата се случват точно след слагането на добавка аз бих търсил причината там. Както се коментира в един форум: "Резултата от добавките за масло за 'намалявне на шума' ще е същия като да си с износени сегменти"


Поздрави

Вто Авг 03, 2021 7:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За жалост, поредния доверил се на украински маркетинг и Xado. :) Какво очакваше от това, пич? Да минеш 1м км без ремонт? Фирмите за масла имат инженеринг с няколко десетилетия опит, ти сипваш добавка от вчерашни украински тарикати...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Авг 03, 2021 8:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пичове, колегата е пред ремонт и не му е весело, няма нужда от подобни хранилки, а и темата не е за ремонт на двг

Вто Авг 03, 2021 9:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз, се извинявам ако съм прозвучал грубо, просто се чудя с клавиатурата...трий ненужното, моля.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Авг 04, 2021 6:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@ Peshaka11
Части за радост се намират лесно. Частите за този конкретeн EJ255 са с поръчка за 10 дни макс, поради спецификата на някои уплътнения

@ МиТк0
Трябваше да започнеш от там колега. Преди да правиш каквото и да е просто смени маслото и сложи хубав детергент за промивка. Сложи масло 5В40 от списъка с масла, които издържат на този двигател, и съобразно пробега на твоя двигател. Горенето на масло след един първоначален пробег не е признак на споменатия от мен проблем с буталото - просто маслото е уморено. Вероятно от магистрално каране.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Авг 04, 2021 7:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am
Мнения: 20
Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Наистина няма смисъл да разводняваме темата и искам да изкажа благодарности на @ico_tech и @peshaka11 за конструктивните отговори.
Ще взема под внимание вашите мнения и ще ги обсъдя с майсторчето. Бих се радвал ако мога да се чуя с вас по телефона, стига и вие да имате желание и време.

Извън проблема с маслото, мисля че изживяването ми с марката не остава едно от най-хубавите. Карал съм какви ли не коли и с нито една от тях не ми се е налагало да правя
кой знае какви компромиси. Предвид че тук избрах премиум модел на марката има доста недомислени неща, които по-скоро карат собственика да се напряга, отколкото да се наслаждава на автомобила - от типа на ниско обезшумяване на купето (което неминуемо понижава комфорта), неприятен бодирол и други дреболии. Все неща които с пускането на нови модели инженерите от Субару грам не си мърдат пръста за да подобрят и това кара собственика постоянно да мисли какво би могъл да подобри. Предишната ми кола беше Мазда 5 първа генерация която съм карал 160 000 км абсолютно безпроблемно (при това на газ), но тя си беше евтин автомобил и там очаквания за комфорт не съм имал. Но там спокойно мога да кажа че за километрите които съм минал освен еднократно правене на тампони по ходова част и редовна смяна на биалетки, друго ядове не е имало. От смяна до смяна на масло не ми се е налагало да доливам грам масло, въпреки че преди да я продам вече беше минала 320 000км. Имала съм Пунто Абарт втора генерация, което карах около 50 000км само в червени обороти, въртене на гуми и дърпане на ръчни - пак никога не съм доливал масло от смяна до смяна и доро ходова част не ми се е налагало да правя. Имал съм и Рено Фуего и Голф 4 и тях съм карал абсолютно безпроблемно.

Съгласен съм че някои от вас ще кажат че много зависи на каква бойка ще попаднеш при покупка и е така! Но купувайки си премиум модел на дадена марка някак си очакванията като цяло са по-високи. А четейки форума стигам до извода че при Субару един вид (метафорично казано) няма как да се избяга от правене на мотор, а дори и след това, дори и да е направена ревизия като по дебелите книги, то ресурсът му пак няма да е кой знае какъв и постоянно трябва да си под напрежение и да внимаваш за това и онова.

_________________
Код:
[url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
 15

Сря Авг 04, 2021 9:06 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 110 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор