Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Май 25, 2018 10:56 am



Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
 Turbo, Supercharger, Nitro 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Дек 11, 2010 4:56 pm
Мнения: 148
Местоположение: stara zagora
Рейтинг: 23
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Май е ИХИ ВФ 50-поне така пише ,че слагат на новите СТИ-ки!

Съб Сеп 08, 2012 11:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 647
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX'02
Рейтинг: 111
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Някой може ли да обясни какъв е смисълът турбо-моторите да бъдат разредени откъм компресия?
Какъв е смисълът да направиш мотор с компресия 8 и да го надуеш на 1 бар, вместо да го направиш с компресия 12 и да го надуеш на 0.5 бара... примерно? :-?
Нещо не намирам отговорът из Гугъл... може би не търся правилно... :pardon:

Чет Сеп 08, 2016 9:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Мнения: 500
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: '97 Fiat Palio '97 Legacy BG 25D AT
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 426
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Склонност към детонации може би? Липса на адекватни технически възможности за предотвратяването им. В момента масово новото поколение турбо мотори с директно впръскване, каскадно турбо, променлива геометрия и т.н са с по висока степен на сгъстяване. Даже Мазда в атмосферния бензин ползват 14:1. Някой наистина технически грамотен ще се радвам да обясни.

Чет Сеп 08, 2016 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1178
Местоположение: София
Skype: phaze off
Автомобил: Impreza GF EJ 20, Mazda RX-8
Рейтинг: 342
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първото изречение ;) Модерните машини качват компресията, защото е възможно само с модерни горива, по-устойчиви към детонации за разлика от някогашните. Пък и има една обширна тема от термодинамиката, която не съм навит да се пробвам да я предам, лаик съм и знам от обща култура, не ставам за лектор.

_________________
Cogito ergo sum
Поддръжка и обслужване на Macintosh & iPhone, поддръжка и ремонт на вендинг автомати Bianchi.
R.I.P Сервиз D&N

Чет Сеп 08, 2016 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 961
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
demoman написа:
Някой може ли да обясни какъв е смисълът турбо-моторите да бъдат разредени откъм компресия?
Какъв е смисълът да направиш мотор с компресия 8 и да го надуеш на 1 бар, вместо да го направиш с компресия 12 и да го надуеш на 0.5 бара... примерно? :-?
Нещо не намирам отговорът из Гугъл... може би не търся правилно... :pardon:


Като за начало.. не се казва компресия, а compression ratio, което пък означава степен на сгъстяване. Разликата е, че едното се мери, а другото се смята (защото е функция на параметрите на двигателя ти). В случая предполагам, че говориш за статичната степен на сгъстяване (защото има и динамична, но там отиваме на валове и още милиард неща).

Ще се опитам да го обясня максимално просто. Когато към статичната степен на сгъстяване добавиш налягане над атмосферното (или всичко над 0 на бууст метъра ти), се получава ефективна степен на сгъстяване.

Представи си го и по този начин.
При 8 статична степен на сгъстяване, добавяш 1 бар или 14.5psi ще получиш ефективна степен на сгъстяване около 15.5 (до колкото си спомням.
При 12 степен на 5psi, което е 0.34 бара (което е ефективната степен ще ти бъде над 16:1). Общо взето прогресията нататък е сериозна (има и формули)

11 степен и 1 бар бууст отиваш на над 21.5 ефективна степен.

Или с две думи - доста по-леко му е на мотора на по-ниска степен и висок бууст отколкото на по-висока с нисък бууст.
Потърси в google images - effective compression ratio chart и ще намериш доста инфо.

Надявам се да съм бил полезен.

Пет Сеп 09, 2016 10:43 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 2:24 pm
Мнения: 647
Местоположение: Пловдив
Skype: demomanbg
Автомобил: WRX'02
Рейтинг: 111
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ОК, горното го разбирам. Ама въпросът ми е малко различен:
1. 8 статична +1бара правят около 15-16 ефективна.
2. 12 статична +0,3бара правят около 15-16 ефективна.
Ако горното е вярно (горе-долу), то тогава защо вар.1 е предпочитаният? :-?
Защото при вариант 2 автоматично печелиш предимство в ниските обороти, когато турбото още не е надуло. Та, какво е предимството на вар.1 тогава? :-~

Пет Сеп 09, 2016 6:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 961
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ефективност на турбината на 0.3 бара ще е мижава и риска за двигателя ще е огромен заради авансите, детонационно устойчивостта и всичко останало. Мотор на 12 степен на сгъстяване без 100+ (да се чете И нагоре като % етанол и всичко останало) октанов бензин и перфектна настройка става обикновено доста бързо на сол с няколкостотин малки дупки по буталата. Демек горивото те ограничава ужасно много в случая. Аванса е най-големия проблем.

От там отиваме на второто нещо, което е компресионната камера на цилиндъра.. на 11 степен на сгъстяване двигателя може да поеме много по-малко въздух отколкото на 8 степен.

Още едно се сещам, което е пиковото налягане вътре в цилиндъра с повишаването на коефицента на пълнене над 100% (не ми се дискутира точно това сега дали може да напълниш една чаша с повече от 100%). Демек печелиш от уникална ефективност, но... :)

Или представи си го така. Двигател на 7 степен и 1 бар бууст ще има същата ефективност като атмосферка на 14 степен, но шанса за детонации ще бъде много по-малък (заради различните аванси и налягания вътре в цилиндъра), а какво говорим за надут двигател на 14 степен на сгъстяване?

Също така трябва да включим и изключително прецизно направените двигатели на висока степен на сгъстяване и висок бууст като валове, глави и какво ли още не. Демек няма лошо в ползване на висока степен, но нещата тогава трябва толкова сериозно да се пипат, че да ти стане лошо. Мога да ти дам пример с 90% от правените двигатели в България. НИКОЙ не е сметнал мотора преди да го направи. Демек:

Слагаш някакви части, от някъде си, монтираш ги по някакъв начин, правиш някакви предполагаеми ключове на сегментите, луфтове на буталата и тн, слагаш една standalone електроника и се молиш на всички богове мапъра ти да я направи да работи долу горе добре и заради ниската степен на сгъстяване 90% от тях все още вървят по улиците дори и с насрани аванси правени на дино АМ "Тракия". Или както бях чел преди години "low compression is more forgivin' to tuning mistakes and fuel quality". Навънка го правят много ама имат E85 :)

Както е написал Алекс, модерните двигатели ползват висока степен и турбо, но там има ненормално управление, директно впръскване, различни видове запалване или с две думи двигателя е подготвен за това, което го очаква. Много от моторите, които са ги "чипосали" са сгъвали чаршафите почти веднага след това.. Е някои още се движат де, но не са ги правили второкласници в час по трудово.

Пет Сеп 09, 2016 9:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 22, 2010 12:02 am
Мнения: 723
Местоположение: Добрич
Автомобил: WRX
Рейтинг: 54
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги на някой да му се намира компресорна карта на VF35 с цел да я сравня с TD05 16G? Дали има смисъл на WRX EJ205 от IHI-то и какво ще се постигне. Ако някой има впечетления от разликите на двете турбини,моля да сподели.

Вто Фев 13, 2018 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор