Автор |
Съобщение |
sniper
Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 2:06 pm Постове: 96 Местоположение: Враца
Телефон: 0884522179
Рейтинг: 35
|
Няма намек. Има насока. Не съм имал допирни точки с Краси и затова нямам мнение за него като майстор. А от прочетеното от Алекс, само мога да кажа "свалям му шапка". Изводът е, че щом Алекс зарежда Краси с масла не може да няма и АмсОил наред с РедЛайн-а.
Поздрави!
|
|
|
Пон Мар 23, 2015 8:26 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Постове: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пон Мар 23, 2015 9:06 am |
|
|
BAlexandrov
|
Колеги, целта на тази тема е въпроси и дискусии с Алекс, в която да ни споделя своите знания в областта на маслата. Той от няколко месеца не е влизал - сподели, че има твърде много работа, така че не очаквайте скоро отговор. За други дискусии по темата Масла за Субару автомобили ползвайте другата тема, а тази да остане чиста. viewtopic.php?f=1&t=5411&p=224903
|
|
|
Пон Апр 20, 2015 12:57 pm |
|
|
buda1986
Регистриран на: Чет Дек 17, 2015 5:13 pm Постове: 10
Автомобил: форестър
Рейтинг: 0
|
Имам нужда от качествено масло за : Subaru Forester 2.0 158к.с бензин-газ 203000км Lexus RX330 240к.с 140000км Audi A4 2.5TDI 180к.с 2003г 140000км Subaru Forester 2.5XT 230к.с 180000км
Търся предложения за въпросните автомобили за качествено масло.Не търся цена. Ще съм благодарен много защото се разочаровах от масовите кастрол и мотул.
|
|
|
Съб Дек 19, 2015 9:52 am |
|
|
petko 69
|
Чукче писател. .не чете те ей..
|
|
|
Вто Яну 26, 2016 8:47 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
nikosaul написа: о.к. само за теб ще я корегирам. Нормативната уредба сега действаща в БГ, според която трябва да отговарят горивата излизащи от ЛУКОЙЛ, указва съдържание на сяра до 3% на един тон гориво.
А знаеш ли, че ЛУКОЙЛ произвеждат приблизително 60-65% дизел под формата на мазут и котелно гориво, а едва 15% е нафта с качество за автомобили. В момента предстои пускане в екпслоатация на сероочиставаща инсталация, за да могат да ползват сярата, оставаща им.
Защо страдат новите дизели, само заради една малко надвишена норма?! В Швейцария също е малко надвишена нормата, TDI и CDI карат по 300хил.км. там, а тук нови се разпадат на под 100хил.км. Защо?
Защо сярната киселина е толкова хубава за дизелите? Аууу! Поста е стар, но не можах да се сдържа! Колегата nikosaul e много, ама много далеч от истината! Тотално дезинформиран човек! Съдържанието на сяра до 3% беше в спецификацията единствено и само за Котелно гориво. То не е предназначено за европейския пазар и до пускане на новата инсталация за хидрокрекинг на гудрон се изнасяше за страни, за които не са в сила европейските норми за сяра в КГ под 1%. Пак до пуска на хидрокрекинга за вътрешния пазар, страни от ЕС и в самия завод се използваше, КГ със съдържание на сяра под 1%, което се получава след блендиране с други фракции! Не, не знам и въобще не мога да си обясня как става производството на дизел под формата на мазут - много интернет ей! През въпросната година, а и доста преди нея, Лукойл предлагаха и продължават да предлагат единствено и само ГДД (гориво дизелово за двигатели) със съдържание на Сяра под 10 ppm (parts per million), или още може да се каже, че съдържанието на сяра е една десетохилядна от процента - 0,0010. Това е много, ама много пъти под стойноста, която колегата е написал. Съдържанието на сяра в суровия нефт, в зависимост от бленда е много под 3 %, най-често около 1,35 %, която сяра се концентрира изключително в котелното гориво, а в дизеловите фракции, преди хидроочистка рядко достига 1,5 %. След хидроочистване на дизеловите фракции, да не говорим след компаундирането им в ГДД не е възможно, т.е. НИКОГА съдържанието на сяра не е било 3 %. Това е НЕВЪЗМОЖНО! Дори и преди да влязат европейските норми у нас, преди 15 - 16 години, сярата в ГДД-то беше максимално 350 ppm. Точка! Сярната киселина никак, ама никак не е хубава за който и да е двигател! Съдържанието на сяра в горивата, ако изключим ефекта върху екологията (емисиите на SOx - серни оксиди), спомага за по-доброто смазване на компонентите от горивната система. С въвеждането на екостандартите за горивата, ерго намаляне на съдържанието на сяра в тях, при производството на ГДД се добавя смазваща присадка, която компенсира ниското съдържание на сяра.
|
15
|
|
Вто Сеп 20, 2016 10:08 am |
|
|
Петър Велков
|
Петров, честно казано - не разбирам защо се хабиш. Аз цитираното мнение го прочетох до тук: Цитат: ...указва съдържание на сяра до 3% на един тон гориво. Всеки инженер ще разбере защо
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 10:36 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Защото останалите като него - чели-недочели, ще си формират мнение, което е невярно. После ще започнат пак като него да обясняват разбиращо и поучително и ето ти още дезинформация.
Поздрави!
|
15
|
|
Вто Сеп 20, 2016 10:41 am |
|
|
BAlexandrov
|
|
Вто Сеп 20, 2016 12:11 pm |
|
|
CUPONa
Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm Постове: 40 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 109
|
Здравейте! От скоро имам Субару и все още не съм на ясно с доста неща относно марката. Започнах да чета темата с интерес, но след 10-тата страница мозъкът ми започна да блокира... В крайна сметка не разбрах (измежду всички спорове) кое масло е най-подходящо за използване. Автомобилът ми е Subaru Outback IV - 2011г., Boxer Diesel, 2.0, 150 к.с., 6 степенна ръчна скоростна кутия, на 190 000 км Повечето мнения са предимно за бензинови двигатели и такива с газови уредби. За дизел (с турбина) предполагам маслото трябва да е малко по-различно.
Въпросите ми са: 1. Какво и колко литра масло са необходими за двигателя? На колко хиляди километра се сменя? 2. Същото за диференциала (преден, заден)? 3. Същото за скоростната кутия?
Благодаря предварително!
_________________ AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...
|
|
|
Нед Окт 23, 2016 5:55 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Колата има ли DPF филтър или е излекуван? Ако имаш катализатор избираш такова олио, че да го пази - Low или Middle SAPS. Ако нямаш Full SAPS. Какво да е маслото? - Ти не си ли изгради предпочитание вече към някое? Ако ти се дават 44-45 лв за литър - ще търсиш RedLine, за 25-27 лв/л - Amsoil. Може и Титан и Мотул и Мобил и Шел ротела и изпускам някои. На твое място аз бих сложил в първия случай Amsoil European Car Formula 5W-40 Middle SAPS (червеното-AFL) или 5W-30 (Low SAPS), а във втория Amsoil Amsoil European Car Formula 5W-40 (черното - EFM) или Signature Series 0W-40. Прочети още веднъж темата и ще ти светне: -По-добре single grade масло - по-малко вискозитетни модификатори - т.е. по-добре 10W-30, вместо 5W-30 (база 4 и 5 масла). -По-добре с висок HTHS вискозитет, но не прекалено - най-близък до реалния вискозитет при работна температура на маслото, дава представа за дебелината на масления филм при тези условия. -По-добре с по-високо съдържание на детергенти - висок TBN. Бягай от Long Life маслата с нисък такъв или ги сменяй ала Short Life. -По-добре с повече присадки, защитаващи двигателя при високи натоварвания и не само - Цинк, SAPS и т.н., но това важи само ако нямаш катализатори. Повечето метали са каталитични отрови - метал съдържащите пепели в тях, които се получават при тяхното изгаряне. След като ти се въртят из главата тези нещица и прочетеш темата сразу, ще си харесаш сам масло. Вервай ми! Па ако не ти се жалят пари - карай с рейсингови масла и ги сменяй на по 2 -3 000 км - без катализатори! Поздрави! ПП Ако в спецификацията на маслото не се съдържа някой/някои от показателите които търсиш - не взимаш, няма с какво да се похвалят!
|
|
|
Нед Окт 23, 2016 8:35 pm |
|
|
Ganchev__
Регистриран на: Пон Окт 31, 2016 7:11 pm Постове: 1 Рейтинг: 0
|
Колеги, някой успял ли е да се свърже с Алекс чрез визитката от предната страница ? От две седмици звъня на телефона на Бест Брандс, като успявам да се свържа само с една девойка, секретарката им предполагам.Обещават ми, че човека който се занимава с маслата ще ми върне обаждане и така вече две седмици....Не виждам смисъл да им звъня за 4-5 път.Някой ако има координати на Алекс, или на друг представител, нека сподели на ЛС.
|
|
|
Пон Ное 14, 2016 4:42 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Постове: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
15
|
|
Пет Дек 02, 2016 10:45 pm |
|
|
Gencho S
Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm Постове: 3 Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
|
=Alex= написа: paddo_84 написа: Alex дай мнение за кастрол мгнетик 5/40 с3 Нисък клас ширпотреба, колега. Клас 3 база (gr3 base stock). Има в пъти по-добри масла, един Fuchs Titan да вземеш е малко по-скъпо от него, но в пъти по-добро, a race серията им е изцяло GR5 (естерна синтетика)... мАни ги тия Кастроли, остави ги БМВ-тата да се морят с тях. За Субарата от масовката Fuchs, Yacco, Mobil 1, Motul... от високия клас - Red Line, AMSOil - Signature series, Royal Purple HPS или XPR серията им и естерната гама на Torco. Изборът не е много голям Истинската маркетингово/рекламна битка е в ниския и среден клас. Lennonbg написа: ...Те гарантират за това, че във всяка туба масло, базовото масло е 100% това, което слагат! Колега, би ли разтълкувал това изречение Защото и gr3 база има право да се нарече "пълна синтетика", но 100% от нея не прави маслото хубаво... Да не говорим, че не е редно да е 100% само една база, има и добавки, има и други бази (дори минимално к-во...) Здравейте колеги конкретно към Алекс масло за двигател на Субаро форестър 2006година 2,0 с газова уредба. Какво бихте препоръчали? Налага ми се смяна на маслото.
|
|
|
Сря Дек 07, 2016 7:50 pm |
|
|
Vmax
|
Алекс не пише в темата от много отдавна. Прочети по назад и ще намериш отговор.
Колата има ли катализатор?
|
|
|
Сря Дек 07, 2016 9:00 pm |
|
|
Gencho S
Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm Постове: 3 Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
|
Vmax написа: Алекс не пише в темата от много отдавна. Прочети по назад и ще намериш отговор.
Колата има ли катализатор? Как мога да проверя?
|
Последна промяна Gencho S на Сря Дек 07, 2016 9:34 pm, променена общо 1 път
|
|
Сря Дек 07, 2016 9:28 pm |
|
|
Vmax
|
|
Сря Дек 07, 2016 9:33 pm |
|
|
Gencho S
Регистриран на: Чет Ное 19, 2015 8:24 pm Постове: 3 Местоположение: Гр. Видин
Автомобил: Subaru Forester
Телефон: 0888204773
Рейтинг: 0
|
Извинявам се за това,но не сьм запознат
|
|
|
Сря Дек 07, 2016 9:45 pm |
|
|
Vmax
|
Gencho S написа: Извинявам се за това,но не сьм запознат Имах предвид, че не е гаранция дори да погледнеш сам, може кожуха да стои, а да е изтърбушен. Както и да е - маслото е 5/40 ПЪЛНА синтетика - мид сапс или фул сапс ако си без катализатор. Качествен бранд засега е Равенол, доста колеги карат с Мотул и Амсойл, естествено има и други марки, но най важното е да е пълна синтетика. Прочети темата и ползвай търсачката за са добиеш начални знания, сложи и град в подписа си за да е по лесно с препоръките за сервизи и магазини.
|
|
|
Сря Дек 07, 2016 10:16 pm |
|
|
neno_11
Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am Постове: 748 Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 84
|
|
Нед Яну 08, 2017 4:43 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|