Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:36 pm



Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
 Ремонт на лентов кабел във волана. 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Сря Май 27, 2009 6:29 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0898668134
Рейтинг: 131
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, ето какво направих с моят лентов кабел във волана. Следствия от прекъснат лентов кабел. Не работи круиз контрол, клаксон, свети еърбека на таблото. Стъпка по стъпка:

Откачете акумулатора и изчакайте 15 минути !!!

От страни на волана има два винта отвивате ги.
Изображение
Изображение
След това махате еърбега леко нагоре и към вас. Буксата се маха така:
Изображение
След това разкачате буксата за клаксона и круиз контрола:
Изображение
Маркирате с лак или маркер позицията на волана и отвивате гайката на волана:
Изображение
Нещото, което се показва е точно кутията, в която е лентовия кабел. Забележете маркерите !!! Капака на кормилото, който е зад самия волан и таблото е съставен от две части. Долната има един винт, а горната два. Необходимо е да ги махнете, защото кутията на лентовия кабел се маха чрез отвиване на крайните винтове показани на снимката. Има винтове, които са под горния капак.
Изображение
и пак маркер
Изображение
Ето това е кутията, в която е кабела:
Изображение
Следва трудната работа. Първо трябва да срежете кабелите на еърбега, за да работите спокойно.
Изображение
След това маркирайте кое как е позиционирано
Изображение
Обърнете внимание на щипките. Те са 4 на брой като едната е скрита зад куплунг. Разглобяването е доста пипкаво. Трябва да освободите щипките от горната снимка като същевременно освобождавате и тези щипки:
Изображение
След малко борба ще стигнете до виновника:
Изображение
Изображение
При мен прекъсването бе в края на съединението и просто го срязах и заголих двата края на лентовия кабел. Пробвах два начина с наслагване на кабел върху кабел:
Изображение
Оказа се, че не е надежден този начин, защото кабела трябва да се прегъне под 45 градуса, за да се подведе към кутията. Варианта, който аз избрах е да ги споя под ъгъл:
Изображение
След това отгоре има притискаща планка и мисля, че е доста добро решение. След това с мултицет премерих дали няма късо между спойките и дали има контакт. И всичко в обратен ред. Вече всичко работи! :))) Много внимавайте за подложката, защото трябва да я ориентирате правилно и да я сложите преди да споите кабела. Това е от мен ако има въпроси питайте. Дано да съм бил полезен.

_________________
Subaru Legacy Wagon 2.5 AT Y'99, Outback H6 2006
 15


Последна промяна Jonini на Вто Сеп 22, 2009 11:25 pm, променена общо 1 път


Вто Сеп 22, 2009 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Май 21, 2008 12:39 pm
Мнения: 136
Местоположение: София/Троян
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Само едно допълнение :
Въздушната възглавница е част, около която винаги трябва да се работи с внимание.

Изваденият еърбег се държи с горната си (външна, отваряща се) част нагоре и отгоре не се слагат никакви предмети.

Кабелите винаги са жълти, за да се разпознават.(И/или са в жълто гофре.-@agogov)


Линк към оригиналната тема ,свободна за писане ,допълване и коригиране на тази : viewtopic.php?f=4&t=4159

Вто Сеп 22, 2009 10:59 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 2 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор