Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Сеп 17, 2019 10:28 pm



Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
 Ej255/257 heavy duty oil pickup. 
Автор Съобщение
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 5:49 pm
Мнения: 458
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 222
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,искам да ви представя един проект,който започнах преди около шест месеца.
Всички знаем за едно от слабите места на горе споменатия агрегат,а именно смукателния хобот ,който стои монтиран в картера. Тези смукатели имат склонност към пукане/чупене в основата,в следствие на което двигателя остава без мазане. Резултатът е, че след такова събитие,целият "шорт/лонг блок" може да приключи преждевременно и без това късия си житейски път. :)
В тази тема, проблема е дискутиран по-обстойно:
viewtopic.php?f=1&t=15636&hilit=Killer+b
В момента всъщност е все още на етап разработка,
и има още няколко дреболии за изглаждане.
Скоро се очаква да бъде тестван и в реални условия.
За продукта и параметрите му, ще напиша повечко в следващите дни.
Прилагам няколко снимки на прототипната бройка.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"
 51

Нед Сеп 01, 2019 9:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 2004
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 675
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Баси, на КилърБи хоботът прилича на сделан в СССР, а тоя е за изложение! Дано наистина се покаже здрав. Успех в начинанието - ще зарадваш много ентусиасти.

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Нед Сеп 01, 2019 11:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имаш ли реална симулация на налягането, дебита, температурите и натоварването на захвата горе?
Иначе изглежда супер добро! Бих взел веднага едно ако е на читава цена

Пон Сеп 02, 2019 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 5:49 pm
Мнения: 458
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 222
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Имаш ли реална симулация на налягането, дебита, температурите и натоварването на захвата горе?
Иначе изглежда супер добро! Бих взел веднага едно ако е на читава цена


Симулация? Тест ще се направи с манометър(налягане на маслото),преди и след монтажа му.
Налягане в хобота няма(по скоро е вакум),той е преди помпата,налягането е след нея.
Дебита зависи пак от помпата.Вътрешното сечение на този хобот, е колкото на оем-ския,с тази разлика че не е смачкан в радиуса!
Температурата няма как да я знам,а и не мисля че е нужно.
Натоварването на захвата(фланеца),е впъти по-малко отколкото на онази оем тенекия.
Тръбата е 22x2мм,фланеца 5мм,в комбинация с две опорни точки. Оем хобота е с тръба 20x1мм,смачкана(рестриктор) в радиуса, и едно краче от консерва.
Изработката(според мен),е по-добра от на "килъра",с тази разлика че той има една допълнителна разпонка. Абсолютно ненужна според мен,ама нали трябва да оправдаем цена от 180£. :cool:
Цена още не съм измислил,но няма да е "читава". :pardon:
На последните снимки може да се види разликата във фланците по ред: HD,Killer B, и Oem.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"

Пон Сеп 02, 2019 10:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 19, 2007 12:26 am
Мнения: 4410
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поздравления за работата Юли.

Допълнителната разпънка при Килър Б е направена за да намали стреса / напрежението в ъгловите заварки на смукателя. Основните проблеми са точно там - пука / цепи се тръбата под заварката на фланеца към блока.
Едва ли ще ти е проблем да я направиш и тогава вече ще е heavy duty bullet proof

Не ти давам акъл, а тема за размисъл - ти си спеца по метала.

Пон Сеп 02, 2019 11:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
julionavarro написа:
Симулация? Тест ще се направи с манометър(налягане на маслото),преди и след монтажа му.

Какво ще се гледа при налягането на маслото?

julionavarro написа:
Налягане в хобота няма(по скоро е вакум),той е преди помпата,налягането е след нея.


От телефона толкова - натоварване исках да кажа.

julionavarro написа:
Дебита зависи пак от помпата.Вътрешното сечение на този хобот, е колкото на оем-ския,с тази разлика че не е смачкан в радиуса!


Дебита не зависи от помпата :) Нито налягането зависи от нея.

julionavarro написа:
Изработката(според мен),е по-добра от на "килъра",с тази разлика че той има една допълнителна разпонка. Абсолютно ненужна според мен,ама нали трябва да оправдаем цена от 180£. :cool:


Изработката е по-добра от на "килъра", когато продадеш 20 хиляди такива и няма нито един проблем с тях :) Тогава е по-добра. До тогава, лично за мен, е по-красива ;)

julionavarro написа:
Цена още не съм измислил,но няма да е "читава". :pardon:
На последните снимки може да се види разликата във фланците по ред: HD,Killer B, и Oem.


Със здраве да си го ползваш ако е по-висока цената от вече пробваното.

На "подигравателното" ти мнение - само такъв отговор можеш да получиш в случая.
Успех.

Вто Сеп 03, 2019 2:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 5:49 pm
Мнения: 458
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 222
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Кое му е подигравателно но мнението бе човек?
От тебе точно такова включване очаквах междудругото.
Цената ще бъде съобразена с географската ширина,
но няма да е 89лв и някакви стотинки...примерно.
Имаш ли нещо за казване във връзка с налягане,дебит,вискозитети,флуиди и хлабини? Или просто трябва да покажеш у кого е брадвата,и как човек трябва много добре до обмисли как ще ти отговори?
Хайде дай един урок,та и аз да науча нещо!
Дефинирай какво според теб е читава цена?
След като ми отговориш,и дадеш възможност на всички участници във форума да видят/прочетат
лекцията ти,те моля да изтриеш темата!
Благодаря предварително.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"
 15

Вто Сеп 03, 2019 3:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Графиката само показва, че познанията ти в областта са нулеви :)
Къде написах 89лв? Аз не определям цената, а ти. Аз съм просто купувач и мога да си позволя и 1000лв да струва. Ако нещо мин харесва, и ми е в бюджета, си го купувам. Не се пазаря :

Налягането в системата ти НЕ ЗАВИСИ от помпата. С най-малката такава мога да направя да държи по-високо налягане, отколкото с най-голямата без да пипаш нищо. И дебита е по-важен в случая. Вземи се в ръце.

За брадвата не го разбрах, но сега ще ти покажа, че брадва не е нужна :) надявам се скоро да стана без тоя зелен цвят за да можем да си спорим като хората :)

П. С. Едно мнение не съм изтрил и ти няма да си първото :D

Вто Сеп 03, 2019 11:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 1:08 am
Мнения: 107
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Извинявай, vizor, но от постовете ти имам усещането, че твоите познания в областта са „нулеви“.

Първо говориш за „реална симулация“, което всъщност е оксиморон. Няма такова нещо като реална симулация. Има или симулация (например под формата на FEM, CFD и т.н.), или реални измервания.

После дебита не зависел от помпата. Естествено, че зависи! julionavarro постна таблица как се променя спрямо големината на ротора. Колкото до налягането – да, то не зависи само от помпата, но зависи И от нея. Предполагам знаеш как се контролира – с клапан на помпата. Смени му пружинката с по-твърда и налягането ще се вдигне. Много ми е интересно как би го вдигнал „без да пипаш нищо“?

И не знам кой трябва да се вземе в ръце, защото julionavarro никъде в постовете си не говори за налягане. Не говори, защото за неговия хобот въобще не е релевантно! Както той ти каза, при него налягане няма, само вакуум.

Сря Сеп 04, 2019 11:32 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ами ако ти кажа, че ако сложиш по-голяма помпа на един и същ двигател (който, като повечето WRX са правени за 10мм), дебита пада? :)

Как бих го вдигнал? По още 20-тина начина, а не само от клапана (обикновено, чрез така нареченото в субару средите шимване). Спокойно можеш да вдигнеш налягането в системата като затвориш крайната му точка :) Клапана ти работи до определена степен. (без да пипаш нищо по помпата ;) )

Искам само да те питам... като започнат да заминават лагерите защо пада налягането на маслото? Много интересно ми стана :) А ако сложиш по-стегнати такива какво става? Интерестинг.

Ти си следващия с нулеви знания. Кой подяволите говори за налягане на маслената система :D Да започнем от там. В интерес на истината, защото пишех от телефона, съм го написал малко подвеждащо.

Ще обясниш ли също какво е "high frequency pressure pulsation"?
Да споменавам ли също, че на KillerB има доживотна гаранция?

П.с. моите може да са нулеви, но твоите със сигурност са по-малко :) Целият замисъл е да се види, че това е качествен продукт, на който хората могат да вярват. Точно както може да си защити тезата (макар, че Ицето не се кефи точно на тази му част) KillerB. Когато му зададат въпрос се изкарват "реални или нереални симулации" на всичко свързано с техническите характеристики на пикъп-а му.

Виждам, че с рязането на картера е съобразена височината (и клирънса) на пикъпа, но за какъв картер е направено? Все пак има няколко вида стокови картери с различна височина. Това са въпроси, които очаквах отговор.

П.С.С. все още си ги очаквам. Както виждаш, Джовани (предполагам, че го чета правилно), вече няма зеленичко. Теми не трия и няма и да трия. Нито мненията ти. Ще чакам малко по-добро обяснение. Така, че лаик като мен да го разбере.

Мен лично най-много ме ядоса глупостта, че тест ще се прави с "манометър". Нали знаеш колко точно трябва да минава през маслената помпа (по спецификация на 90% от субарата), че да имаш достатъчно flow за да няма oil starvation? 12.5 галона в минута. МОжеш да го провериш навсякъде. Ще мине ли през тази решетка толкова? Симулирана ли е тази част?

ТОВА СА ВЪПРОСИ, които ги интересуват хората обикновено. Е.. явно не и тук..? :(

Сря Сеп 04, 2019 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Спирам до тук. Не мисля да чета повече. В интерес на истината това ми мяза на комерсиална обява. Жалко, че няма модератор, който да се намеси ROFL ROFL ROFL

Сря Сеп 04, 2019 1:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 11, 2009 5:49 pm
Мнения: 458
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0r '07 LiquidSi
Рейтинг: 222
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Спирам до тук. Не мисля да чета повече. В интерес на истината това ми мяза на комерсиална обява. Жалко, че няма модератор, който да се намеси ROFL ROFL ROFL

За параметрите на хобота, на теб специално ще ти отговоря на л.с.
Иначе темата е за коша...

_________________
"Животът е като стълба в кокошарник.....къс и осран!"

Сря Сеп 04, 2019 2:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 1:08 am
Мнения: 107
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vizor написа:
Ами ако ти кажа, че ако сложиш по-голяма помпа на един и същ двигател (който, като повечето WRX са правени за 10мм), дебита пада? :)

Не виждам как би могъл да падне при запазване на същите параметри на двигателя. Налягането би се увеличило обаче.

Цитат:
Как бих го вдигнал? По още 20-тина начина, а не само от клапана (обикновено, чрез така нареченото в субару средите шимване). Спокойно можеш да вдигнеш налягането в системата като затвориш крайната му точка :) Клапана ти работи до определена степен. (без да пипаш нищо по помпата ;) )

Е, това не ми кореспондира с твърдението "без да пипаш нищо".

Цитат:
Искам само да те питам... като започнат да заминават лагерите защо пада налягането на маслото? Много интересно ми стана :) А ако сложиш по-стегнати такива какво става? Интерестинг.

Много просто. Налягането пада, защото увеличаваш обема, който трябва да запълниш при запазване на дебита. Това е като да си срежеш някоя артерия - кръвното ти налягане започва да пада в един момент. И обратно, ако намалиш хлабините, налягането се увеличава, защото със същия дебит се опитваш да "запълниш" по-малко пространство.

Цитат:
Ти си следващия с нулеви знания. Кой подяволите говори за налягане на маслената система :D Да започнем от там. В интерес на истината, защото пишех от телефона, съм го написал малко подвеждащо.

А за какво говорим? За налягане в горивната система? Ако искаш да поговорим и за там. Имам вкарани 3 бензинови помпи за високо налягане в серийно производство. И понеже преди години разработвах демпфера им, който се занимаваше точно с пулсациите, се спирам на следващия ти въпрос:
Цитат:
Ще обясниш ли също какво е "high frequency pressure pulsation"?

Пулсациите са естествен продукт на помпата, която доставя флуида на "порции". Според типа на помпата пулсациите биват и с различна амплитуда. Честно казано обаче не виждам каква е връзката в случая?

Цитат:
Да споменавам ли също, че на KillerB има доживотна гаранция?

Може, но пак - какво общо има това с темата?

Цитат:
Целият замисъл е да се види, че това е качествен продукт, на който хората могат да вярват. Точно както може да си защити тезата (макар, че Ицето не се кефи точно на тази му част) KillerB. Когато му зададат въпрос се изкарват "реални или нереални симулации" на всичко свързано с техническите характеристики на пикъп-а му.

Не съм адвокат на автора на темата, дори не го познавам. Човекът просто представи накратко проекта, по който работи и каза, че в следващите дни ще постне повече подробности относно техническите му параметри. Какви тези, какви килър би-та, какви 5 лева??

Цитат:
Виждам, че с рязането на картера е съобразена височината (и клирънса) на пикъпа, но за какъв картер е направено? Все пак има няколко вида стокови картери с различна височина. Това са въпроси, които очаквах отговор.

Ами да ги беше задал тези въпроси.

Цитат:
Мен лично най-много ме ядоса глупостта, че тест ще се прави с "манометър". Нали знаеш колко точно трябва да минава през маслената помпа (по спецификация на 90% от субарата), че да имаш достатъчно flow за да няма oil starvation? 12.5 галона в минута. МОжеш да го провериш навсякъде. Ще мине ли през тази решетка толкова? Симулирана ли е тази част?

Ъъ, налягането обикновено се мери с манометър, да. И въобще не е глупост, защото ако решетката ограничава свободното преминаване на флуида (в което не вярвам, гледайки колко е едра цедката), това със сигурност ще го видиш под формата на намалено налягане след помпата. Ако няма разлика в налягането спрямо стар/нов хобот, значи всичко е наред (естествено, всички тези измервания трябва да се правят при възможно най-еднакви останали параметри, т.е. един и същ мотор, масло, температура и т.н.).

Сря Сеп 04, 2019 3:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 19, 2007 12:26 am
Мнения: 4410
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Темата остава, въпреки желанието на автора тя да се изтрие.


Смятам че трябва да стимулираме подобни начинания, а не да ги стопираме с критика. Който смята че знае повече и има желание да помогне с идеи как да се подобри изработката на това изделие - нека пише, но без квалификации за нулеви познания и т.н. Нека спазваме добър тон.

Да не забравяме че все пак това е един хобот и е напълно достатъчно да бъде изкопиран от вече работещо изделие и подобрен с по-дебел материал и т.н. , което аз виждам в случая.

Сря Сеп 04, 2019 4:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 1:08 am
Мнения: 107
Рейтинг: 138
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
@Vmax:

Абсолютно съгласен!

Сря Сеп 04, 2019 5:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 7:58 pm
Мнения: 1123
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 673
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След като Стани ме убеди, че момчето е работяга, а не търгаш се извинявам и аз :)

Сря Сеп 04, 2019 9:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 2004
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 675
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Иво, Юли е отдаден на идеология. Освен това разбира от материали и се надявам да даде добър резултат. Не мислех да акам и аз, но с теб се познаваме виртуално(да речем) и знам, че не си бос. Него обаче познавам лично, макар и немного отдавна и имам само добри впечатления. Викам да туширате дрязгата и да се впрегнете в идеята за по-добър резултат?

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...
 4

Чет Сеп 05, 2019 12:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 08, 2011 1:05 pm
Мнения: 175
Местоположение: Пловдив
Автомобил: CarBerry dccd Fory
Рейтинг: 213
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубаво начинание, изглежда много добре, ще следя с интерес. :)

_________________
Zubaru.tuninK

Сря Сеп 11, 2019 2:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Online

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1277
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 948
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Когато преди време писах, че никога не бих си купил точно това желязо от Америка, точно това имах предвид - всичко може да се направи читаво и в БГ. Както се вижда, колегата е подходил максимално внимателно, не е пестил материали и продукта си е достатъчно bullet proof. Пък и изглежда добре и солидно.
Дизайна се препокрива на 90% с този на IAG Performance, които зад океана са едни от добрите пърформънс сервизи за Субару.

@ Vmax - Стъни, не му трябва разпънка - провара при TIG заварка е доста по-голям от този при запояване със сребърен припой. Т.е. фланеца си е достатъчно здрав за опорна точка. Вибрации биха дошли, ако опората е ламаринка, като ОЕМ-ската.

Само като отметка към колегата производител - По начина, който подвеждаш тръбата, серийното производство е доста трудно. Въпреки, че вероятно си си направил кондуктор, предполагам, че ще е трудно да направиш две еднакви бройки. Ако обърнеш внимание на Killer B - там тръбата влиза през равнина в смукателя. При теб е секуща на два цилиндъра, което си е зор ;)
Успех.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 45

Сря Сеп 11, 2019 6:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 19 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор