Кобилиците са нормални за съвременен двигател - с ролка. Въпроса е от другата страна какво стои. Това е един цилиндричен пин със сферичен край, който е разпробит в средата и служи като опора и за смазване. Но не е повдигач с клапан, като при други производители. От другата страна кобилицата опира в клапана, като между нея и стеблото има паричка (наричат го още калпачок). Тази паричка идва с различни дебелини за да осигури хлабината. Общо взето това е.
Основния проблем в днешните FB мотори издва от прекаленото използване на силикон. Целият ангренаж, картера, междинното тяло на картера, маслен охладител, капаци глави (частично) и прочие - всичко се лепи. Това осигрява бързо роботизирано сглобяване, но силикона старее и след няколко години почват течове. Естествено не и без помощта на PCV клапана и неговата деградираща с времето работа. Течове винаги е имало, но докато при EJ сваляш 8 болтчета от пластмаса, тук се развиват десетки болтове.
Между другото не знам дали сте чели, но най-новите FA24 / FA24DIT в BRZ и WRX се оказва, че имат сериозен проблем със силикона. Някой е променил количеството на този сийлант и слагат толкова много, че това, което остава вътре в един момент пада на масури и задръства решетката на смукателя на маслената помпа (хобота). Има един пич, който показва снимки със стробоскоп и нещата не са добре. Има видеа в тубата, където клиенти отиват в сервиз, но не при дилъра, почти веднага след покупка. Защото като почне да те яде дявола ...
Сега ще кажа нещо скандално. Много хора са на мнения, че веднъж отворен боксера вече "не е като заводското изпълнение" и почвал да се чупи.
Аз съм на обратното мнение - няма по-добро нещо от грамотно събран ръчно двигател. Ако си го правите сами и не смятате часове, можете да обърнете внимание на някои недоизмислени неща и да ги подобрите или остраните проблеми, които произтичат от факта, че производителя гони срокове и производителност, които често са несъвместими с високото качество.