Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
 Повишаване на мощността 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам, че всеки притежател на автомобил Subaru в един момент се е питал - може ли да се повиши мощността на тоя ми ти мотор?

Та затова отварям тема - може ли да се повиши мощността?
Естествено отговора е положителен - но в случая не говорим за монтаж на турбина (това си е начин да скапеш мотора ако не е предвиден за целта).

Аз прегледах БГ фирмите за тунинг - има голям избор за Impreza WRX, но за атмосферен мотор няма нищо.
Естествено при атмосферния мотор, не можем да очакваме кой знае какво повишение (не можем да пренапълним с въздух и да изгорим повече гориво).
Така наречения чип-тунинг е най-достъпния вариант с най-малко главоболия. Най- общо с друга програмка за горенето може да се постигнат доста неща - особено в страна като нашата, където емисиите на газове не се контролират.
Спортните филтри на K&N са хубаво нещо , но не мисля че са много подходящи за нашите условия - прашляци и калища. Който кара с такъв нека си погледне картера - по - точно утайката (няма да излезе на щеката).


Има и друг въпрос:
Как так двигатели произведени в края на 90те с 16 клапана и обем 2.0(моя случай) имат на разположение само 115 к.с.
Примерно Audi - 150 kс, БМВ - да не говорим.

Ще ми бъде приятно ако прокоментираме темата. Ако някой пък вече му е намерил колая - нека сподели. :D

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юли 19, 2006 9:31 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Темата е хубава.
Но според мен проблема на турбинирането не се състои в това да "счупиш" мотора в нашия случай, а по-скоро в цената. Всеки мотор си има резерв от мощност, който можеш да използваш с турбината. Чупенето идва, когато станеш прекълено нагъл спрямо тази турбина и се заиграеш с ключе 10 :lol:

Чип тунинга наистина е разумен вариант, но зависи колко чакаш да покачиш - при една атмосферка резултата няма да е нищо особено, особено на 115к.с....

Не съм съгласен и за КиН филтрите - аз съм с такъв и мога да кажа, че е много по-чист и практичен вариант от хартиените... Переш си го когато искаш и нямаш грижи.. Говоря за оригинален такъв за кутията на Субару!

От друга страна съм чел на доста места, че платформата на Субару не е много благодатна са сериозен тунинг - максимума бил към 450-500 коня, и то с известни рискове. Затова ще ми бъде интересно и на мен да видя мнението на другите... :wink:

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Сря Юли 19, 2006 9:44 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Здрасти Flat 6
Турбината не може да се ползва в този случай по ради простия факт че охлаждането на цилиндрите не е разчетено за изгаряне на толкова гориво. Т.е. не може да се отдели топлината от експлозията. Тези мотори и без това са си доста горещи и имат малко водица ако си забелязал.
Запаса от мощност за който говориш е по - скоро свързан с якостта на кострукцията (болтове на глави , сглобки на цилиндрови втулки и т.н.) Обикновено този запас е около 25 %.
В случая със Subaru трябва обаче да кажа(тук и NIck ще се съгласи може би), че както всички японци механиката е здрава но не е дуракоустойчива. Не сложи частта , която трябва от материалът, който трябва и забрави да се получи.
Така че турбонадувът - бил той с директно задвижване или с газова турбина е вариант за хора които могат да си позволят да сменят чаркалак и мотори до припадък.
Ако мотора е WRX тогава нещата са други.
Да ти кажа мене ми трябват 35 к.с. не повече. Ако намеря два глави за моя мотор сигурно ще комбинирам механичен с чип тунинг - нови седла с нови клапани и ново ЕСU, може да и не се наложи да сменям дюзи. Аз сега съм на газ така че електрониката не играе.
:roll:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юли 19, 2006 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ми може - с пари всичко става. един съвет - който иска повече мощност, нека си намери двигател от легаси 2.0 турбо - с това решава много проблеми, а и като си продаде неговият двигател - излиза му много евтино. или просто си продава колата и си намира такова легаси - железен автомобил, може би най-здравото субару, произвеждано до момента. а и 200кс изобщо не са за подценяване. синият WRX всъщност е с двигател от легаси турбо, засилен до 450кс, на моменти вадеше 480кс.

може и засилване на двигателят, с който разполагате в момента - охлаждането не е проблем, просто по-хубав радиатор и готово. трябва турбина, турбо бутала, нова горивна помпа, инжектори, ЕКУ, изпускателна система, електроника - доста неща са и е голяма разправията. здравината на блока пак не е проблем - че то на легаси блокът е по-здрав от на WRX. 35кс отгоре за турбо двигател не са проблем и лесно се постигат, но ако става дума за атмосферен тунинг - там нещата са доста по-трудни, макар че всеки кон отгоре се усеща моментално. преработват се главите, добавя се малко електроника и още неща по горивната система. но в общи линии съветът си остава - намирате си двигател от легаси 2.0 турбо и забравяте за всякакви модификации - ще си спестите много ходене по мъките. а, ще ви трябва и нов усилен съединител :-D ще трябва и ново окачване, по-добри спирачки - ако ще се прави да е както трябва. всеки който иска да си засили колата трябва да знае каква цел гони. че тя колата става по-бърза и динамична дори само ако смениш маховика с олекотен - защо ти е да пипаш двигателя. темата за тунинга е много дълга и който иска по-силна кола - трябва да се позарови из материята за да му стане ясно каква цел да си постави

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg
 5

Вто Юли 03, 2007 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
нали ви казах, стига сте гледали тези конски сили :-D ако някой започне да ви дава готови рецепти за 20-30кс отгоре - бийте си камшика и повече при него не стъпвайте - това се прави с комерсиална цел. готова рецепта няма, и повишаването на мощността не е евтино нещо - най-малко се повишава разхода, силата идва с бензин. една кола може да стане по-бърза и без нито една конска сила отгоре. иначе рецептата е всеизвестна - чип плюс спортен филтър плюс спортна изпускателна система - 5-10кс отгоре. като цяло мощността не се вдига много, но има повече динамика и колата набира повече. всичко останало е много скъпо - примерно подменяне на клапана за горивото, нова горивна помпа, допълнителен контролер за управление на горивото - под 1000лв с всички консумативи не може да падне - това ако колата се прави да издържа дълго време, и то с някакви мизерни 20-30кс отгоре. за турбоконверсия - 4-5000лв, към 3000лв е евтинията, с която може да тръгнеш на море и да не стигнеш

аз на писта точно на такъв фен на конете и сметките му показах, че на пътя нещата са съвсем други. на пистата изпреварвах астри и аудита като спрели, въпреки че на 400м ще са по-бързи от мен - по-мощни са. колата ми е 130кс. ако стане 150 - няма да мога да я удържа на пътя. но те нямат никакъв шанс - аз имам окачване - те не могат да си сложат мощността на пътя. с една хондичка 1.5 пипната до към 140кс бяхме много по-бързи от 300кс фиат пунто турбо - оно набираше само на правите, в завоите е като икарус.

и си задайте въпроса - достигнали ли сте лимита на тези конски сили, с които разполагате? отговорът е в честите катастрофи. мислете за повече мощност едва когато сте налели достатъчно в окачване и спирачки - това е много по-добър тунинг от конските сили. сложете хубави пружини и амортисьори, по-хубави стабилизиращи щанги, подменете всички тампони по окачването, хубави леки джанти с нископрофилни гуми, хубави спирачки, хубави свещи - иридиеви - хубави кабели, нов акумулатор с допълнителен стабилизатор на нопрежението, сложете duralube в маслото, хубав съединител, малко по-лек маховик, хубав филтър и проходно гърне, хубав бензин с добавен нитрометан(продава се) - после дай газ до прекъсвач да видиш че върви повече кочината, и тоя дето е с 30кс над теб няма да може да те изпревари!

като гледате тоя синият WRX - при него за окачване и спирачки са налети доста повече пари, отколкото за повишаване на мощността. затова може да сложи достатъчно коне на пътя, може и да спре. на божура дори на Мицубиши Ево и на Импреса STi прегряваха спирачките и изправяха завои!

та - купете си легаси турбо след 94г или само двигател, оттам нататък е лесно :-D не знам дали сте се качвали в такава кола - при старт от място без никакви модификации диафрагмата ти отива в гърлото - от ускорението на тази кола БОЛИ. на газ поддържа 240 с пет маймуни в нея, лесно се прави да ускорява до 100 за около 5.5 секунди

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 10:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
филтър ~ 50-200лв
гърне ~ 100-200лв
програмируем контролер за инжекциона ~150-400лв. може и някакъв измислен чип, но е добре да се купуват хубави контролери - цените им започват от 400лв, намират се и за 200лв втора ръка. хубав чип струва много пари.
хубав бензин, 98
и такса за настройка на аванс контролера, сам не можеш да го настроиш добре - освен ако не рискуваш да счупиш мотора, трябва специален уред за измерване на качеството на горивната смес. най-бързо могат да ти го настроят в Проспийд на диностенда. всъщност спокойно можеш да разгледаш сайта им и да поискаш оферта - имат обаче само маркови неща
www.prospeed.bg

или просто пробвай нитрометана - продават го в едни туби по 2л :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
искате сила и говорите за катализатор :-D ми няма как. хинт - избушете катализаторите, сложете на тяхно място резонаторни гърнета, отзад едно проходно и готово. и без това с пипане на двигателя катализаторите за нула време сдават багажа.

що-годе читаво проходно гърне е към 200лв, 20-30лв монтажа. има и много по-скъпи, но няма смисъл преди да се пипа двигателя, няма да има голяма разлика.

а нитрометан се продава по бензиностанциите - има си упътване за употреба, беш към 18-20лв 2л туба.


и още едно нещо - с повишаване на силата на колата се намалява комфорта - става по-шумна. а понякога на дълъг път това е проблем. а хубаво спортно гърне с отлични заглушаващи свойства е няколко стотака

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Сря Юли 04, 2007 11:05 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Малеее. кво напрайхте вие от тази тема бе. Преди една година я пуснах темата вие сега избухнахте.

Ма много далеч отидохте - с лента???? :lol:
Тая лента колко мислите че изолира - и аз продавам такава лента.
Тая лента може да има някакъв ефект при турбинирани мотори, но при атмосферни ще е никакъв. На тази дебелина ще понижи малко температурата. По - добре си пойграйте с тръбите - малко се поизправят и се увеличава диаметъра, отвътре се полират. Скоростта на газовете пада, налягането се увеличава, но общия пад е по - малък - тъй де съпротивлението на тракта намалява. И гърненцата и те пречат - ако 3 са ви много направете ги едно(като на Москвич) - ще усетите разликата веднага - и в пряк и в преносен смисъл. Шума ще стане умопомрачителен.
На мене ми е ясно що е толкова слаб мотора. Тези които се питат за 2.5 да ги успокоя - и той е слаб. Не е ли турбиниран - AWD -то много го мъчи. Карал съм 2.5 Автомат и както и да ме убеждават то си е дърво отвсякъде - всичко си е нормално само да не бързаш за някъде.

Чип тунинга на мотора общо взето отключва резервите на заводския мапинг - обаче колата Ви няма да е Вече в нормата на емисии. Съвсем скоро ще ни се стъжни по този въпрос ама да видим. С чип тунинга няма проблем за мотора, но привидната бързина бързо ще се стопи като усещане - проста причина - няма въздух.

Та така - браво на Агента за урока по тунинг. Най- ценното в него е акцента върху окачването и спирачките - доста по трудоемка работа и по - скъпичка.
Аз в момента съм в Германия и тука хората от скука инвестират в оптичен тунинг - не бях виждал джанта над 22 цола - но тука има доста. Моторите рядко ги бъзикат (поне в тоя край) - щото има Декра, щото ако ти измерят кофти емисии - спират от движение, щото ако ти е кофти ауспуха и КАТ-а - купи си нов или си смени колата.

Леле аз се унесох много

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Юли 05, 2007 8:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
файда от термолентата ще усетите само ако изпускателната система вече е преработена - и върши работа без значение дали двигателят е турбо или атмосферен. тя задържа повече от топлината вътре в колекторите и по този начин ускорява газовете, горещите газове се движат с по-голяма скорост - не разбрах точно какво обясни ico_tech, но това няма нищо общо с охлаждането на двигателя - просто по-голяма скорост на газовете в изпускателната система, оттам по-добро празнене и дишане на мотора. на марковите изпускателни колектори не е задължително да се слага термолента, те си имат специално керамично термоизолационно покритие.

като си правите изпускателна система, не се хвърляйте на дебели тръби, трябва ви съвсем малко по-голям диаметър от стандартните - оригиналната изпускателна система е достатъчно оптимизирана и се променя само при голяма преработка на двигателя. много дебели тръби не позволяват достатъчно скорост на газовете и двигателят по-скоро се задушава, ще реве повече, но няма да има файда. просто идете някъде където се занимават с гърнета, но да е добър сервиз, те ще знаят какво да направят, най-важно е да се премахнат чупките и извивките, дори и да не се променя диаметъра на тръбите. като се маха катализатора, на негово място задължително се слага резонаторно гърне със същите резониращи параметри - двигателят има нужда от него за да работи добре. проблеми с ламбда сондите се решават елементарно - слага се една втулка на задната сонда(след катализатора), сондата се подава по-малко в тръбата и готово, чека няма да свети и да казва че катализатора не е в ред. но всичко това трябва да го знаят аспухчиите, които ще ви правят гърнетата

на стандартният катализатор му дават живот до 100хил. км. т.е. след 100хил. считайте че вече е тръгнал. като сметнете какви гадости сипват по родните бензиностанции - доста често още на 120хил. км. колата почва да не върви, а обикновено на 150хил. има осезателна разлика

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Чет Юли 05, 2007 9:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
ImprezaSTI написа:
Към ffly Той агента ще ти каже най-добре или по-скоро се обади в проспийд за гърнетата, но доста модели ги правят така, че да "дрънкат" само на ниски обороти, като спреш на светофара и всички да се обръщат, а иначе като си пътуваш да не те болят ушите :wink:

Няма такива гърнета баце :wink: Избираш или едното или другото...

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Пет Юли 06, 2007 4:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
тези гърнета на проспийд не са от комфортните. на комфортните цените им са двойни, тези са просто проходни гърнета от по-качествени материали. хубаво гърне за пърформънс без голяма загуба на комфорт - проверете в сайта на ремус примерно, това е гърне, което не нарушава комфорта. има много производители на такива гърнета, но на качествените с добри заглушаващи свойства цените са от $400-$500 нагоре

Ако просто сложите КН филтър без нищо друго - разликата е че става малко по-шумен двигателят и нищо повече, и както каза Флат - чистиш си го когато ти е кеф.

а контролерите които продават проспийд вършат работа - с тях може да се променя въртящият момент като се модифицират сигналите от сензорите към ЕКУ-то. а и греди и апекси са хубави марки. но само с контролер няма да стане, обикновено се налага и поставяне на допълнителен горивен регулатор, добре е да се сложи и по-качествен горивен филтър с по-малък пад на налягането на горивото.

за атмосферен двигател с подходящ филтър, изпускателна система и контролер за инжекциона се постигат сейфъти 20-30кс отгоре, повишава се динамиката и разлика се усеща - не толкова в конските сили, а в поведението на двигателя. всеки един двигател има допълнителен ресурс, който умишлено е занижен като пърформънс за да се съобрази с нормите за комфорт и екология - с подобни модификации се използва точно този ресурс - но трябва да се смени всичко накуп, за да има добър резултат и пак да се запази ресурса на двигателя като издръжливост. не че не може да накараш кочината да върви повече и с 300лв, но навлизаш в рисковата зона и с драстично намаляване на комфорта - нищо евтино няма в тунинга, реално погледнато е яма за пари и един път тръгнеш ли по този път - ако ти хареса трудно се спира :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Юли 06, 2007 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Яну 08, 2007 10:10 pm
Мнения: 49
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
за agent-a....добре ако blatimir си сложи (теоретично) двигател от легаси 2.0 турбо, на неговото дето пак 2.0, трябва ли да сменя и скоростна кутия? Или примерно на аутбак 2.5 да се сложи 2.5 турбо от форестер хт, скорстната сменя ли се също? Питам щото, версиите с турбо винаги са без демултипликатор, и обратното, и се чудя дали има технически проблем да ги има и двете, или японците са преценили, че тоя дето си зима кола с турбо нема се завира каде не му е работата и не му трябва демултипликаторче.......аз лично бих ползвал с кеф и двете, но ако трябва да избирам ше избира още една ръчка до ръчната;)

и пак така чисто теоретично, на моята на каручка (1.6) ако и сложа по голям двигател трябва ли да сменям и скоростите?

_________________
SUBARU OUTBACK H6-3.0 2002
SUBARU IMPREZA 1.6 4X4 98
HONDA HORNET 600CC

Пет Юли 06, 2007 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
сменя се и трансмисията, и магарето - защото няма място за колекторите. и задният диф се сменя. конверсията от атмосферен двигател към друг не е за два дена работа - но пак излиза по-евтино и по-надеждно от преправяне на атмосферен към турбо.

ако е само с една ламбда - няма нужда тя да се пипа, проблеми прави само когато има ламбда и след катализатора, тя дава сигнал че катализатора не работи добре - като го махнеш. може да се смени само гърнето - може да се преправи цялата генерация - въпрос на избор. колкото повече неща сменяш - толкова по-добър е резултатът

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Юли 06, 2007 10:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
няма такова нещо като оптимизация на въртящ момент :-D въртящият момент се генерира в момента, в който се възпламени горивната смес в цилиндъра и буталото започне работен ход(power stroke). т.е. трябва да се оптимизира пълненето и празненето на цилиндъра с горивна смес - чак тогава като резултат има някакъв въртящ момент на коляновият вал. в зависимост от пълненето и празненето на цилиндрите при дадени обороти - променя се и въртящият момент. а мощността е една елементарна сметка - мощност няма как да се премери дори на диностенд, той мери въртящият момент(дина- сила), и после пресмята мощността. много хора погрешно смятат, че мощността е това, което движи колата - истината е, че въртящият момент върти колелата. имаш ли достатъчно въртящ момент на високи обороти, ще имаш и мощност - тук се намесват газоразпределителните системи и тези с оправление на фаците и лифта на клапаните - всичко е за оптимизация на пълненето и празненето на цилиндъра.

та по темата - въртящ момент се оптимизира с
intake - снабдяване на двигателя с въздух
fuel menagment - управление на горивото
exhaust - освобождаване на двигателя от изгорелите газове
валове - с фазите им се управляват intake и exhaust

което от всичките да пипаш - ще се променя и въртящият момент. с лек маховик се намалява паразитният въртящ момент - така използваемият от двигателя момент става по-голям и по-ефикасен. олекоти колата - пак имаш повече сила. сложи по-леки джанти - пак на колелата имаш повече сила

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Юли 09, 2007 9:19 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
imprezaWRX написа:
към agent dust
би ли обяснил повече за резонантните гърнетал.след като съм със една сонда,правят ли се накакви промении т. н.
предварително благодаря :wink:


не, просто слагаш и се кефиш :-D

едит(krass): линк към оригиналната тема,свободна за писане и редактиране - viewtopic.php?f=1&t=40

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пон Юли 16, 2007 9:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 15 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



Търсене:
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор