Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:58 pm



Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Повишаване на мощността 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам, че всеки притежател на автомобил Subaru в един момент се е питал - може ли да се повиши мощността на тоя ми ти мотор?

Та затова отварям тема - може ли да се повиши мощността?
Естествено отговора е положителен - но в случая не говорим за монтаж на турбина (това си е начин да скапеш мотора ако не е предвиден за целта).

Аз прегледах БГ фирмите за тунинг - има голям избор за Impreza WRX, но за атмосферен мотор няма нищо.
Естествено при атмосферния мотор, не можем да очакваме кой знае какво повишение (не можем да пренапълним с въздух и да изгорим повече гориво).
Така наречения чип-тунинг е най-достъпния вариант с най-малко главоболия. Най- общо с друга програмка за горенето може да се постигнат доста неща - особено в страна като нашата, където емисиите на газове не се контролират.
Спортните филтри на K&N са хубаво нещо , но не мисля че са много подходящи за нашите условия - прашляци и калища. Който кара с такъв нека си погледне картера - по - точно утайката (няма да излезе на щеката).


Има и друг въпрос:
Как так двигатели произведени в края на 90те с 16 клапана и обем 2.0(моя случай) имат на разположение само 115 к.с.
Примерно Audi - 150 kс, БМВ - да не говорим.

Ще ми бъде приятно ако прокоментираме темата. Ако някой пък вече му е намерил колая - нека сподели. :D

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юли 19, 2006 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Темата е хубава.
Но според мен проблема на турбинирането не се състои в това да "счупиш" мотора в нашия случай, а по-скоро в цената. Всеки мотор си има резерв от мощност, който можеш да използваш с турбината. Чупенето идва, когато станеш прекълено нагъл спрямо тази турбина и се заиграеш с ключе 10 :lol:

Чип тунинга наистина е разумен вариант, но зависи колко чакаш да покачиш - при една атмосферка резултата няма да е нищо особено, особено на 115к.с....

Не съм съгласен и за КиН филтрите - аз съм с такъв и мога да кажа, че е много по-чист и практичен вариант от хартиените... Переш си го когато искаш и нямаш грижи.. Говоря за оригинален такъв за кутията на Субару!

От друга страна съм чел на доста места, че платформата на Субару не е много благодатна са сериозен тунинг - максимума бил към 450-500 коня, и то с известни рискове. Затова ще ми бъде интересно и на мен да видя мнението на другите... :wink:

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Сря Юли 19, 2006 9:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Здрасти Flat 6
Турбината не може да се ползва в този случай по ради простия факт че охлаждането на цилиндрите не е разчетено за изгаряне на толкова гориво. Т.е. не може да се отдели топлината от експлозията. Тези мотори и без това са си доста горещи и имат малко водица ако си забелязал.
Запаса от мощност за който говориш е по - скоро свързан с якостта на кострукцията (болтове на глави , сглобки на цилиндрови втулки и т.н.) Обикновено този запас е около 25 %.
В случая със Subaru трябва обаче да кажа(тук и NIck ще се съгласи може би), че както всички японци механиката е здрава но не е дуракоустойчива. Не сложи частта , която трябва от материалът, който трябва и забрави да се получи.
Така че турбонадувът - бил той с директно задвижване или с газова турбина е вариант за хора които могат да си позволят да сменят чаркалак и мотори до припадък.
Ако мотора е WRX тогава нещата са други.
Да ти кажа мене ми трябват 35 к.с. не повече. Ако намеря два глави за моя мотор сигурно ще комбинирам механичен с чип тунинг - нови седла с нови клапани и ново ЕСU, може да и не се наложи да сменям дюзи. Аз сега съм на газ така че електрониката не играе.
:roll:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юли 19, 2006 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ми може - с пари всичко става. един съвет - който иска повече мощност, нека си намери двигател от легаси 2.0 турбо - с това решава много проблеми, а и като си продаде неговият двигател - излиза му много евтино. или просто си продава колата и си намира такова легаси - железен автомобил, може би най-здравото субару, произвеждано до момента. а и 200кс изобщо не са за подценяване. синият WRX всъщност е с двигател от легаси турбо, засилен до 450кс, на моменти вадеше 480кс.

може и засилване на двигателят, с който разполагате в момента - охлаждането не е проблем, просто по-хубав радиатор и готово. трябва турбина, турбо бутала, нова горивна помпа, инжектори, ЕКУ, изпускателна система, електроника - доста неща са и е голяма разправията. здравината на блока пак не е проблем - че то на легаси блокът е по-здрав от на WRX. 35кс отгоре за турбо двигател не са проблем и лесно се постигат, но ако става дума за атмосферен тунинг - там нещата са доста по-трудни, макар че всеки кон отгоре се усеща моментално. преработват се главите, добавя се малко електроника и още неща по горивната система. но в общи линии съветът си остава - намирате си двигател от легаси 2.0 турбо и забравяте за всякакви модификации - ще си спестите много ходене по мъките. а, ще ви трябва и нов усилен съединител :-D ще трябва и ново окачване, по-добри спирачки - ако ще се прави да е както трябва. всеки който иска да си засили колата трябва да знае каква цел гони. че тя колата става по-бърза и динамична дори само ако смениш маховика с олекотен - защо ти е да пипаш двигателя. темата за тунинга е много дълга и който иска по-силна кола - трябва да се позарови из материята за да му стане ясно каква цел да си постави

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg
 5

Вто Юли 03, 2007 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
нали ви казах, стига сте гледали тези конски сили :-D ако някой започне да ви дава готови рецепти за 20-30кс отгоре - бийте си камшика и повече при него не стъпвайте - това се прави с комерсиална цел. готова рецепта няма, и повишаването на мощността не е евтино нещо - най-малко се повишава разхода, силата идва с бензин. една кола може да стане по-бърза и без нито една конска сила отгоре. иначе рецептата е всеизвестна - чип плюс спортен филтър плюс спортна изпускателна система - 5-10кс отгоре. като цяло мощността не се вдига много, но има повече динамика и колата набира повече. всичко останало е много скъпо - примерно подменяне на клапана за горивото, нова горивна помпа, допълнителен контролер за управление на горивото - под 1000лв с всички консумативи не може да падне - това ако колата се прави да издържа дълго време, и то с някакви мизерни 20-30кс отгоре. за турбоконверсия - 4-5000лв, към 3000лв е евтинията, с която може да тръгнеш на море и да не стигнеш

аз на писта точно на такъв фен на конете и сметките му показах, че на пътя нещата са съвсем други. на пистата изпреварвах астри и аудита като спрели, въпреки че на 400м ще са по-бързи от мен - по-мощни са. колата ми е 130кс. ако стане 150 - няма да мога да я удържа на пътя. но те нямат никакъв шанс - аз имам окачване - те не могат да си сложат мощността на пътя. с една хондичка 1.5 пипната до към 140кс бяхме много по-бързи от 300кс фиат пунто турбо - оно набираше само на правите, в завоите е като икарус.

и си задайте въпроса - достигнали ли сте лимита на тези конски сили, с които разполагате? отговорът е в честите катастрофи. мислете за повече мощност едва когато сте налели достатъчно в окачване и спирачки - това е много по-добър тунинг от конските сили. сложете хубави пружини и амортисьори, по-хубави стабилизиращи щанги, подменете всички тампони по окачването, хубави леки джанти с нископрофилни гуми, хубави спирачки, хубави свещи - иридиеви - хубави кабели, нов акумулатор с допълнителен стабилизатор на нопрежението, сложете duralube в маслото, хубав съединител, малко по-лек маховик, хубав филтър и проходно гърне, хубав бензин с добавен нитрометан(продава се) - после дай газ до прекъсвач да видиш че върви повече кочината, и тоя дето е с 30кс над теб няма да може да те изпревари!

като гледате тоя синият WRX - при него за окачване и спирачки са налети доста повече пари, отколкото за повишаване на мощността. затова може да сложи достатъчно коне на пътя, може и да спре. на божура дори на Мицубиши Ево и на Импреса STi прегряваха спирачките и изправяха завои!

та - купете си легаси турбо след 94г или само двигател, оттам нататък е лесно :-D не знам дали сте се качвали в такава кола - при старт от място без никакви модификации диафрагмата ти отива в гърлото - от ускорението на тази кола БОЛИ. на газ поддържа 240 с пет маймуни в нея, лесно се прави да ускорява до 100 за около 5.5 секунди

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
филтър ~ 50-200лв
гърне ~ 100-200лв
програмируем контролер за инжекциона ~150-400лв. може и някакъв измислен чип, но е добре да се купуват хубави контролери - цените им започват от 400лв, намират се и за 200лв втора ръка. хубав чип струва много пари.
хубав бензин, 98
и такса за настройка на аванс контролера, сам не можеш да го настроиш добре - освен ако не рискуваш да счупиш мотора, трябва специален уред за измерване на качеството на горивната смес. най-бързо могат да ти го настроят в Проспийд на диностенда. всъщност спокойно можеш да разгледаш сайта им и да поискаш оферта - имат обаче само маркови неща
www.prospeed.bg

или просто пробвай нитрометана - продават го в едни туби по 2л :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
искате сила и говорите за катализатор :-D ми няма как. хинт - избушете катализаторите, сложете на тяхно място резонаторни гърнета, отзад едно проходно и готово. и без това с пипане на двигателя катализаторите за нула време сдават багажа.

що-годе читаво проходно гърне е към 200лв, 20-30лв монтажа. има и много по-скъпи, но няма смисъл преди да се пипа двигателя, няма да има голяма разлика.

а нитрометан се продава по бензиностанциите - има си упътване за употреба, беш към 18-20лв 2л туба.


и още едно нещо - с повишаване на силата на колата се намалява комфорта - става по-шумна. а понякога на дълъг път това е проблем. а хубаво спортно гърне с отлични заглушаващи свойства е няколко стотака

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Малеее. кво напрайхте вие от тази тема бе. Преди една година я пуснах темата вие сега избухнахте.

Ма много далеч отидохте - с лента???? :lol:
Тая лента колко мислите че изолира - и аз продавам такава лента.
Тая лента може да има някакъв ефект при турбинирани мотори, но при атмосферни ще е никакъв. На тази дебелина ще понижи малко температурата. По - добре си пойграйте с тръбите - малко се поизправят и се увеличава диаметъра, отвътре се полират. Скоростта на газовете пада, налягането се увеличава, но общия пад е по - малък - тъй де съпротивлението на тракта намалява. И гърненцата и те пречат - ако 3 са ви много направете ги едно(като на Москвич) - ще усетите разликата веднага - и в пряк и в преносен смисъл. Шума ще стане умопомрачителен.
На мене ми е ясно що е толкова слаб мотора. Тези които се питат за 2.5 да ги успокоя - и той е слаб. Не е ли турбиниран - AWD -то много го мъчи. Карал съм 2.5 Автомат и както и да ме убеждават то си е дърво отвсякъде - всичко си е нормално само да не бързаш за някъде.

Чип тунинга на мотора общо взето отключва резервите на заводския мапинг - обаче колата Ви няма да е Вече в нормата на емисии. Съвсем скоро ще ни се стъжни по този въпрос ама да видим. С чип тунинга няма проблем за мотора, но привидната бързина бързо ще се стопи като усещане - проста причина - няма въздух.

Та така - браво на Агента за урока по тунинг. Най- ценното в него е акцента върху окачването и спирачките - доста по трудоемка работа и по - скъпичка.
Аз в момента съм в Германия и тука хората от скука инвестират в оптичен тунинг - не бях виждал джанта над 22 цола - но тука има доста. Моторите рядко ги бъзикат (поне в тоя край) - щото има Декра, щото ако ти измерят кофти емисии - спират от движение, щото ако ти е кофти ауспуха и КАТ-а - купи си нов или си смени колата.

Леле аз се унесох много

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Юли 05, 2007 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
файда от термолентата ще усетите само ако изпускателната система вече е преработена - и върши работа без значение дали двигателят е турбо или атмосферен. тя задържа повече от топлината вътре в колекторите и по този начин ускорява газовете, горещите газове се движат с по-голяма скорост - не разбрах точно какво обясни ico_tech, но това няма нищо общо с охлаждането на двигателя - просто по-голяма скорост на газовете в изпускателната система, оттам по-добро празнене и дишане на мотора. на марковите изпускателни колектори не е задължително да се слага термолента, те си имат специално керамично термоизолационно покритие.

като си правите изпускателна система, не се хвърляйте на дебели тръби, трябва ви съвсем малко по-голям диаметър от стандартните - оригиналната изпускателна система е достатъчно оптимизирана и се променя само при голяма преработка на двигателя. много дебели тръби не позволяват достатъчно скорост на газовете и двигателят по-скоро се задушава, ще реве повече, но няма да има файда. просто идете някъде където се занимават с гърнета, но да е добър сервиз, те ще знаят какво да направят, най-важно е да се премахнат чупките и извивките, дори и да не се променя диаметъра на тръбите. като се маха катализатора, на негово място задължително се слага резонаторно гърне със същите резониращи параметри - двигателят има нужда от него за да работи добре. проблеми с ламбда сондите се решават елементарно - слага се една втулка на задната сонда(след катализатора), сондата се подава по-малко в тръбата и готово, чека няма да свети и да казва че катализатора не е в ред. но всичко това трябва да го знаят аспухчиите, които ще ви правят гърнетата

на стандартният катализатор му дават живот до 100хил. км. т.е. след 100хил. считайте че вече е тръгнал. като сметнете какви гадости сипват по родните бензиностанции - доста често още на 120хил. км. колата почва да не върви, а обикновено на 150хил. има осезателна разлика

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Юли 05, 2007 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
ImprezaSTI написа:
Към ffly Той агента ще ти каже най-добре или по-скоро се обади в проспийд за гърнетата, но доста модели ги правят така, че да "дрънкат" само на ниски обороти, като спреш на светофара и всички да се обръщат, а иначе като си пътуваш да не те болят ушите :wink:

Няма такива гърнета баце :wink: Избираш или едното или другото...

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Пет Юли 06, 2007 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
тези гърнета на проспийд не са от комфортните. на комфортните цените им са двойни, тези са просто проходни гърнета от по-качествени материали. хубаво гърне за пърформънс без голяма загуба на комфорт - проверете в сайта на ремус примерно, това е гърне, което не нарушава комфорта. има много производители на такива гърнета, но на качествените с добри заглушаващи свойства цените са от $400-$500 нагоре

Ако просто сложите КН филтър без нищо друго - разликата е че става малко по-шумен двигателят и нищо повече, и както каза Флат - чистиш си го когато ти е кеф.

а контролерите които продават проспийд вършат работа - с тях може да се променя въртящият момент като се модифицират сигналите от сензорите към ЕКУ-то. а и греди и апекси са хубави марки. но само с контролер няма да стане, обикновено се налага и поставяне на допълнителен горивен регулатор, добре е да се сложи и по-качествен горивен филтър с по-малък пад на налягането на горивото.

за атмосферен двигател с подходящ филтър, изпускателна система и контролер за инжекциона се постигат сейфъти 20-30кс отгоре, повишава се динамиката и разлика се усеща - не толкова в конските сили, а в поведението на двигателя. всеки един двигател има допълнителен ресурс, който умишлено е занижен като пърформънс за да се съобрази с нормите за комфорт и екология - с подобни модификации се използва точно този ресурс - но трябва да се смени всичко накуп, за да има добър резултат и пак да се запази ресурса на двигателя като издръжливост. не че не може да накараш кочината да върви повече и с 300лв, но навлизаш в рисковата зона и с драстично намаляване на комфорта - нищо евтино няма в тунинга, реално погледнато е яма за пари и един път тръгнеш ли по този път - ако ти хареса трудно се спира :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Юли 06, 2007 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 08, 2007 10:10 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
за agent-a....добре ако blatimir си сложи (теоретично) двигател от легаси 2.0 турбо, на неговото дето пак 2.0, трябва ли да сменя и скоростна кутия? Или примерно на аутбак 2.5 да се сложи 2.5 турбо от форестер хт, скорстната сменя ли се също? Питам щото, версиите с турбо винаги са без демултипликатор, и обратното, и се чудя дали има технически проблем да ги има и двете, или японците са преценили, че тоя дето си зима кола с турбо нема се завира каде не му е работата и не му трябва демултипликаторче.......аз лично бих ползвал с кеф и двете, но ако трябва да избирам ше избира още една ръчка до ръчната;)

и пак така чисто теоретично, на моята на каручка (1.6) ако и сложа по голям двигател трябва ли да сменям и скоростите?

_________________
SUBARU OUTBACK H6-3.0 2002
SUBARU IMPREZA 1.6 4X4 98
HONDA HORNET 600CC

Пет Юли 06, 2007 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
сменя се и трансмисията, и магарето - защото няма място за колекторите. и задният диф се сменя. конверсията от атмосферен двигател към друг не е за два дена работа - но пак излиза по-евтино и по-надеждно от преправяне на атмосферен към турбо.

ако е само с една ламбда - няма нужда тя да се пипа, проблеми прави само когато има ламбда и след катализатора, тя дава сигнал че катализатора не работи добре - като го махнеш. може да се смени само гърнето - може да се преправи цялата генерация - въпрос на избор. колкото повече неща сменяш - толкова по-добър е резултатът

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Юли 06, 2007 10:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
няма такова нещо като оптимизация на въртящ момент :-D въртящият момент се генерира в момента, в който се възпламени горивната смес в цилиндъра и буталото започне работен ход(power stroke). т.е. трябва да се оптимизира пълненето и празненето на цилиндъра с горивна смес - чак тогава като резултат има някакъв въртящ момент на коляновият вал. в зависимост от пълненето и празненето на цилиндрите при дадени обороти - променя се и въртящият момент. а мощността е една елементарна сметка - мощност няма как да се премери дори на диностенд, той мери въртящият момент(дина- сила), и после пресмята мощността. много хора погрешно смятат, че мощността е това, което движи колата - истината е, че въртящият момент върти колелата. имаш ли достатъчно въртящ момент на високи обороти, ще имаш и мощност - тук се намесват газоразпределителните системи и тези с оправление на фаците и лифта на клапаните - всичко е за оптимизация на пълненето и празненето на цилиндъра.

та по темата - въртящ момент се оптимизира с
intake - снабдяване на двигателя с въздух
fuel menagment - управление на горивото
exhaust - освобождаване на двигателя от изгорелите газове
валове - с фазите им се управляват intake и exhaust

което от всичките да пипаш - ще се променя и въртящият момент. с лек маховик се намалява паразитният въртящ момент - така използваемият от двигателя момент става по-голям и по-ефикасен. олекоти колата - пак имаш повече сила. сложи по-леки джанти - пак на колелата имаш повече сила

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Юли 09, 2007 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
imprezaWRX написа:
към agent dust
би ли обяснил повече за резонантните гърнетал.след като съм със една сонда,правят ли се накакви промении т. н.
предварително благодаря :wink:


не, просто слагаш и се кефиш :-D

едит(krass): линк към оригиналната тема,свободна за писане и редактиране - viewtopic.php?f=1&t=40

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Юли 16, 2007 9:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор