Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Съб Окт 20, 2018 7:32 pm



Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
 Грешка P0741 на автоматик 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
От известно време ме тормози следния проблем(разбирай от както съм купил колата :D ):
P0741- Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
При движение на D на включила 4-та скорост първия симптом е леко прихълцване и при последващото прихълцване се осветкат круиза, AT Temp Oil и чека. Скоростта не е фактор при грешката- и на 60км/ч и на 100км/ч ми го е правила. Като поведение на кутията не намирам разлика преди и след набиване на грешката-освен прихълцването.
Доста четох по хамерикански и руски форуми и като цяло разбрах, че най-вероятната причина е соленоида- или е дефектирал или е пълен с боклуци или има проблем с окабеляването. Не съм проверявал електрически как е- не знам къде е конектора за да замеря съпротивлението му. Ако някой знае да даде жокер къде да се завирам да го диря. Колата е Outback 2,5 АТ 2007. VIN JF1BP9LLA7G068047
При покупката е сменяно маслото на скоростите без да е сменян филтъра вътре и съответно не е свалян капака за почистване от боклуци. Предстои ми смяна на маслата и ми се иска до смяната да мога да видя какъв би могъл да бъде проблема и да го отсраня своевременно при отваряне на кутията.

Другия въпрос е ако наистина е заминал соленоида как стои въпроса с поръчка от тези момци Rostra, някои правил ли го е и какво е упражнението.

p.s. И ако си мислите, че проверката в сервиз преди покупка ви гарантира безпроблемна работа на автомобила, не е така. Аз минах първо през Митака и след това при Любо в Люлин и при двамата не излезна този проблем. 200км след това се осветка кутията. :D :D :D

Вто Фев 28, 2017 4:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Предполагам си видял това?

Прикачени файлове:
Capture.PNG


Възможно е да е да зацепва от боклук или да е загинал. НЯМА нужда от rostra. Вальо от sti.bg ми каза преди няколко дни, че има вариант от Мазда. Мисля, че можеш да го посетиш и да диагностицирате с него. Силно ти препоръчвам като сменяш маслото да изчистиш или смениш цедката. СИЛНО го препоръчвам, защото там се събират ужасии. Направо свали и изчисти всичко. Ако искаш ела да го закачим на freessm-а и да видим дали няма някъде някаква грижа, но във всеки сервиз могат да ти извършат тази услуга, а аз не съм сервиз :D Мога само да ударя едно рамо за второ мнение или поне да се опитам поне малко да помогна, но мисля, че ти е твърде ясно от къде идва проблема. Наистина погледни всичко дали всичко останало е наред преди да отваряш клапанното тяло. Това е моят съвет.

Има ли някаква друга записана грешка? Което поне малко да ни насочи имам предвид? Ако няма то вероятно проблема е в клапана, но гадая в момента :(

Соленоида е хубаво да пробваш да го провериш. Компа ти е около педала на спирачката. Откачаш буксите, ще изровя от някъде схемата и да премериш какви съпротивления дава, но говорим май за различни соленоиди.

Разгледай и тук ако не си го видял:

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... k-off.html


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Фев 28, 2017 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Оп.. ето го и него:

Прикачени файлове:
lockup.PNG


Сега като прочетох като хората ти не си за "duty solenoid c". Той се води transfer clutch duty solenoid. Този, който ти трябва е torque converter clutch duty solenoid и rostra не го предлагат.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Фев 28, 2017 10:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
vizor написа:
Предполагам си видял това?

Прикачени файлове:
Capture.PNG


Възможно е да е да зацепва от боклук или да е загинал. НЯМА нужда от rostra. Вальо от sti.bg ми каза преди няколко дни, че има вариант от Мазда. Мисля, че можеш да го посетиш и да диагностицирате с него. Силно ти препоръчвам като сменяш маслото да изчистиш или смениш цедката. СИЛНО го препоръчвам, защото там се събират ужасии. Направо свали и изчисти всичко. Ако искаш ела да го закачим на freessm-а и да видим дали няма някъде някаква грижа, но във всеки сервиз могат да ти извършат тази услуга, а аз не съм сервиз :D Мога само да ударя едно рамо за второ мнение или поне да се опитам поне малко да помогна, но мисля, че ти е твърде ясно от къде идва проблема. Наистина погледни всичко дали всичко останало е наред преди да отваряш клапанното тяло. Това е моят съвет.

Има ли някаква друга записана грешка? Което поне малко да ни насочи имам предвид? Ако няма то вероятно проблема е в клапана, но гадая в момента :(

Соленоида е хубаво да пробваш да го провериш. Компа ти е около педала на спирачката. Откачаш буксите, ще изровя от някъде схемата и да премериш какви съпротивления дава, но говорим май за различни соленоиди.

Разгледай и тук ако не си го видял:

http://www.subaruoutback.org/forums/66- ... k-off.html


Тези процедури уж ги прави Влади-диагностика на Любо, но нищо не можа да направи. Цитирам: като се отвори кутията ще се види какво е. За мене си съм проверил стоп машинката и през freessm гледах температурата на кутията- държеше си 87-88 градуса. Но незнам къде да намеря select monitor и евентуално кои може да работи с нея за останалите проверки.

За предложението ти мисля да се възползвам и ти да погледнеш, дали аз не пропускам нещо някъде. :)
Това с другия соленоид и аз не го забелязах, бях се насочил към "С". :( По принцип незнам дали този transfer clutch duty solenoid подлежи на смяна или се играе с клапанното тяло(по схемата с разположението видях, че е номер 6 в приложения файл(не успях да го кача като картинка)

А за кодовете които изкарва са:
Р0700 - Transmission Control System Malfunction
P0741 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off

и спорадично
P0420- но това си е от ламбдата, газта :) и катализаторите(предполагам не влияе върху другите грешки)

При първото набиване на грешката P0741(прихълцване на кутията) без да светка чека, не светка и Р0700. На второто прихълцване вече святка чека, и излиза и грешката Р0700, но тя си е в компа на двигателя според мен и казва, че има проблем в кутията.

Иначе линка от http://www.subaruoutback.org/forums/ съм го гледал, както и няколко други със същия проблем. От там разбрах за пичовете от Rostra. Също така и колегата https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=8972&start=0 , но тои като гледам отдавна не е влизал и незнам какъв е резултата при него и дали изобщо го е оправил.
А това е и моята тема която пусках преди време с проблема https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=21311.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Мар 01, 2017 10:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бърз въпрос, който може би няма много логика, но свалян ли ти е мотора преди да започне да излиза тази грешка?
Поразрових се доста тази сутрин и видях, че не е задължително соленоида да е проблем, а е възможно да няма достатъчно налягане на флуида за да заключи и да си мисли, че соленоида не му пуска достатъчно. Та има вариант за проверка с freessm.

Първото, което трябва да видиш е дали lock-up duty% стига до 95%, в която ситуация турбината и двигателя ще имат около 40 оборота разлика. Ако разликата е по-голяма, доста по-голяма, то тогава най-вероятно има проблем с вала. Мисълта в случая ми беше, че ако мотора е свалян може да има наранен вал, който да преебава налягането. Бях чел за няколко такива случая из нета. Не е дори до немърливост на механика, а просто чиста случайност. Дай повече инфо от кога е грешката и какви други симптоми има. Съветвам те да провериш и горното

Сря Мар 01, 2017 10:31 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да си призная честно, нямам си на идея дали е свалян двигателя. Факт е, че след като го купих беше с излъскан двигател. Но го отдавам на джамбазина за търговски вид. По-скоро е само измит двигателя, защото след 10-на хиляди видях, че се появи някакво омазняване на главите отдолу.

Лошото в случая с проверката с freessm няма как да го проверя в движение, че лаптопа ми е само на външно захранване(батерията сдуха преди месец).

Като симптоми не забелязвам да има промяна в поведението на кутията преди и след набиване на грешките(освен лекото прихълцване по време на грешката). Прави го на различни скорости(както на 60км/ч така и на 100км/ч), както и през различни интервали от преминато разстояние( понякога на първите 20км друг път изкарва и 300км). Получава се при поддържане на постоянна скорост, макар че ми се е случвало и по време на леко ускорение като се замисля. Самата грешка ми излезе за пръв път около 200км след като я купих,но това не означава, че и преди това не я е имало. Забелязвам някаква закономерност при набиване на грешките за кутията и скоро след това се осветка и ламбдата, както и обратното.

Направил съм си втулка за ламбда сондата но все още не съм я монтирал(не съм намерил време и подходящ канал за да я монтирам), за да премахна поне тази грешка. Колата е на 166 хиляди километра по километраж ако има някакво значение. Предполагам е свалян километража, може би с малко съдейки по захабяването на салона и сервизната книжката(поне имената на книжката и фактурата за покупка от швейцареца съвпадаха :D ). Освен това и по книжката на колата имаше писани някакви километри и дати за подмяна на различните масла- това са си мои размисли(да не съм се прецакал :D :D :D ).

А това налягане как се образува и какво общо има с вала на торка? :-?

Сря Мар 01, 2017 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изображение

Сря Мар 01, 2017 11:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
До колкото знам.. може и неправилен монтаж да направи pressure drop. Все пак виж с ssm-а за какво иде реч.

Сря Мар 01, 2017 12:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Е те тука с това ме вкара в нов филм. :D

Ще се пробвам да видя с freessm дали мога да видя разликата в оборотите(само трябва да намеря комп).

Пич си човече, откъде го изрови това направо незнам. Мислех си, че всичко съм изровил за моя проблем. :bow:

Сря Мар 01, 2017 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Хайде да отбележим малко развитие на моя проблем.
Днес се пробвах да видя какво ще се види през freessm за оборотите като колата е на място(все още не ми е дошла батерията за лаптопа и съм на удължите ROFL ).
Надявам се, че правилно съм чекнал блоковете за мерене
1. Engine Speed в rpm
2. Turbine Revolution Speed в rpm
Разликата в двете скорости варираше в зависимост дали и колко газ се подава. Започва от 10 оборота повече в полза на скоростта на двигателя и стигаше до 90 оборота.
Вярно, че не е в движение и не съм включил в сметката lock-up duty% за да видя в движение как се държи, но и това може да е жокер донякъде. Незнам как трябва да се държи вала на турбината спрямо вала на двигателя в неподвижен режим.

Пет Мар 24, 2017 3:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Бих казал, че си OK. Виж му предпоследната графика

http://www.subaruoutback.org/forums/381784-post324.html

Пет Мар 24, 2017 3:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Да разбирам, че това поведение е неподвижен режим е нормално? Остава и да мога да го тествам в движение какви ще са резултатите от съотношението на скоростите( предполагам сравнението lock-up duty% и скоростите на двата вала ще си кажат). Не успях да намеря на freessm къде мога да направя някаква графика във времето за по-добро сравнение(в моя случай е снимки с телефона и сравняване на резултатите ROFL ). В крайна сметка и ако другия тест даде нормални стойности остава да се ровя как може да се отремонтира пустия му клапан в клапанното тяло( не виждам къде другаде може да е проблема).

Пет Мар 24, 2017 4:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съжалявам, че няма как да помогнем за жалост. Според мене е хубаво да се разровим и за този соленоид дали ще можем да му намерим спецификация и ако има такава да намерим "заместител"

Пет Мар 24, 2017 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Така, вече имам някакво развитие с живите данни в движение. Заснемането стана на магистрала с почти постоянно скорост на движение, като си имаше изкачвания и спускания. От цялата работа забелязах, че в началото си беше ОК цялата работа, докато не прехълца кутията.
Прикачени файлове:
3.jpg

lock-up duty си беше нормално 95% и разликата в оборотите не беше повече от 100rpm в началото, след претрисането(предполагам несработването на клапана), lock-up падна на нула и забелязах по голяма разлика в оборотите.
Прикачени файлове:
5.jpg

Незнам това за Transfer Duty ratio дали е нормално за държи една и съща стойност през цялото време-29,5%, освен когато е неподвижна- тогава е на 5%
Прикачени файлове:
6.jpg

Line Pressure Duty Rato също си варира в различни проценти(това предполагам е налягане на маслото, което да изключи проблем с надран вал).
Прикачени файлове:
7.jpg

Прикачени файлове:
9.jpg

Прикачени файлове:
10.jpg

Та така както си тълкувам аз нещата- проблема е в дефектиращ клапан. Не сработва винаги и съответно набива грешката. Поправете ме ако греша.
Остава сега да намеря някое клапанно тяло за смяна или втора ръка клапан от клапанно тяло с друг проблем.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Апр 25, 2017 9:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 985
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 555
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Най-вероятно си прав. Лошо, че не си логнал и температурата, защото тук може да се получи интересна заигравка с ниска температура в кутията и да ти спира управлението на lockup-а.

В крайна сметка си на прав път с логовете. Единственото, което се сещам е просто да го смениш. Друга диагностика от това просто не ми е в главата в момента поне. Аз лично изрових каквото можах. Питай за какви кинти ще ти продаде някой клапана с приставката за него (Вальо или Митака) и пробвай. Не сменя и трудно. Само развиваш планката, която държи всичките клапани и го вадиш.

Вто Апр 25, 2017 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 14, 2015 7:38 am
Мнения: 71
Местоположение: Перник
Автомобил: Subaru Outback 2007 2,5 AT
Телефон: 0899190962
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Хайде да опресня малко темата с проблема.
Смених маслото на кутията при Любо и поисках да отоврят кутията и да почистят филтъра за евентуални боклуци. Имах шанса да имат разглобена същата кутия и ми смениха и клапана. Резултата е нулев ](*,) .
С малкото уточнение, че сега прави проблема малко по-рядко.
Остава самия проблем да е в електрическите връзки към кутията, вече не виждам какво друго да е...

Както и да е, борбата продължава. :)

Пон Май 28, 2018 2:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 16 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор