Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Мар 05, 2024 12:14 pm



Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
 EJ vs FA - разлики и анализ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2416
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сигурен съм, че това ще е интересно поне на няколко човека тук.
https://www.youtube.com/watch?v=AU9U9JCCwqo
:beer:


_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Фев 10, 2024 12:39 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1777
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този усмихнат чичко много се активира напоследък. По принцип основния му рефрен е, че за него има два двигателя на света - К20/24 и 4G63, но понеже в неговия сервиз идвали много Sti-ки решил да покаже колко е кекав EJ257, белким спрат да идват :D
Че си разбира от работата спор няма. Само не мога да разбера защо на 15:00 минута твърди, че FA е с хидравлични повдигачи :-?
Или този мотор има няколко версии за различните пазари :-? И изобщо някой може ли да ми покаже мотор с хидравлични повдигачи, за който производителя продава 50 размера парички за клапани ;) Може аз да съм в грешка.
Всичко му е по-добро на FA, но тунинг проектите се броят на пръсти :giggle: .
Tук не включвам FA20D с 4DS на Тойота, там проектите са повече :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 11, 2024 1:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2416
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Той, че е в Хонда сектата си е ясно, като се вижда от другите му клипове, но и че е направил някой EJ също се вижда. Просто реших, че ще е интересно да си полафим за FA/FB.
Интересно беше и това, че пробиват отвор в пластината на маслената помпа, за да качат дебита, към к.вал... :-? - съответно, аджеба, защо Субару инженерите са решили да ограничат дебита... случайност?! Хм...
За пуловете мисля, че обясняваше за EJ. На FA порових и не видях някъде да описват системата. Ако дадеш линк, ще съм благодарен.
Ето един друг линк, където си ги хранят и също има събрано на куп... https://jalopnik.com/the-comprehensive- ... 1848425241

п.п. Както се вижда от горния линк и FA20D не е цвете, откъм мазане...

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Фев 11, 2024 1:55 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3843
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето едно бързо разглобяване - виждат се едни кобилици...


_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 11, 2024 10:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1777
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кобилиците са нормални за съвременен двигател - с ролка. Въпроса е от другата страна какво стои. Това е един цилиндричен пин със сферичен край, който е разпробит в средата и служи като опора и за смазване. Но не е повдигач с клапан, като при други производители. От другата страна кобилицата опира в клапана, като между нея и стеблото има паричка (наричат го още калпачок). Тази паричка идва с различни дебелини за да осигури хлабината. Общо взето това е.
Основния проблем в днешните FB мотори издва от прекаленото използване на силикон. Целият ангренаж, картера, междинното тяло на картера, маслен охладител, капаци глави (частично) и прочие - всичко се лепи. Това осигрява бързо роботизирано сглобяване, но силикона старее и след няколко години почват течове. Естествено не и без помощта на PCV клапана и неговата деградираща с времето работа. Течове винаги е имало, но докато при EJ сваляш 8 болтчета от пластмаса, тук се развиват десетки болтове.
Между другото не знам дали сте чели, но най-новите FA24 / FA24DIT в BRZ и WRX се оказва, че имат сериозен проблем със силикона. Някой е променил количеството на този сийлант и слагат толкова много, че това, което остава вътре в един момент пада на масури и задръства решетката на смукателя на маслената помпа (хобота). Има един пич, който показва снимки със стробоскоп и нещата не са добре. Има видеа в тубата, където клиенти отиват в сервиз, но не при дилъра, почти веднага след покупка. Защото като почне да те яде дявола ... :-~

Сега ще кажа нещо скандално. Много хора са на мнения, че веднъж отворен боксера вече "не е като заводското изпълнение" и почвал да се чупи.
Аз съм на обратното мнение - няма по-добро нещо от грамотно събран ръчно двигател. Ако си го правите сами и не смятате часове, можете да обърнете внимание на някои недоизмислени неща и да ги подобрите или остраните проблеми, които произтичат от факта, че производителя гони срокове и производителност, които често са несъвместими с високото качество.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 21, 2024 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3843
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз, това визирах, Ице - не виждам никъде повдигачи. Доколкото съм се информирал, с хидравлични повдигачи в днешно време е само CB18, ама той май не се продава тук.
Иначе, 100% съгласен с последния абзац. Да не казвам, че след някои по-скъпички подобрения здравината на мотора расте геометрично.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Фев 21, 2024 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 6 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор