Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Нед Дек 17, 2017 11:15 pm



Отговори на тема  [ 153 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Автоматични скоростни кутии - перформънс/настройка/проблеми 
Автор Съобщение
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално да го вземеш за толкова. Все пак този им е седял по складовете поне 15 години, защото от 10 години насам ползват съвсем друга опаковка и окомплектовка. Този дори не пише дали е LPD.

Пон Май 08, 2017 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 12:32 pm
Мнения: 17
Местоположение: София
Автомобил: Forester XT 2003
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
vizor написа:
Нормално да го вземеш за толкова. Все пак този им е седял по складовете поне 15 години, защото от 10 години насам ползват съвсем друга опаковка и окомплектовка. Този дори не пише дали е LPD.


Явно е с изтекъл срок на годност и за това цената е такава колега ;)

Вто Май 09, 2017 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory
Рейтинг: 157
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз да споделя малко личен опит с настройването на автоматичните трансмисии. По-рано в темата се загатна за RequestedTorque и увеличаването на line pressure-a. Но за хубаво превключване е необходимо да се напаснат много взаимосвързани таблици, а не просто да се побутне един или друг параметър нагоре. Взаимодействието между ECU и TCU не е на принципа колкото повече, толкова повече.

Преди няколко дни пренастройвах един SH9 Forester XT AT и ми беше много интересно как превключваше преди и след. Турбото беше малко по-голямо, но пък пружината на уейстгейт актуатора беше бая твърдичка. Колата превключваше странно и се чудеше на коя предавка иска да е, а превключванията под висок товар бяха неприятни. След малко манупулации и заигравки картинката се промени и превключванията станаха бързи и плътни. Променяни са настройки само в ECU-то, но взаимодействието ECU-TCU стана по-адекватно за въртящия момент, който моторът правеше.

Спорно е кое е по-лошо за турбо автомат - някой да го "тунингова" с външен бууст контролер, без да каже на ECU-то и TCU-то, че нещо се е променило или пък да попадне на тунер, който върши работата на външен бууст контролер.

Друг случай беше с един Outback H6, който при движение с 90-100 на 5-та не успяваше да осигури достатъчно тяга за леко ускорение и тръгваше да сваля на 4-та или 3-та. След малко „масаж“ на правилните таблици, колата промени поведението си и по-лесно задържа висока предавка и осигурява въртящия момент за плавно ускорение. Промените отново бяха само по настройки в ECU-то.

Не всичко се свежда до хадруерен ъпгрейд с всякакви чудесии, особено когато настройките могат да бъдат оптимизирани и колата да се държи така, както иска собственикът ѝ.

_________________
Zubaru.tuninK

Пет Юни 02, 2017 6:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както писах и в romraider форума много яко превключва ако разкараш високия WG до 30-тина % дросел. За това много хора ползват карти от атмомсферка, но тогава колата не е толкова респонсна, колкото си свикнал да е и очакването на клиента може да е съвсем различно.

Говоря за прогресивен както е на WRX в сравнение с постоянен спрямо TPS и увеличаване само спрямо оборотите. На грешния лаптоп и като се добера до правилния ще пусна да покажа за какво иде реч. В интерес на истината това за сега е дало най-добрият ефект при превключването.

Въпросът е как играе requested и дали ще има подобрение от там. За жалост съм ужасно зает и нямам време да сменя турбината и тогава да правя експерименти. Вече оправих всички проблеми и корекциите са ми 0 навсякъде заедно с около 5% корекция на горивото без да пипам линеализацията на маф-а. Всичко си дойде на мястото с няколко хубави свински опашки и вече съм готов за по-сериозна занимавка с настройката само да намеря кой да ми смени турбото, че аз време нямам :(

Пет Юни 02, 2017 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 188
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опитвам се да разбера малко повече за кутията на моя автомобил и ще съм благодарен на разяснения - PN: 31000AF350, TV1A4YFEBB, става въпрос за В12 с VDC и VDT.
Първо, въобще не съм наясно коя фаза и поколение е.
Второ, тази събота смених масло и от сервиза получих доста противоречив коментар, а именно, че TCU на В12 няма способността да се самообучава, за разлика от В13, което според мен не е така. Това дойде в отговор на мой въпрос дали има смисъл да направя reset чрес freeSSM (или RomRaider), което пък намирам за доста логично.
Като цяло нямам кой знае какви забележки към работата й, но ще ми е интересно да почета повече, стига разбира се да разбера какво точно търся. Например от същия сервиз ми обясниха, че може да се флашне TCU с по-нова версия, което в моя случай ми се струва малко вероятно въобще да е възможно.

Пон Дек 04, 2017 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подай го тоя сервиз, който може да качва софтуери на тези кутии в България. Малко са хората в света, които могат да го правят като цяло.

Пон Дек 04, 2017 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 188
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наистина не виждам смисъл. Да не вземе да излезе, че пиша лошо по адрес на сервиз, към който по принцип нямам оплаквания. Факт е обаче, че след изчетеното от вчера насам, така и не стигнах до информация кой и как може да флашва тези TCU-та, което навярно означава, че са шепа хора въобще, т.е. потвърждава се написаното по-горе от теб.

Ако правилно съм се ориентирал, би трябвало моята кутия да е Phase 2, Version 1, нали?

Попаднах и на ето това, което вероятно вече го има някъде из форума: http://www.xcceleration.com/trans/4EAT_ ... ission.pdf
А също и това: http://www.searchautoparts.com/motorage ... s?page=0,1

Вто Дек 05, 2017 11:25 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай едно шаси и ще ти кажа веднага. Може и на л.с.

Сря Дек 06, 2017 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 683
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте колеги да попитам за един проблем на мой приятел, взел си е Легаси 99-та година 2,5 мотор. Та като я запали светка зелена лампа "POWER" и като тръгне да се движи колата лампата започва да мига и светват лампи "ABS" и "VDC" и няма достатъчно мощност!? На диагностика показва това (виж снимката). От какво може да е и какви са грешките, какво да се прави!?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Дек 12, 2017 10:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен е хубаво да свали соленоидите и да ги почисти. Да ги проверят и да видят дали някой е за смяна. Може само да се радва, че е с това клапанно тяло, а не с direct control, защото соленоидите се продават отделно и може да си купи нов.

Сря Дек 13, 2017 12:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 683
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
А как се проверяват тия соленоиди дали работят, как да се тестват?

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Дек 13, 2017 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 858
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 514
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че можеха със съпротивление да се провери дали не е изгоряла някоя бобинка. Някой жичка мастър да каже. Възможно е просто да е запушен или да се е откачило нещо по клапанното тяло също. За това първата работа е да се свали, изчисти и провери. Може да се мерят и на свален картер като цяло като се махнат буксите и без да се сваля клапанното тяло.

Сря Дек 13, 2017 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 683
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 45
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
vizor написа:
Мисля, че можеха със съпротивление да се провери дали не е изгоряла някоя бобинка. Някой жичка мастър да каже. Възможно е просто да е запушен или да се е откачило нещо по клапанното тяло също. За това първата работа е да се свали, изчисти и провери. Може да се мерят и на свален картер като цяло като се махнат буксите и без да се сваля клапанното тяло.

Много благодаря за инфото колега. :bow:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Дек 13, 2017 7:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 153 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Yahoo [Bot] и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор