|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Justy задвижване AWD въпрос?
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Колеги, моля ви да споделите малко опит. Преди месец си купих Justy 1.3, 4х4, 1999 г., да си призная - това е първата кола 4х4 на която се качвам да шофирам, прави ми впечатление, че на потегляне на 1-ва и задна предавка се усеща едно "затягане", все едно са леко натиснати спирачките, което налага потегляне с повечко газ. първоначално си мислех, че може да има проблем в спирачките, но когато е на свободна скорост - дори при съвсем лек наклон, колата си потегля по инерция без проблем и със сигурност няма блокирало колело, ефекта се появява само като се включи на скорост. Това нормално ли е за задвижването на тази кола? Четох по форума, че моята версия е с вискомуфа и включва двойното само при превъртане на колелата, което би трябвало да означава, че при нормално потегляне би трябвало да тръгва само с предно предаване. Възможно ли е "паразитното" движение на кардан и заден диференциал да създават такъв ефект при потегляне?
|
|
|
Сря Сеп 05, 2012 9:30 pm |
|
|
i3v3a3n
Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 11:31 am Мнения: 5
Автомобил: justy 1.2 4WD карбуратор
Рейтинг: 6
|
taka e и не само е така ами е и задължително всички коли 4х4 реално са само на предно когато караш по асфалт и с висока скорост инече се спъва колата ако е 4х4 с висока скорост се износват неравномерно гумите от това че има разлика в скоростта на задвижването между предна ос и задна ос освен това разхода на гориво ще ти скочи може и двойно , с 4х4 не можеш да вдигаш висока скорост от там ти идва и това спъване което ти описваш при потегляне .... така е и аз съм го установил но това е само когато е 4х4 инече сичко си е наред друго което ме озадачава , би трябвало да имаш бутон с който да го включваш и изключваш когато поискаш поне при мен е така ... до колкото разбирам при теб това нещо май е автоматично и компютъра решава кога да го включи или изключи което ако е така не ми харесва ? ... 4х4 се ползва при офроуд , сняг против боксуване и дъжд тоес все при доста ниска скорост на движение
|
-1
|
|
Вто Ное 13, 2012 3:58 pm |
|
|
steling
|
i3v3a3n написа: taka e и не само е така ами е и задължително всички коли 4х4 реално са само на предно когато караш по асфалт и с висока скорост инече се спъва колата ако е 4х4 с висока скорост се износват неравномерно гумите от това че има разлика в скоростта на задвижването между предна ос и задна ос освен това разхода на гориво ще ти скочи може и двойно , с 4х4 не можеш да вдигаш висока скорост от там ти идва и това спъване което ти описваш при потегляне .... така е и аз съм го установил но това е само когато е 4х4 инече сичко си е наред друго което ме озадачава , би трябвало да имаш бутон с който да го включваш и изключваш когато поискаш поне при мен е така ... до колкото разбирам при теб това нещо май е автоматично и компютъра решава кога да го включи или изключи което ако е така не ми харесва ? ... 4х4 се ползва при офроуд , сняг против боксуване и дъжд тоес все при доста ниска скорост на движение Колега, чети преди да пишеш , вашите коли са различни, в твоя случай си с FWD, а копчето на лостa ти включва задния мост. Поради липсата на централен диф. не се препоръчва да караш така по асвалт, а само на сняг, лед или офроуд. Джъсти 1.3 от 99г. е с вискомуфа, и задните колела се включват при неоходимост. " пилотът" не се меси в това.нищо не се спъва или износва неравномерно. При мен разхода се вдига с половин до един литър при каране на 4WD. Няма причина да скочи двойно или тройно. Това за скоростта също са митове и легенди, казвам ти от опит с такава кола като твоята. На колегата колата също не би трябвало да има проблем с високи скорости. Затягане не трябва да има при потегляне. При теб се получава затягане защото няма кой да обере разликата в оборотите на колелетата.
_________________ www.karcher-cleanteh.com
Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"
|
|
|
Вто Ное 13, 2012 4:28 pm |
|
|
i3v3a3n
Регистриран на: Вто Ное 13, 2012 11:31 am Мнения: 5
Автомобил: justy 1.2 4WD карбуратор
Рейтинг: 6
|
ми не го знаех това ... искаш да ми кажеш че с високомуфа спокойно можеш да караш със 100 или 140 км/ч с включено 4х4 ??? съмнява ме... моментно при боксуване можеби да но и ти сам казваш че то се задейства само при боксуване това означава че през по голямата част от движението е изключено задното затова и нямаш увеличаване на разхода на гориво и си прав да не трябва колегата да има това спъване както при мен най малко пък да го усеща
|
|
|
Вто Ное 13, 2012 5:48 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
i3v3a3n написа: ми не го знаех това ... искаш да ми кажеш че с високомуфа спокойно можеш да караш със 100 или 140 км/ч с включено 4х4 ??? съмнява ме... моментно при боксуване можеби да но и ти сам казваш че то се задейства само при боксуване това означава че през по голямата част от движението е изключено задното затова и нямаш увеличаване на разхода на гориво и си прав да не трябва колегата да има това спъване както при мен най малко пък да го усеща Ти маи също от скоро имаш СУБАРУ и нищо, ама нищо не знаеш за тази кола и за много други 4х4 Направо трябва да ти забранят да пишеш още 1-2 месеца докато не изчетеш поне 30 подробни теми във форума 1/2 от които са за задвижването. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- От 1990-та година че ако не и по рано ВСИЧКИ Субару са с постоянно 4х4 (което неможе да се изключва) с малки изключения можеби по малко от 1% от всички автомобили. Така че не със 140, ами и с 240 може да караш докато предния и задния мост са ти зацепени 50/50 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- А колегата възможно ли е да има Хил Холдър? Задържане на 1 спирачно колело при потегляне на наклон (за да не ти тръгва колата назад когато отпуснеш спирачката)
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Съб Ное 17, 2012 8:00 pm |
|
|
nikentce
|
Здравейте колеги, благодаря за отзивчивостта. В крайна сметка се оказа блокирала вискомуфа, което ще ми излезе към 300 лв. да го оправя. За сега карам с изкл. двойно от раздатъчната кутия. Изчетох целия форум, както и този на Сузуки, и си оправих доста неща по количката, остана само виското. Като изключим разочарованието от това, че всъщност не съм си купил Субару, а Сузуки, произведено със спортна броня за Субару, количката си е много стабилна и съм много доволен, все пак и Сузуки не са лош производител. Чакам с нетърпение да падне снега, че да й пробвам двойното на сняг. Със спекла вискомуфа би трябвало да има същото ровене като старото Джъсти, само дето вкл./изкл. става от под купето и като излизам на асфалт ще трябва да се мушкам под колата за 2 мин. Много се радвам, че има такива форуми и отзивчиви колеги да помагат с кой на каквото се е научил от най-добрият учител - неволята.
|
|
|
Пон Ное 19, 2012 1:31 pm |
|
|
zzari
Регистриран на: Чет Май 10, 2012 4:18 pm Мнения: 11 Местоположение: Варна
Skype: zzarivarna
Автомобил: subaru forester sf 2000 turbo
Рейтинг: 0
|
Джъсти 1.3 95 година е първата ми количка 4х4. Много добра проходимост само трябва лекичко да се вдигне с пружини от Пасат 2 минус една витка , че е нисичко. Моето още върви, но ще го бракувам защото ръждата го изаде отдолу. Иначе за 6 години каране съм сменял само консомативи. И един съвет...не го пробвай на пясък, че ще сменяш съединителя.
|
|
|
Вто Окт 25, 2016 9:31 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|