Писал съм вече пътепис за този маршрут,но тъй като минах по други пътища реших да добавя инфо.
Тръгване от Русе в неделя сутринта,големият плюс на неделята е ,че околовръстното на Букурещ е свободно и се минава бързо и приятно.След това се насочваме на север, в предвид обстановката в Украйна, решихме да минем колкото се може по на запад, като избегнем винаги войнствено настроените приднестровци и спестим преминаването през Молдова.Шосето в Румъния вече е разграфено на четири ленти и се кара още по лесно от преди,минава се през градове села и паланки и има камери - снимат те и след два три километра патрулка те спира,рушветите не вървят пишат глоби и вземат синия талон,по информация на русенци глобите пристигат в България и плащането е неизбежно.
Стотина километра преди Suceava четирилентовият път свършва и започва каране почти изцяло през села,навсякъде ограничения и полиция.С румънските граничари нямаме проблеми както обикновенно.Украйнският пункт е Порубне, изненадващо и тук нямаме проблеми - никой не проси,не ни пращат дори и на ветеринар/возим куче/ Един от проверяващите колата демонстративно хвърли документите след като, разбра че отиваме в Русия и това беше.
Пътят от Черновцы до Житомир минава през няколко града и доста села,радвам се, че го минахме през нощта.Асфалта е на кръпки, но състоянието определено е по-добро пътя от Кишинев през Приднестровието.След Житомир започва съвсем нов скоростен път,равен прав широк по две ленти за движение в посока и така около 100 км до Киев.Навигацията пак ни прекарва през центъра на Киев и не знам как щяхме да се оправяме ако беше през деня.След това хващаме пътя за Москва,описъл съм го в предишните пътеписи.На излизане от Украйна един митничар се пробва да проси и беше толкова учтив, че му дадох 100 гривни/по малко от 10 лева/.На руска граница са измислили нови хартийки за попълване и ни държаха три часа докато не ни продиктуваха какво да напишем ,така че да им хареса
бяхме първа кола на границата и през тези три часа никой не мина.Искаха и големия талон на колата който аз не носех,в крайна сметка оформиха временния внос и без него и ни пратиха по живо по здраво.
Голяма част от разбития 300 км участък от пътя до Москва е прясно ремонтирана и може да се кара бързо и приятно,останали са едни 50-60 км където вървят ремонти и пропускат със светофари.Ремонти има и по четирилентовия път от Калуга до Москва,но там върви по бързо.
Аутбека се държа отлично през цялото време,за тези около 5000 км даде среден разход на газ 11,3 л/100 км като имате в предвид ,че са включени и около 250 км много тежък градски трафик в Москва.През другото време шофиране малко над ограниченията, а през Русия и Украйна със около 110-120 км /ч. За пръв път истински се накефих на круиз контрола-прав,равен път, че даже и празен и така по 50-60 км без да натиснеш педал
Маршрута през Сучава-Черновцы е с около 100 км по-дълъг в сравнение с този през Приднестровието,но се спестяват три граници и съответно време и пари,както и вероятността да изкривиш джанта и да спукаш гума е много по-малка.На връщане също минахме от там.