Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:59 am



Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
 Justy задвижване AWD въпрос? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, моля ви да споделите малко опит.
Преди месец си купих Justy 1.3, 4х4, 1999 г., да си призная - това е първата кола 4х4 на която се качвам да шофирам,
прави ми впечатление, че на потегляне на 1-ва и задна предавка се усеща едно "затягане", все едно са леко натиснати спирачките, което налага потегляне
с повечко газ. първоначално си мислех, че може да има проблем в спирачките, но когато е на свободна скорост - дори при съвсем лек наклон, колата си
потегля по инерция без проблем и със сигурност няма блокирало колело, ефекта се появява само като се включи на скорост. Това нормално ли е за
задвижването на тази кола? Четох по форума, че моята версия е с вискомуфа и включва двойното само при превъртане на колелата, което би трябвало да означава,
че при нормално потегляне би трябвало да тръгва само с предно предаване. Възможно ли е "паразитното" движение на кардан и заден диференциал да създават такъв ефект при потегляне?

Сря Сеп 05, 2012 9:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 11:31 am
Мнения: 5
Автомобил: justy 1.2 4WD карбуратор
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
taka e и не само е така ами е и задължително всички коли 4х4 реално са само на предно когато караш по асфалт и с висока скорост инече се спъва колата ако е 4х4 с висока скорост се износват неравномерно гумите от това че има разлика в скоростта на задвижването между предна ос и задна ос освен това разхода на гориво ще ти скочи може и двойно , с 4х4 не можеш да вдигаш висока скорост от там ти идва и това спъване което ти описваш при потегляне .... така е и аз съм го установил но това е само когато е 4х4 инече сичко си е наред друго което ме озадачава , би трябвало да имаш бутон с който да го включваш и изключваш когато поискаш поне при мен е така ... до колкото разбирам при теб това нещо май е автоматично и компютъра решава кога да го включи или изключи което ако е така не ми харесва ? ... 4х4 се ползва при офроуд , сняг против боксуване и дъжд тоес все при доста ниска скорост на движение
 -1

Вто Ное 13, 2012 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
i3v3a3n написа:
taka e и не само е така ами е и задължително всички коли 4х4 реално са само на предно когато караш по асфалт и с висока скорост инече се спъва колата ако е 4х4 с висока скорост се износват неравномерно гумите от това че има разлика в скоростта на задвижването между предна ос и задна ос освен това разхода на гориво ще ти скочи може и двойно , с 4х4 не можеш да вдигаш висока скорост от там ти идва и това спъване което ти описваш при потегляне .... така е и аз съм го установил но това е само когато е 4х4 инече сичко си е наред друго което ме озадачава , би трябвало да имаш бутон с който да го включваш и изключваш когато поискаш поне при мен е така ... до колкото разбирам при теб това нещо май е автоматично и компютъра решава кога да го включи или изключи което ако е така не ми харесва ? ... 4х4 се ползва при офроуд , сняг против боксуване и дъжд тоес все при доста ниска скорост на движение


Колега, чети преди да пишеш :idea: , вашите коли са различни, в твоя случай си с FWD, а копчето на лостa ти включва задния мост. Поради липсата на централен диф. не се препоръчва да караш така по асвалт, а само на сняг, лед или офроуд.
Джъсти 1.3 от 99г. е с вискомуфа, и задните колела се включват при неоходимост. " пилотът" не се меси в това.нищо не се спъва или износва неравномерно. При мен разхода се вдига с половин до един литър при каране на 4WD. Няма причина да скочи двойно или тройно. Това за скоростта също са митове и легенди, казвам ти от опит с такава кола като твоята. На колегата колата също не би трябвало да има проблем с високи скорости. Затягане не трябва да има при потегляне. При теб се получава затягане защото няма кой да обере разликата в оборотите на колелетата.

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Вто Ное 13, 2012 4:28 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 11:31 am
Мнения: 5
Автомобил: justy 1.2 4WD карбуратор
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
ми не го знаех това ... искаш да ми кажеш че с високомуфа спокойно можеш да караш със 100 или 140 км/ч с включено 4х4 ??? съмнява ме... моментно при боксуване можеби да но и ти сам казваш че то се задейства само при боксуване това означава че през по голямата част от движението е изключено задното затова и нямаш увеличаване на разхода на гориво и си прав да не трябва колегата да има това спъване както при мен най малко пък да го усеща

Вто Ное 13, 2012 5:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
i3v3a3n написа:
ми не го знаех това ... искаш да ми кажеш че с високомуфа спокойно можеш да караш със 100 или 140 км/ч с включено 4х4 ??? съмнява ме... моментно при боксуване можеби да но и ти сам казваш че то се задейства само при боксуване това означава че през по голямата част от движението е изключено задното затова и нямаш увеличаване на разхода на гориво и си прав да не трябва колегата да има това спъване както при мен най малко пък да го усеща


Ти маи също от скоро имаш СУБАРУ и нищо, ама нищо не знаеш за тази кола и за много други 4х4
Направо трябва да ти забранят да пишеш още 1-2 месеца докато не изчетеш поне 30 подробни теми във форума 1/2 от които са за задвижването.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
От 1990-та година че ако не и по рано ВСИЧКИ Субару са с постоянно 4х4 (което неможе да се изключва) с малки изключения можеби по малко от 1% от всички автомобили.
Така че не със 140, ами и с 240 може да караш докато предния и задния мост са ти зацепени 50/50
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

А колегата възможно ли е да има Хил Холдър? Задържане на 1 спирачно колело при потегляне на наклон (за да не ти тръгва колата назад когато отпуснеш спирачката)

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Съб Ное 17, 2012 8:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
благодаря за отзивчивостта. В крайна сметка се оказа блокирала вискомуфа, което ще ми излезе към 300 лв. да го оправя. За сега карам с изкл. двойно от раздатъчната кутия. Изчетох целия форум, както и този на Сузуки, и си оправих доста неща по количката, остана само виското. Като изключим разочарованието от това, че всъщност не съм си купил Субару, а Сузуки, произведено със спортна броня за Субару, количката си е много стабилна и съм много доволен, все пак и Сузуки не са лош производител. Чакам с нетърпение да падне снега, че да й пробвам двойното на сняг. Със спекла вискомуфа би трябвало да има същото ровене като старото Джъсти, само дето вкл./изкл. става от под купето и като излизам на асфалт ще трябва да се мушкам под колата за 2 мин. :)
Много се радвам, че има такива форуми и отзивчиви колеги да помагат с кой на каквото се е научил от най-добрият учител - неволята.

Пон Ное 19, 2012 1:31 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Май 10, 2012 4:18 pm
Мнения: 11
Местоположение: Варна
Skype: zzarivarna
Автомобил: subaru forester sf 2000 turbo
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Джъсти 1.3 95 година е първата ми количка 4х4. Много добра проходимост само трябва лекичко да се вдигне с пружини от Пасат 2 минус една витка , че е нисичко. Моето още върви, но ще го бракувам защото ръждата го изаде отдолу. Иначе за 6 години каране съм сменял само консомативи. И един съвет...не го пробвай на пясък, че ще сменяш съединителя.

Вто Окт 25, 2016 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 7 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор