Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:54 pm



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Пътуване към Франция 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги предстои ми пътуване към Франция съвсем скоро и ще се постарая да направя някои записки и снимки относно винетки/такси/маршути/газ станции/цени/впечатления и т.н., така че ако на други колеги им се наложи да пътуват по същия маршут да бъдат подготвени.
Ако някой е пътувал скоро по маршут до Париж бих се радвал да споделите впечатления.
Аз мисля да пътувам през Сърбия/Хърватска/Словения/Италия/Франция.

Поздрави!

Сря Сеп 14, 2016 2:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет от Франция!
Пътуването беше много дълго и изморително, предвид някои съображения (за багажа) реших по съвети на познати да мина през Румъния / Унгария / Австрия / Германия и така до Париж, Франция.
За всички които пътуват на газ - в Румъния газ има на много места, но самите цистерни са на сравнително голямо разстояние от бензина и дизела. На големите бензиностанции приемат карти за плащане, поне аз нямах проблем да заредя и платя по този начин.
Пътят през Румъния беше МНОГО БАВЕН! Навсякъде имат ограничения на скоростта, а по селата е пълно с камери, някъде са по 2 по 3 една след друга. И полицаи имаше доста, случваше се в 3 поредни села да засека полицаи да се дръвчат с някой клетник.
В някои от селата през които минах имаше на места ограничения 30 км. А си минал 30 - а са те "светнали".
За мен това е абсурдно, но положението в Румъния е такова. Път през Румъния е малко наказание, но ако караш бавно нямаш проблеми.
Моста на Видин-Калафат струва 3 Евро за леки коли и Румънска винетка (вече са електронни) са също 3 евро (седмична за МПС до 3.5 т).
На Румънско-Унгарската граница бях посред нощ и след проверката отидох да си взема Винетка за Унгария и Австрия. Оказа се че не й работеше устройството за плащане на тази кака и ме прати на следващата будка където ми поиска 28 ЕВРО за 10 дни.
Казах й че винетката не е 28 ЕВРО и онази ми тръшна кепенчето на гишето.
Отидох пак при първата кака и тя ми вика 15 Евро е винетката, но се суетеше и човъркаше някакъв чарк . Отивам пак при другата - 15 евро била само за Унгария. Купих винетката и продължих, какво да правя...
На Австрийската граница нямаше никакви проверки на багажа - само 2ма полицаи ме осветиха с фенер, прегледаха ми личната карта и малкия талон на колата и продължих. Пунктове за винетки в Австрия след Унгарската граница НЕ видях. Да имате едно наум, че глобата е около 200 ЕВРО за липса на винетка в Австрия. Имам познати които ги глобиха за подобно нещо точно защото не са си купили предварително в Унгария и се бяха качили на магистрала в Австрия. Ако някой има полезна информация как да си купим винетка за Австрия без да се прецакаме в Унгария - да сподели. Питах предварително в няколко ромънски станции за винетка за Унгария/Австрия - нямат.
Да отбележа - в Унгария няма толеранс за скоростта. Ако ограничениетое е 50 карате с 49, ако е 70 - с 69 и т.н
В Австрия повечето бензиностанции са извън пътя - трябва да излезете 200-300 метра и после пак обратно.
Газ - не видях. Може и да има но ще е на повечко разстояние, аз заредих като влязох в Германия.

На немската граница нямаше никакви проверки, само камери. В Германия газ има навсякъде, но ако не случите на станция която е на самата магистрала - следите за табели AUSFAHRT. Излизате от магистралата и на око се ориентирате къде е станцията, виждат се от пътя.
Накрайниците/Адапторите за зареждане на газ в Германия са различни от нашите. В Румъния и Унгария са същите.
Нашите се видят DISH, немските са ACME. Хубаво е да си носите по-големи клещи, че два метални компонента са с еднаква резба и стават сакатлъци. На първото ми зареждане с новия накрайник в Германия си срязах пръста и дланта леко, шефа на станцията отиде взе едни клещи и ми каза да се оборудвам. Клещи аз лично имах, но ми бяха на дъното на багажника.
За моя изненада човека ми даде и една лепенка за раната. Газта която заредих беше на 47 Евроцента.
Като качество ще споделя, че колата вървеше по-добре и разхода ми смесено за прехода е 10-11/100 газ.
В Германия няма винетки, пътни такси или нещо от сорта. Сипваш гориво и караш.
Не видях никой да кара с 200 като тукашните стандарти, а не е да няма мощни коли. Хората си карат 110-130, тук таме някой ромънец и србин ще се покаже със 150-160 с тунингована дрънчилка. Принципно ограничения на доста места няма, но където има табели се спазват.
На немско-френската граница пак нямаше проверки, само камери. Във Франция няма винетки, но повечето пътища са платени, приемат и карти. Не се налага да въвеждаш кодове, пускаш картата в нещо като банкомати и след 2-3 сек ти я връщат и вдигат бариерата.
Има някои др неща които не съм изяснил относно плащането по тия пунктове във Франция, но и това ще стане.
Французите като цяло са много кофти настроени към чужденците, за 3-4 дни откак съм тук почти не съм видял чужда регистрация. Дори да разбират английски - не се напъват изобщо и има вероятност да не Ви обърнат никакво внимание ако не ги питате на френски, има и изключение. Предимно млади хора без предрасъдъци могат да са Ви от помощ ако имате нужда от съвет, но много зависи на какви хора ще попаднете. На една станция Тотал точно преди Париж спирам да заредя и гледам на колонката някой е заредил преди мен.
Съответно отивам вътре и питам дали ще нулират брояча за да мога и аз да заредя. Ония двамата (момче и момиче) ме гледат
все едно им искам пари. Пак им казах и показах колата, че искам да заредя газ. Жената ми направи жест да й платя - викам си тия нещо са объркали човека ако искат да им плащам сметката на предния. И таз добра. Казах им това не е моята сметка. Онез пак настояват да платя. Почнах да се чудя тия нещо са ме нарочили...От някъде се появи едно младо момче помогна с превода оказа се, че ми искат предварително капаро, минимум 20 Евро, платих с карта, заредих (допълних) резервоара с газ, дадоха ми бележка, че сумата която съм надплатил са ми я възстановили по сметката. Това беше най-ненормалното нещо което съм срещал, но явно и това го има. Да имате едно наум.

Като шофьори французите са много нагли и арогантни, заканват се, мърморят...Лошото е, че те си имат перфектни застраховки, а нашите...Дано не ми се налага!!! Адски изморително е на магистралите и в по-големите градове да се оглеждаш в трафика и от двете ти страни да пердашат от тия малките моторчета и скутерчета, както и по-големи мотори. Никаква култура и правила, все едно попаднах в някоя африканска държава. Абсолютни маймуни!!! Карат в насрещното, в бус лентата, отнемат предимство, бутат ти огледалата...На няколко пъти ми идеше да сляза и да ошамаря някой. Пълна лудница е трафика в Париж.
Задръстванията са убийствени и олигофрените със скутерите и моторите са във вихъра си. По Шанселизе малко след Арката ме настигна полицейска кола с пуснати сирени и светлини и ми направиха знак да отбия. Отбих, пуснах си аварийните и изгасих двигателя. Двата тюфлека почнаха да ме разпитват какво прая тука и ми взеха документите.
20 минути гледаха нещо чудеха се умуваха и накрая ми върнаха документите и пак продължих.
Не след дълго тия същите ги видях да притесняват едно бусче с ВТ регистрация...
Без да се направил нарушение - държат се с чуждите МПС като с престъпници.

Мисля че почнах да разбирам защо всички мразят французите...В целия Париж за 4 часа обход из задръстванията видях само 1 кола с чужда регистрация - беше някакво смартче с швейцарска регистрация.
Подкрепям с 2 ръце нашите полицаи видят ли кола с френска регистрация поне час да ги държат и питат Що Си с Шапка, що си без шапка?!?

Цените на всичко тук са високи...За справка в Макдоналдс 2 малки сандвича (питка с кюфте и зеле) + 1 мини фанта и 1 мини кафе с 2 мини порции картофи = 15 ЕВРО.
Сега се сетих - Газта към немската граница е на цената на бензина и дизела, към Париж цената намалява. Нормалната цена е около 70-75 Евроцента, другите горива са 1.60-1.70. Метан не знам дали има, не съм се интересувал.
Накрайниците за газта във Франция са като нашите, но в Англия и Холандия са други, 3ти вид, казват се BAYONETTE. Аз си купих и 2та различни от нашия накрайници още в София съответно за 18лв (ACME) меден и 15лв (BAYONETTE) алуминиев от едно магазинче, някой ако се интересува ще му дам координати на лични, за да не става реклама. Сигурно ги има и по-евтино някъде, но кой както се уреди.

Това е което се сещам, дано съм бил полезен.

Съб Сеп 24, 2016 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 12:02 pm
Мнения: 570
Местоположение: София
Автомобил: ПIV'14; ТЛК200'14
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Браво за споделеното! Който ходи натам за първи път определено ще да му е от полза темата ти. =D>

Нед Сеп 25, 2016 1:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 05, 2015 5:54 am
Мнения: 167
Skype: ahead13
Автомобил: SUBARU LEGACY SPEC B
Телефон: 0889213119
Рейтинг: 28
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На излизане от Унгария имаше доста табели за закупуване на винетки за Австрия, аз си взех комбинирана за Унгария и Австрия за 25евро. В Будапеща ми заскобиха колата 11500 форинта около 35евро. Има автомати за платено паркиране,но работят с форинти - хубаво е да имате предварително отменени пари, отделно, че по центъра почти няма място за паркиране.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Нед Сеп 25, 2016 6:30 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Зависи от къде излизаш...На този граничен пункт на който бях аз си беше тъмна Индия.
Миналата година по път към Виена мисля че платихме 15 Евро след сръбската граница и винетката важеше за Австрия.
За паркирането - много зле. Да паркираш в Париж е близо до печалба от тотото.
Доколкото разбрах в момента тече кампания по "премахване" на дизеловите коли. 2020-та дизелаци в Париж няма да имат достъп и е възможно да бъдат облагани допълнително с "отказващи" такси така че сам човек да потърси алтернатива.
Става въпрос за хибридите. Правителството ще започне да спонорира закупуването на електрички и хибриди много скоро.
В Холандия 2025та имат поставен срок да няма бензин и дизел.

Нед Сеп 25, 2016 9:40 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Апр 29, 2014 9:29 am
Мнения: 359
Местоположение: Бургас
Skype: dj-stenly
Автомобил: SUBARU OUTBACK 2.5 2007
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Бил съм много пъти във Франиця ... и заклевам се Париж е най-отвратителния град в Европа последван от Неапол ... Единственото хубаво е Лувара и още някой друг музей .

Нед Сеп 25, 2016 1:11 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Стенли така е, ама има какво да се види. На 30 км са Градините и Версайския Дворец, много красиво място.
На французите всичко им е подредено, всичко им е по график. Мразят чужденците и не желаят контакти на друг език освен техния.
В един парк детето ми се прегърна с едно момиченце и родителите й дойдоха с усмивка, като разбраха, че не сме французи - дим да ги няма...Не съм очаквал чак такова поведение...
Където и да идем всячески се мъчат индиректно да ни кажат, че сме нежелани и не се прикриват изобщо.
При англичани, австрийци, германци има известна доза толерантност, при французите няма.
Който иска да види Франция и да се зареди с известна доза негативизъм - това е положението.
Франция е страна с най-малко постоянно пребиваващи чужденци и не е трудно да отгатнем защо е така.
Доста са ограничени и се имат за номер 1.
Ако някой реши да пътува и види Версай - таксата за паркинга е 4 евро на час, но машините засичат и на нас ни се наложи да почакаме да ни вдигнат служебно бариерата...
Навсякъде из градините се движат рено туизи електрички но като ги разгледах отблизо съм на мнение, че в БГ такива неща няма да се видят масово скоро...

Нед Сеп 25, 2016 2:00 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Преди 5 години посетих Париж и още тогава беше супер уредено да пътуваш с метро ,влак и гр.транспорт в градът. .Пътуването с автомобил в голям европейски град е свързано с доста нерви ,затова разполагат с големи зони за паркиране и удобен и бърз транспорт.Браво за пътеписа и полезното инфо.

Нед Сеп 25, 2016 7:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен, в близките 20-30 години бъдещето на автомобилите такива каквито са днес е просто обречено.
Прекалено много цапат и прекалено много ресурси отиват по поддръжката.
Само за справка - коли с чужда регистрация във Франция след повече от двумесечно пребиваване дължат в пълен размер годишен данък за ползване на пътната инфраструктура. Доколко е легитимно събирането на такъв данък тепърва ми предстои да разбера.

А сещам се за нещо друго :
Японците вече разработиха влакове на магнити, достатъчно е само първоначално усилие и после всеки следващ магнит придърпва вагоните. Постигат впечатляващи скорости.
Сигурен съм, че би могла да се разработи глобална система по този тертип, но трябва да бъде съгласувана още в начален стадий по всички показатели и компоненти. Това на пръв поглед не би трябвало да е толкова трудно, но арабските шейхчета може да имат други идеи...

Нед Сеп 25, 2016 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добавям малко информация специално за Франция - нямаш право да ядеш и да пиеш каквото и да е било в колата докато си в движение. Навсякъде обикалят полицейски коли и ако хванат някого включват лампите и " ОЛЕКВА ".
Същото се отнася и за телефоните...Пред мен спряха така един таксиджия.
Тамън си викам пак ли тия....Те взеха че накараха да отбие човека пред мен и вдясно на кръстовището, явно го видяха...
На пешеходни пътеки навсякъде се спира за предимство, но пък и хората са малко по-културни, ако видят, че колата е засилена никой няма да ти махне да намалиш. Това обаче не важи за всички и шофирането е 100% нащрек. От колелата някой път слизат, някой път не слизат и изскачат зад храстите засилени без да се оглеждат, защото често ограниченията са 30-50км. Навсякъде има храсти и дървета, поддържат се...дори по магистралата отцепват платна и слагат конуси с мигащи ограничителни табели 50-70км за безопасност на работниците. Поддръжката на всички тия храсти и дървета е страшно солидна и постоянна.
Най-голямото зло все пак си остават тия с моторите и мотопедите, не се съобразяват с никой и изпреварват откъдето им падне, особено по магистралите карат нон-стоп между колите с пуснати аварийни, като че всички са им длъжни...
Друго интересно-ако случайно закъсаш трябва веднага да се обадиш на техния Assistance. Снощи видях една такава кола - беше ISUZU пикап, специално оборудвана каросерия с кран и платформа. Според зависи от повредата може да ти помогнат на място, ако няма да им трябват повече от 30мин, но ако е по-сериозно - качват те на платформата и директно към най-близкия сервиз, за което си плащаш като поп ако нямаш от техните предплатени услуги. Един час престой в сервиз се плаща доста, по спомен от разговор с познат таксите бяха 50-70 Евро, отделно части и труд, като за всяка операция си имат някаква норма, дават и гаранция. Мисля че в задължителните им застраховки си има различни услуги, най-често се водят с пълно покритие, защото карат масово нови или сравнително нови пежа, рена и ситроени, т.е коли в гаранция.
Прави ми впечатление, че вероятно тук сглобяват малкото джипче Мини Купър, защото ми се струва пълен еквивалент на Ситроен Кактус. Даже някои от малките нови мерцедесчета трудно ги различавам ако нямат емблема не мога да позная рено ли е мерц ли е. Работите отиват към уеднаквяване...Тук правят изглежда и някои модели на фиат от новите...страшно много си приличат.
Малките тойотки ярис са 3 годишна гаранция, на френските - масово 5 години.
Средно на година хората правят около 40-50х.км според зависи колко далеч са от Париж. Трафикът е пълна лудница почти нон-стоп в диаметър 30км от Париж по всички магистрали.
Така, с гаранция от Франция, тези коли идват на 6тата година в България на по 50х.км, карани от дядо/баба до детската градина да вземат внука.
Поздрави и ако има нещо интересно пак ще се включвам ;)
 19

Чет Сеп 29, 2016 2:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 12, 2015 4:51 am
Мнения: 351
Рейтинг: 151
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реших да прескоча към Англия за уикенда - газ има, но не навсякъде. Специално в Англия интересът към газта е много слаб и не си поддържат колонките кой знае колко изправни. Вчера сутринта пътувах 5 мили от селото в което бяхме отседнали (близо до Бристол) да заредя и на колонката нямаше налягане! Питах жената вътре какво става-нямало проблем. От другата страна колонката показваше налягане (5 бара), пробвах там да се включа, но пистолета очевидно имаше някакъв проблем и не можах да заредя! Извиках жената вън да види, че има проблем и тя милата взе да ми обяснява, че мнооооооого рядко зареждали газ и преместили контейнера (и ми го показва) ехеееее ей там. И отнемало време газта да мине по маркучите.......затова нямало налягане. Зареждах бутилката едва едва, имам записана скоростта на видео. По-интересното е, че заредих 52 литра, което а абсолютен рекорд и не съм предполагал, че е възможно. Последно във Франция заредих 51литра и мислех, че няма накъде повече.
Цената на газта беше 0.62 Лири, а бензина и дизела бяха някъде 1.12-1.15 лири за литър.
На Dover на пристанището (преди да се кача на ферибота за Calais) заредих на друга бензиностанция на 0.59 лири за литър.
Пак имах проблеми със зареждането, на едната колонка пистолета не беше в ред и въртях колата наобратно да заредя на другата, че колите край нямаха...
От много напъване наляво надясно (тия техните накрайници са адски изчанчени и добре че си купих такъв от София) си разхлабих болтовете на фунията.
Конкретни напътствия за шофирането в Англия - ограниченията уж се спазват, но само на хартия. Навсякъде има камери, глобите жестоки, в същото време масово си карат 130-140 при 113 км /70 мили разрешени.
На места имаше ремонти на магистралите, имаше табели 40-50 мили, ама нъцки...никой не ги спазва.
Трябва да се има предвид, че най крайна лява лента е най бавна и ако излизат от ляво коли да се включват в магистралата трябва да бъдат пропуснати. Не зная дали е законово установено, но видят ли коли отляво - всички се изнасят в средата или намалят и тези дето се включват го правят на макс скорост все едно идват по главната.
Кофти за гумите е че нощните лампички които разделят платната дерат яко гумите, но това е положението, доста стърчат.
В градовете паркингите са платени до 18ч, на час е според зависи, средно 2-3-4 паунда/час.
Ако не си платите - минават едни пичове с таблети, снимат номера и олеквате.
Ако спрете до някоя къща и колата с която сте не е регистрирана на адреса - глобата е 90 лири.
Масово паркингите са пълни и се налага обикаляне...Отпред си имат табели и пише броя на свободните места или ако няма пише FULL.
Aко ви хареса някоя кола - има сайт UK Vehicles можете онлайн по всяко време да проверите кой номер къде е, ползват го всички, като на сайта излиза подробна информация за колата, каква модификация, коя година, кога е регистрирана и т.н
Какъвто и да е трафикът няма да чуете някой да бипка или псува, много културни са станали ингилизите. На междуселските пътища се кара с 20 ако не се бута, че на много места 2 коли не могат да се разминат и на майтап. Аз на места карах фори със сгънати огледала и пак беше на кантар работата...
Ферибота забравих да уточня - най-добре е да се заяви предварително и струва 70 евро двупосочен билет за коли до 3.5т.
Последно качване е възможно не по-късно от 30мин преди отплаване. Организацията е стриктна - на пристанищата има паркинги 30 мин са безплатни колкото да си вземете билет и да идете до тоалетна, на ферито също има тоалетни.
Като ви проверят паспортите може да има кратък обиск на колата (стандартна процедура), особено от английска страна се стараят и пипат навсякъде. Много любезно насочват колите към съответния коридор, ако нещо не сте сигурни най добре питайте някой и ще ви упътят.
От френската страна пък навсякъде има войници с автомати, тежковъоръжени англичани не видях.
В Англия няма винетки и платени магистрали, разчитат на паркингите и глобите...
Фарове не се ползват през деня. Навигацията си показваше абсолютно както трябва да се кара правилно по UK.
Ако модератор има възможност нека добави (+Англия) в заглавието, мисля си, че ще е полезно това което съм писал.
Аз лично внимавах много със скоростта, предвид факта, че мой познат отнесе глоба с честитка от +3мили превишение на скоростта. Как си караха така бързо и то доста коли -нямам идея, но не опитвайте.
Който има бърза кола и иска да я тества - английските магистрали не са най-доброто място за това.
Има си писти където отиват плащат и карат колкото могат.
 4

Вто Окт 04, 2016 2:47 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор