Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:53 pm



Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
 Turbo, Supercharger, Nitro 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги, ето нещо доста интересно поне за мен, надявам се и за вас.

Всеки двигател с вътрешно горене кутия с огън вътре, за чието поддържане се изисква въздух и гориво - желателно е атомизирани (смесени). Колкото е по-интензивна, на по-голяма площ и за повече време е експлозията, толкова повече коне прави двигателя. За да опростим примера ще кажем, че двигателя (за сега) "смуче" само въздух - ще игнорираме горивото. Количеството въздух, което двигателя консумира зависи от обема му и е функция на оборотите и товара. Значи един 2-литров двигател ще изхаби Х литра въздух за минута докато един 4 литров ще изхаби доста повече (и ще направи повече коне разбира се) за минута. Не може обаче да се каже, че 4 литровия ще изхаби 2 пъти повече въздух - в идеалния вариант е вярно, но има загуби и затова можем да кажем, че два пъти по-големия двигател ще изхаби 1.8 пъти повече въздух - съвсем ориентировъчно, но идеята е ясна. Значи излиза, че мощността на двигателя е пропорционална на това колко въздух (кислород всъщност, но за това по-долу) ще засмуче двигателя за единица време. Значи ако имаме устройство, с което да напомпаме повече въздух в двигателя (и гориво ама за сега го игнорираме), той ще прави повече коне. Значи ако напомпаме един 2-литров двигател с толкова въздух колкото консумира един 4 литров двигател, този 2-литров двигател ще развие същата мощност? Ми.. да е, разбира се има и загуби, така че 2 пъти повече въздух не значи х2 мощност, но...е близо. Идеята пак е ясна.

Сега става интересно...

Помпите са 2 вида - турбини и компресори (turbos and superchargers). В бг няма аналози затова ползвам немското понятие, че турбо е турбо а суперчарджъра е компресор.

И двете ползват турбина с лопатки да помпат въздух във въздухозаборната система на двигателя, само че имат една основна разлика - турбината се задвижва от изгорелите газове (т.е. е закачено за изходящия колектор и рядко се вижда), докато компресора се върти със ремък от двигателя и често седи или пред двигателия и прилича на алтернатор с тръби или седи отгоре на двигателя.

Турбо:

Идеята е проста - 2 турбини на една ос - едната страна е закачена за изходящия колектор (горещата страна) а другата е закачена за входящия колектор и помпа въздух във въздухозаборника на колата (студена страна). Как става пиниза? Изходящият колектор на едно място е стеснен, с цел да се качи скоростта на изгорелите газове, за което също допринася и фактът, че са много близо до изходните портове на двигателя (главата/главите). На този поток е изложена малката турбина. Горещите изгорели газове я развъртат до 80,000-100,000 оборота, при които голямата турбина от другата страна (нали са на обща ос) постига максимално налягане на въздуха. Разбира се на тези обороти нито един лагер не издържа и затова оста на турбото "плува" във масло- което в повечето случаи е и маслото на двигателя - рядко турбо маслото е отделно. Затова е много важно на турбо колите да се сменя маслото редовно, иначе турбината изгаря. Също така турбо колите често имат и маслен радиатор за да охлаждат не толкова маслото заради двигателя колкото за турбото. Понякога се използва и турбо-таймер които при изключване на колата я оставя да работи още 2-3 минути, за да мине охладено масло през турбините, като не се въртят с цел да не се опича тънкия слой масло, в който плуват осите. За това след спортно каране, карайте си колата последните 3-5 минути лекичко...

Значи с 2 думи: безплатна мощност за сметка на нищо - изгорели газове - решение мечта? Не съвсем. Турбините си имат своите проблеми: за да се вдигнат тези обороти на турбината трябва изгорелите газове да са много горещи и с много висока скорост. Горещината се постига като се слагат турбините близо до двигателя, а не по назад към ауспусите. Високата скорост се постига чрез намаляване на сечението на изходящите колектори. От тук излизат два проблема - самото турбото се нагрява много и също така загрява и студената страна на турбината която пък загрява помпания в двигателя въздух. А при топъл въздух - малко кислород, малко кислород - малко гориво. Тогава няма полза от налягането. Затова повечето смислени турбо приложения имат въздушни радиатори (intercoolers). Те се използват като през тях да се прекарва помпания въздух с цел да се охлажда преди да влезе в двигателя. Решения много, във WRC колите повечето имат инжекциони които при нужда впръскват вода за да охладят допълнително радиатора, който по условие се поставя някъде където има достъп до свеж въздух. От там и турбо колите имат "готини" въздухозаборници на капака или под фаровете. Някои ще каже - ми значи слагаме едни огромни радиатори и студения въздух е налице. Да, но кой ще ги помпа тия радиатори? Ще има много забавяне (лаг). Виж по-долу за лага. Другият проблем е отесняването на изходящия колектор с цел да се вдигне скороста на газовете. Хубаво, ама по този начин се създава пречка във изходящия тракт (колектори, каталитици, ауспух тръби, гърне). Значи трябва внимателно да се смята - хем да се върти бързо турбото, хем да не е задавен "отзад" двигателя. Както винаги -нужни са компромиси.
Друг проблем със турбините е тяхната инертност и зависимост от оборотите на двигателя. 80000 оборота са много - докато се развърти и започне да прави налягане, минава време. Това време е известно като "турбо закъснение" (turbo lag). Технологията е напреднала доста и днешните турбо апликации са почти лишени от лаг. Как? Ами просто използват повече и по-малки турбини. Колкото е по-малка турбината, толкова по-бързо се развърта. Добре, ами ако не прави достатъчно налягане? Тогава се слагат 2, 4 и т.н. Различните фирми обичат различни решения. Мазда слага 2 малки една след друга. Нисан и Мицубиши ги слагат една до друга (всяка храни една страна цилиндри). Тойота слага 2 последователни, но първото е малко (за ниски обороти), а второто е по-голямо, по-бавно развъртащо се за високи обороти, където малкото вече не му достига капацитет. Ауди са като Нисан - 2 от двете страни. В повечето коли, където се изисква максимална мощност се използват една голяма турбина с много начален лаг, който после обаче се компенсира със нечовешки коне. Друг компонент, който увеличава лага е радиатора (интеркулера). Ако е малък - не охлажда както трябва, ако е голям - отнема време на турбото да го напомпа и това увеличава лага. Както винаги трябват компромиси .

Значи газ до дупка! Турбото се върти и свири като змей, идва червена линия, и трябва да се сменя предавката - отпускаш газта, и изведнъж всичкото това налягане дето турбото го прави, няма къде да отиде, и действа като спирачка на голямата турбина (студената страна) и турбото пада на 50,000 оборота, при които не прави достатъчно високо налягане. Та сменяш предавката, газ до дупка и изненадваш турбото, което току що е спряло (това става много бързо разбира се). Kак се решава проблема? В студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve), който като се вдигне рязко налягането защото си затворил газта и той отпуска малко, така че да не се върне и да спре турбината. Всичко е добре ако винаги си натиснал газта. Но има ситуации, където седиш и изчкаваш 1-2 секунди, а през това време турбината намалява оборотите - дори и да не се спира от нагнетения въздух при нормалните коли този момент просто се игнорира, но при WRC при такива "паузи" има инжектори в изходящия колектор преди турбините, които инжектират гориво, което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, така че когато се отвори пак газта, то да е "на линия". От там и като гледате ралита, често се чува едно пукане като намаляват - това са тези микро експлозии, които поддържат турбото живо.

Друг момент - представете си, че не прецените добре слизането на по-ниска предавка - какво се случва? Двигателят вдига много обороти и едновременно е натоварен, горещите газове са много горещи и бързи, турбото се развърта сериозно и помпа точно когато не трябва да помпа. Затова турбините имат клапан за контролиране на налягането, което правят (wastegate). Обикновено той е със пружина или електронен и реагира точно както blowoff valve при високо налягане. Използва се за да ограничи максималното налягане, което турбото може да направи. Когато налягането е по-високо от допустимото, клапана се отваря и започва да пропуска изгорели газове покрай турбината (гореща страна) с цел да ограничи скороста и на въртене. Ако сложите по-твърда пружина или инструктирате компютъра да държи повече налягане преди да отвори този клапан - турбото прави повече налягане и двигателя развива повече мощност. На това се дължат и страшните подобрения които дават чиповете за турбо коли - те просто държат този клапан затворен повече време.

компресори:

тука ще бъда по-кратък защото повечето неща вече ги написах. компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високооборотни мотори и прават налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.

другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...

прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).


налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз

те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...

нитро:

както казахме- идеята е повече и по-студен кислород във двигателя. това освен със налягане може да стане и чрез впръскване на газ които изстудява въздухозаборника на двигателя както също и позволява повече кислород да бъде усвоен във горивната смес.

нитроса (NOS както неправилно се нарича от това че една от фирмите се казва така) при сгъстено състояние е течен. иначе е газообразен. впръсква се във входящия колектор по 2 начина- "сух" (dry) при които инжекциона е просто поставен след въздушния филтър и "мокър" (wet) когато се впръсква във горивната смес и се доставя във двигателя през нормалните инжекциони (или директно под карбуратора както ние впръскваме газта). бутилката е винаги във багажника (или поне там трябва да бъде) поради съображения за сигурност. от там със тръбичка се извежда до двигателя. там има електрически клапан (2 за по-сигурно) които се оперират от шофьора или от устроиство закачено за оборотомера (rpm window switch). идеята е че сместа се пуска само на високи обороти където няма да представлява такъв "удар" за двигателя. всяка грешка се наказва жестоко със силни детонации, трошени бутала, мотовилки, скоростна кутия, заден мост и тн.. шега няма- особено ако пръскаш много. как се смята колко се пръска? ми инжекторите са сметнати на коне- 50,75,100,200,500,1000 и тн. разбира се тези числа са вярни за определено налягане на бутилката- затова и е желателно налягането да е винаги еднакво- да ама трудно стаа- затова хубавите системи си имат електрическо "одеалце" което топли бутилката и се грижи за налягането да е горе долу еднакво (освен като ти е почти празна бутилката- тогава нищо не помага)

повечето големи системи (от 200 нагоре) са поне 2-степенни- компютър или копче активира първите 100 коня, след малко време (0.5-2 сек.) се включва и втората.. това е със цел да не се загуби сцепление като изведнаж ти доидат още 200 коня изведнаж) друг момент за които трябва да се внимава е липса на налягане- натискаш- а то тръгва след 2 секунди като си вече до червеното- лошо така. затова и преди да се ползва системата се продухва. има си дюзи през които се изпуска малко газ- от там и като се състезават често се вижда преди старта как някои леко изпушва...

друго за което се използва много ефикасно нитроса е като допълнение към турбо или компресорна инсталация. при този случаи идеята е не да се побърка мотора от нитрос а да се пръска с цел охлаждане на нагнетения от турбото/компресора въздух. ефекта е толкова голям, че 50 коня инжекции качват 75-80 коня, 100 качват 160 и тн.. също при големи турбота нитроса се ползва да "ритне" двигателя от ниските обороти че барем завърти животното много често се пръска във радиатора (интеркоолера) за цялостно охлаждане на системата.

начи нитроса е супер, евтин, лесно се слага, нали? ... тз...

повечето двигатели фабрично не могат да понесат много от смешния газ (същото важи и за турботата и компресорите). повече от 75 коня е рядкост при модерните коли. здраво направени американски коли със огромни двигатели като додж вайпер-ра със 8 литра могат да понесат спокоино 200 коня.. но това са изключения. турбо/компресорите/нитроса постават допълнително натоварване на двигателя. за да го понесе, трябва да е смятан за него или поне да му е помогнато малко. какво трябва да има един двигател за тази цел? легирани бутала. ниска компресия (8:1 е нормално за турбо двигатели). възможност за връщане на центровката на запалването като функция на оборотите и налягането- иначе- детонации и дупки в буталата. също така в началото хубаво казах че ще игнорираме горивото- предполага се че компютъра може да набута толкова гориво колкото е необходимо за да се поддържа идеялното съотношение гориво:въздух. ако не "знае" как да пуска повече гориво- трябва да се препрограмира. ако знае, ама горивната система е слаба, слага се по-мощна горивна помпа, допълнителни инжектори които да впръскват гориво като има налягане и тн. щото най-лошото което може да ти се случи като помпаш е да ти обеднее сместа- веднаг почват диви детонации и всичко става после много бързо. и буталата после и за пепелници не стават

автор "alx" човека кара Трабант 601.... звяр в кашон :D :twisted:

пп: малко е доста дълго ама е хубаво да се знае :o :D

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Сря Яну 28, 2009 1:40 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 14, 2008 1:29 pm
Мнения: 72
Местоположение: Пазарджик
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Евала!...Изкефих се много!!! :wink: :wink:
Извадил си каймака на тази информация! Много работи нови научих. Благодаря много за инфото! :-)
А Субару 2,5 турбото какво е някой знае ли?
Човек се учи докато е прост!

Сря Яну 28, 2009 10:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
@ MTYPE

само за инфо да ти кажа, че на трабанта това което му вукаш картон е казва дуропласт и се прави от текстилни(палучни)нишки и смола

поздрави на теб и колегата alx автор на статията :D

Сря Яну 28, 2009 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 22, 2007 12:25 pm
Мнения: 313
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester 2.5XT 2007
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Почти всички Субарута идват със турбина IHI ( това е Марката на Производителя ) , Японски , доста хора обаче предпочитат Марки като Garrett . Това знам за Турбините - два производителя :-D Благодаря на Колегата МТYPE , научих изключително ценни неща :!: И веднага отправям въпрос : Защо не чувам Blow Off Valv-a като върна газта от 6500 оборота ? Колата е Легаси GT 2.0 Т ( EJ20 ).

_________________
Legacy III 2.5

Сря Яну 28, 2009 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2008 2:00 pm
Мнения: 858
Рейтинг: 239
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Защото субито е s Compressor Bypass Valve

http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve

Обикновено колите с MAP (вакуумен сензор) ползват Blow Off.

Сря Яну 28, 2009 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm
Мнения: 237
Рейтинг: 130
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
kingalex написа:
Почти всички Субарута идват със турбина IHI
Импреза и Форестър са с турбини Мицубиши..... :D ....Ето още една марка турбини, за която вече знаеш........ :P

Сря Яну 28, 2009 2:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Така и едно малко пояснение и допълнение за Антилага

"........ТПС датчика казва на ЕКУто че газта е отпусната и ЕКУто(ако е включен АЛСа) минава в антилаг режим. Той се състои в седното :
инжектирането на гориво във цилиндрите на мотора продължава според това на какъв режим е настроен самия антилаг, ОБАЧЕ за да се получи антилаг ефекта, се дава изключително голямо закъснение на запалването и се получава така че горивната смес започва да гори точно тогава когато отварят изпускателните клапани и експлозиите които се чуват са именно от процеса на изгаряне на сместа след като тя излезе от мотора а не вътре в самия мотор. Може и да не е обяснено по най брилянтния начин, но ако всеки си го представи наистина е лесно за разбиране."

MTYPE: Този начин който е даден по горе в 1-я пост

"......е използван още в самото начало при Тойота, но вече всички използват начина по който е описано тука, просто защото той не налага монтирането на никакви дюзи в изпускателния колектор който при включен антилаг се нагрява до около 1100-1200 градуса, докато при "нормална" турбо кола била тя и тунинг температурата никога не надвишава 950 градуса. "

пп: за Трабито да съгласен съм с теб нп :D

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM


Последна промяна MTYPE на Сря Фев 18, 2009 5:33 pm, променена общо 1 път


Чет Яну 29, 2009 2:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Май 14, 2008 1:29 pm
Мнения: 72
Местоположение: Пазарджик
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Разбрах че тубината на Субару е Митсубиши IHI, но това в същност не ме интересуваше. :wink: Аз питах, каква е схемата на турбото за 2,5 мотора и там датчиците, лаговете и т. н. С една ли е, с две ли, с една голяма и малка ли... Една до друга ли, или една след друга турбините, ако са две. Такива работи. :wink:

Чет Яну 29, 2009 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Vladi4 написа:
Разбрах че тубината на Субару е Митсубиши IHI, но това в същност не ме интересуваше. :wink: Аз питах, каква е схемата на турбото за 2,5 мотора и там датчиците, лаговете и т. н. С една ли е, с две ли, с една голяма и малка ли... Една до друга ли, или една след друга турбините, ако са две. Такива работи. :wink:


Предполагам е същи начин като на 2,0 литра мотора :roll: във форума имаме коеги предполагам с 2,5 мотора особенно тези с новият модел от 2008г. те да обяснят ако им се занимава де :-D все пак сме форум на СУБАРУ и турбото тука е във всекидневна употреба :evil: :-D не като някои атмосферни пръчки ТУРБО ам кво е туй нящо :shock: :twisted: :-D

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Пет Фев 13, 2009 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
kingalex написа:
Почти всички Субарута идват със турбина IHI ( това е Марката на Производителя ) , Японски , доста хора обаче предпочитат Марки като Garrett . Това знам за Турбините - два производителя :-D Благодаря на Колегата МТYPE , научих изключително ценни неща :!: И веднага отправям въпрос : Защо не чувам Blow Off Valv-a като върна газта от 6500 оборота ? Колата е Легаси GT 2.0 Т ( EJ20 ).
може да се направи да съска като за световно, не е проблем :-D не съска защото стандартно въздухът, изпуснат през клапата се връща обратно точно зад дебитомерът. иначе има вероятност като настъпиш яко и изведнъж пуснеш на свободна да ти изгасне колата - изпуснатият въздух вече е измерен от дебитомерът. с малко модификации пова да съска и киха нечовешки :D

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Фев 13, 2009 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Изгонен
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 12:50 am
Мнения: 3717
Рейтинг: 267
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
субару си излиза с една турбина. много рядко има модели битурбо - те са само за япония и понякога се намират в англия - тук във форума имаше едно легаси битурбо

_________________
SUBARULAND Ltd
Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам.
0878 207 541 - Красимир
0899 612 719 - Венци
https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Пет Фев 13, 2009 11:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
agent dust написа:
субару си излиза с една турбина. много рядко има модели битурбо - те са само за япония и понякога се намират в англия - тук във форума имаше едно легаси битурбо


Схемата нее на Субару но дава представа какво е би-турбо на Супра:http://www.mkiv.com/manual/manualtt/twin_turbo_description/ttd1.JPG :!:
"....едното турбо не се върти докато не отвори "VSV exhaust Gas control valve" който е поставен на изхода на турбинната част на единия турбокомпресор. Значи по този начин се постига ефекта на намаляване на лага поради това че всички инходящи газове на ниските обороти въртят само едното турбо, освен това се намалява разхода на гориво поради това че смуче само една турбина на ниски обороти а не две......."

А според мен и моето схващане за нещата Субару е с Боксеров двигател и ако е би-турбо би трябвало да е с паралелно разположение на тези турбини "...2 малки, леки, високооборотни турбини хранещи всяка половината цилиндри, монтирани максимално близо до двигателя елиминират почти изцяло лага в 996 турбо моделите. Освен всичко, боксерния двигател е добре предразположен за такава инсталация." Предполагам че това важи и за V-образният модел двг :!:

sequential са когато всички турбота (2) хранят всички цилиндри. използва се при редови 6 цилиндрови двигатели (супра)

parallelе когато всяко турбо храни определени цилиндри и винаги работят всичките (2) турбота едновремено. примерно при v6 двигател при нисан и митсубиши всяко турбо помпа една страна - 3 цилиндъра.

и последно с риск да стана досаден но това го имам и в моята кола :-D но само първият вариант :wink: за вторият май ще си мечтая :shock:
water injection при ДВГ има 2 ефекта,първият е охлаждане. Това обаче е по-незначително. Другия много важен ефект е, че ти позволява да вдигнеш компресията на двигателя без детонации. Вероятно знаете, че двигатели с турбо или суперчарджър трябва да имат по-малка степен на компресия - ако нормалното е от порядъка на 10 - 10,5 към 1, то напомпен двигател е от порядъка на 8 - 8,5 към 1, иначе започват детонации. С други думи, горивната смес се самовъзпламенява преди искрата от свещта - както се сещате ако това се случи в неподходящ момент, някое бутало ще слезе в картера Впръскването на вода се е ползвало много отдавна в самолетни двигатели и дори днес във WRC. Добре премерено количество H2O участва в химическата реакция и подобрява параметрите на горенето, намалява детонациите и ви позволява да работите с по-висока компресия и съответно се постига по-висока максимална мощност на двигателя без да променяте обема.От там и 300кс 4-5000 об/мин 550Nm при Форд ВРЦ за 2009г :shock:

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Чет Мар 12, 2009 2:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 20, 2008 4:17 pm
Мнения: 10
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Само една дребна корекция на терминологията. Газът, който се исползва за окисление на горивото е диазотен пентаоксид - N2O5.
Смешният газ, който е споменат в този такаувлекателен материал е диазотен оксид (N2O). Разликата е малка, но съществена.

Чет Мар 26, 2009 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Impreza Owner

Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 8:08 pm
Мнения: 310
Местоположение: шумен
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Не че ми е работа ама това нитро не е ли обикновен въздух обогатен с кислород до към 50% и как кислородните атоми като се сгъстят стават по пет в една молекула :-) Газовите смеси не са химични формули и при 300 атмосфери във водолазни бутилки не се втечняват личен опит това ми е работата :-) фъв въздуха има 20%кислород 70% азот 8%въглероден двуокис 2%инертни и други газове

Пон Апр 06, 2009 12:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Я въпроси от химията :shock: тука съм гола вода, макар че съм учил цели 3 :shock: химии ( обик. химия, аналит. химия, химия на багрилата ), не съм се сблъсквал със състав, строеж и как се прави нитрото :shock: но както се казва, никога нее късно да се научи човек, ще се поразровя да се ограмотя малко и ше постна каквото съм прочел :D ако някой не разбира повечко и не обясни де :-D :-D

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Вто Апр 07, 2009 12:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
fori написа:
Само една дребна корекция на терминологията. Газът, който се исползва за окисление на горивото е диазотен пентаоксид - N2O5.
Смешният газ, който е споменат в този такаувлекателен материал е диазотен оксид (N2O). Разликата е малка, но съществена.


И така колега четох четох и разбрах че разликата нее много малка
"Диазотният пентаоксид (N2O5) е анхидрид на азотната киселина; кристално, безцветно вещество. Той е нетраен и при обикновени условия се разлага на азотен диоксид и кислород. С водата образува азотна киселина. Много силен окислител със степен на окисление + 5"
Малка е разликата с диазотен тетраоксид N2O4 който е ракетно гориво и се използва масово от всички ракетни сили по света.

И точно обратното райският газ е така нареченото "Нитро" N2O
„райски газ“, е химично съединение, оксид на азота с формула N2O. При нормални условия представлява безцветен незапалим газ с приятна сладникава миризма и вкус.

иво господинов
Цитат:
Не че ми е работа ама това нитро не е ли обикновен въздух обогатен с кислород........


Диазотният оксид е неутрален оксид. Получава се при загряване на амониев нитрат. При вдишване предизвиква чувство за еуфория, което е причина и за името „райски газ“. Използва се в хирургията и денталната медицина (зъболечението) заради своя анестетичен и аналгетичен ефект, а заради еуфоричните си свойства се използва от някои хора като наркотик.

Друго негово приложение е като окислител в ракетните двигатели. Използва се и при двигателите с вътрешно горене - добавен към горивото, увеличава мощността им.

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Пет Май 01, 2009 10:02 am
Върнете се в началото
Профил
Symmetrical AWD
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 11:21 pm
Мнения: 296
Местоположение: Stara Zagora - Стара Загора
Skype: black.white951
Автомобил: Impreza Turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Поздравления,чудесен материал :smt023 :smt023 -само като допълнение ще изброя няколко вида Турбота- IHI(Ishikawajima Harima Heavy Industries-Работя в тази корпорация 8) :mrgreen: )

Garett Turbos

и Turbonetics :-) :-) Тези знам като най-известни :):) !!!

Аз малко ще се отклоня :):)

Налягането в случая е това на въздуха върху дадено нещо в случая на любимите ни ТУРБОТА ,та 1 атмосфера налягане е приблизително равно на 1 BAR налягане , а една атмосфера е равна на 14,7 psi !

Така значи даден двигател(неговото ТУРБО) работи на 2 бара ,значи работи на 2х14,7= приблизително 26.4 psi и обратното ,ако пише някъде еди си кой двигател работи на 35 psi значи 35:14,7= 2.38 бара ! :-) :!:

_________________
Proud of BOXER

Пет Юни 19, 2009 10:17 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 6:45 pm
Мнения: 51
Местоположение: Совите не са това което са?!!?
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Да уточним PSI-килограм на квадратен инч ( pound force per square inch) за останалото си прав, едно мааалко уточнение обаче това сигурно е от невнимание :smt023 2-bar=29.4(psi)

пп: значи колкот по гуляу турбу да прай PSI толкус по готски чаркуви тряат и бигачкъта шъ бяга мноу:-D :twisted:и мноооу паръ дет тряа за ранъ,а ранътъ прай бурбъта мумчета нъл знайти :smt122 :smt135

_________________
1:Жена и Вода тръгнат ли няма спиране!!!

http://www.youtube.com/watch?v=y5LJRSYHtiM

Съб Юни 20, 2009 5:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 21, 2008 7:45 am
Мнения: 2211
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback '00 AT
Рейтинг: 161
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Линк към темата, свободна за редакция и допълване:
viewtopic.php?f=31&t=2704

Вто Окт 19, 2010 9:17 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор