Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

2010 Legacy GT - Последният самурай
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=24169
Страница 5 от 6

Автор:  MuTk0 [ Вто Май 31, 2022 7:16 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Ами за момента съм правил само дребни неща по колата и не съм имал ядове с намирането на части през последните две години. Да се надявам че и в бъдеще няма да имам проблеми.

Автор:  Goldie [ Пон Авг 15, 2022 1:00 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Здравейте, от скоро и аз съм собственик на Legacy wagon GT, и темата ми беше много интересна. Легасито го взех с БГ регистрация, обслужена с нови ангренажи и водна помпа преди 2к километра. Засега е без газова уредба и мисля да я покарам известно време така, но най-вероятно ще се газифицира.
@Митко видях ти профила в Carspending, и от там ми се потвърдиха очакванията за разхода на гориво :) Били споделил, от къде купи лед халогените с дневни светлини. Това е едно от нещата, който съм решил да сменям.

Автор:  MuTk0 [ Вто Авг 16, 2022 11:15 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Goldie написа:
Здравейте, от скоро и аз съм собственик на Legacy wagon GT, и темата ми беше много интересна. Легасито го взех с БГ регистрация, обслужена с нови ангренажи и водна помпа преди 2к километра. Засега е без газова уредба и мисля да я покарам известно време така, но най-вероятно ще се газифицира.
@Митко видях ти профила в Carspending, и от там ми се потвърдиха очакванията за разхода на гориво :) Били споделил, от къде купи лед халогените с дневни светлини. Това е едно от нещата, който съм решил да сменям.


Привет колега и добре дошъл в клуба. С пожелания за дълги и безаварийни километри.
Точният модел на дневните светлини + халогени е LED Osram LEDriving® FOG LEDFOG101.
За въжаление не помня точното магазинче от което съм ги купил защото дълго време се ровех из нета да намеря цена която ме устройва и си спомням че бяха намалени като последна бройка.

Автор:  Goldie [ Вто Авг 16, 2022 2:01 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Супер, ще потърся, благодаря ти много!

Автор:  makoz [ Нед Сеп 11, 2022 7:23 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Привет на всички - обмислям газификация на модела. Обръщам се към тези които вече са минали по тоя път, моля споделете мнение - поведение на колата, марка газова уредба, цена и т. Н. Ако сте минали повече к. м, кога е дошъл момента с реглажа на клапаните и съответно колко е излезнало като цена за да знам дали си заслужава газификация. Благодаря предварително...

Автор:  ico_tech [ Пон Сеп 12, 2022 10:42 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Колега,
мисля, че съм писал на първа страница какво да се очаква след слагане на газ. Избери си газаджия и той ще ти предложи марки и ще ти даде цена. С оглед на инфлацията може би вече нещата са към 1800 - 2000 лв.
Момента с клапаните няма кой да ти го определи. За мен оптималният вариант е да се измерят хлабините към момента на слагане на газовото за да знаеш отправната точка. Ако ли не, следиш редовно вакуума. Аз съм минал 76к след реглаж и все отлагам проверката. Но това е при моето каране и при моята газова настройка. При хора с по-тежки крака нещата могат да са доста по-различни.
Като цяло на газ забравяте за всякакви състезателни изцепки и не бих препоръчал обороти повече от 3500 за продължителен период от време. Добре е да следите и температурата на антифриза, при лоши настройки всичко се качва нагоре.

Успех!

Автор:  makoz [ Пон Сеп 12, 2022 5:35 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

ico_tech написа:
Колега,
мисля, че съм писал на първа страница какво да се очаква след слагане на газ. Избери си газаджия и той ще ти предложи марки и ще ти даде цена. С оглед на инфлацията може би вече нещата са към 1800 - 2000 лв.
Момента с клапаните няма кой да ти го определи. За мен оптималният вариант е да се измерят хлабините към момента на слагане на газовото за да знаеш отправната точка. Ако ли не, следиш редовно вакуума. Аз съм минал 76к след реглаж и все отлагам проверката. Но това е при моето каране и при моята газова настройка. При хора с по-тежки крака нещата могат да са доста по-различни.
Като цяло на газ забравяте за всякакви състезателни изцепки и не бих препоръчал обороти повече от 3500 за продължителен период от време. Добре е да следите и температурата на антифриза, при лоши настройки всичко се качва нагоре.

Успех!


Колега чел съм какво си писал на първа страница, но това все пак е инфо от 2017г. За това искам мнение от хора които карат тази кола по продължително време на газ. Рядко карам колата след 3500об. Може би само когато изпреварвам, а по магистралата съм на 140км по ограничение, че с тия наши пътища няма за къде повече. Реглажа ми е правен преди 15хил к. м така, че мегдан имам там. Благодаря ти колега за отговора

Автор:  ico_tech [ Съб Фев 04, 2023 1:40 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

В отговор на колегата ето малко по-прясна информация какво да очаквате от Legacy GT при експлоатация на газ.
След изминати 85 000 км в крайна сметка дойде време за клапани. Колата е вече на 275 000. Симптомът за "добрата вест" е доста недвусмислен - колата започна да гасне сутрин на студено. След загряване няма проблем. Друго Субару, което поддържам (EJ201), има същият проблем. Това навежда на мисълта, че разширяването на елементите на двигателя осигурява някаква хлабина при достигане на нормална температура - малко обратно на логиката :pardon: .
Та проявлението на проблемът с клапаните е ясен - гасне на студено, клатене на мотора, липса на вакуум в началния момент. Въпросът е как да оценим цялостното състояние на двигателя, за да определим докъде да разглобяваме. За метод на дефектация аз избрах така нареченият leak down test (LDT), или проверка за теч на цилиндъра. Повечето автосервизи използват измерването на вакуум и компресия, но LDT предоставя съществена информация за състоянието на двигателя в следните възли:
- откривате проблемният цилиндър/цилиндри
- откривате точно на какво се дължи загубата на налягане - може да определите дали става въпрос за всмукателен клапан, изпускателен клапан, или проблемно бутало
- правите оценка на уплътнението на буталната група и дали все още е в рамките на допустимото по данни на производителя.
- правите оценка на гарнитурите на главите, при съмнение за теч от гарнитурата или спукана глава.
Изобщо това е доста полезен метод за ДБК (диагностика и безразрушителен контрол), който не знам защо, но не се ползва масово в БГ сервизите.
Та след като определих, че проблем са само хлабините на изпускателните клапани пристъпих към процедура по реглаж - двигателя навън и .... там вече си знаете. Разминах се само с един нов бъкет, другите ги шлайфах.
За 85К хлабините от 0.39-0.41 бяха станали 0.02-0.10. Следващият път няма да чакам и ще отварям на 70к :giggle: . Просто рискувате да издухате клапан, ако не си следите смесите/горивните корекции периодично :)
Използвах момента да сменя и водната помпа, която аз не съм бутал и мисля, че е оригинална. За съжаление, както съм писал и по-горе, тази помпа е доста скъпа заради извития щуцер на водното охлаждане на турбината. Реших, че е момента да си поиграя и да сложа нова помпа (Aisin с два изхода) с малка доработка за да се подвърже циркулацията на турбината. След инспекция на нагренажа се оказа, че всички ролки, както и хидравличния обтегач са за смяна. Та смених и ангренаж. При такова ниво на разглобка си позволих и една инспекция на хобота и неговото уплътнение.
Не съм ползвал сервиз и не мога да ви кажа цена за реглажа, но процедурата е рутинна с всички двигатели EJ255/EJ257 и можете да питате в произволен сервиз. При сегашната инфлация, просто ме е страх да питам, предполагам е 1500 лв+.
И последно за тези, които ги тормози въпроса - Заслужава ли си тази галимация с всичките и разходи?
Ами ето я математиката:
среден разход - 11.5 газ/100 * 850 = 9775 лтр. * 0.93 (средна цена) = около 9000 лв за LPG, Има и около 1000 лв бензин
На Бензин разхода е с около литър и половина надолу: 10*850=8500*2.10 (средна цена) = 17850 лв за бензин. Ако ви е тежък кракът сметките са други :cry:

Автор:  Vmax [ Съб Фев 04, 2023 9:22 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Ице, много малко километри си минал на газ. Провери пак настройката и то на магистрално каране

Автор:  ico_tech [ Съб Фев 04, 2023 10:01 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Да, това предстои. Последно като проверявах обаче, на магистрала работеше богато.

Автор:  Ghostwheel [ Вто Фев 07, 2023 4:17 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Да попитам колега, бъкетите ги шлайфа отвътре където опират на клапана, а не отгоре, където ги натиска вала нали? Аз се замислям дали да не ги сменя тези бъкети със чашки с пулове от стар двигател ej255 - чух, че като размер били еднакви, с тази разлика че ако сложа пулове ще мога да си оправям хлабините сам без да свалям мотора, а и всеки шлайфист ще може да ми шлайфа пуловете без проблем. Аз съм с автомат та 7000+ оборота посмъртно няма как да вдигна.

Автор:  ico_tech [ Сря Фев 08, 2023 10:30 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Да, шлайфа се пъпката отвътре.
Нямам под ръка shim over bucket чашки, не мога да потвърдя. Може и да е възможно, но трябва да си сигурен в общия размер. Това с оборотите не е само при 7000, просто като се увеличи хлабината на пула в канала почва да скача. Неслучайно за STI е с минипул под чашката (shim under bucket).
Това с ваденето на шимовете без да сваляш мотора... а бе опитай :) Само първо си провери дизайна на капаците - на моя EJ255 лагерната капачка (под този капак, който виждащ) припокрива отворите на предните клапани на 1 и 2 цилиндър. Иначе съм го мислил и този вариант. Има обаче един проблем, който не можеш да оправиш с реглажа - всяко местене на клапана нагоре променя мястото на контакт с леглото. Ако спазваш указанията в ръководството ще имаш макс 1 реглаж, докато клапана се вкопае почти целия (0.5-0.7 мм). Т.е. на втория реглаж ти ще трябва да сваляш глави така или иначе.
Пък ако си караш колата на бензин не го мисли тоя реглаж :giggle:

Автор:  makoz [ Съб Фев 11, 2023 10:31 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Привет на всички колеги- преди няколко дена пътувах към Трявна и н един момент ви се разчука мотора. Тези от вас които са минали през ремонт на мотора да споделят колко време и средства ще ви струва. Благодаря предварително. П.С преди 20хил. км е сменян ангренаж + ревизия на глави и реглаж.

Автор:  ico_tech [ Нед Фев 12, 2023 12:32 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Какво значи "разчука"? Чукане може да има по много причини.
Посетете сервиз за обстойна диагностика. Нека ви измерят налягането на маслото. Най-тежкият проблем може да е биелни лагери. Колко ще струва... от много неща зависи, но не е евтино.

Автор:  makoz [ Нед Фев 12, 2023 12:38 am ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Колата е в сервиза,но за жалост майстора ми е със счупен крак. Знам ,че може да е от доста др неща ,но аз питам за ремонт на биелен или основен лагер.

Автор:  askeless [ Нед Фев 12, 2023 12:26 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Това си е основен ремонт на двигателя. В общи линии цените са такива
* ревизия глави ~500
* гарнитури глави и другите по мотора около ~500
* Мерене блок, тунел, биели и к.вал, полиране к.вал ~200-300
* Бор щанга тунел или шлайф вал при необходимост ~100-200
* Маркучи пцв вентилация ~100-200
* Основни и биелни лагери ~450-500 (800 оем)
* Сегменти ~200-300 NPR
* Масло и филтър ~150-200
* Свещи ~100
* Труд ~1200-1500
Това е без смяна на биела/и ако се наложи, без проблеми по главите, без проблеми с бутала или блок, без проблеми с бобини, без ангренаж, без проблеми с авцс соленоиди или ангренажния колела. При такъв ремонт аз лично бих инвестирал и купил шпилки вместо болтовете за главите. Също така бих дал хидротрансформатора за рециклиране, че ако не е сменян е въпрос на време при този модел, тъй като той отнася голям бой.
За смяна на бутала с ковани не коментирам, не е задължително а и неминуемо ще доведе до разходи за ремап, тъй като трудно се нагажда заводската степен на сгъстяване.
Както виждаш капиталов ремонт е и както майсторът, така и шлайф базите трябва да са на ниво, за да няма още разходи в скорошно време.
Поздрави

Автор:  makoz [ Нед Фев 12, 2023 12:46 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Благодаря за пояснението колега,жив и здрав бъди!

Автор:  ico_tech [ Нед Фев 12, 2023 3:33 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

В допълнение бих посочил, че основен проблем след такъв инцидент (лагери) е да се почисти щателно масления тракт, по специално ролките на AVCS и маслената помпа. В този случай е добре, че GT няма маслен охладител, защото той не подлежи на почистване и се изхвърля.
Но щом сте я дали вече на майстор той трябва да ги знае тези неща.
Ако колата стои на тази мощност шпилките са излишен разход.
Това с хидравличния конвертор не ми е известно да е обща болка. Я кажи какво точно му рециклират (след като го отрежат :) ). Съединителя?

Автор:  makoz [ Вто Апр 04, 2023 5:14 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

Прилагам снимка на нещата които правих по двигателя и цени . От днес вече колата е при мен :)

Автор:  MuTk0 [ Вто Апр 04, 2023 5:20 pm ]
Заглавие:  Re: 2010 Legacy GT - Последният самурай

От тук нататък само безаварийни километри да те радват :)

Страница 5 от 6 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/