Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:35 pm



Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
 Subaru Justy - автомобил на старо (+/-)! 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Subaru е единственият производител в света, който предлага автомобили във всички класове с предаване на четирите колела. Изненадата в най-малката категория е моделът Justy, конкуренцията на тотално овехтялата Fiat Panda 4x4 правена в заводите на Стайер&Пух (Австрия), едва ли може да мине за алтернатива. За първи път малката планинска козичка Subaru Justy се появява на Стария континент преди 16 год., като хечбек с три или пет врати и скромния трицилиндров двигател с обем 1 000 куб. см и мощност 55 к. с. Въпреки че от този модел са останали още няколко хиляди екземпляра, неунищожени от основния си враг - корозията, той едва ли има някакво значение за българския пазар на употребявани автомобили. Много по-интересен за нас е Subaru Justy, произвеждан от края на 1989 год, до началото на 1996 год., при който нормално дърпат предните колела, а само при нужда, по електропневматичен път - с натискане на копчето на скоростния лост, се включва допълнително и задния мост. Така мини-автомобилът може успешно да съперничи при лоши пътни условия с джипове великани. С дължината си от 3.54 м Subaru Justy предлага удобства главно за шофьора и спътника му, като минибагажникът с обем 155 л надали предразполага за дълги пътувания с четирима пасажери. Возията в никакъв случай не може да бъде наречена комфортна, но поведението на пътя е изключително сигурно и безпроблемно. Предлаганият от 1986 год. трицилиндров двигател с ходов обем от 1 200 куб. см е с мощност 75 к. с. изненадва с много добър темперамент, без да е много шумен. Сравнително високият среден разход на гориво - между 7 и 9 литра на 100 км пробег, се дължи най-вече на допълнително включените задни двигателни колела. Предаването е без задължителния за по големите аналози междинен диференциал и върши работата си без да създава никакви проблеми на собственика, за разлика от някои модели на конкуренцията.

Subaru е единственият производител в света, който предлага автомобили във всички класове с предаване на четирите колела. Изненадата в най-малката категория е моделът Justy, конкуренцията на тотално овехтялата Fiat Panda 4x4 правена в заводите на Стайер&Пух (Австрия), едва ли може да мине за алтернатива. За първи път малката планинска козичка Subaru Justy се появява на Стария континент преди 16 год., като хечбек с три или пет врати и скромния трицилиндров двигател с обем 1 000 куб. см и мощност 55 к. с. Въпреки че от този модел са останали още няколко хиляди екземпляра, неунищожени от основния си враг - корозията, той едва ли има някакво значение за българския пазар на употребявани автомобили. Много по-интересен за нас е Subaru Justy, произвеждан от края на 1989 год, до началото на 1996 год., при който нормално дърпат предните колела, а само при нужда, по електропневматичен път - с натискане на копчето на скоростния лост, се включва допълнително и задния мост. Така мини-автомобилът може успешно да съперничи при лоши пътни условия с джипове великани. С дължината си от 3.54 м Subaru Justy предлага удобства главно за шофьора и спътника му, като минибагажникът с обем 155 л надали предразполага за дълги пътувания с четирима пасажери. Возията в никакъв случай не може да бъде наречена комфортна, но поведението на пътя е изключително сигурно и безпроблемно. Предлаганият от 1986 год. трицилиндров двигател с ходов обем от 1 200 куб. см е с мощност 75 к. с. изненадва с много добър темперамент, без да е много шумен. Сравнително високият среден разход на гориво - между 7 и 9 литра на 100 км пробег, се дължи най-вече на допълнително включените задни двигателни колела. Предаването е без задължителния за по големите аналози междинен диференциал и върши работата си без да създава никакви проблеми на собственика, за разлика от някои модели на конкуренцията.

Както вече споменах, основният враг на японската козичка е ръждата. Въпреки че след 1989 год., последствията от нея са силно ограничени, корозията продължава с особено удоволствие да напада ауспухната система, пода на каросерията, дори рефлекторите на фаровете. Дяволът на дефектите с удоволствие се крие и в спирачната система, като най-често са засегнати дисковете и накладките на предните колела и ръчната спирачка. При модели, произвеждани до края на 1991 година особено внимание се налага при проверката на гарнитурата на главата на двигателя.Поради дефектирал термовключвател на перката на радиатора и невнмание от страна на шофьора, тя бързо и лесно прегаря.Познава се сравнително просто по белезникавите следи от антифриза по стените на блока на двигателя, бълбукането в разширителния съд за антифриза, бързото и рязко покачване на стрелката на уреда за отчитане на температурата на арматурното табло. Не пропусквайте да се уверите в състоянието и обтягането на гумения ангренажен ремък, който както при всички японски автомобли е много чувствителен. Малко странни за края на ХХ век са препоръчваните от завода-производител грижи за лостовата система, свързваща карбуратора и педала за газта: на всеки 10 000 км ябълковидните съединения трябва грижливо да се смазват. Ако пропуснете тази елементарна процедура, в най-лошия случай газта може да блокира в крайно положение, а карбураторът да не подлежи на реглаж. Странни са също оплакванията от изпадащи “лули” на свещите и бързо изгарящи крушки на стоповете. при моделите, произвеждани до 1989 г. е необходима прецизна центровка на запалването и редовна подмяна на прекъсвачите (чукчето и наковалнята), а понякога и на запалителните кабели. Ако по капачката за наливане на маслото на двигателя забележите сивкава, лепкава маса, не се отчайвайте. Това се дължи единствено на честата експлоатация в градски условия и нередовна подмяна на маслото - след две-три смени на 5 000 км пробег всичко ще бъде нормално.
Издръжливата и непретенциозна техника, здравите и пъргави двигатели и най-вече възможността за допълнително включване на задвижването на задните колела само с натискане на едно копче, карат 78% от собствениците на Subaru Justy да са особено доволни от своята придобивка, а 79% биха купили отново същия модел. Тези факти правят автомобила доста търсен, особено за пресечени и планински местности, където козлето е в силата си. Това прави задачата за покупка на употребявано Subaru Justy доста трудна. Според експертите на в-к “Автопазар” най-добрият пазар на този модел е в Швейцария, където предлагането е най-голямо, а качествата и цените на автомобилите най-изгодни.

Автор: Александър Хранов
Източник: Вестник Авто пазар

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Съб Фев 10, 2007 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Купувачите на малки автомобили невинаги са представители на нежния пол. Мнозина са онези, които се изкушават от предимствата на субкомпактния клас - практична експлоатация за условията на пренаселените градове, нисък разход на гориво и лекота на управлението. За жалост тази категория има и своите недостатъци. Подобни коли не са особено комфортни при шофиране на по-дълги разстояния, а когато се наложи да бъдат поставени в по-екстремални пътни условия, каквито изобилстват по родните пътища, невинаги се справят. Justy на Subaru e опит да се съчетаят преимуществата на най-малките с тези на автомобил от по-висок клас. Двойното предаване далеч не се изчерпва с повишена проходимост или “джиповско” поведение по заснежени планински склонове и кални канавки. То дава на мъника стабилност при далеч по-прозаични обстоятелства като мокра настилка или дори най-обикновен завой по пътя към мястото за излет. Тези качества го ориентират малко по-встрани от обикновения потребител на субкомпактно возило и дават основание да бъде отнесен към онази специфична група практици, които са достатъчно прозорливи, за да не търсят излишното лустро, без това да се отразява на получаваните качества.

Subaru Justy е необикновен автомобил и в друго отношение. Неговата цена като нов е значително по-висока от тази на конкурентите. Причина за това са както четирите задвижващи колела, така и относително слабата популярност на марката в Европа. Хората са склонни да свързват името Fuji Industries с всичко друго, но не и с автопроизводство, макар колите на фирмата да са много известни в Северна Америка още от 70-те. Когато към породеното недоверие се прибави и нетрадиционната задвижваща схема, става ясно защо японската компания не се радва на особен успех извън страни, където географската специфика и пазарни особености не го поощряват.

Търговията на употребявани автомобили също не е от най-силните амплоа на японското возило. Купувачите с основание се опасяват не толкова от вероятните дефекти, колкото от невъзможността да бъдат отстранени. Отсъствието на развита сервизна мрежа и тоталната липса на резервни части нерядко са в състояние да качат Subaru “на трупчета” за дълго време.
Много от купувачите се ориетнират предварително в търсенето или избягването на дадени марки, а Subaru обикновено спада към нежеланите. Това се отразява върху цените на употребяваните екземпляри и те често са по-ниски от обявяваните в каталозите. Така например ако се поразходите из родните автокъщи със сигурност няма да откриете шестгодишно Justy, което да струва обявените в Schwake близо 6 000 DM. Мъникът с четири задвижващи колела се продава трудно и търговците или старите собственици са склонни да искат за него по-малко от нормалното. Спецификите на класа го изправят срещу модели, които нямат предимствата му, но са и лишени от предимно конюнктурните му недостатъци и имат изградени традиции. Актуалните пазари на “втора ръка” не предлагат други автомобили 4х4 от класа на малките, освен FIAT Panda и някои изключително рядко срещани модели като Citroёn AX 4x4 или Lancia Y10 4WD. Така Subaru на практика оформя своя собствена категория, която, естествено, се търси значително по-слабо.

Всички споменати утежняващи фактори обезценяват Justy много по-бързо от средното равнище на субкомпактните употребявани хечбекове със стандартна задвижваща схема. В сравнение с истинските си съперници с двойно предаване обаче япончето има явно преимущество. То не само струва повече от останалите (графика 1), а и се обезценява по-слабо от средното в категорията.

Subaru се класира в челото и в таблица 3, където са поместени индивидуалните проценти на обезценяване на малкото реални съперници в класа и примерните им цени на предлагане според данни на справочника Schwake.
Не бива да се забравя, че в повечето случаи Subaru Justy е сравняван с автомобили, с които го родеят единствено размерите и компактната концепция. Сам по себе си той не е лишен от качества, дори напротив. Макар и далеч от техническата сфера, изброените по-горе недостатъци, го правят подходящ за купувачи, готови да поемат риска да карат нетрадиционна кола.

Автор: Димитър Димитров
Източник: Авто Пазар

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Съб Фев 10, 2007 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юли 05, 2008 8:44 am
Мнения: 29
Местоположение: СОФИЯ
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
JUSTY-то е наистина супер градко автомобилче - за града малкото си е малко ((не знам дали знаеш колега ,но 1000сс не е най-малкия двигател на SUBARU - има и по малко моделче - VIVIO 660cc 4x4 45HP на което междусието е още по-млако от на JUSTY-то - и още по изненадващото е,че има и модел с 5 врати.Двойното предаване се вклщчва с копче от скоростния лост както си написал и при JUSTY-то.С това малко двигателче дава разход от около 5-6 литра градско (в София) и 3.5 извънградско при скорост 100 км/ч .Най-изненадващото е че на километража пише 160 и наистина ги вдига(с много зор и страх) :wink: ))


Последна промяна SUBARU на Сря Юли 09, 2008 7:04 pm, променена общо 1 път


Пон Юли 07, 2008 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
звездоброец
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm
Мнения: 1399
Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Ама темата е за Justy :D

_________________
...защото животът не се измерва с броя на вдишванията,
а с моментите които спират дъха!!!

Сря Юли 09, 2008 9:26 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW

Регистриран на: Чет Авг 03, 2006 3:21 pm
Мнения: 2
Местоположение: София
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Виждам, че темата е почти на една година, но ако се съживи ще я следя с интерес. Аз карам Субару Джъсти, само че моето е от рядката серия, която не е 4х4. За съжаление всичко написано за корозията е вярно. И въпреки, че съм много доволна от моята кола, наближава времето да я сменя. Освен, ако не намеря калници и врати в по- добро състояние.

_________________
Субару Джъсти

Сря Мар 11, 2009 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Confidence in Motion
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm
Мнения: 6482
Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Темата е информативна, а за калници и врати пускай тема в "Купува" ;-)

_________________
All-Wheel-Drive

Сря Мар 11, 2009 11:18 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Така си е, ръждата е кофти проблем и то не само при старите Субару-та а при почти всички японски коли от този период. От друга страна Субару което няма ръжда е почти сигурно че е перфектно. Вече и доста части се намират втора ръка ( врати и т.н) не е като преди.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Чет Мар 12, 2009 12:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 11, 2014 4:28 pm
Мнения: 14
Местоположение: Шумен
Автомобил: Subaru Justy
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! От няколко дена се сдобих С Justy 2004г. В следващите дни трябва да сменя гумите ,да го регистрирам, да направя задължителната профилактика и газ! Дано да ни е на късмет!

Съб Яну 11, 2014 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Пресен - пресен

Регистриран на: Съб Сеп 20, 2014 7:01 pm
Мнения: 1
Местоположение: Варна
Skype: stelian8207
Автомобил: subaru
Телефон: 0896230763
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,имам Субару Justy 1.2 90г. от около година и доста се разхлопа предницата,заварях заден амортисьор и само сипвам бензин и карам,което ме устроиваше доскоро,вече имам проблем с минаването на технически преглед който изтече,карах го и с пълномощно и вече си мисля да го давам за части.От Варна съм и колата си е в движение и има добър външен вид за годините си.Ако има хора който се интересуват да ми пишат,бих и споделил линк от мобилето но доколкото знам не в всички форуми е разрешено да си пускаш линкове.Ако и тук не му е мястото на постчето ми се извинявам,току що се регистрирах и не бях писал никога,само съм прочитал полезната информация за модела който найстина си е впечатляващ.

Съб Сеп 20, 2014 7:12 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Апр 15, 2022 9:15 pm
Мнения: 1
Автомобил: Justy 2004
Телефон: 0887381225
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз така . Съвсем нов във форума :hello: Съвсем набързо и случайно купих Justy 2004. Въпреки надутите цени в момента... Но се налага често да пътувам до едно село при една баба. Средно 100 км. напред и назад. Та там пътищата са малко стръмни и камънисти. Надявам се да издържи поне 5 години да го търкалям. Ако имам въпроси, тука ли да ги задавам или в общите теми ?

Нед Апр 17, 2022 12:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор