Отговори на тема
 EJ vs FA - разлики и анализ 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2451
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 705
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сигурен съм, че това ще е интересно поне на няколко човека тук.
https://www.youtube.com/watch?v=AU9U9JCCwqo
:beer:


_________________
http://www.hostit.bg/

Съб Фев 10, 2024 12:39 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1821
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този усмихнат чичко много се активира напоследък. По принцип основния му рефрен е, че за него има два двигателя на света - К20/24 и 4G63, но понеже в неговия сервиз идвали много Sti-ки решил да покаже колко е кекав EJ257, белким спрат да идват :D
Че си разбира от работата спор няма. Само не мога да разбера защо на 15:00 минута твърди, че FA е с хидравлични повдигачи :-?
Или този мотор има няколко версии за различните пазари :-? И изобщо някой може ли да ми покаже мотор с хидравлични повдигачи, за който производителя продава 50 размера парички за клапани ;) Може аз да съм в грешка.
Всичко му е по-добро на FA, но тунинг проектите се броят на пръсти :giggle: .
Tук не включвам FA20D с 4DS на Тойота, там проектите са повече :)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 11, 2024 1:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2451
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 705
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Той, че е в Хонда сектата си е ясно, като се вижда от другите му клипове, но и че е направил някой EJ също се вижда. Просто реших, че ще е интересно да си полафим за FA/FB.
Интересно беше и това, че пробиват отвор в пластината на маслената помпа, за да качат дебита, към к.вал... :-? - съответно, аджеба, защо Субару инженерите са решили да ограничат дебита... случайност?! Хм...
За пуловете мисля, че обясняваше за EJ. На FA порових и не видях някъде да описват системата. Ако дадеш линк, ще съм благодарен.
Ето един друг линк, където си ги хранят и също има събрано на куп... https://jalopnik.com/the-comprehensive- ... 1848425241

п.п. Както се вижда от горния линк и FA20D не е цвете, откъм мазане...

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Фев 11, 2024 1:55 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4046
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ето едно бързо разглобяване - виждат се едни кобилици...


_________________
Cogito ergo sum

Нед Фев 11, 2024 10:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1821
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кобилиците са нормални за съвременен двигател - с ролка. Въпроса е от другата страна какво стои. Това е един цилиндричен пин със сферичен край, който е разпробит в средата и служи като опора и за смазване. Но не е повдигач с клапан, като при други производители. От другата страна кобилицата опира в клапана, като между нея и стеблото има паричка (наричат го още калпачок). Тази паричка идва с различни дебелини за да осигури хлабината. Общо взето това е.
Основния проблем в днешните FB мотори издва от прекаленото използване на силикон. Целият ангренаж, картера, междинното тяло на картера, маслен охладител, капаци глави (частично) и прочие - всичко се лепи. Това осигрява бързо роботизирано сглобяване, но силикона старее и след няколко години почват течове. Естествено не и без помощта на PCV клапана и неговата деградираща с времето работа. Течове винаги е имало, но докато при EJ сваляш 8 болтчета от пластмаса, тук се развиват десетки болтове.
Между другото не знам дали сте чели, но най-новите FA24 / FA24DIT в BRZ и WRX се оказва, че имат сериозен проблем със силикона. Някой е променил количеството на този сийлант и слагат толкова много, че това, което остава вътре в един момент пада на масури и задръства решетката на смукателя на маслената помпа (хобота). Има един пич, който показва снимки със стробоскоп и нещата не са добре. Има видеа в тубата, където клиенти отиват в сервиз, но не при дилъра, почти веднага след покупка. Защото като почне да те яде дявола ... :-~

Сега ще кажа нещо скандално. Много хора са на мнения, че веднъж отворен боксера вече "не е като заводското изпълнение" и почвал да се чупи.
Аз съм на обратното мнение - няма по-добро нещо от грамотно събран ръчно двигател. Ако си го правите сами и не смятате часове, можете да обърнете внимание на някои недоизмислени неща и да ги подобрите или остраните проблеми, които произтичат от факта, че производителя гони срокове и производителност, които често са несъвместими с високото качество.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Фев 21, 2024 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 4046
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз, това визирах, Ице - не виждам никъде повдигачи. Доколкото съм се информирал, с хидравлични повдигачи в днешно време е само CB18, ама той май не се продава тук.
Иначе, 100% съгласен с последния абзац. Да не казвам, че след някои по-скъпички подобрения здравината на мотора расте геометрично.

_________________
Cogito ergo sum

Сря Фев 21, 2024 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор