Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

2010 Legacy GT - Последният самурай
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=24169
Страница 2 от 6

Автор:  Kasabov [ Пон Апр 20, 2020 9:04 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

ico_tech написа:
Тези коли са редки и когато отида на обект и паркирам между Пежа и Дачии, и почна да вадя гащеризона от нея, направо на народа му пада ченето:
"А бе бате, тва ли са ви служебните коли бе? Баааси!" Не бе, викам, имаме и Форестър и Импреза, ама много горят, а тва поне върви ROFL
Иначе миналата седмица стана 100 000 км откак е при мен.


Ех, че хубаво....100 к..., евала, Ице..... :bow:
Дай Боже и аз така с моето Фори, което малко по малко го стягам и го поддържам, за което и аз благодаря на добрия слух на Сашо..... :D

Иначе си представям описаната картинка и се хиля и аз до уши ROFL ..... Факт е, че голяма част от субитата привличат поглед....

Здрави бъдете и се надявам някой слънчев ден най накрая да се видим във Вн (или ако имаш път отново към Сф) и да те почерпя дълго-обещаната бира....хахаха, стига само писане/телефон (п.с. благодарско за всички съвети)...

поздрави, Весо

Автор:  MuTk0 [ Пет Окт 16, 2020 3:03 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Здравейте,

От м.Май тази година и аз съм горд собственик на Legacy GT Wagon внос от Швейцария. Изборът ми беше продиктуван от желанието да притежавам семеен автомобил който да предлага достатъчно пространство за комфортно пътуване на мен и семейството ми и да бъде 4х4. Съответно за парите си и годината на производство този модел водеше пред конкуренцията - достатъчна мощност, 4х4 и завидно вътрешно и багажно пространство - нещо което конкурентите или не притежаваха или бяха значително по-скъпи.

И така след около половин година и 7000 километра мисля че не съм сгрешил в избора си. Естествено имаше и някой изненади след покупката, което е и нормално предвид възрастта на автомобила. Цялостното състояние на автомобила беше страхотно и при първоначалният оглед в сервиза всичко изглеждаше наред - вече споменатите тампони по носачите (не е болка за умиране) и един маншон на каре. Двигателя мърка, скоростите бяха мазни (за щастие и след обслужването това си остана така) и всичко по диференцялите си изглеждаше наред, и всичко по електрониката и екстрите си функционира нормално. Видяха се и накладки за смяна. И преминах към покупка. Покарах я едни 500 километра и ми се стори че за кола с ксенон нищо не се вижда. Вкарах я в сервиза за пълно обслужване на маслата (имаше документи за сменяни ангренажи и водна помпа в сервиз на Субару и наистина изглеждаха нови и затова не преминахме към тяхната подмяна). Оплаках се от слабите фарове и поръчахме нови крушки за тях,но уви това не помогна и така се разделих с солидна сума за рециглиране на фарове и сега светят по-добре и от нова кола. В обслужването влезе и пълно обслужване на климатичната система. С цел да избегна бъдещо износване на фаровете преминах към смяна на заводските халогени в бронята с LED такива, които разполагат и с дейлайтс. Стана страхотно!!!

След това последва семейна почивка с излизане в чужбина (все пак с така цел е взет автомобила) и за моя изненада след изпреварване на един тир последва едно доста неприятно спиране със звук на метал и много трсене на волана. Интересното в случая беше че при нормално спиране това не се случваше и при проверка на накладките се виждаше че са поизтънели, но все още имаше живот в тях. Продължих си пътя с едно на ум и внимателно шофиране до прибирането ми в София и веднага след това в сервиза. Оказа се че преден ляв спирачен апарат е доста зле. Наложи се пълно рециклиране на двата спирачни апарата, нови накладки и дискове и нова спирачна течност. Сега колата спира много прилично.

Следващата изненада която дойде за мен беше на около 5К км след мяна на маслото, светване на жълтата лампа за масло. Вдигнах пръчката и беше на минимум. Долях 400 грама и се качи на максимум. Последва бърза консултация с два различни сервиза на които имам доверие и те казаха че това количество било абсолютно нормално за този автомобил и ме увериха че няма нищо нередно. За всеки случай ги посетих след ден-два и направихме цялостен преглед на колта и диагностика - всичко си е наред и просто за в бъдеще ще трябва да си го имам на ум. За мен си беше стрес тъй като до момента не съм имам автомобил на който да доливам масло от смяна до смяна.

Тази есен имах възможността да отида от Трансфагъшарян в Румъния - истинско удовоствие да се кара тази колата по планински пътища. И въпреки че колата влиза в завоите страхотно все имах някакво усещане за леко нестабилна задница и предполага че това е въпросното "бодирол" което описвате в тази тема.

Изображение

Изображение

Автор:  ico_tech [ Пет Окт 16, 2020 6:17 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Честито. Със здраве да си караш все така доволен.
Само малка поправка - лампата за маслото святка за ниво, което е на близо литър от минимума. Понякога светка при наклон, понякога при рязък завой. В някои случаи фалшиво, но на теб не ти трябва да експериментираш с тая лампа. Проверявай маслото преди всяко голямо пътуване(магистрално) и си вземи една бутилка за изпът :)
7000 км е маркер за нова смяна на масло.

Автор:  MuTk0 [ Вто Ное 03, 2020 1:50 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Здравей,
Искам да питам как се справяш с листата които влизат през отвора на предния капак и евентуално това ще създава ли проблем със снега, предвид наближаващата зима? Има ли някакви решетки които може да се поставят на този отвор и ако да, то къде да търся такива?
Благодаря предварително :)

Автор:  ico_tech [ Чет Ное 05, 2020 2:23 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Листа не съм вадил, че при нас е доста ветровито и почти нищо не се задържа по колите :D
От снега не бих се притеснявал - това е идеалното средство за охлаждане на кулера отдолу. На STI навремето имаше дюзи да пръскат вода за охлаждане, ако можеха да измислят сняг да прави и това щяха да сложат. :)
Листата и снега са бели кахъри, ти ще имаш много по-голям проблем, на който аз лично още не съм намерил решение - котките. Тия последните като видят дупка с горещ въдух през зимата и драпат до там по две наведнъж. Тва им идва като 5 звезден спа комплекс. ROFL Рекорда ми е 4 бр - две на пощенската кутия и две на чистачките :cool: . Сега познай какво се случва с боята на предния капак - лака става на яки деруги. Боядисвах веднъж капака, но след 2-3 седмици пак се появиха и вече ми писна.

От всичко описано от теб ти вече си се сблъскал с двата основни недостатъка на този модел - спирачките и окачването.
Спирачките са добре при нормално каране и за градско, отидеш ли обаче на магистрала и нещата бързо се спихват. Не криви дискове като Трибека, но след 3-то спиране (рязко) всичко се омазва. GT клуб Варна мина на STI Brembo, с DBA 4000 дискове и това оправя нещата, но и прави спирането доста шумно. Аз съм още сток :)
Окачването - това за мен е най-големият проблем. То се представя добре на магистрала и добра настилка. Но при неравности сее неприятно, а меките тампони на мостовете не кореспондират добре със "спортните" Bilstein B6(не са чак толкова спортни) и бодирола в завои в някои случаи е направо стряскащ. А при нас няма много равни пътища, което прави пътуването леко мъчително - от една страна друса некомфортно, а от друга, избраните от Субару нископрофилни гуми са доста нежни за нашите дупки.

Ако имаш АГУ те очакват и други приключения ;)
Ако наближаваш 200 000 по км има и още един дразнещ проблем свързан със скоростната. Ама докато не се обади си карай със здраве.

Автор:  MuTk0 [ Чет Ное 05, 2020 3:39 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

За проблема с котките така или иначе мисля да сложа защитно фолио по капака и броните. Вече съм сложил на фаровете.
Относно спирачките, след ремонта на апаратите сложих дискове и накладки АТЕ по препоръка на майстора. Иначе се бях засилил към EBC. Така или иначе предната ми кола (Мазда 5) имаше същият проблем - редовно кривеше дисковете :( А въпросният бодирол понякога наистина е дразнещ, особенно когато карате заедно с приятел и той влиза и излиза по-бързо от завоите с неговата 1.4 Супърб. А явно този проблем не е решен и при Леворг-а, защото като гледах да купувам такъв ми казаха че няма да ми хареса как сее задницата в завой. :facepalm:

А има ли някакви известни решения на този проблем и дали преминаването на по-твърди амортесиори ще понамали поне малко ефекта на бодирола? :-?

При настоящите цени на бензина не мисля да слагам АГУ и ще си я карам на бензин. Така или иначе не карам кой знае колко много - между 12К и 15К на година.

Стана ми любопитно за скоростната кутия, разкажи малко повече. А и другото което не разбрах - вариаторна ли е кутията или не? Навсякъде е нета информацията е противоречива.

:beer:

Автор:  nikentce [ Чет Ное 05, 2020 5:42 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

MuTk0 написа:
...... А и другото което не разбрах - вариаторна ли е кутията или не? Навсякъде е нета информацията е противоречива.

:beer:


Той го е писал още в първия пост - 5-степенен автомат.

Автор:  Alxx [ Чет Ное 05, 2020 6:09 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Бодирол-а можеш да понамалиш по няколко начина, но всички са свързани с още по-голямо друсане. Билщайн-ите стават ако са здрави, натам сменяш пружини(H&R например), по-дебели стаб щанги, разпънки(задната е направо задължителна за комби) и вече ако си хардкор фен, слагаш полиуретанови тампони. После минимум жена ти ще те мрази :D

Автор:  srg [ Нед Ное 08, 2020 2:14 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Сеенето на задницата беше една от основните причини да мина на койловъри. За да не губя комфорт сложих Тейн с автоматично електронно регулиране на дъмпинга на амовете. Въпросния реглаж ползва две променливи за изчисляване на промените, които "работят" едновременно - скорост и G force, т.е., дампинга се променя в зависимост от скоростта, с която се движи автомбила, както и дали потегля/спира или завива.
Btw при правилни настройки по време на нормално градско каране билщайна се усеща като окачване на каруца в сравнение с тези койловъри :D

Автор:  ico_tech [ Чет Ное 12, 2020 10:45 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Това е интересно- за пръв път чувам някой да казва, че койловете са комфортни :) . Карал съм VW с койлове и къси пружини- беше чук, ама буквално, бъбреци не ми останаха. Държеше пътя много добре, но не можеш едно кафе да пиеш вътре ROFL
Безпорно възможността за настройки на амовете, включително и на баланса на колата дава много повече опции. Обаче качествените койлове са бая пари. Ако не ме болеше джоба бих се насочил към Ohlins или KW, но моята кола е дейли и няма много смисъл в такива амове. Даже съм по-склонен да намеря стари KYB и да им ръгна по един Koni патрон с малко по-качествени пружини. Кажи колко излизат Tein с тази автоматика.
На боди рола обаче койловете няма да помогнат много - моста на BM модела е с по-големи тампони отзад които имат 10 мм хлабина към купето. Отделно колата е по-висока, по- тежка и с по-голямо междуосие - все негативни характеристики за устойчивост в завой.

Автор:  srg [ Съб Ное 14, 2020 8:04 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Към 1500$ са в момента трите кита - амове с пружини, електроника и моторчета.

Автор:  pantata [ Съб Ное 14, 2020 8:34 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Srg вероятно визираше моята каручка :)
Но тя е на bilstein b8 и понижаващи h&r пружини, честно казано си е твърда и никой никога не е казал обратното. Ако се реши някой на такъв вариант трябва коренно да промени стила си на шофиране и да е много наясно, че Друса. Понякога ми е жал за човек, който се качи за първи път, не знае какво го очаква и не видя някоя хлътка или бабуна.
С периферното зрение виждам как подскача на седалката
Изображение

Автор:  srg [ Вто Ное 17, 2020 11:06 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Твоето положение вече е прекалено :D :D :D
Иначе не, не визирах теб конкретно, а билщайна по принцип

Автор:  adddt [ Сря Ное 18, 2020 1:45 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Аз на Б13 бях сменил билщаините с прижините аотзад а преди мен бяха сменили предните и си беше Ок и без грижи ... по спомен задните бяха ~400-450 лева ама от извън БГ. Пружините бяха драма да се намерят...
ПС няма ли кит ма педерс примерно за твоето ? Той е бая по кюшкащ от Б6


Sent from my iPhone using Tapatalk

Автор:  MuTk0 [ Пет Ное 20, 2020 11:01 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Благодаря за разнообразните мнения. Интересно ми стана за тези Tein - не ги бях чувал никога. Иначе аз се бях спрял на KW и естествено това ще стане в момента когато са за смяна настоящите Билщайни B6.

Автор:  Alxx [ Пет Ное 20, 2020 7:11 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Фирмата е японска(на Йошио Фуджимото, първият японец с японска кола победил в рали Сафари), а Tein е абревиатура от TEchnical INnovation. Много са добри, правят се в Йокохама и не са скъпи на фона на Йолинс например :)
Правят и индивидуални кастъм поръчки за всичко, що се движи още по тая планета.

Автор:  MuTk0 [ Пет Ное 20, 2020 7:17 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Намерих някакъв сайт и наистина са доста по-евтини, но ми се струва малко екзотично поръчката им.

Автор:  srg [ Пет Ное 20, 2020 8:03 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Alxx написа:
Фирмата е японска(на Йошио Фуджимото, първият японец с японска кола победил в рали Сафари), а Tein е абревиатура от TEchnical INnovation. Много са добри, правят се в Йокохама и не са скъпи на фона на Йолинс например :)
Правят и индивидуални кастъм поръчки за всичко, що се движи още по тая планета.

Една малка, но важна подробност - low end серията им Street "нещо си" все пак се правят в Китай, но всички останали са Made in Japan.

Автор:  Alxx [ Съб Ное 21, 2020 9:41 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Е, всички имат лоу-кост за народа :) Генерално обаче са жестоки.

Автор:  ico_tech [ Пон Ное 23, 2020 11:02 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Srg, последно говорим за комплект Flex Z + EDFC Active (не Pro) ?
Поне за коментираният модел има само това.
Отдавна мисля как окачването да стане по-адекватно и регулируемо - като на останалите лимузини в класа (ауди, бмв и прочие). Вариантът на Tein е доста примамлив. От дадените размери обаче се вижда, че няма опция окачването да остане на същото ниво - неминуемо трябва да падне с поне 13 мм отпред, което ще направи колата още по-ниска. :-?.Това предполагам може да се оправи с подложки :) Иначе цена от 960+678 $ не изглежда висока за такъв хай-тек кит. Плюс няколко стотачки за регулируеми тампони и ще стане Maybach :D
Организираш ли тест драйв? :beer:

Страница 2 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/