Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Окт 17, 2018 10:45 pm



Отговори на тема  [ 196 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
 Автоматични скоростни кутии - перформънс/настройка/проблеми 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нормално да го вземеш за толкова. Все пак този им е седял по складовете поне 15 години, защото от 10 години насам ползват съвсем друга опаковка и окомплектовка. Този дори не пише дали е LPD.

Пон Май 08, 2017 10:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 12:32 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
Автомобил: Forester XT 2003
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
vizor написа:
Нормално да го вземеш за толкова. Все пак този им е седял по складовете поне 15 години, защото от 10 години насам ползват съвсем друга опаковка и окомплектовка. Този дори не пише дали е LPD.


Явно е с изтекъл срок на годност и за това цената е такава колега ;)

Вто Май 09, 2017 11:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 12:05 pm
Мнения: 157
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory
Рейтинг: 179
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз да споделя малко личен опит с настройването на автоматичните трансмисии. По-рано в темата се загатна за RequestedTorque и увеличаването на line pressure-a. Но за хубаво превключване е необходимо да се напаснат много взаимосвързани таблици, а не просто да се побутне един или друг параметър нагоре. Взаимодействието между ECU и TCU не е на принципа колкото повече, толкова повече.

Преди няколко дни пренастройвах един SH9 Forester XT AT и ми беше много интересно как превключваше преди и след. Турбото беше малко по-голямо, но пък пружината на уейстгейт актуатора беше бая твърдичка. Колата превключваше странно и се чудеше на коя предавка иска да е, а превключванията под висок товар бяха неприятни. След малко манупулации и заигравки картинката се промени и превключванията станаха бързи и плътни. Променяни са настройки само в ECU-то, но взаимодействието ECU-TCU стана по-адекватно за въртящия момент, който моторът правеше.

Спорно е кое е по-лошо за турбо автомат - някой да го "тунингова" с външен бууст контролер, без да каже на ECU-то и TCU-то, че нещо се е променило или пък да попадне на тунер, който върши работата на външен бууст контролер.

Друг случай беше с един Outback H6, който при движение с 90-100 на 5-та не успяваше да осигури достатъчно тяга за леко ускорение и тръгваше да сваля на 4-та или 3-та. След малко „масаж“ на правилните таблици, колата промени поведението си и по-лесно задържа висока предавка и осигурява въртящия момент за плавно ускорение. Промените отново бяха само по настройки в ECU-то.

Не всичко се свежда до хадруерен ъпгрейд с всякакви чудесии, особено когато настройките могат да бъдат оптимизирани и колата да се държи така, както иска собственикът ѝ.

_________________
Zubaru.tuninK

Пет Юни 02, 2017 6:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както писах и в romraider форума много яко превключва ако разкараш високия WG до 30-тина % дросел. За това много хора ползват карти от атмомсферка, но тогава колата не е толкова респонсна, колкото си свикнал да е и очакването на клиента може да е съвсем различно.

Говоря за прогресивен както е на WRX в сравнение с постоянен спрямо TPS и увеличаване само спрямо оборотите. На грешния лаптоп и като се добера до правилния ще пусна да покажа за какво иде реч. В интерес на истината това за сега е дало най-добрият ефект при превключването.

Въпросът е как играе requested и дали ще има подобрение от там. За жалост съм ужасно зает и нямам време да сменя турбината и тогава да правя експерименти. Вече оправих всички проблеми и корекциите са ми 0 навсякъде заедно с около 5% корекция на горивото без да пипам линеализацията на маф-а. Всичко си дойде на мястото с няколко хубави свински опашки и вече съм готов за по-сериозна занимавка с настройката само да намеря кой да ми смени турбото, че аз време нямам :(

Пет Юни 02, 2017 8:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Опитвам се да разбера малко повече за кутията на моя автомобил и ще съм благодарен на разяснения - PN: 31000AF350, TV1A4YFEBB, става въпрос за В12 с VDC и VDT.
Първо, въобще не съм наясно коя фаза и поколение е.
Второ, тази събота смених масло и от сервиза получих доста противоречив коментар, а именно, че TCU на В12 няма способността да се самообучава, за разлика от В13, което според мен не е така. Това дойде в отговор на мой въпрос дали има смисъл да направя reset чрес freeSSM (или RomRaider), което пък намирам за доста логично.
Като цяло нямам кой знае какви забележки към работата й, но ще ми е интересно да почета повече, стига разбира се да разбера какво точно търся. Например от същия сервиз ми обясниха, че може да се флашне TCU с по-нова версия, което в моя случай ми се струва малко вероятно въобще да е възможно.

Пон Дек 04, 2017 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подай го тоя сервиз, който може да качва софтуери на тези кутии в България. Малко са хората в света, които могат да го правят като цяло.

Пон Дек 04, 2017 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Яну 25, 2014 9:52 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Автомобил: Outback '03 B12 EJ251 E-4AT
Рейтинг: 182
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Наистина не виждам смисъл. Да не вземе да излезе, че пиша лошо по адрес на сервиз, към който по принцип нямам оплаквания. Факт е обаче, че след изчетеното от вчера насам, така и не стигнах до информация кой и как може да флашва тези TCU-та, което навярно означава, че са шепа хора въобще, т.е. потвърждава се написаното по-горе от теб.

Ако правилно съм се ориентирал, би трябвало моята кутия да е Phase 2, Version 1, нали?

Попаднах и на ето това, което вероятно вече го има някъде из форума: http://www.xcceleration.com/trans/4EAT_ ... ission.pdf
А също и това: http://www.searchautoparts.com/motorage ... s?page=0,1

Вто Дек 05, 2017 11:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Дай едно шаси и ще ти кажа веднага. Може и на л.с.

Сря Дек 06, 2017 12:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 752
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги да попитам за един проблем на мой приятел, взел си е Легаси 99-та година 2,5 мотор. Та като я запали светка зелена лампа "POWER" и като тръгне да се движи колата лампата започва да мига и светват лампи "ABS" и "VDC" и няма достатъчно мощност!? На диагностика показва това (виж снимката). От какво може да е и какви са грешките, какво да се прави!?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Вто Дек 12, 2017 10:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен е хубаво да свали соленоидите и да ги почисти. Да ги проверят и да видят дали някой е за смяна. Може само да се радва, че е с това клапанно тяло, а не с direct control, защото соленоидите се продават отделно и може да си купи нов.

Сря Дек 13, 2017 12:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 752
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А как се проверяват тия соленоиди дали работят, как да се тестват?

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Дек 13, 2017 10:46 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че можеха със съпротивление да се провери дали не е изгоряла някоя бобинка. Някой жичка мастър да каже. Възможно е просто да е запушен или да се е откачило нещо по клапанното тяло също. За това първата работа е да се свали, изчисти и провери. Може да се мерят и на свален картер като цяло като се махнат буксите и без да се сваля клапанното тяло.

Сря Дек 13, 2017 4:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 752
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Мисля, че можеха със съпротивление да се провери дали не е изгоряла някоя бобинка. Някой жичка мастър да каже. Възможно е просто да е запушен или да се е откачило нещо по клапанното тяло също. За това първата работа е да се свали, изчисти и провери. Може да се мерят и на свален картер като цяло като се махнат буксите и без да се сваля клапанното тяло.

Много благодаря за инфото колега. :bow:

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Дек 13, 2017 7:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm
Мнения: 752
Местоположение: Видин, Благоевград
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има малко развитие по въпроса, въпросния датчик (соленоид или как му се казва) бе подменен с друг от работеща кутия и гарантирано работещ! Управляващ блок, че и това не знам как се казва също е било свалено от кутията идеално почистено и монтирано отново, ново масло филтър всичко е както трябва кутията е 6-так и отново прави проблем! Преди проблема беше
Цитат:
Та като я запали светка зелена лампа "POWER" и като тръгне да се движи колата лампата започва да мига и светват лампи "ABS" и "VDC" и няма достатъчно мощност
сега колата тръгва идеално кутията работи гладко без ритания придръпвания и каквито и да е било проблеми минава от първа на втора и като включи трета отново светкат лампите POWER и VDC и колата започва да няма мощност!?!!
Закачена на диагностика показва "72 превключващ соленоид 2" всики датчици и соленоиди и кво се сетите се взимат от здрава кутия монтират се и положението е все същото! Някой има ли идея от какво може да е или направо колегата да търси друга кутия, че вече е полудел!? Весели празници колеги

_________________
На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!

Сря Дек 27, 2017 10:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 4006
Местоположение: София
Рейтинг: 904
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
почистете всички маси по кутията и двг отсека.
Ако не оправи - пробвайте с друго ТСУ ( комп на кутията )

Сря Дек 27, 2017 11:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Жалко, че не е от София бих я погледнал с най-голямо удоволствие. Напълно възможно е да е нещата, които Vmax спомена, но имам твърде много идеи за писане тук. С такъв тип диагностика определено няма да стигнете далеч. Трябва да се види всяко едно нещо по кутията като сигнали какво дава по време на проблема. Така се прави.

Сря Дек 27, 2017 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 162
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте на всички и честита Коледа.

След прочетеното до тук имам няколко въпроса:

1.Как да знам кой точно радиатор от изброените ще пасне за моята скоростна кутия?

http://www.trucool.com/products/tru-cool-lpd

В темата се дискутира Tru-Cool LPD4543 и колегата,който дава отзиви за нея гледам в подписа е с Subaru Forester XT,а аз съм с колата от моя подпис.

2.Има ли смисъл да се сложи
http://www.trucool.com/products/tru-cool-max

като се има впредвид,че няма да дърпам лодки,каравани или ремаркета?

3.Този in-line термостат това ли е

https://www.amazon.com/Tru-Cool-Long-Tr ... B008BTJFJ4

което като гледам идва заедно с tru-cool-max или са различни неща ?

4.Къде може да се сложи този маслен радиатор и термостат,защото трудно се намира човек,който разбира какво прави в днешно време?

Благодаря Ви предварително за отговорите

Чет Дек 28, 2017 2:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 983
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1) 4543 ми допадна най-добре като големина и разположение на вход/изход. Дълго умувах и мерих преди да го поръчам. Мисля, че цена/качество няма равен.
2) Няма смисъл. Това не са радиатори за леки коли като нашите. Можеш само да преохлаждаш кутията с него и са твърде големи. Не виждам смисъл от тях.
3) Този е, да.
4) Не мога да помогна за жалост :( Аз си го сложих сам. Не беше кой знае каква философия. Ако маркучите ти отиват директно във водния радиатор ще се справиш и сам безгрижно. Има достатъчно начини за монтиране в комплекта (стойки, скоби и тн..). Ако искаш да си оставиш охлаждането през радиатора (което е супер вариант като цяло, но аз смених радиатора с алуминиев, който няма "пишките" за радиатора) е перфектен вариант. Общо взето първо трябва да минава през радиатора с антифриза, после през термостата, който го байпасира през tru-cool-а. По този начин ще имаш "подгрева" на антифриза и ще качи по-бързо температурата на маслото в скоростите. След като стигне 82 градуса термостата ще отвори и ще байпасира през радиатора, което ще регулира температурата. Също така няма да имаш големи пикове и падове. Термостата е достатъчно интелигентно направен така, че все пак да пропуска по малко през радиатора за да може да го загрее предварително преди да отвори на цяло и да се получи удар на хладно масло при загрята кутия. Няма от какво да се притесняваш и за тази чат.

Това е като цяло от мен. Ако има още въпроси, на които мога да отговоря - с удоволствие.

П.С. лично бих препоръчал от където си поръчвате радиатора да поръчате и 1-2 метра маркуч. Там обикновено имат точно за AFT маркучи. Ще ви спести мъки, които имах аз с недостатъчната дължина в комплекта, който има. Не си заслужава за 5-6 долара да търсите разни маркучи тук, които няма да вършат работа, защото бях купил gates за гориво и от ATF-а прокапваше на всеки 2-3 месеца. Има специални маркучи за ATF и не струват много пари. Най-вероятно ще имат във фирмата, от която поръчвате радиатора. При мене имаше.. и аз се изциганих като най-голямата шматка. Още съжалявам.
 8

Чет Дек 28, 2017 3:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 162
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси много за изчерпателният отговор :bow: .Ще те питам подробности за монтажа на лични да не спамя темата.

Чет Дек 28, 2017 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 10, 2014 12:31 pm
Мнения: 162
Местоположение: София
Skype: zarere
Автомобил: Legacy III SW 2.5 2000 AT LIMITED
Рейтинг: 62
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Тъй. Съжалявам за всички, които съм подвел. Clear memory 2 НЕ Е НУЖНО. Само Clear memory!! Идиотията не трие всичок от скоростната с clear memory 2. Трие всичко де що намери. Всяка една система, до която се добере!!! Ако искате скоростната само - clear memory и набивате и всичко ще бъде както трябва.


Днес попаднах на официалната документация на FreeSSM версията,която ползвам аз,а именно :
https://github.com/Comer352L/FreeSSM

Където пише следното:

12.) What's the difference between "Clear Memory" and "Clear Memory 2" for the transmission control unit ?

"Clear Memory 2" includes "Clear Memory" and also clears all learning values of the transmission control.
This can result in unusual behavior of the transmission for the first time after clearing the memory.
Therefore, it should only be applied if a reset of the learning values is the goal !

13.) Why does "Clear Memory" not clear all Diagnostic Codes in some cases ?

There are two possible reasons:
a.) the problem/malfunction that caused the diagnostic code to be stored still exists (immediate re-detection)
b.) on newer vehicles, some (emission related) diagnostic codes can not be cleared at manufacturer level. They have to be cleared in the OBD2-system, for which an additional OBD2-Scantool is needed.

:)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 17, 2018 8:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 196 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор