Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

2010 Legacy GT - Последният самурай
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=24169
Страница 4 от 6

Автор:  ico_tech [ Сря Авг 04, 2021 4:03 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Виж сега колега, ти не си първия, няма да си и последния, който сяда в лодка без да пита колко струват гребците.
Върни се към първия абзац на първия си пост - за това пространство, за тази мощност, за постоянно двойно предаване и автомат няма много предложения на пазара. Аз мисля, че ти си дал едни пари, които са били съвсем недостатъчни за кола в добро състояние, но на нашият изкривен пазар това е "много изгодна сделка". Затова съм направил тази тема - да ограмоти всички желаещи превантивно, не постфактум. Не знам колко човека са ме питали по телефон и на улицата за отзиви. Но никой не задава правилните въпроси. А правилният въпрос е: Имам ли пари да храня толкова коне и да им поддържам конюшнята (разбирай двигател+трансмисия). Поддръжката на всяка турбо бензин кола е по-сложна/скъпа/пипкава от аналогична кола с атмосферно пълнене. Всички споменати от теб болежки се оправят лесно. И като цяло Subaru е платформа, която е лесна за надграждане с голяма взаимозаменяемост на части от други модели. Това за мен е важно, но за теб, бидейки ползвател на сервизи, няма особено значение.
Нямам нищо против да се чуем по телефон, но ти в момента не знаеш какъв ти е проблема още. Може да нямаш никакъв проблем и да се панираш напразно. Аз лично мога да ти кажа, че след като направих моята "ревизия" съм много по-спокоен за това какво, кога и как мога да изстискам от моята кола без да влизам във филми.

Автор:  MuTk0 [ Пет Сеп 17, 2021 2:19 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

ico_tech написа:

@ МиТк0
Трябваше да започнеш от там колега. Преди да правиш каквото и да е просто смени маслото и сложи хубав детергент за промивка. Сложи масло 5В40 от списъка с масла, които издържат на този двигател, и съобразно пробега на твоя двигател. Горенето на масло след един първоначален пробег не е признак на споменатия от мен проблем с буталото - просто маслото е уморено. Вероятно от магистрално каране.


@ico_tech
Направих както ме посъветва - отбих се в сервиза Субаруленд, момчетата бяха доста отзитчиви и можаха да ми обърнат достатъчно внимание. Направиха промивка на двигателя и по тяхна преценка сложиха Амсойъл 5/30. И сега вече 2000км по късно (40% от тях минати по магистрала) колата е пипнала само около 300грама, което е доста по-приемливо.

Автор:  ico_tech [ Пет Сеп 17, 2021 4:17 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Радвам се, че не е големия дявол.
Не знам на колко км е твоя мотор, но моя 5W30 не го обича, особено на магистрала ROFL.
Сега сериозно. Не случайно писах 5W40 да сложиш. Особено лятото. Amsoil 5W30 е стабилно масло, но аз лично на моята кола не го харесвам. Дотолкова й се заслушвам, че вече мога да ти кажа след смяна какво масло е сложил сервиза :D
btw моята кола дойде с 10W40 от Швейцария. Съвсем разбираемо, ако пича е брисал магистрала в Германия със 180+ км/ч 5/30 си отива.
Просто прави промивки на всяка смяна и нещата ако не се подобрят поне да не се влошават. Нормалната консумация е 750-1500 ml/10000 km, но естествено това зависи от доста неща.

Автор:  makoz [ Нед Ное 28, 2021 5:29 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Привет на всички и аз съм в клуба на турбото от скоро и имам едно питане. От къде мога да намеря актуатор за тази турбина или къде да изпратя цялата турбина за да ми отстранят проблема. Аз съм от Бургас и тукашните "майстори" не могът да ми помогнат. Благодаря предварително.

Автор:  ico_tech [ Нед Ное 28, 2021 7:27 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

А какъв точно е проблема:
- вдига грешка
- залепнал е
- не затваря
- работи хаотично
- не постигаш проектното налягане (кофти пружина)

Автор:  makoz [ Нед Ное 28, 2021 7:43 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Като я намачкам и почва да забива за части от секундата и продължава. Майстора ми каза, че пренадува и единия проблем може да е от там или вакуумни маркучи...

Автор:  ico_tech [ Нед Ное 28, 2021 10:12 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

сега се сещам, че повдигна въпроса в друга тема. Не знам кой е "майстора", но най-логично е да се направи лог на критичните параметри и да се види дали има и къде е проблема.(не с телефон). Щото има клапан и на вход турбина (BOV). Не знам как усещаш нещо с продължителност "части от секундата", но ако искаш да тръгнеш по пътя проба-грешка този актуатор не е безбожно скъп, шлаухите също. Питаш в някой от магазините за Субару части (данни за контакт от съответния раздел) и събираш цени. Турбината би трябвало да бъде IHI RHF55 VF52.
Другият вариант - отиваш на специализиран Субару Сервиз.

Па и изначално - не знам кога си се сдобил с колата, но преди да тръгнеш да я мачкаш, трябва да си сигурен, че всичко е в нормите. Както съм описал по-горе - тук не става въпрос да ти светне "Check Enginе", или да имаш запаметени грешки. Просто трябва да си сигурен, че си далеч от проблемите. Иначе..... оставаш поне месец без кола и се разделяш с четири цифрена сума.

Автор:  makoz [ Нед Ное 28, 2021 10:48 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Колата я имам от 2 месеца, не е набила никакви грешки и чека също не свети. Карам я на" I" Mode, там почти не се ги прави тези работи. На S и #S режима тогава. Казаха ми че турбината била VF54. В една група на фейсбук, гледам, че ти пишеш друг модел. Колата ми е от първите 2009г. 265к.с нз дали има разлика с 2010г и т. Н.

Автор:  Greg4o [ Пон Ное 29, 2021 12:00 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

makoz написа:
Колата я имам от 2 месеца, не е набила никакви грешки и чека също не свети. Карам я на" I" Mode, там почти не се ги прави тези работи. На S и #S режима тогава. Казаха ми че турбината била VF54. В една група на фейсбук, гледам, че ти пишеш друг модел. Колата ми е от първите 2009г. 265к.с нз дали има разлика с 2010г и т. Н.

В тоя фейсбук яко майстори. Много разбират. И грамотни. А тази тема прочете ли я от начало? Ей така за кеф.
Успех

Автор:  ico_tech [ Пон Ное 29, 2021 9:17 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Да, моя грешка - IHI RHF5H VF54
2009 е първа година на производство, но не би трабвало да има разлика. Лошото е, че не излиза актуатор като резервна част. Т.е. или си вземаш нещо такова:
https://www.ebay.co.uk/itm/372647875640
или марков регулируем
Остналата част от поста - за надеждна диагностика си важи.

Автор:  makoz [ Пон Ное 29, 2021 11:45 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

ico_tech написа:
Да, моя грешка - IHI RHF5H VF54
2009 е първа година на производство, но не би трабвало да има разлика. Лошото е, че не излиза актуатор като резервна част. Т.е. или си вземаш нещо такова:
https://www.ebay.co.uk/itm/372647875640
или марков регулируем
Остналата част от поста - за надеждна диагностика си важи.


Често идвам към Варна, ако може да ми дадеш координати на някой майстор дето като закачи колата да знае кво да гледа :)

Автор:  ico_tech [ Пон Ное 29, 2021 1:33 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Сервиз Боксер карс - Пламен Чернев
Има същата кола, така че би трябвало да знае къде да гледа :)

Автор:  askeless [ Пет Яну 28, 2022 3:52 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Малко ъп на темата.
Попаднах на един руски билд на един московчанин с явно бездънен джоб и безкрайно търпение. Следващия линк е обобщение на проекта, като я страницата след избиране на подробности на билда следват безумно много подстраници. Аз стигнах до 61ви пост - малко след проблемът с мотора, ребилда и ваденето на 331кс, като гледайки общото описание скоро трябва да счупи и кутията. Като цяло има много гуми, джанти, окачване, спирачки, интериорни и екстериорни изпълнения, но също и достатъчно интересни констатации, технически решения и тн. Като цял алманах е за right way to do it, и може лесно да се сепарира на отделни стейджове.
Не само за гт собственици или желаещи такава кола, но и за всички с технически интереси, особено що се касае за силов тунинг и свързаните с това проблеми.
Ето линк:
https://www.drive2.ru/r/subaru/legacy/2 ... 151829691/

Поздрави!

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 28, 2022 5:46 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Благодаря. Страхотен линк.
Чел съм части от него през годините, като линк от други сайтове.
При наличие на желание, пари и време много неща са възможни.
Все пак, ако целта е да се получи "голям дзвер" бих препоръчал човек да се насочи към STI. Поне да започне от платформа, по която вече са мислили и други. Когато правих двигател доста се чудих дали да не тръгна и аз по тази пътека. В крайна сметка не стигнах до заключението, че едни 2-3000 лв. ще постигнат нещо. А 20-30 000 лв ми се струва неоправдано :D

Автор:  askeless [ Пет Яну 28, 2022 6:09 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Аз също смятам, че платформата не е подходяща за крайни изпълнения по редица причини. Не смятам че трябва да се прави пистова кола от купето на б14, твърде голямо, дълго и тежко е за това. Най-интересните части ми бяха за конверсията 5х100 към 5х114 заради пустите джанти, защото примерно 18х8,5 с ЕТ под 40 на 5х100 са много тегаво за намиране, както и частта със силовия тунинг, защото възможността за ограничаване на грешките със сигурност ще доведе до по-малко инвестиции в ремонт на щети. Нямах представа, че колекторите са с толкова малко вътрешно ф, въпреки че са осезаемо по къси от тези на сти (не пиша врх тъй като фа20дит е сходен на този 255). Тесните колектори, лошия мърдж във фланеца , водещи до лош флоу на колектора и рестрикция, както и проблемът с рестриктивния даунпайп, реално водят до голямо покачване на температурите в колектора и задържане на топлина в главите. Освен че самите глави също издишат лошо. Многото топлина в тази ниска точка със сигурност рефлектира и на температурата на маслото и антифриза, със сигурност има отношение към духащите гарнитури и детонациите в цилиндъра чупещи пръстените около сегментите. Доста неща се навързват. Ще дочета после за проблемите на автоматика, защото в темата вече се спомена за приплъзващите втулки на планетарните предавки.

Между другото предвид новото предно окачване на б14, точките на крепежи на мотор и кутия по купето и дългото междуосие никога не съм гледал какво е разпределението на теглото отпред/отзад и следват ли си класическата линия за търсено повече тегло напред и недозавиване. Лошото е че до момента никъде не съм намерил официална брошура за 2.5гт, нито сървиз менюъл. Явно са апокрифна швейцарска литература.

Поздрави!

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 28, 2022 6:46 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

От всички GT във Варна, май само аз съм сток ROFL
Всички са на STI спирачки, с преходи до 5х114 и диск 326 на DBA. Мишимото радиатори, дебели щанги
Всички са на нови гърнета, двама са на 257 блокове, catless и т.н.
Проблема с температурите съм го мислил, EGT не измервам, но съм си мислил да сложа термодвойки и да гледам отвреме на време какво ще покаже. Няма маслен охладител, но лесно и евтино може да се ретрофитне - хем да се ползва нормална водна помпа от STI, че тази за модела е златна.
Но тези проблеми с буталата не са само при този тракт - така че това си е болест на серията мотори.
АГУ- всички сме с тях, не помага особено за намаляване на температурите ROFL
Разпределение на теглото също не съм мерил, но според мен колата има обратна склонност - да презавива. Дали това се дължи на 55/45 не знам.
Тампоните на предните носачи трябва да се сменят често (50К) и по-добре с афтърмаркет плътни.
Брошури и менюъл има в jdminfo .
Като цяло аз мисля, че това е един добър автомобил - съчетание на олдскул двигател с голямо и удобно купе. Наличието на VDC променя изцяло начина по който се държи автомобила при проблеми със сцеплението. Повечето от нещата са направени трайни, с някои изключения. Върви прилично, а с газ бих казал и икономично. Трансмисията е малко бавна, но вози мазно и приятно, ако не се състезаваш. Онзи ден се возих в такси BMW с най-икономичния мотор 2.0Д - просто го съжалих човека, на светофар и на място този мотор друса като трактор. Субару ме научи, че има и друг вид комфорт :giggle: . Този отвъд въртенето на гуми и отвъд пушеците зад колата :)

Автор:  askeless [ Пет Яну 28, 2022 9:25 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Варна се очертава Легаси ГТ секта :) :) :) интересна е темата за монтажа на задното брембо - златно или черно, както и за щангите. Хубаво е да има кой да показва пътеките. Поздрави на всички!

Автор:  MuTk0 [ Пет Фев 18, 2022 12:58 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

srg написа:
Колко му е да организирам един :D
Трябва обаче да изкочи някакво свободно време, че от някоко месеца заради ситуацията с вирусягите съм с 6 работни дни по 12 часа и е некво тегаво от към почивки и т.н. ...


До колегата "srg" - измина достава време от началото на пандемията и се чудех дали имаш свободно време и желание да организираме една срещичка и да обменим опит :beer:

Автор:  Biankonero [ Пет Фев 18, 2022 10:05 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Ако се разберете пишете в темата място, дата и час, бих дошъл и аз ако мога, бях близо до купуване на модела, но така и не ми се отдаде възможност да го разгледам по-обстойно и да се повозя за да усетя колата.

Автор:  AleXN [ Вто Май 31, 2022 5:40 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Колеги още ли има липсва на части за тези гт-та в бг? Смисъл дори и нови?

Страница 4 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/