Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Смяна на крушки на конзолата на Легаси ('95-'98)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=5217
Страница 1 от 1

Автор:  blatimir [ Съб Яну 13, 2007 5:38 pm ]
Заглавие:  Смяна на крушки на конзолата на Легаси ('95-'98)

Не ми светят лостчетата за чистачките и фаровете, и копчетата за въздушния поток. Светят ли изобщо?
Под копчетата лампичките си светят, но самите копчета и степените на вентилатора не светят.

Автор:  Nick [ Съб Яну 13, 2007 6:30 pm ]
Заглавие: 

За крушки си. Те са, бих казал, специфични и не знам дали ще станат от друго нещо. Дилърски са и не трябва да са скъпи. Ако ти се сваля първо и после да ходиш във 'Викиват' със старите = убеден съм, че ги имат.
Отнема три крушки, двете (средна и дясна) са еднакви, лявата е малко по-дълга.
Ако ти ще го правиш реда е следният :

1 Под жабката има жило, идващо от контролния панел, откачваш го внимателно.
2 Отваряш cup holder-a и му отвиваш двете винтчета. Изваждаш го като едно цяло.
3 Изключително внимателно трябва да извадиш целия юнит с централните регистри (юнит парно над кап холдъра). Като го отделиш отвсякъде, да отвори около 1 см, трябва да понапънеш малко ушетата на розетката на радиото, защото те защипват горния юнит с регистрите. Не я сваляш, само я напъваш. От там откачаш буксата на копчето за аварийни и отместваш юнита.
4 С кръстата отверка сваляш 4 винтчета, които държат контролния панел за парното. Издърпваш го като цяло около 20 см и му откачаш буксата отзад. След това внимателно издърпваш целия панел, който ще излиза с откаченото жило в точка 1. Упражняваш специално внимание точно от коя пролука излиза жилото (долу, в зоната на дъното на жабката). Защото ако после го пъхнеш в грешна пролука, ще добие грешен ъгъл при закачането и ще се стреми да самоизскача. С целия панел отиваш на тезгяха и работиш на чисто.
5 Панела отзад е затворен с едно капаче, което излиза на освобождаване на две ушета и плъзгане по паралели. Разузнай преди да изпотрошиш всичко.
6 От там виждаш печатна платка и три кафяви или черни цокълчета на крушки. Двете имат директен достъп и ги изваждаш чрез подходящ размер плоска отверка и завъртане обратно на часовниковата трелка. Третата лампа се подменя като се подхожда към нея с много тънки миниатюрни клещи.

С нови крушки връщаш всичко по обратния ред. На трудната крушка внимаваш да не и скъсаш телчетата като я напъваш с клещичките, както и се убеждаваш, че правилно се е заключила в гнездото и няма да падне до 5 километра.

Последната операция ти е да закачиш жилото под жабката. То не е с фиксирано закачване. Закачването е плаващо (аdjustible). Ти трябва да му уточниш позицията. За целта - първо закачаш жилото към лостчето (завършва на кръгло клупче). После с дясната ръка държиш бронята и я приближаваш до гнездото, готов всеки момент да я щракнеш в него. С лявата ръка хващаш лостчето за контрол на парното, движиш го няколко пъти от единия край до другия. Това ти намества бронята в нужната позиция и в следващия момент я щракваш. Убеждаваш се, че контра скобичката държи добре.

Ако ти не спазиш горепосочената процедура за жилото, ще завършиш с загуба на известен ход на лостчето. Или няма да стига пълно в ляво или няма да стига пълно вдясно.

Последна функция - отиваш в кръчмата и пиеш една бира за твое здраве и една за мое!!!

П.П. Не, лостчетата на волана не се осветяват. Лоста на парното също.
Забравил съм да кажа по-горе, че на теб на панела най-вероятно ти аут една крушка, но винаги се сменят и трите, сещаш се. Не искаш след една седмица да отваряш пак. И аз като ти го казвам това - означава че и през него съм минал.

Автор:  Impreza94 [ Пон Яну 15, 2007 12:25 am ]
Заглавие: 

.:: Offtopic ::.

Видях снимката дето blatimir я е постнал, че се сетих да питам.
Там се вижда един бутон BRIGHT точно до часовника. За какво служи ? Натискам го и нищо. Не очаквам да полетя, ама нищо не се променя :roll:

PS. Знам какво означава думата.

.:: Offtopic ::.

Автор:  Nick [ Пон Яну 15, 2007 2:26 am ]
Заглавие: 

Този модел, с тази опция, го няма при нас. Но почти съм сигурен, че мога да кажа за какво служи. През деня числата на часовника са ярки. През нощта, с включени светлини, те стават малко по-слабички. Тази опция най-вероятно служи ако въпреки всичко някой собственик не е щастлив с дефолт сетингите от завода, да може да си сложи часовника на ярко светене през нощта.
Говорим за числата, не за бакграунда.

Довечера натисни копчето и виж какво става ???

Автор:  Nick [ Пон Яну 15, 2007 8:43 am ]
Заглавие: 

Пак за снимката и парното :
Изображение

Виждам, че лостчето за топло/студено не ти е докрай надясно. Шансовете са или да не си го дал докрай или някой да е пипал жилото и да е станало това, което аз казах по-горе. Второ - виждам, че това е зимна снимка, парното е на положение въздух насреща и въздух към стъклото. Отгоре на това и копчето за АС ти е натиснато. Когато копчето за въздух е на този mode, АС компресора си се включва сам, не е нужно и копчето за АС да е включено.

Само умувам, поради липса на друго занимание :wink:

Автор:  Provigo [ Пон Яну 15, 2007 3:49 pm ]
Заглавие: 

Nick, нещо не схванах за копчетата за въздух в режим "стъкло и напред", как така компресора на климатика ще се включва и изключва сам. Да не искаш да кажеш ако е натиснато копчето с оранжевите символи - най-дясното. Ако е за него съгласен съм. Тогава климатика се включва за да обдуха и почисти предното стъкло от изпотеното. Аз лично не обичам този начин на изсушаване, ама няма да обяснявам сега защо.
При всички други режими на въздуха се иска включено копче АС, лостче в крайно ляво положение на синьо и включен вентилатор.

Автор:  Nick [ Пон Яну 15, 2007 4:14 pm ]
Заглавие: 

Правилно си схванал. Въпроса е дали аз съм прав или съм останал с погрешно впечатление.

Автор:  Nick [ Пон Яну 15, 2007 7:14 pm ]
Заглавие: 

Provigo написа:
По това което си описал преди, мисля че си с грешно впечатление. Ама аз съм наистина заинтригуван от тия лампички, как така три ще има и нито една няма да свети при мене.


Много просто как. Характерен дефект за този тип контролен панел. Аз имам правени около 100 коли (този дефект). Плащаше се първо 1 час, после го намалихме на 0.7, сега паднахме на 0.5 час. На мен по часовник ми отнема 10 минути. Колите с този панел поостаряват, клиентите се замислят, не им се харчи тази сума за този дефект, цената на труд за час скочи от тогава и затова ние сваляме времето за таксуване. Операцията се изпълнява седнал на шофьорското место. Жилото под жабката го правя без да гледам, просто знам кое къде е и какво се прави.

Ти защо мислиш, че давам детайлно описание как да се направи ако момчето желае ? Защото съм го правил веднаж или защото съм чул в кръчмата как се прави ?

За компресора - пак казвам, почти съм сигурен че тръгва при това копче. Просто не мога да се басирам, сега, в този момент.

Автор:  blatimir [ Пон Яну 15, 2007 7:44 pm ]
Заглавие: 

Аз да питам пак :D Като нямам cup holder как да махна панела на неговото място.

Автор:  Nick [ Пон Яну 15, 2007 9:06 pm ]
Заглавие: 

Tова щом не е капхолдър а е декоративно капаче - следва да е поставено там на щипки. Следва да излиза на щракане и влиза пак така. Ние за сваляне на такива неща ползваме специални инструменти. Което е пластмасови клиновидни инструменти с формата на шпатули или длета. С отверки и кирки - остава отпечатък и ако е на чисто нова кола може да ядем бой (????)

Автор:  Pepi [ Нед Яну 06, 2008 6:49 pm ]
Заглавие: 

Стара тема, но актуална. Да си жив и здрав, бате Nick. Мануала, който си дал тук ми помогна адски много. На моето Легаси не му светиха и трите крушки в панела за управление на климатика и парното, следвайки твоите съвети профилактично смених двете крушцици на врътката за вдигане и сваляне на фаровете (нищо, че те все още светеха), а също и крушката на пепелника, която не светеше. Справих се блестящо, без да счупя нищо :D......


Но всъщност къде си, бате, защо не постваш, какво стана? Пишейки тук сега, имам чувството, че си говоря сам! :? Мисля си, че ако не влизаш във форума, то поне от време на време четеш новите теми и следиш какво става тук. Ако е така, знай че липсваш не само на мене но и на другите пичове, със своята помощ и съвети.......

Автор:  Pepi [ Нед Яну 06, 2008 8:21 pm ]
Заглавие: 

За blatimir:
И за всички останали, които имат смелост да се опитат да отстранят този проблем:

Тясното панелче го свалих трудно, много е шибано :x Отзад се захваща в-ху метална планка със стоманени щипки едвам ги освободих. Планката се захваща от двете страни с рапидки. Направих си пластмасова шпатулка, като заострих на клин една твърда пластмасова лентичка с дебелина около 5мм. ширина 20мм. и дължина 100мм. С помощта на този инструмент работих по централната конзола спокойно, без да се притеснявам, че ще прецакам нещо. Всичко друго става много лесно. Вероятно при моделите с cup holder началото на операцията е по-лесно.
Успех! :D

Автор:  krass [ Пет Яну 29, 2010 11:37 am ]
Заглавие:  Re: Не ми светят лостчетата за чистачките и фаровете

Линк към оригиналнтата тема, свободна за допълване и коментари:

viewtopic.php?f=4&t=234

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/