Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=25059
Страница 1 от 1

Автор:  julionavarro [ Чет Апр 05, 2018 10:38 am ]
Заглавие:  Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

С нарастването на семейството ни с още един член,Форко ни стана тесничък. Та настъпи моментът за нещо по-просторно и икономично.
Колата е моя от юни 2015-та(218 000км.),внимателно подбрана,и огледана в сервиз преди закуването и.
Внесена е от Швейцария,със сервизни документи,напълно обслужен на 205 000км. Като за автомобил внесен от там,може да си съперничи
по ламарина и с някоя "италианка".
Форестъра е от последните sf5 купета(177hp.) Моторът е същият като при следващото XT 2.0t '03,новия колектор,Tgv-та,четирите бобини,и отворена електроника Denso.

До края на 2015-та по колата съм сменил/подобрил следните:
Предни алуминиеви носачи от Сти '04-та "wide track",в комбинация с оем шарнирни биалетки от същата....резултата беше увеличен кастър.
Нови оем "хидравлични" тампони,тампоните в ушите на самите носачи,оем шарнири и външни кормилни накрайници.
Задни амортисьори Kayaba,пружини K-flex и опорни тампони.
Спирачки:
Предни четирибутални апарати,пясъкоструени и прахово боядисани. Ребилднати с нов оем уплътнителен комплект,и осем бутала от
неръждаема стомана,изработени от Ники (NS custom). Нови дискове Trw+накладки Trw.
Задни двубутални апарати,разглобени,почистени и събрани с нов оем уплътнителен комплект.
Нови "бекплейтовете"(108лв/бр) за монтажа на апаратите към гпавините,и два нови лагер-главини Ntn Japan.
Нови дискове Ebc,и нови накладки Trw.
Замяна на четирите тонколони във вратите,с двулентови Kenwood.

2016-та:
Ребилд на Горна и долна помпа на съединителя, с нов оем рем. комплект.
Смяна каре на кардана+баланс.
Монтаж на задна 20мм. стабилизираща щанга,в комплект с алуминиеви биалетки от Ауди,и оем тампони.
Имам закупени още един комплект биалетки от същите+тампони.
Имам и напречни щанги от Wrx '02-ра,пясъкоструени и прахово боядисани,и всички 14 оем тампони на задното окачване...готови за монтаж!

2017-та:
Ноември месец колата остана без компресия на 4-ти цилиндър.
Последва сваляне на глави,при което се установи изгорял изпускателен клапан. Тогава реших да отворя превантивно мотора за лагери,и не сбърках....точно на време. По биелните лагери имаше "сенки",валът беше ок.
Тогава са сменени/отремонтирани следните:
Ребилд на главите с оем гумички(350лв.),поставяне на разпределителни валове с по голям "дюрейшън" от Jdm Forester S/tb.
Нови оем сегменти. (300лв.)
Нови биелни и основни лагери Acl race series (300лв.)
Нов съединител Exedy (500лв.)
Четири нови оем бобини+иридиеви свещи Ngk (550лв.)
Нова оем водна помпа 21111AA026 (cast impeller) (190лв.)
Нов ангренажен комплект Ina,вътре Ntn Japan,ролки с двуредови лагери.(400лв.)
Нови оем всички гарнитури и семеринги на мотора.
Сменен лагер на компресора на климатика+нова оем паразитна ролака,и двата аксесоарни ремъка.
Нов лагер на маховика.
Нов Pcv клапан+маркучите и тройника на картерната вентилация.
Нов антифриз,нова оем капачка+масло на хидрвликата+някои от водните маркучи
Нов трипортов соленоид Mac+силиконови вакум маркучи.
Топ маунт интеркулер от Wrx bug+силиконов у-пайп Mishimoto,и силиконова снадка Samco.
Проверени дюзи на стенд+сменени всичките 12 о-пръстена.
Турбина Td04l
Цялостна неръждаема генерация "Hayward &Scott". Spotrcat даунпайп на 76мм,средна част и задно проходно гърне на 63мм.
Catless ъп-пайп,увит с титаниева термолента.
Почистено стъпково моторче,заменена гарнитура.
Отстранени само пеперудите на Tgv-тата,моторчета/сензори са всеоще по местата си.
Масло Ravenol 5w30 lsg+ филтър Fram ultra synthetic+ нов оем въздушен филтър.

Три хиляди километра след това,колата беше ремапната от колегата Z.k.
Търсени са умерени резултати(1.2-1.3bar),които да кореспондират с предназначението на автомобила....семеен/ежедневен.
Не съм я мерил на "дино",а и това не ме вълнува много. Според Калин е подминала стоков Врх.
Писана е за H95, с какъвто се кара ежедневно.Разхода също се запази(ако не я газиш) 9-15л/100км. при мен.
Няма газ,и никога не е имала.
Софтуерно са делийтнати Tgv-тата,забранени са и грешки от втората ломбда сонда. Премахната е и Egt сондата.
Имам подготвени Tgv корпуси, с прерязани прегради,затапени отвори,пясъкоструени и прахово боядисани....готови за монтаж!
Поръчал съм и необходимите гарнитури за целта.

Допълнително са монтирани:
Истински електронен буст метър Greddy.
Редки 16" Jdm джанти,покриващи четирибутални апарати.
Jdm спойлер с вграден трети стоп на петата врата.
Карбонова(истинска) разпънка от Sti classic.
Jdm висок подлакътник.
Jdm тонирани стъкла на задните врати.
Кожен волан Momo.
Оем калобрани.
Леген в багажника.

Проблеми:
При движение на заден ход,лоста "изпада" от скорост. Достатъчно е просто ръката ти да е върху него,и няма проблем.
Колата е така от както съм я купил,45 000км. изминати така...вярвам че ще измине още толкова. Проблрма не прогресира!
Мотора има "piston slap" при ниски температури,като повечето турбо(и не само) мотори на Субару. Не е болка за умиране(за някои).
Пак има омасляване по капаците на клапаните....не мога да видя от къде.
Един от бензиновите маркучи,които са под смукателния колектор,прокапва на първо палене. Може да се поправи само при свален колектор.
Шофьорската седалка е протита на лумбалната опора,и салона си е за пране....светъл е.
Дребни външни забележки,предимно по броните....клата е "уличница"(нямам гараж)
Климатика да се пълни.
Масло скорости/диф е за смяна.
Кабинен филтър за смяна.
Гумите са галоши!
Някои от горе споменатите,ще бъдат отстранени в близко бъдеще!

Цената е 7450лв. В момента е на 263 000км.
Кара се ежедневно по около 80км,има и годишна винетка.
Възможност за оглед в сервиз.
Намира се в София.
Актуални снимки ще кача до няколко дни!
За повече инфо на Л.С....въпреки че съм се постарал да елиминирам почти всякакви въпроси.

Автор:  julionavarro [ Чет Апр 05, 2018 11:09 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Още няколко снимки....

Автор:  julionavarro [ Нед Юни 24, 2018 9:07 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

И още...

Автор:  julionavarro [ Пон Юли 09, 2018 8:01 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Вече с газов инжекцион Romano,инжектори Hana,и бутилка на мястото на резервната гума.
Климатика вече също работи,сменени са и масла двигател,кутия и диф.
При монтажа на газовия инжекцион,бяха монтирани и
TGV delete корпусите+8мм. термални спейсъри между главите и колектора.
Предстои смяна на спирачна течност,и задни биалетки/тампони на стаб. щангата.

Автор:  julionavarro [ Пон Юли 09, 2018 8:12 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Още няколко снимки....
Възможен бартер за Бек H6-ца.

Автор:  Vmax [ Пон Юли 09, 2018 10:02 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Юли,

Продаваш направена универсална кола с минимални разходи за подръжка... за къв чеп бе брат?
Бек Н6? - седни и покарай един и пак ще си говорим.
Фозът може да е дърт и грозен, ама е верен бърз пес и има бая обем

Успех с каквото и да решиш

Автор:  julionavarro [ Пон Юли 09, 2018 10:29 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Основно заради това...
А сега и с резервната гума в багажника става още по-тясно!

Автор:  marian_de [ Вто Юли 10, 2018 5:54 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Един автобокс ще реши тези проблеми . Сложил съм от най големите и като тръгна за риба буквално изпразвам една стая багаж . А колата ти е супер иначе .
Успех с продажбата !

Автор:  proscrip [ Вто Юли 10, 2018 6:49 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Един въпрос за полуоските - видях, че си сменил носачите с алуминиеви от 04 wide track, които са със сантиметър и нещо по-дълги по оста - тампон към магарето-шарнир и съответно дърпат полуоските навън, проверявал ли си хлабината след смяната в полуоските, защото при мен стана почти нулева и трябваше да търся по-дълги полуоски.

Автор:  julionavarro [ Вто Юли 10, 2018 9:31 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

proscrip написа:
Един въпрос за полуоските - видях, че си сменил носачите с алуминиеви от 04 wide track, които са със сантиметър и нещо по-дълги по оста - тампон към магарето-шарнир и съответно дърпат полуоските навън, проверявал ли си хлабината след смяната в полуоските, защото при мен стана почти нулева и трябваше да търся по-дълги полуоски.

Разликата в офсета на шарнира е точно 10мм.
Това се компенсира от хода на вътрешните карета.
Този ефект се получава и при монтаж на лифт кит,с тази разлика че там и ъгъла се променя.
До момента съм изминал близо 50к. километра,и нямам никакви оплаквания. Но все пак имам под ръка още един чифт предни полуоски.

Автор:  julionavarro [ Пет Юли 20, 2018 7:42 pm ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Преминахме финалните настройки на газта при Тони,
и сега ще я водя малко на море.

Автор:  julionavarro [ Пет Авг 03, 2018 11:36 am ]
Заглавие:  Re: Subaru Forester S-turbo MT '02-ра (Wrx converted)

Продадена...
Темата е за архив!

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/