samuraj написа:
На по-слабите мотори по правило качват по бавни кутии.
Идеята е - при еднаква скорост на еднакви купета съпротивлението е еднакво.
Ма на по-малкообемния мотор му трябва повече мощност, за да осигури желаната еластичност на колата.
И по-голямата мощност я вадят на по високи обороти.
За това за дълъг път са прдпочитани големите обеми - по-икономично е.
Поздрави!
За Субару има и друг момент - съобразяват едно МПС за кой пазар се произвежда - и от там се адаптират предавателни числа и шифт карти на ТСУ-та и ЕКУ-та като цяло. Отделно е фактът, че към дадена дата на производство на 1 МПС, не е имало конструирана дадена скоростна кутия / визирам 4.44 /
Пример: SVX за САЩ е с число 5.345, за Европа е 3.7. Шифт картите са също различни, защото едните коли се карат предимно на дълги разстояния, а другите в по-чест трафик и къси дистанции, да не забравяме и целта за която е конструирано едно МПС...