Автор |
Съобщение |
iVo®o©KonOff
Регистриран на: Чет Авг 19, 2010 11:21 am Постове: 4 Местоположение: BG
Автомобил: ISUZU 6VD1
Телефон: 0877667507
Рейтинг: 0
|
Писах Ви лично Алекс , но явно сте много ангажиран , та да си попитам и тук ! МеПеСето е Хонда Прелюд 1990г. или 3 генерация BA4 купе с двигател 2.0/B20A7/ 150к.с. 1. Пробег - 195000км. /кара се само топлите сезони , средно по 3000км на година от 2010 насам/ 2. Мотора не е отварян , поне откакто аз съм собственик от 2008г. 3. Има разход на масло около 1л. на 8-10000км, замерван преди когато я карах по сериозно. 4. Колата е карана с Кастрол Магнатек 10W40 ; Yacco VX500 ; и последното което налях/груба грешка/ е Comma x-tech 5W30/което се оказа А5/B5 нисковискозно и неподходящо за стар двг/. Иначе с Комата работи супер и дори падна разхода леко ... 5. Няма катализатор. 6. Няма газова до момента. 7. Автомобила се кара основно извънградско на цикли по 5-600км 5-6 пъти през топлите месеци. 8. Целта е максимална защита на този стар вече 25г. мотор , защото го карам само за кеф и макар и рядко го "продухвам" чат-пат до 6500/7000 оборота ! Толкоз си може стоковицата. Реално се колебая м/у 5W30 или 10W40 на Амсойл/Редлайн ... но се надявам ти да "олабиш" казуса ми ! Още една питанка : Какво мислиш за карбон-графитното масло на Xenum ?! п.п...масло сменям от 2010 насам всяка година. Реално последните масла са били на не повече от 3500км.Зимните месеци я припалвам мин. един път месечно.Предполагам е задължително да флъшна мотора след толкова кофти масла с които е каран последните 7 години в БГ. Поздрави и благодаря ! Иво
_________________ Липсата на алкохол води до оглупяване и тежка шизофрения.
|
|
|
Вто Яну 27, 2015 9:55 am |
|
|
zarere
Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm Постове: 239 Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Outback 2.5 2019
Рейтинг: 248
|
Здравей Алекс, искам да те попитам за моята кола,кое масло препоръчваш като се има в предвид,че търся качеството.Колата е на 223 000 км и след покупката и преди 3 месеца беше сложено Мотул 6100 10x40 в книжката препоръчват 5x30,10x30,10x40.Кое е добре да се слага през зимата и кое през лятото?Аз трябва да сменям маслото след около 3,4 К и мислех да купя http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=ASLQT-EAМоля кажи дали това е удачен избор за през лятото и през зимата,ако не ще предложиш ли според твоите виждания най-добрите варианти (като се има в предвид качеството според твоите многобройни проучвания.) Колата ми е Марка: LEGACY (B12) Регион: Europe Руль: LHD Дата: 1999/11/22 Модельный год: B ('00MY) Код компл.: BHCBL7R Код назн.: E5 Главн. опц.код.: SW Внешн цв.: ROYAL SILVER MET (792) Внутр цв.: GRAY (010) BODY: WAGON (W) ENGINE: 2500CC EMPI SOHC NA (EJ251) TRAIN: FULLTIME 4WD (F4WD) MISSION: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT) GRADE: GX(KA:RX) (GX) SUS: AIR SUSPENSION (A/S) DESTINAT: LHD (LH) Също какво масло препоръчваш за скоростна кутия,преден и заден диференциал.(гоним качеството) какви филтри и каква добавка за отлаганията в двигателя? P.S. Колата се кара на газ и катализаторите са махнати. Мерси предварително. Поздрави
|
|
|
Вто Яну 27, 2015 11:07 am |
|
|
Zlobstur
Регистриран на: Сря Май 08, 2013 7:07 pm Постове: 433 Местоположение: В.Търново
Skype: zlobstur
Автомобил: Outback H6 B13, Forester SG 2.5XT
Телефон: 0894414176
Рейтинг: 162
|
Привет Алекс. Според теб кое то следните масла е по-подходящо за Турбо Фори на Газ 99-ти набор? Ravenol VMO 5w40Xenum X1-5w40Благодаря предварително
_________________ Lesson for beginners: Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Speed is how fast you hit the wall.
|
|
|
Сря Яну 28, 2015 10:51 pm |
|
|
simbat
Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am Постове: 862 Рейтинг: 95
|
Въй 43 страници изписани за масло А аз си мислех, че е важно само малсото да е сдоказан произход (оригинлано), с правилния вискозитет и да се сменя редовно. Аз ползвам Кастрол пълна синтетика 5в30 на всички коли, от които 3 субара.Такова има в супермаркета до нас. Така реших, понеже тука всеки дилър на СУбару слага каквото малсо реши и то от един варел дето пише само каква марка е. Сменям го на 5-7 хил.км или 2 пъти годишно както дойде.Бъркам ли някъде ? Нещо мога ли да подобря да са по-надеждни колите завбъдеще ? Ако има нещо дайте съвет докато са на по 30-40 хил.км да ги поглезя. Не се шегувам . Разноглед станах.Тука по големите форуми най много хвалят Шел Ротела Т6, което си е масло да дизели, но тунерите много го тачат, предпочитат го има добри резултати от анализи.Тука масово се тества маслото на всеки 20-30 хил.км (превантивна поддръжка).Много от маслата след 7-8 хил.км си променят своиствата. Филтри слагам от Мазда РХ8 -те са едни на Токио Роки уж по шукарни били аз си купувам от Мазда по едно кашонче,масло от супермаркета до нас и нося всичко в Субару да го сменят и да ми бият печат в сервизната книжка. Това ми е маслото.Снимах го с телефона оня ден да не забравям от кое взимам.Гледам от златната туба да взимам,като няма взимам от черната: Това е филтърчето.Уж по-голямо у повече събирало боклуци.Субару едно време ползвали такива ама съкратили нещо напоследък.Мазда РХ8 щот са с ротари двигател и са чувствителни още го ползват: Та накратко някой ще ми каже ли какво масло е най добре за турбо Субару ?
|
|
|
Съб Яну 31, 2015 6:52 am |
|
|
srg
|
Чудех се къде да драсна преки впечатления от Archoil и защото в темата на =Alex= най-много се пише за този тип химии, а и в частност за самата марка ще нахвърлям тук малко суперлативи Един познат от Сливен взел и се поровил за добавки, съотвено Гугъл го натресъл във тоя форум и той решил да тества Archoil. Помоли ме да му взема промивка и фрикшън модификатор като имам път към него. То всичко хубаво, появи ми се път и му взех, ама междувременно мен почна да ме гложди аджеба до колко вършат работа, т.е., до каква степен е оправдана рекламата, която =Alex= постоянно "товари" върху продуктите на тая марка. Е, не ми трябваше много и тъй като междувременно стана ясно, че леко ми отпада пътуването реших да поекспериментирам. Взех едно полусинтетично масло (Ravenol TSJ 10w30), та да не ме е яд ако резултатът не ми допадне и днес направих смяната. Впечатленията описвам по-долу. Преди - последните две смени ДВГ-то се омазва с RedLine 10w30 и в сравнение с Мотул-а, който сипах като взех автомобила разликата в работата на двигателя и развъртането му се промени осезаемо към по-добро. При последните две смени двигателя е промиван с Bardahl и Xenum, маслото не чезне мистериозно и привидно всичко беше ок, но имаше едва доловими вибрации на празен ход, които ме придразваха. След като сложих газ вибрациите сякаш леко се усилиха и започнаха от време на време да "ескалират", като почнаха да се появяват по-често. От ноември пък се появи и друг "ефект" - след като автомбила бъде загасен на газ и след това в рамките на час ако се опитам да запаля беше необходимо да позадържа стартера, за да стартирам ДВГ-то. В общи линии автомобила си върви, набира си както може да се набира H6 и ако някой, който не кара тоя автомобил се качи може и да не му направят впечатление малките и едва забележими "ефекти", но както всеки собственик и аз му знам на моя кътните зъби и знам, че положението ...хм, регресира. След - преди смяната на маслото сложих промивката и оставих на празен ход да се жабурка 1 час, след което източих маслото, сипах фрикшън модификатора и новото масло, оставих на място да поработи още 20мин. и ... 'баси майката Седнах си в колата и първото нещо, което усетих или което по-скоро не усетих са вибрациите, които ми бяха трън в очите от както съм собственик на автомобила. Излязох от автомобила, изпуших една цигара да се успокоя, пак влязох, запалих я и ... ми не, изчезнали са. 'БАСИ МАЙКАТА След като се "примирих" с положението тръгнах малко да повъртя, за да поразмеся малко химиите, че в крайна сметка не знам как и до колко може да се подобрят нещата В крайна сметка, след навъртяни почти 100км стигнах и до друго прозрение - загасих си колата на ЕКО-то, заредих, след което запалих и пак се озадачих, защото загасих на газ и колата запали от раз Бензинджиите почнаха да ме гледат странно, защото угасих и запалих колата към 7-8 пъти, с идеята да хвана Archoil-а в крачка, ама хурка, колата продължава да си пали и това си е... Според мен (а и според околните ми познати и приятели) съм доста скептичен човек, съответно в предвид сблъсъка ми с други комплекти тип "млад химик" от различни марки очаквах някакъв пласебо ефект от така рекламирания Archoil, но това, което ми причини тази марка не очаквах Препоръчвам марката с две ръце и с пръстите на единия крак, като с другия крак няма да препоръчам, защото Archoil не са предвидили нещо много важно към тоя комплект "млад химик" за нашите географски ширини, а именно тестер за наличие на техните продукти с цел откриване дали този или онзи стар кошник не е "облагороден" преди продажба, защото след първата смяна на масло новия собственик може да остане без коса и/или с празен джоб @=Alex=, за Archoil-а и не само - Respect!!!
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
16
|
|
Пон Фев 02, 2015 9:14 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Постове: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
Това означава ли, че RedLine 10w30 не е успл да се справи с вибрациите при твоя автомобил?
Тук във форума през последните няколко години в различни теми е написано за чудесата, които правят AMSOil и RedLine. Сега се оказва, че няма значение какво масло ползва човек (RedLine/Motul/Ravenol) вибрациите винаги ги има и само Archoil помага.
Тази история с "премахване на вибрациите при боксер моторите на Субару" почва малко да прилича на южно-американски сериал.
Аз например вече изминах над 7 000 км с Amsoil European Car Formula 5W40 MID SAPS и не се усеща разлика в работата на мотора. Също така не намаля и разхода на гориво. А тук доста колеги са останали очаровани от подобни ефекти след само 50-500 км.
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
|
|
Съб Фев 07, 2015 4:49 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
на някои коли /двигатели става с промивка от евтината (протек) и масло амсоил5в30 но щото са доста старички спрямо твоята модел '08 на колко км е ? при мен имаше доста голяма разлика само с тази схема, но взе пак маслото което беше в колата беше тотална боза на над 2 години и полу синтетика хаволине 10в40 за протокола беше на 165 км. и повдогачите тракаха като дизел , като имам финасова възможност ще пробвам и аз тези добваки Арчойл да видим дали действат
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Съб Фев 07, 2015 6:45 pm |
|
|
srg
|
Промяна от с каквото е карана до преди мен колата към RedLine при мен имаше и я усетих - страничните шумове понамаляха, рязкото развъртане на ДВГ се усещаше, че става по-бързо и температурата на маслото при нормално градско каране спадна с 2-3 градуса. Мисля, че вече е писано в тази или подобна тема за това, че благоприятни ефекти на подобни химии и масла ги усещат почти единствено и само тези хорица, които са попаднали на автомобил от бивш немърлив собственик, "благодарение" на когото двигателя вече се е сдобил с "екстри", за които всъщност трябват специални мерки. Явно и аз съм от тези собственици, със завещаните "заровени кучета", съответно още в началото реших лека-полека да боря всички нещица, които има шанс да се оправят без да се прибягва до драстични мерки като отваряне на мотори и т.н. Точно това и написах по-горе - Archoil лично за мен е много добро попадение, но ми е интересно при следваща смяна на масло, но вече без него дали ще има отново промяна и какво ще последва
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Съб Фев 07, 2015 6:59 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Постове: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
mitoko написа: на някои коли /двигатели става с промивка от евтината (протек) и масло амсоил5в30 но щото са доста старички спрямо твоята модел '08 на колко км е ? Да, не бях поммислил, че ефекта ще е по-явен при лошо потдържани автомобили. Колата сега е на 97 007км. Собственика преди мен я е карал с Мотул по 150км/ден (75км до работа в посока, като 65км са били по магистрала). С такова масло работи дилъра от който я е купил. С такова масло я взех аз на 82 000км след пълно обслужване (голямото обслужване със смяна на ангр. ремък), което се прави след 105 000км/6г (което настъпи първо). Изключително съм доволен от Субару-то, особено след като ми смениха температурата нан прехвърляне от бензин/газ от 60°C на 40°C. След като намалих скороста по темпомат на магистралата с 4км/ч разхода ми вече е под 10л/100км и мога спокойна да пътувам 400км без да дозареждам.
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
|
|
Съб Фев 07, 2015 7:19 pm |
|
|
mitoko
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm Постове: 1800 Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
|
само да добавя че аз съм на метан и с 5в30 амс ойл мисля се държеше по добре от като сега сложих 5в40 на Red Line 5в40 не е за газ/метан защото е фул сапс за газ/метан само мид сапс
_________________ METHANE LIMITED EDITION (CNG)
|
|
|
Съб Фев 07, 2015 7:49 pm |
|
|
restless
Регистриран на: Пет Ное 21, 2014 1:17 pm Постове: 6
Автомобил: Honda CR-V 2.0
Рейтинг: 0
|
mitoko написа: само да добавя че аз съм на метан и с 5в30 амс ойл мисля се държеше по добре от като сега сложих 5в40 на Red Line 5в40 не е за газ/метан защото е фул сапс за газ/метан само мид сапс А защо при газ мидсапс е по-добре от фул ? Никъде не намирам обяснение :S
|
|
|
Сря Фев 25, 2015 10:57 am |
|
|
SUBR
Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 11:48 pm Постове: 221 Местоположение: София
Автомобил: Метрополитен
Рейтинг: 16
|
А защо при газ мидсапс е по-добре от фул ? Никъде не намирам обяснение :S[/quote] Назад в темата има изобилие от информация по този въпрос буквално през два,три поста... потърси и ще намериш отговорите
|
|
|
Сря Фев 25, 2015 1:05 pm |
|
|
fakirastanly
Пресен - пресен
Регистриран на: Вто Мар 03, 2015 9:49 pm Постове: 1
Skype: fakirastanly
Рейтинг: 0
|
Здравей Alex чета тема с интерес малко бавно но трябва и да асимилирам написаното едва на 14 страница съм евала за труда ти... имам два въпроса. Съвет за подходящо масло за Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140k. стокова с два катализатора без DPF в най скоро време ще бъде затапен ЕГР. От както е при мен маслото с което карам е Shell Helix Ultra 5w40 (май съм единствения алфист ползващ Shell) което се оказа и то група 3 но по препоръка от брат ми фен на една друга япоснка марка и неговите познания го сменям м/у 5000 и 6000км.Автомобила предимно се кара градско от съпругата ми аз като седна редовно я сцепвам но това е 2-пъти в седмицата на извънградско рядко се вдига над 150 освен ако някой от Инголщад и Бавария реши че е много бърз .Имам възможност да си доставя от Румъния споменатите от теб марки. Вторият Въпрос надявам се да можеш да ми отговориш и ще бъде интересен за хората с дизели . Има много изписано за ползите от 2T маслото добавено към горивото доста съм изчел пo темата и аз го използвам след като намерих документация на Bosch как се скъсява живота на горивната система спрямо сухотата на горивото и пипах на живо няколко горива от бг веригите и е сухo като вода.Видимо което се забелязва при употребата му е меката работа на мотора явно подобрява качеството на нафтата или нейното изгаряне само прдполагам какво точно се случва .Та на въпроса 2T маслото в горивото влошава ли свойствата на моторното масло използвам полусинтетично бездимно JASO FC, ISO-L-EGC, API TC; JASO FD, ISO-L-EGD, API TC.
|
|
|
Вто Мар 03, 2015 10:07 pm |
|
|
restless
Регистриран на: Пет Ное 21, 2014 1:17 pm Постове: 6
Автомобил: Honda CR-V 2.0
Рейтинг: 0
|
|
Сря Мар 11, 2015 3:19 pm |
|
|
maglata75
Регистриран на: Нед Яну 22, 2012 2:05 pm Постове: 4
Автомобил: Honda civic 1,6 V-tec
Рейтинг: 0
|
Здравейте,от къде в България може да се закупи това моторно масло с доказан произход на дилъра "AMSOIL 0W30 SIGNATURE SERIES SSO" Благодаря предварително
|
|
|
Нед Мар 22, 2015 11:12 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
maglata75 написа: Здравейте,от къде в България може да се закупи това моторно масло с доказан произход на дилъра "AMSOIL 0W30 SIGNATURE SERIES SSO" Благодаря предварително Питай тук, дали имат...... не съм на 100% сигурен...
Прикачени файлове:
amsoil.jpg [ 16.6 KiB | Прегледано 1910 пъти ]
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Нед Мар 22, 2015 1:57 pm |
|
|
petko 69
|
Привет колеги ,постоянно следя темата на АЛЕКС,но тук нещата нещо не вървят.От 21януари Алекс не е писал по темата,а от 17 февруари не е влизал във форума.Това ме довежда до мисълта ,че нещо не е наред,дано бъркам и Алекс е пр. в чужбина и няма време от бизнес дела и скоро ще ни изненада с най новите химии,а дано.
|
|
|
Нед Мар 22, 2015 9:01 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
petko 69 написа: Привет колеги ,постоянно следя темата на АЛЕКС,но тук нещата нещо не вървят.От 21януари Алекс не е писал по темата,а от 17 февруари не е влизал във форума.Това ме довежда до мисълта ,че нещо не е наред,дано бъркам и Алекс е пр. в чужбина и няма време от бизнес дела и скоро ще ни изненада с най новите химии,а дано. И аз същото си го мисля от 5 дни... Нещо не е наред работата! Как да го издирим..???
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Нед Мар 22, 2015 9:36 pm |
|
|
sniper
Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 2:06 pm Постове: 96 Местоположение: Враца
Телефон: 0884522179
Рейтинг: 35
|
Елементарно Уотсън, Алекс зареждаше с масла "недолюбвания" Краси от Субаруленд-сервиз.
|
|
|
Нед Мар 22, 2015 11:18 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
Може и това, което ще кажа да не е точно за тази тема, но: Изчетох почти всичко в този форум казаното за Краси, писаното от него и т.н... обидите, крамолите... абе доста, за което съм много объркан... И все още нямам на 100% мнение, що за човек и майстор е точно! И усетих едно особенно отношение на някой личности от ,,старите пушки,, в този форум към него, без да знам, какво точно ги свързва- общ бизнес, приятелство...вражди и неуредени сметки, нелоялна конкуренция?! Мистерия.... Алекс, от своя страна винаги е бил любезен, възпитан, отзивчив-без да бъде агресивен към нападките и провокациите на някой форумни колеги... Разбирам, че той с маслата и химиите си вади хляба-което намирам за напълно нормално, и с удоволствие ще му стана клиент, впредвид неговото представяне тук! И определено Алекс липсва на този форум... А, какво точно намекваш с по-горе казаното..?
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пон Мар 23, 2015 12:26 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|