2010 Legacy GT - Последният самурай
Автор |
Съобщение |
srg
|
Колко му е да организирам един Трябва обаче да изкочи някакво свободно време, че от някоко месеца заради ситуацията с вирусягите съм с 6 работни дни по 12 часа и е некво тегаво от към почивки и т.н. ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Вто Ное 24, 2020 12:22 am |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Темата взе да става все по-интересна, добре че я повдигнах. Ако трябва и да съм честен не очаквах такъв интерес и голямо раздвижване. За нов в света на Субару и без някакви кой знае какви автомобилни познания, вашите отговори са доста полезни за мен. С удоволствие бих се присъединил към един тест драйв и защо не направо едно бъбрене на по бира Разбира се всичкото това след като се успокои обстановката, че скоро няма да има къде да се пие тази бира
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Вто Ное 24, 2020 2:10 pm |
|
|
c0rp
Регистриран на: Съб Май 26, 2018 10:21 am Мнения: 3 Рейтинг: 0
|
Да се присъединя към кюпа - от Август 2020 съм горд собственик на 2010 2.5GT 5AET седан. До момента изминати безпроблемни 10 000 км. Обмислям да сменя генерацията и да махна катализатора - ако някой колега, може да сподели личен опит ( и намразиха ли го съседите) би било супер.
|
|
|
Пет Яну 08, 2021 11:38 pm |
|
|
ico_tech
|
Здравей и добре дошъл в к’убъ. Във Варна комай само аз съм с катализатор. Мога ли да попитам каква е целта на упражнението? Сигурно си чел, че ката е рестриктивен, но аз не съм видял сериозни постижения след премахването на този детайл. Основният проблем е да намериш заварчик, който да има мозък не само за заваряване, за да може да направи прехода, или да си купиш “златен” афтърмаркет катлес участък + ремап. Доста пара за мижав ефект. Виж ако сменяш турбина, глави и минеш на FMIC тогава да, ката ще отпуши нещата.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Яну 10, 2021 10:23 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Честито колега и безаварийно.
Аз лично също не бих махнал катализатора. За мен това е семееен автомобил който си е достатъчно бърз и бих търсил в него да ми е надежден. И затова не бих правил някакви конструктивни промени по него. Единствено искам да сменя накрайниците на крайните гърета, понеже тези малеят на заводските отвори в бронята, за малко по-добра визия.
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Пон Яну 11, 2021 12:37 pm |
|
|
zk.
|
Комбинацията от рестриктивен катализатор, по-висока степен на сгъстяване и по-бедни горивни смеси не е от най-безопасните. И в legacygt форума има мнения в тази посока и доклади за прегорели клапани поради заводските настройки. Аз съм малко пристрастен, но бих сменил заводския катализатор със спортен (или пък декат), за да имам по-надежден мотор.
С гърнетата въпросът е кой колко шум иска, а с напредването на възрастта вече ми харесва по-тихичко, имайки и предвид че заводските не са рестрикция за стоковата турбина. Едно GT което тествах наскоро беше със сменена генерация и декат и като нива на шум беше съвсем поносимо, но на моята тихите заводски гърнета биха останали.
_________________ Zubaru.tuninK
|
15
|
|
Вто Яну 12, 2021 6:04 pm |
|
|
c0rp
Регистриран на: Съб Май 26, 2018 10:21 am Мнения: 3 Рейтинг: 0
|
Благодаря за всички мнения - да идеята ми се породи от legacygt форума. Имам леки съмнения и за лийкове между турбото и downpipe-a. Определено не целя (дори и избягвам) по-шумна кола и за момента мисля да си оставя стоковите гърнета. Евентуалните +10 кончета, също не са ми цел. zk. бих се радвал да те посетя за дино и/или ремап, след като разреша горната ситуация.
Безаварийно каране на всички и ще се радвам да се засечем на някоя Субару сбирка.
|
|
|
Сря Яну 13, 2021 4:27 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Здравейте, Мина известно време откато последно писах тук. Мога да се похваля че от няколко месеца колата почна да гори масло в недопустимо високи граници (около 1л. на 1000км.). Днес я оставих в сервиза да я прегледат и да си изкажат присъдата. Иначе моите наблюдения над явтомобила са следните:
1. При палене сутрин на студена кола НЕ пуши, на загрял мотор също не пуши. 2. Помолих приятел да кара след мен и при нормално шофиране също не пуши. 3. При кикдаун обаче си пуши. Най-лесно го забелязвам при нощно шофиране когато има фарове зад мен и настъпя до дупка, под светлината на фаровете се забелясват най-ясно кълбета пушек. Иначе като цяло колата си върви много добре и не усещам загуба на мощност.
Исках да ви попитам какъв е вашият опит с този мотор и имали ли сте подобни проблеми? Понеже майсторът ми май нещо се дърпа и не иска да прави мотор на субару (въпреки че има много опит с тях), бихте ли ми препоръчали читав Субару сервиз от който имате лични наблюдения в гр. София. За всеки случай, ако моят майстор откаже.
Благодаря предварително.
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Пон Авг 02, 2021 3:25 pm |
|
|
Vmax
|
MuTk0 написа: Здравейте, Мина известно време откато последно писах тук. Мога да се похваля че от няколко месеца колата почна да гори масло в недопустимо високи граници (около 1л. на 1000км.). Днес я оставих в сервиза да я прегледат и да си изкажат присъдата. Иначе моите наблюдения над явтомобила са следните:
1. При палене сутрин на студена кола НЕ пуши, на загрял мотор също не пуши. 2. Помолих приятел да кара след мен и при нормално шофиране също не пуши. 3. При кикдаун обаче си пуши. Най-лесно го забелязвам при нощно шофиране когато има фарове зад мен и настъпя до дупка, под светлината на фаровете се забелясват най-ясно кълбета пушек. Иначе като цяло колата си върви много добре и не усещам загуба на мощност.
Исках да ви попитам какъв е вашият опит с този мотор и имали ли сте подобни проблеми? Понеже майсторът ми май нещо се дърпа и не иска да прави мотор на субару (въпреки че има много опит с тях), бихте ли ми препоръчали читав Субару сервиз от който имате лични наблюдения в гр. София. За всеки случай, ако моят майстор откаже.
Благодаря предварително. За този мотор повечето инфо е в раздел Форестър и Тунинг. За ремонт в София - Любо или Агента, в зависимост от това колко бързаш и колко са натоварени. viewtopic.php?f=31&t=22711&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BBviewtopic.php?f=7&t=24498&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B4%D0%B2%D0%B3&start=180
|
3
|
|
Пон Авг 02, 2021 4:06 pm |
|
|
ico_tech
|
Мдааа, не бих казал, че е неочаквано . Ако под опит разбираш да се разглоби целият мотор до последното болтче, да се дефектова, да се пооправят някои неща и да се сглоби, та даже и да работи - значи да, имам известен опит с подобен проблем . Според мен ти си във филмите "строшено бутало" и "дълго време карах на бедна смес, но нямаше кой да ми каже". Усеща ли се клатене на мотора на място? За сервиз не мога да ти помогна, но се зареди с търпение и планирай бюджет колкото за една почивка в Гърция. Ако имаш въпроси питай.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:30 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Ами колата работи много спокойно на празен ход, няма вибрации и шумове и на студен и на топъл мотор. Иначе човекът едно време се занимаваше със Субарута който вземаха участия в БГ шампионата. Относно сумата до колкото четох из форума около 5К ще си замина
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 4:42 pm |
|
|
ico_tech
|
Не знам доколко е достоверно да събираш информация за цени от форум, пък бил той и нашият. Особено пък за София Ти имаш да направиш сериозна диагностика и след това да събираш оферти за ремонт. Аз бих подходил така: - лог на ЕКУ-то в няколко режима и проверка на критичните параметри (IAM, STFT, LTFT, Pabs, EL и др.) - замерване на вакуум и компресия (налягане в цилиндрите) - проверка на антифриза и работната температура на маслото - проверка за изправност на PCV клапана и на цялата разводка от маркучи на системата за картерна вентилация - измерване на температурата на газовете (EGT) на всеки цилиндър при загряла кола и свалена кора. Ако всичко е в норми - сменяш масло с по-читаво, правиш и промивка при смяната. Всъщност никъде не видях с какво масло караш и кога е започнал този разход - след поредната смяна или след 3-4000 км от смяната. Интервала за смяна по сервизна книжка е на 7000 км ИЛИ 3.5 месеца - това последното никой не го спазва естествено. Ако не си в норми, в зависимост от това какво ще правиш с колата има къс и дълъг списък с ремонти. Късия включва отваряне на главата (приемаме, че си разбрал къде е проблема) и смяна на бутало без да се цепи блока. Сметката ще е съществено по-ниска, но състоянието на останалите компоненти на шорт блока остава неясно. Ама хайде да не се правя на пророк - може да имаш теч някъде, може и да е от самото масло - първо диагностика.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 5:17 pm |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Ами всъщност досега съм правил само две смени на масло - една когато купих автомобила и една след 8К км и вече съм почти за следваща смяна. Карам я с масло Motul X-Clean+ 5w30, като след първата смяна колата си харчеше по 200гр. на 1000км. и след смяната след 8000км сложихме и добавка ХАДО. След около 2-3 хиляди километра започна високият разход на масло.
Преди малко ми се обади майсторчето и се разбрахме в началото на Септември да свалим мотора и да го разцепим целият.
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 5:55 pm |
|
|
peshaka11
Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm Мнения: 350 Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
|
Ако 100% си решил да цепиш блока , започвай от сега да събираш и поръчваш гарнитурки и опръстени,че никаде ги няма налични за в момента ,а са доста ,ще приложа снимка , аз ги събирах около 2 месеца ,всичко до последната гумичка и втулка кажи речи.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
3
|
|
Вто Авг 03, 2021 6:44 pm |
|
|
tst
|
Колега,
Каква беше причината да слагате добавка? За да сложите, явно е имало проблем или просто така за опит. Ако маслото е хубаво няма нужда от добавки. Тъй като нещата се случват точно след слагането на добавка аз бих търсил причината там. Както се коментира в един форум: "Резултата от добавките за масло за 'намалявне на шума' ще е същия като да си с износени сегменти"
Поздрави
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 7:38 pm |
|
|
Alxx
|
За жалост, поредния доверил се на украински маркетинг и Xado. Какво очакваше от това, пич? Да минеш 1м км без ремонт? Фирмите за масла имат инженеринг с няколко десетилетия опит, ти сипваш добавка от вчерашни украински тарикати...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 8:56 pm |
|
|
Vmax
|
Пичове, колегата е пред ремонт и не му е весело, няма нужда от подобни хранилки, а и темата не е за ремонт на двг
|
|
|
Вто Авг 03, 2021 9:12 pm |
|
|
Alxx
|
Аз, се извинявам ако съм прозвучал грубо, просто се чудя с клавиатурата...трий ненужното, моля.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Авг 04, 2021 6:11 am |
|
|
ico_tech
|
@ Peshaka11 Части за радост се намират лесно. Частите за този конкретeн EJ255 са с поръчка за 10 дни макс, поради спецификата на някои уплътнения
@ МиТк0 Трябваше да започнеш от там колега. Преди да правиш каквото и да е просто смени маслото и сложи хубав детергент за промивка. Сложи масло 5В40 от списъка с масла, които издържат на този двигател, и съобразно пробега на твоя двигател. Горенето на масло след един първоначален пробег не е признак на споменатия от мен проблем с буталото - просто маслото е уморено. Вероятно от магистрално каране.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Авг 04, 2021 7:57 am |
|
|
MuTk0
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2020 10:40 am Мнения: 20 Местоположение: София
Автомобил: Legacy V GT Wagon
Рейтинг: 32
|
Наистина няма смисъл да разводняваме темата и искам да изкажа благодарности на @ico_tech и @peshaka11 за конструктивните отговори. Ще взема под внимание вашите мнения и ще ги обсъдя с майсторчето. Бих се радвал ако мога да се чуя с вас по телефона, стига и вие да имате желание и време.
Извън проблема с маслото, мисля че изживяването ми с марката не остава едно от най-хубавите. Карал съм какви ли не коли и с нито една от тях не ми се е налагало да правя кой знае какви компромиси. Предвид че тук избрах премиум модел на марката има доста недомислени неща, които по-скоро карат собственика да се напряга, отколкото да се наслаждава на автомобила - от типа на ниско обезшумяване на купето (което неминуемо понижава комфорта), неприятен бодирол и други дреболии. Все неща които с пускането на нови модели инженерите от Субару грам не си мърдат пръста за да подобрят и това кара собственика постоянно да мисли какво би могъл да подобри. Предишната ми кола беше Мазда 5 първа генерация която съм карал 160 000 км абсолютно безпроблемно (при това на газ), но тя си беше евтин автомобил и там очаквания за комфорт не съм имал. Но там спокойно мога да кажа че за километрите които съм минал освен еднократно правене на тампони по ходова част и редовна смяна на биалетки, друго ядове не е имало. От смяна до смяна на масло не ми се е налагало да доливам грам масло, въпреки че преди да я продам вече беше минала 320 000км. Имала съм Пунто Абарт втора генерация, което карах около 50 000км само в червени обороти, въртене на гуми и дърпане на ръчни - пак никога не съм доливал масло от смяна до смяна и доро ходова част не ми се е налагало да правя. Имал съм и Рено Фуего и Голф 4 и тях съм карал абсолютно безпроблемно.
Съгласен съм че някои от вас ще кажат че много зависи на каква бойка ще попаднеш при покупка и е така! Но купувайки си премиум модел на дадена марка някак си очакванията като цяло са по-високи. А четейки форума стигам до извода че при Субару един вид (метафорично казано) няма как да се избяга от правене на мотор, а дори и след това, дори и да е направена ревизия като по дебелите книги, то ресурсът му пак няма да е кой знае какъв и постоянно трябва да си под напрежение и да внимаваш за това и онова.
_________________Код: [url=https://www.carspending.com/bg/vehicle/18105-subaru-legacy-v-station-wagon][img]https://images.carspending.com/sigimg/18105/metric/subaru-legacy-v-station-wagon_small.png[/img][/url]
|
15
|
|
Сря Авг 04, 2021 9:06 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|