Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
 Subaru Justy - автомобил на старо (+/-)! 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Subaru е единственият производител в света, който предлага автомобили във всички класове с предаване на четирите колела. Изненадата в най-малката категория е моделът Justy, конкуренцията на тотално овехтялата Fiat Panda 4x4 правена в заводите на Стайер&Пух (Австрия), едва ли може да мине за алтернатива. За първи път малката планинска козичка Subaru Justy се появява на Стария континент преди 16 год., като хечбек с три или пет врати и скромния трицилиндров двигател с обем 1 000 куб. см и мощност 55 к. с. Въпреки че от този модел са останали още няколко хиляди екземпляра, неунищожени от основния си враг - корозията, той едва ли има някакво значение за българския пазар на употребявани автомобили. Много по-интересен за нас е Subaru Justy, произвеждан от края на 1989 год, до началото на 1996 год., при който нормално дърпат предните колела, а само при нужда, по електропневматичен път - с натискане на копчето на скоростния лост, се включва допълнително и задния мост. Така мини-автомобилът може успешно да съперничи при лоши пътни условия с джипове великани. С дължината си от 3.54 м Subaru Justy предлага удобства главно за шофьора и спътника му, като минибагажникът с обем 155 л надали предразполага за дълги пътувания с четирима пасажери. Возията в никакъв случай не може да бъде наречена комфортна, но поведението на пътя е изключително сигурно и безпроблемно. Предлаганият от 1986 год. трицилиндров двигател с ходов обем от 1 200 куб. см е с мощност 75 к. с. изненадва с много добър темперамент, без да е много шумен. Сравнително високият среден разход на гориво - между 7 и 9 литра на 100 км пробег, се дължи най-вече на допълнително включените задни двигателни колела. Предаването е без задължителния за по големите аналози междинен диференциал и върши работата си без да създава никакви проблеми на собственика, за разлика от някои модели на конкуренцията.

Subaru е единственият производител в света, който предлага автомобили във всички класове с предаване на четирите колела. Изненадата в най-малката категория е моделът Justy, конкуренцията на тотално овехтялата Fiat Panda 4x4 правена в заводите на Стайер&Пух (Австрия), едва ли може да мине за алтернатива. За първи път малката планинска козичка Subaru Justy се появява на Стария континент преди 16 год., като хечбек с три или пет врати и скромния трицилиндров двигател с обем 1 000 куб. см и мощност 55 к. с. Въпреки че от този модел са останали още няколко хиляди екземпляра, неунищожени от основния си враг - корозията, той едва ли има някакво значение за българския пазар на употребявани автомобили. Много по-интересен за нас е Subaru Justy, произвеждан от края на 1989 год, до началото на 1996 год., при който нормално дърпат предните колела, а само при нужда, по електропневматичен път - с натискане на копчето на скоростния лост, се включва допълнително и задния мост. Така мини-автомобилът може успешно да съперничи при лоши пътни условия с джипове великани. С дължината си от 3.54 м Subaru Justy предлага удобства главно за шофьора и спътника му, като минибагажникът с обем 155 л надали предразполага за дълги пътувания с четирима пасажери. Возията в никакъв случай не може да бъде наречена комфортна, но поведението на пътя е изключително сигурно и безпроблемно. Предлаганият от 1986 год. трицилиндров двигател с ходов обем от 1 200 куб. см е с мощност 75 к. с. изненадва с много добър темперамент, без да е много шумен. Сравнително високият среден разход на гориво - между 7 и 9 литра на 100 км пробег, се дължи най-вече на допълнително включените задни двигателни колела. Предаването е без задължителния за по големите аналози междинен диференциал и върши работата си без да създава никакви проблеми на собственика, за разлика от някои модели на конкуренцията.

Както вече споменах, основният враг на японската козичка е ръждата. Въпреки че след 1989 год., последствията от нея са силно ограничени, корозията продължава с особено удоволствие да напада ауспухната система, пода на каросерията, дори рефлекторите на фаровете. Дяволът на дефектите с удоволствие се крие и в спирачната система, като най-често са засегнати дисковете и накладките на предните колела и ръчната спирачка. При модели, произвеждани до края на 1991 година особено внимание се налага при проверката на гарнитурата на главата на двигателя.Поради дефектирал термовключвател на перката на радиатора и невнмание от страна на шофьора, тя бързо и лесно прегаря.Познава се сравнително просто по белезникавите следи от антифриза по стените на блока на двигателя, бълбукането в разширителния съд за антифриза, бързото и рязко покачване на стрелката на уреда за отчитане на температурата на арматурното табло. Не пропусквайте да се уверите в състоянието и обтягането на гумения ангренажен ремък, който както при всички японски автомобли е много чувствителен. Малко странни за края на ХХ век са препоръчваните от завода-производител грижи за лостовата система, свързваща карбуратора и педала за газта: на всеки 10 000 км ябълковидните съединения трябва грижливо да се смазват. Ако пропуснете тази елементарна процедура, в най-лошия случай газта може да блокира в крайно положение, а карбураторът да не подлежи на реглаж. Странни са също оплакванията от изпадащи “лули” на свещите и бързо изгарящи крушки на стоповете. при моделите, произвеждани до 1989 г. е необходима прецизна центровка на запалването и редовна подмяна на прекъсвачите (чукчето и наковалнята), а понякога и на запалителните кабели. Ако по капачката за наливане на маслото на двигателя забележите сивкава, лепкава маса, не се отчайвайте. Това се дължи единствено на честата експлоатация в градски условия и нередовна подмяна на маслото - след две-три смени на 5 000 км пробег всичко ще бъде нормално.
Издръжливата и непретенциозна техника, здравите и пъргави двигатели и най-вече възможността за допълнително включване на задвижването на задните колела само с натискане на едно копче, карат 78% от собствениците на Subaru Justy да са особено доволни от своята придобивка, а 79% биха купили отново същия модел. Тези факти правят автомобила доста търсен, особено за пресечени и планински местности, където козлето е в силата си. Това прави задачата за покупка на употребявано Subaru Justy доста трудна. Според експертите на в-к “Автопазар” най-добрият пазар на този модел е в Швейцария, където предлагането е най-голямо, а качествата и цените на автомобилите най-изгодни.

Автор: Александър Хранов
Източник: Вестник Авто пазар

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Съб Фев 10, 2007 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Купувачите на малки автомобили невинаги са представители на нежния пол. Мнозина са онези, които се изкушават от предимствата на субкомпактния клас - практична експлоатация за условията на пренаселените градове, нисък разход на гориво и лекота на управлението. За жалост тази категория има и своите недостатъци. Подобни коли не са особено комфортни при шофиране на по-дълги разстояния, а когато се наложи да бъдат поставени в по-екстремални пътни условия, каквито изобилстват по родните пътища, невинаги се справят. Justy на Subaru e опит да се съчетаят преимуществата на най-малките с тези на автомобил от по-висок клас. Двойното предаване далеч не се изчерпва с повишена проходимост или “джиповско” поведение по заснежени планински склонове и кални канавки. То дава на мъника стабилност при далеч по-прозаични обстоятелства като мокра настилка или дори най-обикновен завой по пътя към мястото за излет. Тези качества го ориентират малко по-встрани от обикновения потребител на субкомпактно возило и дават основание да бъде отнесен към онази специфична група практици, които са достатъчно прозорливи, за да не търсят излишното лустро, без това да се отразява на получаваните качества.

Subaru Justy е необикновен автомобил и в друго отношение. Неговата цена като нов е значително по-висока от тази на конкурентите. Причина за това са както четирите задвижващи колела, така и относително слабата популярност на марката в Европа. Хората са склонни да свързват името Fuji Industries с всичко друго, но не и с автопроизводство, макар колите на фирмата да са много известни в Северна Америка още от 70-те. Когато към породеното недоверие се прибави и нетрадиционната задвижваща схема, става ясно защо японската компания не се радва на особен успех извън страни, където географската специфика и пазарни особености не го поощряват.

Търговията на употребявани автомобили също не е от най-силните амплоа на японското возило. Купувачите с основание се опасяват не толкова от вероятните дефекти, колкото от невъзможността да бъдат отстранени. Отсъствието на развита сервизна мрежа и тоталната липса на резервни части нерядко са в състояние да качат Subaru “на трупчета” за дълго време.
Много от купувачите се ориетнират предварително в търсенето или избягването на дадени марки, а Subaru обикновено спада към нежеланите. Това се отразява върху цените на употребяваните екземпляри и те често са по-ниски от обявяваните в каталозите. Така например ако се поразходите из родните автокъщи със сигурност няма да откриете шестгодишно Justy, което да струва обявените в Schwake близо 6 000 DM. Мъникът с четири задвижващи колела се продава трудно и търговците или старите собственици са склонни да искат за него по-малко от нормалното. Спецификите на класа го изправят срещу модели, които нямат предимствата му, но са и лишени от предимно конюнктурните му недостатъци и имат изградени традиции. Актуалните пазари на “втора ръка” не предлагат други автомобили 4х4 от класа на малките, освен FIAT Panda и някои изключително рядко срещани модели като Citroёn AX 4x4 или Lancia Y10 4WD. Така Subaru на практика оформя своя собствена категория, която, естествено, се търси значително по-слабо.

Всички споменати утежняващи фактори обезценяват Justy много по-бързо от средното равнище на субкомпактните употребявани хечбекове със стандартна задвижваща схема. В сравнение с истинските си съперници с двойно предаване обаче япончето има явно преимущество. То не само струва повече от останалите (графика 1), а и се обезценява по-слабо от средното в категорията.

Subaru се класира в челото и в таблица 3, където са поместени индивидуалните проценти на обезценяване на малкото реални съперници в класа и примерните им цени на предлагане според данни на справочника Schwake.
Не бива да се забравя, че в повечето случаи Subaru Justy е сравняван с автомобили, с които го родеят единствено размерите и компактната концепция. Сам по себе си той не е лишен от качества, дори напротив. Макар и далеч от техническата сфера, изброените по-горе недостатъци, го правят подходящ за купувачи, готови да поемат риска да карат нетрадиционна кола.

Автор: Димитър Димитров
Източник: Авто Пазар

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Съб Фев 10, 2007 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 05, 2008 8:44 am
Мнения: 29
Местоположение: СОФИЯ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
JUSTY-то е наистина супер градко автомобилче - за града малкото си е малко ((не знам дали знаеш колега ,но 1000сс не е най-малкия двигател на SUBARU - има и по малко моделче - VIVIO 660cc 4x4 45HP на което междусието е още по-млако от на JUSTY-то - и още по изненадващото е,че има и модел с 5 врати.Двойното предаване се вклщчва с копче от скоростния лост както си написал и при JUSTY-то.С това малко двигателче дава разход от около 5-6 литра градско (в София) и 3.5 извънградско при скорост 100 км/ч .Най-изненадващото е че на километража пише 160 и наистина ги вдига(с много зор и страх) :wink: ))


Последна промяна SUBARU на Сря Юли 09, 2008 7:04 pm, променена общо 1 път


Пон Юли 07, 2008 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
звездоброец
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm
Мнения: 1399
Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ама темата е за Justy :D

_________________
...защото животът не се измерва с броя на вдишванията,
а с моментите които спират дъха!!!

Сря Юли 09, 2008 9:26 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW

Регистриран на: Чет Авг 03, 2006 3:21 pm
Мнения: 2
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Виждам, че темата е почти на една година, но ако се съживи ще я следя с интерес. Аз карам Субару Джъсти, само че моето е от рядката серия, която не е 4х4. За съжаление всичко написано за корозията е вярно. И въпреки, че съм много доволна от моята кола, наближава времето да я сменя. Освен, ако не намеря калници и врати в по- добро състояние.

_________________
Субару Джъсти

Сря Мар 11, 2009 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Темата е информативна, а за калници и врати пускай тема в "Купува" ;-)

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Мар 11, 2009 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Така си е, ръждата е кофти проблем и то не само при старите Субару-та а при почти всички японски коли от този период. От друга страна Субару което няма ръжда е почти сигурно че е перфектно. Вече и доста части се намират втора ръка ( врати и т.н) не е като преди.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Чет Мар 12, 2009 12:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 11, 2014 4:28 pm
Мнения: 14
Местоположение: Шумен
Автомобил: Subaru Justy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! От няколко дена се сдобих С Justy 2004г. В следващите дни трябва да сменя гумите ,да го регистрирам, да направя задължителната профилактика и газ! Дано да ни е на късмет!

Съб Яну 11, 2014 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Пресен - пресен

Регистриран на: Съб Сеп 20, 2014 7:01 pm
Мнения: 1
Местоположение: Варна
Skype: stelian8207
Автомобил: subaru
Телефон: 0896230763
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,имам Субару Justy 1.2 90г. от около година и доста се разхлопа предницата,заварях заден амортисьор и само сипвам бензин и карам,което ме устроиваше доскоро,вече имам проблем с минаването на технически преглед който изтече,карах го и с пълномощно и вече си мисля да го давам за части.От Варна съм и колата си е в движение и има добър външен вид за годините си.Ако има хора който се интересуват да ми пишат,бих и споделил линк от мобилето но доколкото знам не в всички форуми е разрешено да си пускаш линкове.Ако и тук не му е мястото на постчето ми се извинявам,току що се регистрирах и не бях писал никога,само съм прочитал полезната информация за модела който найстина си е впечатляващ.

Съб Сеп 20, 2014 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 15, 2022 9:15 pm
Мнения: 1
Автомобил: Justy 2004
Телефон: 0887381225
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз така . Съвсем нов във форума :hello: Съвсем набързо и случайно купих Justy 2004. Въпреки надутите цени в момента... Но се налага често да пътувам до едно село при една баба. Средно 100 км. напред и назад. Та там пътищата са малко стръмни и камънисти. Надявам се да издържи поне 5 години да го търкалям. Ако имам въпроси, тука ли да ги задавам или в общите теми ?

Нед Апр 17, 2022 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор