Колеги, ето какво направих с моят лентов кабел във волана. Следствия от прекъснат лентов кабел. Не работи круиз контрол, клаксон, свети еърбека на таблото. Стъпка по стъпка:
Откачете акумулатора и изчакайте 15 минути !!!
От страни на волана има два винта отвивате ги.
След това махате еърбега леко нагоре и към вас. Буксата се маха така:
След това разкачате буксата за клаксона и круиз контрола:
Маркирате с лак или маркер позицията на волана и отвивате гайката на волана:
Нещото, което се показва е точно кутията, в която е лентовия кабел. Забележете маркерите !!! Капака на кормилото, който е зад самия волан и таблото е съставен от две части. Долната има един винт, а горната два. Необходимо е да ги махнете, защото кутията на лентовия кабел се маха чрез отвиване на крайните винтове показани на снимката. Има винтове, които са под горния капак.
и пак маркер
Ето това е кутията, в която е кабела:
Следва трудната работа. Първо трябва да срежете кабелите на еърбега, за да работите спокойно.
След това маркирайте кое как е позиционирано
Обърнете внимание на щипките. Те са 4 на брой като едната е скрита зад куплунг. Разглобяването е доста пипкаво. Трябва да освободите щипките от горната снимка като същевременно освобождавате и тези щипки:
След малко борба ще стигнете до виновника:
При мен прекъсването бе в края на съединението и просто го срязах и заголих двата края на лентовия кабел. Пробвах два начина с наслагване на кабел върху кабел:
Оказа се, че не е надежден този начин, защото кабела трябва да се прегъне под 45 градуса, за да се подведе към кутията. Варианта, който аз избрах е да ги споя под ъгъл:
След това отгоре има притискаща планка и мисля, че е доста добро решение. След това с мултицет премерих дали няма късо между спойките и дали има контакт. И всичко в обратен ред. Вече всичко работи!
)) Много внимавайте за подложката, защото трябва да я ориентирате правилно и да я сложите преди да споите кабела. Това е от мен ако има въпроси питайте. Дано да съм бил полезен.