Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
 каква е разликата в предавателни числа 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Окт 12, 2010 10:32 pm
Мнения: 294
Местоположение: kazanlak
Автомобил: subaru leone coupe
Рейтинг: 2
Нов фен
Отговори с цитат
здравейте колеги имам въпрос към вас и той е каква е разликата/в какво се изразява/ между скоростна кутия за диф 3.700 и за 3.900 кои скорости са по къси да речем при еднакви обороти коя ще се движи с по малка или по голяма скорост става въпрос за Леоне 1800

Съб Яну 28, 2012 2:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колкото по ниско е предавателното число, толкова по-ниски са оборотите:

Т.е. с кутия 3.7 при скорост 120 км/ч ще си на 2500, а при 3.9 със същата скорост ще си на 2640 оборота / цифрите са примерни /...
Натоварването на кутията обаче е по-голямо и се губи пъргавината на колата в ниските обороти . Реално тези по-ниски предавателни числа са предназначени за междуградски или магистрални пътувания.

Ето един сайт с калкулатор на скоростта в зависимост от предавателните числа и т.н.

http://www.kabamus.com/garage/gears.html

Пон Яну 30, 2012 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това число е делител на оборотите - тоест колко пъти намалява оборотите и съответно с толкова увеличава въртящия момент.

Пон Яну 30, 2012 1:22 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 10:02 am
Мнения: 132
Местоположение: София
Автомобил: LEONE 2
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
На по-слабите мотори по правило качват по бавни кутии.
Идеята е - при еднаква скорост на еднакви купета съпротивлението е еднакво.
Ма на по-малкообемния мотор му трябва повече мощност, за да осигури желаната еластичност на колата.
И по-голямата мощност я вадят на по високи обороти.
За това за дълъг път са прдпочитани големите обеми - по-икономично е.
Поздрави!

Сря Фев 01, 2012 9:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
samuraj написа:
На по-слабите мотори по правило качват по бавни кутии.
Идеята е - при еднаква скорост на еднакви купета съпротивлението е еднакво.
Ма на по-малкообемния мотор му трябва повече мощност, за да осигури желаната еластичност на колата.
И по-голямата мощност я вадят на по високи обороти.
За това за дълъг път са прдпочитани големите обеми - по-икономично е.
Поздрави!



За Субару има и друг момент - съобразяват едно МПС за кой пазар се произвежда - и от там се адаптират предавателни числа и шифт карти на ТСУ-та и ЕКУ-та като цяло. Отделно е фактът, че към дадена дата на производство на 1 МПС, не е имало конструирана дадена скоростна кутия / визирам 4.44 /

Пример: SVX за САЩ е с число 5.345, за Европа е 3.7. Шифт картите са също различни, защото едните коли се карат предимно на дълги разстояния, а другите в по-чест трафик и къси дистанции, да не забравяме и целта за която е конструирано едно МПС...

Сря Фев 01, 2012 12:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 5 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор