Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 Ремонт на лентов кабел във волана. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, ето какво направих с моят лентов кабел във волана. Следствия от прекъснат лентов кабел. Не работи круиз контрол, клаксон, свети еърбека на таблото. Стъпка по стъпка:

Откачете акумулатора и изчакайте 15 минути !!!

От страни на волана има два винта отвивате ги.
Изображение
Изображение
След това махате еърбега леко нагоре и към вас. Буксата се маха така:
Изображение
След това разкачате буксата за клаксона и круиз контрола:
Изображение
Маркирате с лак или маркер позицията на волана и отвивате гайката на волана:
Изображение
Нещото, което се показва е точно кутията, в която е лентовия кабел. Забележете маркерите !!! Капака на кормилото, който е зад самия волан и таблото е съставен от две части. Долната има един винт, а горната два. Необходимо е да ги махнете, защото кутията на лентовия кабел се маха чрез отвиване на крайните винтове показани на снимката. Има винтове, които са под горния капак.
Изображение
и пак маркер
Изображение
Ето това е кутията, в която е кабела:
Изображение
Следва трудната работа. Първо трябва да срежете кабелите на еърбега, за да работите спокойно.
Изображение
След това маркирайте кое как е позиционирано
Изображение
Обърнете внимание на щипките. Те са 4 на брой като едната е скрита зад куплунг. Разглобяването е доста пипкаво. Трябва да освободите щипките от горната снимка като същевременно освобождавате и тези щипки:
Изображение
След малко борба ще стигнете до виновника:
Изображение
Изображение
При мен прекъсването бе в края на съединението и просто го срязах и заголих двата края на лентовия кабел. Пробвах два начина с наслагване на кабел върху кабел:
Изображение
Оказа се, че не е надежден този начин, защото кабела трябва да се прегъне под 45 градуса, за да се подведе към кутията. Варианта, който аз избрах е да ги споя под ъгъл:
Изображение
След това отгоре има притискаща планка и мисля, че е доста добро решение. След това с мултицет премерих дали няма късо между спойките и дали има контакт. И всичко в обратен ред. Вече всичко работи! :))) Много внимавайте за подложката, защото трябва да я ориентирате правилно и да я сложите преди да споите кабела. Това е от мен ако има въпроси питайте. Дано да съм бил полезен.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
 15


Последна промяна Jonini на Вто Сеп 22, 2009 11:25 pm, променена общо 1 път


Вто Сеп 22, 2009 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Мнения: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Само едно допълнение :
Въздушната възглавница е част, около която винаги трябва да се работи с внимание.

Изваденият еърбег се държи с горната си (външна, отваряща се) част нагоре и отгоре не се слагат никакви предмети.

Кабелите винаги са жълти, за да се разпознават.(И/или са в жълто гофре.-@agogov)


Линк към оригиналната тема ,свободна за писане ,допълване и коригиране на тази : viewtopic.php?f=4&t=4159

Вто Сеп 22, 2009 10:59 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор