Отговори на тема  [ 216 мнения ]  стр Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Следваща
 Поздрав от Азия 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Мнения: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много интересни материали :good:

Пет Окт 25, 2013 6:50 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поздравления за статиите и споделените впечатления! Аз лично силно приветствам твоето начинание и ти желая само положителни емоции при пътуването! :) Надявам се да продължиш с темата и да ни правиш съпричастни с твоето приключение. :good:

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Пет Окт 25, 2013 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ден 808 - Както си пиех сутрешен чай на спокойствие и си бях отворил вратата да влиза свеж въздух и слънце, една маймуна нахлу в стаята и ми открадна половин кило суров ориз, баси филма, добре че не ми гепи паспорта или портфейла. :)))

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)
 1

Сря Окт 30, 2013 10:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Мнения: 2420
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 696
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
streetman написа:
Ден 808 - Както си пиех сутрешен чай на спокойствие и си бях отворил вратата да влиза свеж въздух и слънце, една маймуна нахлу в стаята и ми открадна половин кило суров ориз, баси филма, добре че не ми гепи паспорта или портфейла. :)))


ROFL ROFL
Е не.... ROFL ROFL

_________________
http://www.hostit.bg/

Сря Окт 30, 2013 1:03 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 27, 2010 6:11 pm
Мнения: 770
Автомобил: Lifted FORESTER MY98, SF5-S10
Рейтинг: 67
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
streetman написа:
Ден 808 - Както си пиех сутрешен чай на спокойствие и си бях отворил вратата да влиза свеж въздух и слънце, една маймуна нахлу в стаята и ми открадна половин кило суров ориз, баси филма, добре че не ми гепи паспорта или портфейла. :)))


:swear: :evil:

Сря Окт 30, 2013 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 05, 2013 4:12 pm
Мнения: 121
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy
Телефон: 0887806304
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
:fire: лоша маймуна

_________________
Полезни автоаксесоари за вашият автомобил!

https://protektoperfekto.bg/product-category/avtoaksesoari/

Чет Окт 31, 2013 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
То стана всичко мигновенно, явно ме е дебнала, само скочи вътре грабна пакета и избяга. Аз я подгоних ама те ползват и краката си като ръце и могат да се захващат за всякакви неща дори само с един крак. Директно хукна вертикално, няма стигане. Ако човек е виждал маймуна само в зоологическа градина е трудно да си го представи, тези свободните са много бързи и подвижни, сигурно най-бързия човек е три пъти по-бавен от най-бавната маймуна. И са много умни, разпознават дори опаковките на храните, бях сложил ориза в една опаковка от вафли и сигурно за това го отмъкна. Пълни хулигани са, обръщат кофите за боклук почти всеки ден. Понякога откачат и могат да са доста агресивни, полицията има отделен отряд за борба с безредиците причинени от маймуните.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Нед Ное 03, 2013 8:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:05 am
Мнения: 1217
Местоположение: София, Троян
Автомобил: предишен: Impreza 2.0R
Рейтинг: 140
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Изображение

_________________
преди:
    Impreza 1.8 '94 F4WD
    Impreza 2.0R '06 Symmetrical AWD
сега:
    Daihatsu Sirion 4WD (full-fledged Justy)

Чет Ное 07, 2013 10:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 1:16 pm
Мнения: 899
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хаха, на мен това ми се е случвало в хотел в Гибралтар и техните маймуни си ги бива.

Чет Ное 07, 2013 12:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Сега съм в Тибетска обстановка, казват на Дарамсала малкия Лхаса.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Вто Ное 12, 2013 6:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
До къде стигна?
Липсваш на форума със сигурност!
;)

Пон Дек 16, 2013 9:06 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 2:06 pm
Мнения: 96
Местоположение: Враца
Телефон: 0884522179
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Сигурно сумА народ от форума чакаме още развлекателни разкази, ама не би :cry: . Явно някоя азиатка го е омагьосала :-~ и ще трябва да изчакаме да премине действието на любовната отвара.
Ние сме тук и чакаме и като не можем да направим такова пътешествие поне да го изживеем чрез разказите ти.

Сря Яну 22, 2014 11:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 11:39 am
Мнения: 120
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Subaru Forester 2.0X 5MT
Телефон: 0898412770
Рейтинг: 31
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз активно следя пътешествието на streetman в FB тук:
https://www.facebook.com/stanev.78

P.S. Е, все пак поне имало някакъв смисъл от ФБ ....

Чет Яну 23, 2014 9:50 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук съм, отварям форума от време на време. Нямам интернет под ръка винаги. Сега съм в Ауровил, провинция Тамил, Югоизточна Индия. Живея на едно дърво, на втория етаж съм си опънал палатката. Бях във Гоа за коледа и Нова година. Жега е през деня, началото на март се завръщам в БГ със полет от Мумбай. Все още не съм видял нито едно Субару в Индия от 26 септември насам.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)
 15

Чет Яну 23, 2014 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 18, 2011 2:06 pm
Мнения: 96
Местоположение: Враца
Телефон: 0884522179
Рейтинг: 35
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Прехвърлям се в Сурат Тефтера да следя пътешествието. Благодарско!

Чет Яну 23, 2014 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 9:29 am
Мнения: 147
Местоположение: България
Автомобил: Outback 3.0R, Espace 2.0t
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Пич, благодаря ти от сърце :)

Чет Яну 23, 2014 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
продължение на пътеписа

Тайван - скритото съкровище на Азия

Първоначално нямах никакви намерения да ходя в Тайван. Знаех само, че е три пъти по-малка страна от България и че правят много електроника. Няколко човека ми бяха споменали, че е хубаво място, но нищо конкретно не знаех. Въпреки че беше краят на ноември, времето се оказа страхотно и от -4 градуса в Сеул, пристигнах на +28 в столицата Тайпе. Още като слязох на летището, ми се стори доста чисто, подредено и модерно. Тайванците са изключително дружелюбни хора. Получих покани за престой от 7-8 човека от различни места още докато бях в Южна Корея. До края на 3-месечния ми престой, имах над 50% посетители от Тайван в профила ми в КаучСърфинг от всички посетители, откакто използвам този сайт. Приех покана от една девойка, която е пътешествала и реших да отседна при нея за обмяна на опит. Намираше се на около 20 км от Тайпе в планината и едно селце, наречено Джузиху. То е на 750 метра надморска височина в Национален парк с много извори и гореща минерална вода. Направи ми впечатление, че в тази страна има много моторетки, основно скутери и че е доста пренаселено, но чисто и организирано прилично. Нормално е да се види паркинг за 50-100 мотора пред жилищна сграда, а в пиковите часове стават дори задръствания от моторетки. На пръв поглед изглежда като микс между Япония и Китай, говори се китайски, но много неща са като в Япония, понеже са били под окупация. В Тайван има култура, събрана от цял Китай на едно място, тъй като навремето много хора са се заселвали там. Затова има 14 вида племена, които са коренните жители на Тайван. Всяко племе е със собствен език и култура запазена до днес. Първото ми странно приключение беше на третия ден от пристигането ми. Сметнах да сляза до центъра, да разгледам, да си обменя пари и да започна да се адаптирам. Но тъкмо, когато открих банка, пред мен спуснаха решетките. Оказа се, че банките затвярят в 15:30 часа и аз точно си бях похарчил последните тайвански долари. За зла участ си бях си обменил много малко още в Корея, колкото за 2-3 дни и стана така, че разполагах само с евро, американски долари, корейски уон и японски йени. Стъписах се. Няма чендж бюра, а единствено могат да се обменят пари в банка, както в Китай и Япония. Чувствах се много тъпо - да имам 4-5 вида валута и да не мога да си купя нищо, но се организирах. Имах карта, но таксата за теглене е висока и реших да я ползвам само в краен случай. Открих, че в хотел също може да се обменя валута, но трябваше да съм им клиент. С повече питане, жестове и рисуване на картинки (английски рядко говори някой), схванах, че може да се обменят пари и в МОЛ-овете и така успях да си набавя местната валута. След тази случка започнах още по-добре да се подготвям като преминавам от една държава в друга. Разбрах, че в Тайван освен многото елктроника има и много фирми, които произвеждат колелета, някои, които световно известни като Giant и Merida. Самият аз имах колело Giant, ала не съм подозирал, че е тайванска фирма и е доста велодружелюбна страна. Имат също и местна марка коли "Luxgen", марки за моторетки и много други. Страната има много планини. Най-високата е почти 4000 метра, но и доста други над 3000 метра. Няма високи сгради, понеже е земетръсна зона. Освен една единствена - "Тайпе 101", която е висока 509 метра и е отворена за посетители, които могат да се качат до върха срещу заплащане.
Бях много впечатлен от природата и хората. Девойката, при която отседнах, ми предложи да остана по-дълго, ако искам и аз останах около месец в селцето до Тайпе. Запознах се с чудесни хора, дори с човек, който има авто и велосервиз. Тогава ми хрумна да направя рекумбент байк (легнало колело) в неговия сервиз и после да обиколя Тайван. Вече имах опит с преправянето на един BMX на рекумбент в Севлиево, преди да тръгна за Азия. Преди това обаче реших да покарам истинки рекумбент байк. Намерих фирма която изработва рекумбент байкове от алуминий и титаний. Свързах се и реших да отида да пробвам, за да имам база за сравнение. Направих си няколкодневна екскурзия до Тайджонг, който е вторият по население град, но най-големият по площ. Един професор от университет ме приюти чрез Кауч Сърфинг и още с пристигането ми даде ключовете за един стар скутер, който ползваше веднъж седмично, за да обикалям наоколо. След страхотното изкарване и тест във фирмата за колелета, на следващия ден реших да отида до едно много известно езеро. Казва се "Sun Moon Lake". Навъртях 200 км за един ден със скутера до това езеро, пълна обиколка и обратно. Беше невероятно, страхотно, синя вода на 750 метра височина, а името му идва от формата – едната половина е като слънце, а другата - като луна. Със същия професор посетих и няколко села, където живеят коренните жители на Тайван. Ядохме от техните гозби и разглеждахме наоколо. След това се върнах в Тайпе и започнах работа по моето легнало колело. Не ми беше трудно и успях да го построя от стари колелета за 6-7 дни. Не си давах много зор, но не стана бързо и заради пътуването по 1 час сутрин и вечер до сервиза.
Беше няколко дни преди Коледа и Нова година. Реших да направя обиколка с кола заедно с младежите, които познавах от селцето Джузиху. За тях това бяха символични празници. Те празнуват китайската Нова година и там вече е истинското празненство. Що се отнася до мен, изглеждаше ми фалшиво на +30 градуса и Нова година. Същото чувство, както и на предишната Нова година в Тайланд. Свикнал съм да има сняг или поне да е студено и да има домашен уют. Едва пих две бири за цяла вечер-нощ и това беше скромното изкарване на Нова година в малка, но приятна компания. След като се върнахме обратно в Тайпе, се подготвих и стартирах обиколката на Тайван с моето самоделно колело. През първия ден на майтап изминах 80 км и то за непълен ден каране. Вечерта пристигнах в градче на име Джубей на западния бряг и останах да спя на пейките в двора на един храм. Бяха ме посъветвали да карам първо по западния бряг, на юг, по източния и на север. Така и направих. Навсякъде хората много се радваха като ме видят с легнало колело. Искаха да си правят снимки с мен. На следващия ден сутринта, срещнах 8-9 колоездачи с професионални колелета от карбоново нагоре, които много се изкефиха на моето колело. Искаха да сядат, да го пробват, черпиха ме кафе. Въобще супер атмосфера, макар само двама от тях да говореха английски. По-късно през деня се натъкнах на други хора, които караха в същата посока. Бяха семейство - мъж, жена и дъщеря им. Директно се заговорихме. И те искаха да си правят снимки и да пробват моето колело. По пътя спряхме за храна и те ме черпиха. Заедно с тях изминах 120 км за цял ден, а вечерта се върнах отново в Тайджонг и директно отидох при професора. Останах да си почина 2-3 дни и да стегна малко колелото, беше се счупил един от педалите. Нали бях изработил всичко от вторични суровини. Междувременно открих друг уебсайт който е главно за колоездачи - Warm Showers. Регистрирах се и открих, че в същия град има жена на име Вики Лин, която е пътешествала със своя приятелка 922 дни около света с колелета и са прекосили 32 държави на 5 континента. Веднага й написах имейл и тя ме покани да се видим на вечеря в традиционен ресторант с езеро, с цветни риби в центъра на Тайджонг. Даде ми много съвети за пътуването из Тайван. Изненадах се, когато потвърди, че е нормално ако човек пътува с колело, да си опъне палатка и да вземе душ в полицейски участък, училище, пожарна и храм. Звучеше ми невероятно, но щом и други хора потвърдиха, започнах сериозно да се замислям да пробвам. Тръгнах на път отново и след цял ден каране пристигнах вечерта в малко селище на име Долио. Натъкнах се на полицейски участък, където реших да питам дали мога да остана. Никой не говореше английски. Обадиха се по телефона на някаква жена, която говори английски и така с телефонен преводач се разбрахме. Оказа се, че е вярно и че мога да нощувам в РПУ-то. Беше страхотно! Хората поръчаха храна, пихме зелен чай, дори ми написаха един лист на китайски, който да показвам, където отида и с него да питам за душ и място за палатката. Единият от полицаите имаше страхотно карбоново, пистово колело Giant и специално го извади и се преоблече с екипа за каране, за да си направим снимки преди да тръгна.
Продължих на юг през град на име Чаий до Тайнан. Там останах в едно РПУ, където хората бяха още по-дружелюбни. Вътре в участъка имаше картонени велосипедчета, висящи от тавана. Хората само прочетоха листа, които ми написаха колегите им и ме подслониха. Запознах се с млада полицайка, която говореше английски и тя главно превеждаше на останалите. Отново ме нагостиха с обилна вечеря и зелен чай, дори ми дадоха храна за из път. Тайнан е много хубаво градче и реших да остана няколко дни. Вече ходех с карта на РПУ-тата. В Тайван може във всеки магазин 7/11 да се ползва безплатно по 90 минути интернет на ден и на всяка ЖП, автогара или метростанция неограничено безплатен интернет. На седващата вечер намерих друго РПУ в другия край на града и реших да питам да остана. Този път говореха английски и казаха да отида да си взема душ и ще говорят с началника дали мога да остана. След като взех душ казаха, че не е удобно за палатка, понеже беше на оживено място, но предложиха да ми платят стая в евтин хотел наблизо. Само да си оставя колелото в РПУ-то и да си взема багажа. Така и стана. Закараха ме с патрулката до хотела и ми платиха стая. Не можах да повярвам! Дори някой да ми го беше разказвал, нямаше да повярвам. Но ми се случи. На следващия ден се срещнах с Евелина от София, която е студентка в Тайван. Тя ме заведе у нейн приятел за 2-3 дни. Тя точно излизаше във ваканция и никога не беше пътувала с колело. Искаше да опита и да продължим заедно обиколката. Междувременно научих 8 човека да карат рекумбент байка за една вечер и после всичките имаха усмивка като на 3 годишно дете.
И така, Тайнан стана едно от любимите ми градчета. Бях срещнал всичко на всичко 5-6 човека от България и бях леко отвикнал да говоря на български, но после като започнахме да караме се оправих. На следващия ден пристигнахме в Каошунг, голям индустриален град. Евелина си мислеше, че се шегувам като й казах, че ще спим в полицията. Продължихме на юг заедно с още колоездачи до Кентинг, където има страхотни плажове и е най-южната точка на Тайван. Дори не сме носили помпа и лепенки за гуми. Ако някой спука гума, най-много до 1 час ще мине колоездач и ще помогне. Тайванците са много отзивчиви, веднага спират и питат дали имаш нужда от помощ щом видят, че стоиш и се оглеждаш. Спуках гума за първи път след 800 км от началото на карането. Просто външната гума не издържа. Имах около 35 кг багаж на колелото.
След най-южната точка тръгнахме на север по източния бряг. Към нас се присъедини един младеж тайванец и така тримата като орел, рак и щука продължихме. Аз със рекумбент байк, Евелина с шосейно колело, но само с една скорост и нашия приятел с планинско колело. Няколко пъти нощувахме в различни РПУ-та. Веднъж дори карахме през нощта. Беше изкачване и не можахме да пристигнем да мястото, което искахме. Наложи се трима човека да се спускаме само с едно фенерче, но накрая пристигнахме в селце, където спряхме да нощуваме до горещ минерален извор. Карахме така още няколко дни и след това се разделихме. Моите спътници си хванаха влак, всеки по своите задължения, а аз продължих сам на север по източния бряг към Тайдонг. Имах идея да си извадя виза за Китай. Отново да го прекося и да се прибера до Европа по суша, но бях изненадан като разбрах, че няма посолство на Китай в Тайван. Затова реших да си взема евтин билет за Филипините. След Тайдонг продължих на север към град Хуалиен, който е най-големия град на източното крайбрежие. Пътят не е много широк и минава между океана и почти отвесни скали през цялото време. Срещах товарни камиони, които минават от там и ставах свидетел на срутвания на скали на пътя. Беше си опасно. Криволиците създадоха проблем с колелото и сринах лагер за задната ос. Останах на пътя между две села на 40 км разлика по между си. Наложи се да тикам колелото с багажа километри наред, докато намеря място къде да си опъна палатката и преди да го направя, за капак заваля дъжд. Намерих беседка до пътя между океана и планината. Както и да е, оцелях и на следващия ден продължих с тикането. След няколко стотин метра, човек с мотор спря да види дали имам нужда от помощ и ми помогна като спря един камион. Качи ме на него заедно с колелото и багажа. Слязох в първото населено място. Там намерих друг човек който ми продаде на старо направо цяла капла заедно с главината и така успях да продължа по пътя си. Пътуването до Хуалиен беше много драматично. Планински изкачвания, тунели, спускания с бясна скорост и много други моменти, изпълнени със страхотни пейзажи. Когато пристигнах директно се запътих към мястото, което ми бяха препоръчали. Казва се "Tsu Chi Temple" - (Цъ Чи). Изненадах се доста. Мислех, че е някакъв малък храм, а то се оказа огромна будистка организация с над 10 милиона последователи във цял свят. Имат четири болници в Тайван, университет, фабрика за производство на дрехи от пластмасови бутилки, и много други неща, които раздават като дарение, когато някъде има природно бедствие. Беше много оживено. След седмица беше китайската Нова година и кипяха грандиозни приготовления с доброволци от цял свят. Там останах за малко, за да не преча излишно на подготовката. Пък и Хуалиен е най-земетръсната зона в Тайван. Почти всеки ден има земетресение, като под 5 по Рихтер дори не го съобщават по новините. Една вечер имаше по-сериозен трус и се притесних, но хората казаха "Спокойно това е леко земетресение" и продължиха да се хранят необезпокоени, макар че абажура се клатеше здраво. Продължих на север. Една нощ спах в училище, един път в една пожарна и още 2-3 пъти в РПУ. Имаше дни, в които валеше дъжд по цял ден и беше отвратително за каране, но това е положението. Последните три дни само ромолеше нон стоп и едва по 30-40 км на ден съм карал, мокър до кости. Вече бях в североизточната част на Тайван, а през зимата времето е винаги дъждовно.
Един ден привечер пристигнах в Тайпе след 1500 км и месец каране без да си давам зор. Приютих се у моя приятел, с който карахме в южната част на Тайван. Беше точно по времето на китайската Нова година. Тогава хората празнуват 9 дни. Използваха времето да си починат, да се срещат се с роднини и приятели. Направи ми впечатление, че по улиците беше пълно със стари мебели и покъщнина. Когато попитах, ми казаха, че по традиция изхвърят всичко старо и ненужно преди Нова година. Имаше обилни вечери със специфични ястия, които приготвят само на Нова година. Алкохол почти не пият или ако пият е съвсем малко. Консумират напитка на име "Каолиян", която наподобява вкуса на ракията и е 58 градуса. Характерно е, че играят игра на име "Маджиян". Представлява нещо като игра на карти, само че използват пластмасови кубчета и хвърлят зарове. Няма да забравя как моя приятел, сестра му, майка му и баща му играха с часове всеки ден Маджиян и то сериозно - със залагане на истински пари. Междувременно горяха фалшиви пари (специално се правят за ритуално горене) в почит на мъртвите. Традиционните поздрави за Нова година са "Гонг Ши Фа Цай", "Ши Ниен Куай Лъ" и "Цао Цай Цим Пао". Означават: "Всичко най-добро да дойде при теб през Новата година".
Така изминаха три месеца в Тайван като през последните дни посетих отново дамата и младежите, които ме приютиха в началото в селцето Джудзиху край Тайпе. Подарих им легналото колело и хванах автобуса към летището на път за Филипините.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)
 7

Пет Фев 28, 2014 7:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Филипините - Ех този див, див изток!
Станимир Станев
Един прекрасен следобед пристигнах с ултра евтин полет на "Еър Азия" на летище "Кларк" във Филипините, на около 120 км на север от столицата Манила. Имах уговорка с хора от Каучсърфинг и директно тръгнах за мястото - малко градче на 20 км южно от Манила, на име Мунтинлупа. Най-първото ми впечатление от страната дойде още с кацането на самолета. Нямаше автобус, с който да ни закарат от самолета до терминала, просто трябваше свободно да преминем пеша около самолетите. Беше много странно. Обикновено не е разрешено разни заблудени туристи да се разхождат с багажа си ей така. Щом като излязох от терминала ми, направи впечатление, че е пълно с пътнически мини бусове на име "Джипни", направени от стари джипове. Режат ги по средата и ги удължават с по 2-3 метра, за да поберат 20-30 пътници.
Трафикът по пътя по пътя се оказа много натоварен. Освен, че е пълно със Джипнита има и много мото и велотриколки. Представляват нещо като мотор с кош, но имат покрив и могат да се качат 3-4 човека - също много популярен транспорт. Най-странното е, че всеки е със собствен дизайн, надписи и рисунки. Няма един с един да си приличат.
Времето беше доста топло, макар че беше средата на февруари. Имах нужда от няколко дни да свикна с климата и да се ориентирам в обстановката. Хората са дружелюбни и повечето говорят английски. Доста е пренаселено, шумно и определено не е чисто. Имах усещането, че съм в Южна Америка. Имена на градове, а и самият местен език "Тагалог" звучат като испански, понеже са били колония за 400 години. Имах право да стоя в страната 21 дена без виза, но веднага се организирах и разбрах къде и как мога да си я удължа до 59 дни и това ми беше приоритетна задача в началото. Във Филипините може на всеки 2 месеца да се удължава и така до 16 месеца. Определено има доста неща да се видят, страната се състои от 7109 острова. В деня в които трябваше да си удължа визата отидох до Макати. Това е най-спретнатата част от Манила, беше тотално различна от останалата част на града, а и страната. Беше много чисто и с модерни сгради и. За мен беше голяма изненада. Мислех, че не съществуват такива места във Филипините. Успях да си удължа визата още през същия ден и се върнах в Мунтинлупа.
Второто ми впечатление беше, че на всякъде имаше въоръжена охрана. Пред всеки супермаркет, бензиностанция, банка или институция. Стори ми се доста странно, изглеждаше по-скоро опасно място. По-късно разбрах, че във Филипините почти всеки има оръжие. Легално и е. Нормално било да има охрана на всякъде, просто за повече визуална сигурност. Има доста отвличания, но като цяло с чужденците няма проблеми, понеже ако отвлекат някого за откуп, трябва да се свържат с полиция, посолства и т.н. и е много трудно да вземат откуп. За това отвличания има само из местното население.
След това се преместих в друга част на града при един младеж от Каучсърфинг който е руснак. Идва от онази част на Русия, която е близо до Монголия, където живее малцинство на име Бурят. С него и една германка се вдигнахме и отидохме на палатки на югозапад от Манила. По-точно на 100 км, където се намира местността Пико де Лоро в планината. Беше невероятно, посетихме малък водопад, където се изкъпахме, а от върха можеха да се видят съседните планини и острови. Третото най-странно ми се стори, че точно под върха, където щяхме да нощуваме, имаше поне още 100 човека на палатки. Само филипинци, с които се запознахме и си изкарахме страхотно. Споделиха си храната и напитките с нас и въобще всичко беше сууупер. Чудесни хора! На следващия ден се спуснахме до най-близкото селце, което е под върха. Там има невероятен плаж, който е почти девствен. Закътано местенце, което рядко някой посещава и знае. Неописуемо е! Вечерта се прибрахме в Манила, а на другия ден се организирах да отида на ново място при друг човек от Каучсърфинг. Имах доста време до срещата си с него и реших да седна да пия кафе в 7/11 (верига евтини магазинчета). Да ползвам интернет и след това да отида в някой парк да релаксирам преди срещата.
Тъкмо се преместих в парка. Седнах да си почина за 10 - 15 минути и реших да си извадя лаптопа, да прочета разни неща из нета и какво да видя, лаптопът го нямаше в раницата. Сетих се, че когато бях седнал да пия кафе, го оставих на фризер, да се зарежда батерията. Явно като съм си тръгвал от бързане само съм събрал кабелите и съм го забравил там. Започнах да мисля, какво да правя. Бяха минали близо 2-3 часа от тогава. Реших да се върна и да видя дали не е все още там. Надявах се, че като съм го оставил на високо, никой още не го е видял. Дължах надеждата си именно на факта, че хората там са ниска, а аз бях доста по-висок. Тръгнах към за мястото, а по пътя измислях различни варианти, ако не е там какво да правя. Може да се каже, че почти го бях отписал, ама все пак ми се искаше да имам късмет и да е там. Върнах се и още с влизането един младеж от персонала ме позна и ми каза, че го е намерил и прибрал на сигурно. Веднага ми го дадоха. Така се запознах с шефа на магазина. Страхотен човек се оказа! Исках да ги почерпя нещо за благодарност, но те категорично отказаха каквото и да било.
Не можех да повярвам на случката. Принципно във Филипините си има висока престъпност. Дори е възможно за две минути да се обърнеш и нещо да ти липсва. Голям късмет беше и щастлива случайност, че попаднах точно на тези хора. Олекна ми много и си спестих количество нерви и стрес, а и снимки от пътешествието и т.н. След това се запътих към срещата с човека от Каучсърфинг. Беше станало време. Този път човекът, който ме приюти беше "Лейдибой". Бях срещал много такива във Тайланд и Сингапур, но никога не съм разговарял с тях. Дори ми беше чудно защо мъж ще се облича като жена и ще се държи така. Питах се, каква беше причината, но нищо повече. Оказа се, че много от тези хора просто се чувстват като жени и харесват розови неща. Във Филипините хората са доста толерантни и няма проблеми за тях. Аз лично не мога да кажа лоша дума за този човек като личност. Престоях няколко дни в дома му, макар да знаех, че изглежда като жена, всъщност не е. Пък и в крайна сметка аз не съм никой, че да го критикувам или нещо. Щом човека така се чувства, да си прави каквото си иска. Но определено беше интересен опит да разбера, що за хора са.
След това се преместих при американец, който имаше малък двор. Там стоях на палатка за около 2 седмици. Беше супер! Научих се да ходя на опънато въже и разни други трикове. Оказа се, че във Филипините никой не гледа кокошки за производство на яйца, само петли за боеве. Почти всеки има петли вързани с връв за собствена колибка, за да не се бият по между си, а дразнещото беше, че кукуригаха по всяко време на денонощието. После се гостувах на друго място. При филипинци, които срещнах докато бях още в Тайван. Те ме поканиха да им отида на гости. Исках да направя нов рекумбент байк тук и бях започнал да търся части, но се оказа, че дори на вторични суровини, всичко е прекалено износено и не става за нищо. Използват всичко до максимум. Един ден моите приятели ми казаха, че могат да намерят стари колелета и място където да си направя рекумбента и реших да го направя. Колелото стана с предно задвижване. Беше новост за мен и реших да опитам, бях гледал само снимки във интернет. И така за 6 дни успях да сътворя новото колелце от стари части, изключително комфортно. Изпозвах го главно за придвижване из града и каране в парка на Университета на Филипините. Той е страхотен парк! Едно от малкото местенца за отдих. Манила е пост апокалиптичен град. Изключително пренаселен, мръсен, шумен и с огромни задръствания. След дни един от моите приятели ме заведе на място, което се намира в Еко Ресорт, в долината между 2 планини на 150 км на юг от Манила. Мястото беше истински оазис за душата и сетивата. Останах там като доброволец срещу храна и легло за около месец. Собственикът беше чудесен, живял на доста места по света. От него научих нови неща и срещнах прекрасни хора. Не ми се тръгваше от там. Спокойствие, чист въздух, зеленина, прекрасна храна и безжичен интернет, не ми трябваше нищо повече. Направих вело пералня за хората от близкото селце и споделих и сътворих много други неща за тях. Междувременно визата ми изтичаше. Исках да пробвам да си извадя виза за Китай от Филипините, но не беше възможно и така месец предварително, си взех евтин билет за самолет до Хонг Конг.
На връщане от Еко Ресорта към Манила разбрах, че много от автобусите имат безжичен интернет WiFi. Беше странно, все пак е бедна страна. Също и можеш да си поръчаш храна в автобуса от "Jolibee", нещо като веригата за бързо хранене "МакДоналдс". Престоях още няколко дни в Манила при други приятели. Научих ги да карат рекумбент байка и им го оставих. Цялостното ми впечатление от Филипините е, че е ужасно екзотично място и не е лошо да се посети. Нямах възможност да обикалям по другите острови, но съм доволен от престоя си там, с малки изключения.
Една слънчева сутрин тръгнах към същото летище, където пристигнах. Този път за следващата спирка - Хонг Конг.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Пет Фев 28, 2014 7:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хонг Конг - родното място на Брус Лий.
Станимир Станев

Пристигнах вечерта в Хонг Конг и още от самолета, преди да кацнем, а и в последствие, първото ми впечатление беше, че все едно съм преминал от 20-ти във 30-ти век. Всичко изглеждаше доста организирано, чисто и подредено. Хората са като мравки, питаш някой за нещо, отговарят ти веднага и изчезват. Хонг Конг е единственото място, където никой не ми услужи с телефон, да се обадя. Направо не можах да повярвам. Имах уговорена среща с един колоездач от Каучсърфинг да отида у тях. Маниак, който е карал колело от Хонг Конг до Сингапур към 5000 км. Как да е, намерих начин. Оказа се, че на втория етаж на летището има безплатен телефон. Беше много чисто в сравнение с Филипините, с високи сгради. Реших да посетя Хонг Конг понеже като малък бях голям фен на Брус Лий, а и да си извадя отново виза за Китай, да го прекося и към Индия. Разбрах че Хонг Конг всъщност се състои от няколко острова и около 70% от територията представлява защитени гори и планини. Мислех, че е само небостъргачи и грам природа не е останала. Да се оправям с английски беше трудно, не всеки го говори. Основно се използва Кантонски китайски и се обиждат ако някой ги заговори на Мандарин. Не се обичат с Китай, макар че за мен са почти едни и същи, просто израстнали в различни условия. В Хонг Конг е всичко е скъпо. От начало имах идея да се придвижвам с колело на всякъде, но се оказа, че дори на повечето места, е забранено да се кара велосипед. Много стриктно се следи и за всяко нарушение се налагат огромни глоби. Първите дни реших да отида да разгледам центъра, задължително да намеря статуята на Брус Лий. Стори ми се много интересно организирано движението - с тунел под водата между двата главни острова, двуетажни автобуси, трамваи и пешеходни платформи над колите, чрез които можеш да се разхождаш из почти целия център. Хората живеят много на гъсто и всичко се използва на максимум. Странното беше като отидох в парка и в последствие на един плаж. Забелязах, че има табела, която указва, че почти всичко е забранено. Каране на велосипеди, скейтборд, графити, хвърчила, хвърляне на фризби, радиоуправляеми играчки, игри със топка, разхождане на кучета, стъпване в тревата, хранене на животни, игри на карти и зарове, продаване на храна, простиране на дрехи, пренасяне на багаж, лежане на пейка, водни ски, риболов и пушене. Май само сапунени мехури беше разрешено да се правят и то не е много сигурно.
Смаяха ме напълно, но пък бира например може да се пие на открито на всякъде, не е като в някои страни, където и това не може. Има безплатен интернет почти във всеки парк. Съществува система на име "Октопус Кард", с която се плаща на всякъде - в метро, ферибот, автобус, също и в магазини на доста места, Мак Доналдс и т.н. Опитах се да направя рекумбент байк, дори се запознах със един човек, който има фабричен, алуминиев сгъваем рекумбент с предно предаване. Той ми подари едно сгъваемо колело с проблем в рамката. Но като започнах да си правя колело, се оказа, че в Хонг Конг е сравнително трудно да се намери електрожен, понеже се изискват документи за заварчик и още стотици глупости. Така и не успяхме да направим колело.
Веднъж ходих до един съседен остров на име Лама до който се стига само с ферибот. На острова няма коли, понеже няма широки улици. Има само тесни пътеки и карат велосипеди. Или разполагат с тесни четириколки, издължени с място за багаж отзад, товарни с двигател, който се пали с дърпане на въже и са с тунинг, задължително с летни джанти. Що се отнася до младежите, те карат колелета с малки гуми, ниско кормило и висока седалка. Видях дори един, който си беше сложил големи тонколони, усилвател и батерия. Голям смях, но беше интересно.
Един ден, съвсем случайно, попаднах на студентско 24 часово състезание с вело-четириколки в един от парковете в центъра. Страхотна атмосфера беше да се види как действат в различните отбори и как сменят пилота почти като във Ф1. Като цяло има доста интересни неща за разгледане в Хонг Конг, но си мисля, че не бих бил щастлив да живея там. Хората не са отворени един към друг и е тегав живота им. Нелюбезни и затворени са. Едва издържах 3 седмици. Идеята ми беше да си извадя виза за Китай, да го прекося и да отида в Индия, някак по суша. Подадох си документи, всичко беше наред, но изненадата беше като отидох да си получа визата. Оказа се, че трябва да платя 120 долара за 2 по 30 дни. Беше си почти шок, мислех че ще е безплатна, понеже предния път като си вадих виза беше така, а и знаех, че за нас са безплатни. От 1987 до 2012 визите за Китай за българи бяха безплатни. Но ето, че точно след като съм си извадил първия път виза, са променили условията. Трябваше или да платя или да я откажа, но бях на остров и исках да пътувам по суша. Платих и реших след първите 30 дни, че не е лошо да отида до Монголия за месец, така и така съм в Азия и имам виза за двойно влизане за Китай и през вторите 30 дни да прекося Китай към Индия. Затова един прекрасен ден хванах метрото и към Шендзен, отново в Китай.

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Пет Фев 28, 2014 7:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 12:30 pm
Мнения: 1155
Местоположение: Planet Earth
Автомобил: R.I.P. Justy, Honda Innova 125i '10
Рейтинг: 206
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Другата седмица се завръщам в БГ, има още 3 разказа от цялото пътешествие които тепътва трябва да напиша. Благодаря на всички за подкрепата. Успех във всичко

_________________
1,63 l/ 100 km - Honda ANF 125i Innova(Wave) '10 ;)
Bulgaria - ಬಲ್ಗೇರಿಯ(Kannada) པུ་ར་ག་རི་ཡ (Tibetan) ブルガリア(Japanese) 불가리아(Korean) 保加利亚(Chinese) บัลแกเรีย(Thai) बुल्गारिया (Hindi) بلغاريا (Arabic)

Пет Фев 28, 2014 7:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 216 мнения ]  стр Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор