Съвети за покупка на Subaru Justy
Автор |
Съобщение |
Greg4o
|
malcalm написа: Здравейте! И аз съм се зарибил по Justy-то, според вас този http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details дали си заслужава и като цяло коя година е най-добре да е. Четох, че по-старите били по-добри... Искам да взема нещо малко за града, дали е подходящ избор според вас? На пръв поглед километража е превъртан.Яко е лъсната.Ако не им разбираш иди в сервиз,където са виждали СУБАРУ. Старите са по-проходими в дълбок сняг,но зависи за какво ти трябва колата.Това Сузуки е доста добро,а и колегите, които го ползват ще споделят.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 10:16 am |
|
|
Becko
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 3:12 pm Мнения: 273 Местоположение: Владая, Сф; Ст. Загора
Автомобил: Субару Джъсти 1.3 4WD '96
Рейтинг: 9
|
Ами аз си поръчвам нови и оригинални от ebay.co.uk-за по-важните(ламбда Denso, свещи, кабели) или от евро07 за по-прости(масло, филтри). За дреболийките и втора употреба първо пускам темички в Сузуки форума Ако там се забавят нещата, ами е спешно-търся в нета или арабеските(те имат всичко, но е малко по-скъпо и хубаво трябва да оглешдаш какво вземаш). Частите не са дефицит, но има такива, които се намират малко по-трудно. Аз лично до сега най-трудно намерих пеперудата за светлините и чистачките(модула с лостчетата във волана). Отне ми 4 дни и 80 лв. Ако си купиш колата ще ти кажа какво да направиш за да не ти случи моята история.
_________________ "IT'S BETTER TO LIVE ONE DAY AS LION THEN THOUSAND YEARS AS SHEEP" LATIN PROVERB
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 10:20 am |
|
|
Becko
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 3:12 pm Мнения: 273 Местоположение: Владая, Сф; Ст. Загора
Автомобил: Субару Джъсти 1.3 4WD '96
Рейтинг: 9
|
Greg4o написа: На пръв поглед километража е превъртан.Яко е лъсната.Ако не им разбираш иди в сервиз,където са виждали СУБАРУ. Старите са по-проходими в дълбок сняг,но зависи за какво ти трябва колата.Това Сузуки е доста добро,а и колегите, които го ползват ще споделят. Така е колега. На тези колички километража е до 99 999 км. и се нулира.
_________________ "IT'S BETTER TO LIVE ONE DAY AS LION THEN THOUSAND YEARS AS SHEEP" LATIN PROVERB
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 10:21 am |
|
|
malcalm
Регистриран на: Пет Мар 16, 2012 9:50 am Мнения: 4 Рейтинг: 0
|
Мерси за съветите и отговорите Сега говорих с един познат, който скоро ще ходи до Австрия да кара коли и се чудя дали да му дам задачка да потърси там някакво Justy Иначе се зарибих доста, мисля, че много ще ми допадне количката
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 10:39 am |
|
|
Becko
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 3:12 pm Мнения: 273 Местоположение: Владая, Сф; Ст. Загора
Автомобил: Субару Джъсти 1.3 4WD '96
Рейтинг: 9
|
Колега моята е австрийка. Двигателя е "пушка", но другият месец отивам на тенекеджия. Ръжди...абе има си. Бях решил да я карам до разпад, но тази зима количката си заслужи удължаването на живота до колкото си заслужава и джоба позволява. За сега нямам деца и мъника ми пасва идеално. П.С. Тези колички предимно са карани в Австрия, Германия и Швейцария(по разбираеми зимни причини). Също така съм виждал и обяви за такива от алпийските райони на Италия и Франция. Дано и ти си вземеш такава като мен, че тука за мен е скука А да и още нещо-колата не е в никакъв случай бегачка. На мигистралата повече от 100-110 не е комфортно. Изпреварвам примерно със 120, но да го поддържа като постоянна скорост-цъ. Най-добре моята върви между 100 и таван 110.
_________________ "IT'S BETTER TO LIVE ONE DAY AS LION THEN THOUSAND YEARS AS SHEEP" LATIN PROVERB
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 10:47 am |
|
|
Greg4o
|
През далечната 1998г като търсих кола попаднах на Сузуки Суифт 1992г седан 1.6 4WD каква резачка беше,но от Швейцария и имаше изгнил праг та не я взех. Ха още ги има http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 11:00 am |
|
|
malcalm
Регистриран на: Пет Мар 16, 2012 9:50 am Мнения: 4 Рейтинг: 0
|
Аз ще я ползвам основно градско и на къси разстояния, такаче не е проблем това. А и не ми трябва бегачка Попринцип се чудех и за други мъници, но джъстито доста ми допада, а и с това 4х4 си е екстра. То всъщност купето си е Сузуки май? А двигателя и той ли е сузики или ? А колега Becko, ти на бензин ли я караш или на газ
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 11:03 am |
|
|
Becko
Регистриран на: Чет Май 19, 2011 3:12 pm Мнения: 273 Местоположение: Владая, Сф; Ст. Загора
Автомобил: Субару Джъсти 1.3 4WD '96
Рейтинг: 9
|
Всичко по колата е Сузуки, само предаването е на Субару. Когато двете компании се споразумяват да предлагат заедно двата модела-Суифт и Джъсти, тогава се появяват Джъсти(естествено 4х4) и Суифт 1.6 4х4. Преди това няма Суифт 4х4. Моята си я карам на бенз. Повечето я карат на газ. Проблеми с газовото няма, става с евтиният вариант. Моята лично не е бегачка, 1.3 моно-инжекция е, 58 к.с. Пътувам си за Стара Загора през месец-два за 50 лв. в двете посоки, скорост 100-110. Иска ми се да е с повече, но за целта ми трябва по-мощна кола, която е по-скъпа като цена и разход
_________________ "IT'S BETTER TO LIVE ONE DAY AS LION THEN THOUSAND YEARS AS SHEEP" LATIN PROVERB
|
|
|
Пет Мар 16, 2012 1:06 pm |
|
|
i3v3a3n
Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 11:31 am Мнения: 5
Автомобил: justy 1.2 4WD карбуратор
Рейтинг: 6
|
темата се е превърнала в спам ... от 3 страници отговори 1- 2 само да отговарят на това което пита човека ...
отговор от мен ...недостатъци - много тънка ламарина която за 2 години макс градско е изгнила до такава степен че просто я няма вече , с тази сол за по евтино дето слагат по пътищата даже и това е много - газова не можеш да сложиш не защото не може а защото оставаш без багажник то и да не сложиш пак си без багажник , например куфар за летището дори малък не може да влезе в багажника , събират се точно два плика кауфланд или метро пълни до горе - двигателите като цяло са добри на всички модели и ако е запазен там няма какво да избираш, но ето някой недостатъци избери двигател ако има де не съм запознат с хидравлични повдигачи , тези които аз знам до 94 г са с обикновени и това е слабо място , много тракаа целия двигател е много шумен и се налагат чести клиренси на клапаните, друго слабо място е маслената им помпа лошо е изработена аз поне не познавам такова субаро което да не му присветва лампичката за маслото на празен ход или при обороти под 1000 .. е добрата новина е че това се оправя де но а намери резервна част маслена помпа (друг път) тя е отлята в корпуса на двигателя няма смяна , друг недостатък охладителната система не е добре конструирана , двигателя прегрява особено по офроуд стръмни терени , може би защото е малък двигателя и така са го направили но е факт , за офроуд много, много не става , какви са недостатъците на охлаждането мога да ги кажа но се разводнява много темата - основен недостатък е автоматичната скоросната кутия ECVT , да много голямо удобство е особено за жена да кара , но е много голям ... под ламарината на двигателя, разваля се особено често просто от износване на части вътре в нея а те основно са лагерчета да евтини са но айде я разглоби и зглоби че да видим за какво иде реч вътре е часовников механизъм , но се прави така е срещу 1000 -2000 лв и ако намериш неолигофрен майстор което е много трудно в БГ... и там има някой тъпи недостатъци които пак няма да изреждам ... предполагам че всички тези недостатъци за които говоря се дължат на това че модела е доста стар и просто не са били отстранени - разхода на гориво хич не толкова малък колкото се придобива илюзия че е за такъв малък двигател, аз отдавам това на ефекта от автоматичната скоростна кутия - резервните части хич не са за пренебрегване , хем ги няма хем са скъпи давам сравнение термостат за голф 11лв най-скъпия за джъсти 25лв е бил японски ама кой знае извод и съвет от мен търси по нова кола след 95година даже най добре след 2000 , двигателя да ти е пълна инжекция със всички електроники по него колкото повече електроника по добре, най-малкото по-лесно се сервизира, по-малко ще харчи, хидравлични повдигачи ако има задължително , хидравлика също нали жена ще го кара и най-важното ако ще копуваш кола от около 95 година търси с ръчна скоросна кутия има такъв модел и пак е 4х4 , ECVT-то не ти го препоръчвам
|
7
|
|
Вто Ное 13, 2012 3:33 pm |
|
|
nikentce
|
Здравейте колеги. Гледам, че никой не е писал по тази тема от доста време, та реших и аз да изкажа мнение за не толкова популярното Джъсти( след 1995 г. ) сред феновете на Субару. Моето е 1999 г., 1300 сс., 68 к.с. и се сдобих с него преди 6 месеца. До скоро тези колички не бяха много популярни, но напоследък заради засиленият интерес към компактни и евтини за поддръжка 4х4 автомобили се вкарват доста по-масово, основно от Австрия и Германия, което ги обуславя като колички с ръждиви дъна и много запазени двигатели. Ръждиви са основно поради факта, че тези малки “добичета“ се купуват и карат почти само и основно на сняг. Този факт обяснява и основната неизправност по тях – блокирала вискомуфа, което честно казано, лично аз възприемам като предимство, тъй като благодарение на този факт колата придобива проходимостта и пърформанса на старото Джъсти, с единственият недостатък, че за да вкл. и изкл. двойното – ти трябват крик, 14‘‘ ключ и 5 мин. под колата( извършва се от раздатъчната кутия ). За сметка на това обаче тази модификация е по-комфортна и се намира и с климатик, за разлика от старото Джъсти. Само да вметна, че изправна вискомуфа включва задният мост чак след 1-2 сек. превъртане на предните колела и НЕ РАБОТИ на заден ход, което в много случаи може да те закопае и остави в преспа сняг или кал без да можеш да помръднеш повече, а да не говорим за гадният ефект да ти се включи точно по времето, когато си в средата на завоя. Аз в момента карам с блокирала муфа и нямам въобще намерение да я оправям( струва 300 лв. да се рециклира с нов силикон ). На 30 см. неотъпкан сняг си рови без проблем и напред и назад без вериги, даже гума не приплъзва, дори по нагорнище, с което определено събирам погледите на съседите ми във вилната зона – притежатели на доста по-скъпи за поддръжка джипове, а като слизам на сух асфалт си я включвам само на предно и пердаша със среден разход 6,3 л. на 100 км( бензин ). Като цяло количката е много икономична( извънградско ми пада на 5,4 л. при 90-100 км./ч., а градско на 7,5 л. ), частите са сравнително евтини и се намират не много трудно под Сузуки Суифт същата модификация. Колегите от Сузуки форума, които карат тези колички от много години ги хвалят много като здрави и издръжливи на душманско каране по нашите пътища. Аз още имам съвсем малко наблюдение, но за сега определено съм впечатлен от това автомобилче. Цените на частите са много достъпни – Опел Корса+10-15% , което е доста приемливо за японка. Като заключение ще кажа, че това е отличен избор за нискобюджетно, здраво и ефективно 4х4 – основно за хора, които живеят на труднодостъпни през зимата места и с нисък бюджет. Отдавна съм фен на Субару, но за съжаление още нямам възможност да поддържам Импреза или нещо по-голямо( като разход на гориво и цени на части ), поради което за сега Джъстито е разумният избор за мен. Надявам се да съм помогнал поне малко с инфо на бъдещите или настоящи собственици на този автомобил.
|
|
|
Нед Яну 27, 2013 11:56 pm |
|
|
nikentce
|
Забравих да вметна, че за пърформанса на дълбок сняг, според мен спомага до голяма степен и спортната предна броня( на модификацията след 1998 г. ), която е "отворена" отпред и буквално "поглъща" рохкавият сняг, като го препраща под радиатора и картера, вместо да го затъпква отпред и спира колата, както е при версиите с плътна предна броня. Да поправя и колегата Веско - двойното предване и то си е на Сузуки, Субару никога не са правили двойно предване с вискомуфа. Предаването си е идентично, като на Сузуки Балено, Лиана и Игнис. Цялата количка си е 100%-во Сузуки с емблема на Субару.
|
|
|
Пон Яну 28, 2013 12:05 am |
|
|
plebei
Регистриран на: Пет Яну 06, 2017 1:54 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги. От доста време се замислям за покупката на автомобил с марката Субару ,макар и лично за мен да са малко скъпо удоволствие. Но се налага да закупя нещо по проходимо , затова се насочих към Justy, подръжката явно е достъпна и разхода на гориво по-разумен. Харесах едно Суби ,но от това ,което прочетох разбирам ,че е по-скоро Сузуки отколкото Суби. Ще изпратя линк към обявата ,ако можете да я погледнете и споделите мнения. Интересува ме ,като цяло подръжката ,четох че е близка до европейските коли,което си е добре. Имам приятел с аутбек ,но нещата там са си дебели за моят джоб. Ето я обявата http://m.cars.bg/c1956838. Относно тези виско муфи или както там се наричат, от това което прочетох разбрах следното: Когато колата се движи при нормални пътни условия си е само с предно, но прочетох и друго тук във форума. Когато примерно затънеш и и дадеш на задна оставяш отново само с предно?Това не е ли неприятно и дава възможност да се окопаеш още по-лошо. Може и да звуча глупаво ,но никога не съм имал автомобил 4х4 ,затова задавам такива въпроси. По-старите доколкото разбирам са с бутон за тази опция. Благодаря предварително на всички за инфото.
|
|
|
Пет Яну 06, 2017 2:41 pm |
|
|
mito
Регистриран на: Пет Фев 17, 2017 9:39 pm Мнения: 2
Автомобил: Subaru Justy, Subaru Impreza
Рейтинг: 0
|
Тази зима се "окопах" на 2-3 пъти с Justy-то по обясними причини, при затъване и включване на задна количката се държеше по следния начин:-за кратко превърта отпред, след което задните гуми се "включиха" и се измъкнах
|
|
|
Нед Фев 19, 2017 11:56 pm |
|
|
borchev
Регистриран на: Сря Ное 04, 2015 5:30 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
аз малко да повдигна темата, изчетох и всички го плюят това субару-сузуки, но на мен ми попадна едно ръждиво такова и позагнило, което за цената си (420лв) се оказва иначе перфектно....та мисълта ми е...повдигнато е 8см и е що годе височко, но искам допълнително да знам какъв максимален размер тънки и височки зимни гуми може да понесе при сегашното повдигане, и дали няма да счупи нещо.Четейки разбирам че са само един вариант 4х4 с вискомуфа (моето е 2001-ва година 1.3) но собственика ми каза че е било постоянно зацепено и не било с виско муфа, като пак четейки съдя че е блокирала...но все пак има ли друг вариант освен с виско при тези модели?...и последното...кой ви ги кърпи тея коли...ще се ползва за лек офроуд понякога и главно за зимата
|
|
|
Съб Апр 22, 2017 2:28 pm |
|
|
nikentce
|
borchev написа: аз малко да повдигна темата, изчетох и всички го плюят това субару-сузуки, но на мен ми попадна едно ръждиво такова и позагнило, което за цената си (420лв) се оказва иначе перфектно....та мисълта ми е...повдигнато е 8см и е що годе височко, но искам допълнително да знам какъв максимален размер тънки и височки зимни гуми може да понесе при сегашното повдигане, и дали няма да счупи нещо.Четейки разбирам че са само един вариант 4х4 с вискомуфа (моето е 2001-ва година 1.3) но собственика ми каза че е било постоянно зацепено и не било с виско муфа, като пак четейки съдя че е блокирала...но все пак има ли друг вариант освен с виско при тези модели?...и последното...кой ви ги кърпи тея коли...ще се ползва за лек офроуд понякога и главно за зимата Колега, извинявам се за закъснелия отговор, но много време не съм влизал в тази тема. Цената за която си го взел е смешна, но едва ли е само заради ръждата. По принцип на големите Subaru-та дават като максимално допустимо - 7 см. повдигане, а на тази въшка 8 см. на това окачване с къс ход, направо е душманско. Аз моето го повдигнах с 5 см. и едва влезе на граница при реглажа. Ако наистина са 8 см. - очаквай краткосрочни проблеми с полуоските и каретата. Всички Justy След 1994 г. са с виско муфа. Предният собственик те е излъгал, или и него са го излъгали преди това. Просто муфата ти е спекла, но както съм писал по-горе - за мен това е предимство. За кърпене - при кварталния тенекиджия. Гуми аз сложих високопрофилни 165/80/R13. Стават, но малко поизпилих пластмасата по броните.
|
|
|
Сря Авг 23, 2017 9:46 am |
|
|
cabrone
Регистриран на: Вто Мар 10, 2009 10:49 am Мнения: 30 Рейтинг: 0
|
здравейте, трябва ми градска и икономична кола и съм се насочил към джъсти IV. Понеже жена ще я кара исках да е 4х4, но разбрах, че точно субару IV е само с предно.... след това видях тази обява и не знам дали е истина https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=83dfcgкато цяло моля за мнение относно тези коли (justy IV) -надежност, двигател (не е ли прекалено малък), динамика на пътя, гниене...и имат ли вообще 4х4 или този от автокъщата ме блъфира.... като цяло бих преглътнал липсата на 4х4, ако се държи колата добре - все пак предимно в града ще се кара. като цяло моите впечатления са отлични когато подкарах този фъстък - чудя се къде е уловката... Благодаря.
|
|
|
Сря Сеп 05, 2018 12:09 am |
|
|
Alxx
|
https://en.wikipedia.org/wiki/Daihatsu_BoonИма 4х4. В СВ такси има един Сирион(Буун) от доста време, можеш да го питаш за поддръжка и цени.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 05, 2018 6:24 am |
|
|
patko
|
|
Сря Сеп 05, 2018 6:45 am |
|
|
valqk
|
И аз щях да препоръчам Дайхацу Сирион. 2ма познати имам с такива и никакви оплаквания. Предполагам и за поддръжка е евтино. Има с предно, има и 4х4.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Сря Сеп 05, 2018 9:36 am |
|
|
Alxx
|
Никак не е по-евтино, Тонка. Единствено където е силно застъпена Перодуа(Малайзия) - евентуално нейната модификация ще е по-тънка. За останалия свят колата си е японска и съответно скъпа. Чарковете за мотора са изгодни, щото е стандартен 1KR Toyota(по памет).
P.S. Аутодата нет са по-зле и от известния софтуер с това име. Изсмукано от пръстите не са данни, наскоро някой колега беше цитирал мега глупост за Форестър 3 оттам.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Сеп 05, 2018 9:21 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|