Ревизия на кормилна рейка
Автор |
Съобщение |
Alxx
|
Според мен си се усетил навреме. Успех!
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:08 pm |
|
|
Valio
|
Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви. Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... . До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира. Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра... Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:14 pm |
|
|
pavkata11
Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съветите ви, колеги! Всичко ще стане ясно когато се разглоби рейката. Но, преди това ще потърся майстор да огледа от долу, каренца, всичко, и тогава сваляне и разглобяване.
|
|
|
Съб Ное 02, 2019 7:56 pm |
|
|
ico_tech
|
Valio написа: Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви. Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... . До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира. Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра... Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти. Вальо, ако не си сигурен, можеш да я тестваш преди да я монтираш. Мисля, че около рейката и уплътненията се създаде известно объркване. Алекс ги нарича "семеринги" - да, те приличат на семеринги, но НЕ СА. Затова търсенето им като заместител от цитираните фирми е обречено на провал. В хидравличната техника тези уплътнения се наричат "маншети". Могат да бъдат с различен профил, като К-профилираните приличат на семеринги. Разликата между двете уплътнения е в принципа на уплътняване: - семерингите уплътняват при въртеливо движение на вала/оста. Pmax е около 7-10 бар. - К-маншетите се проектират по размер и за определено налягане при възвратно постъпателно движение (каквото е на пръта). Pmax до 1000 бара. Уплътненията могат да се изработят по размер (има си машини за тези уплътнения). Другата особеност е в пръта(гребена) - какво правят фирмите за рециклиране? Ами ако нещата са зле - просто правят нов гребен от заготовка за хидравличен прът. Тънкостта е в термообработката на зъбите (най-често ТВЧ), което е скъп процес. Циментация на пръта няма освен на зъбите. Има хромово покритие, което обикновено не превишава 150-200 микрона. Отдолу си е въглеродна стомана, мекичка, както е забелязал Алекс.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
2
|
|
Нед Ное 03, 2019 9:55 pm |
|
|
Valio
|
Не съм толкова запознат с терминологията,но уплътнителя си прилича на семеринг и затова така му казвам. За теста на свалена рейка не мисля ,че имам възможност .Или имаш предвид че мога да я занеса някъде да я тествам,което ще е супер.Ако знаеш такова място ще съм ти благодарен да споделиш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пон Ное 04, 2019 3:12 am |
|
|
Alxx
|
Чисто за тест имам идиотска, но работеща идея. Имам маркучи за рейка свалени от друга кола. Разкачване на тези от колата(от помпата) и закачване на външните, свързани към тестовата рейка. Предполагам за да е реален тестът трябва да вдигне маслото някаква температура(тоест, да "изтънее") и да се пробва рейката работи или затяга. Тъпо, но няма инфо(поне аз не намирам) при колко бара рейката трябва да върти и с каква сила в кормилния прът, без да протича. Ако се знаеха цифрите, много лесно ще се направи стенд за тест. P.S. Хора като ico_tech в този форум трябва да имат infinite рейтинг. Ентусиазмът и образованието нерядко са в конфликт, но второто често надделява.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Ное 13, 2019 7:57 pm |
|
|
ico_tech
|
Alxx, налягането в системата е променливо (реципрочно на оборотите). Помпата е пластинчата. - 6-8бар @ idle - 60-90бар при макс. обороти Затова и уплътненията са комбинирани - за високо и ниско налягане. Според мен най-лесно е да се свърже с обикновена ръчна помпа и да се надуе до 100 бара. След това да се раздвижи ляво дясно през карето/пиньона. Маслото е АТФ така, че някакво съществено изтъняване не очаквам. Лошото е, че не знам дали ръчната помпа ще сработи с АТФ масло при ниско налягане. Не съм забравил Вальо, но просто нямам свободно време последния месец. Как смяташ силата - смяташ площта на буталото (издатъка на пръта). P(налягането)SС(площта) = силата. В системата има и клапан (в помпата), който ограничава налягането. При високи обороти не е приятно да ти е лек волана btw, това да намериш комплект за ремонт на помпата се оказа голям филм. Субару имат поне 5 различни дизайна на този възел. По вин излиза едно, при разглобяване друго. П.С. Благодаря за комплиментите, но мисля, че и сегашният рейтинг ми е неестествено висок
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Ное 15, 2019 8:03 am |
|
|
Alxx
|
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 27, 2020 10:21 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
Привет, Отскоро сме с Impreza-та и (да чукам на дърво ) колата ни създава само положителни емоции - на мен и жена ми (и сина ми понавъртя некой и друг километър напоследък). Имам(е) само едно оплакване - "потракването" на кормилната рейка по неравности и паваж - затова и отварям тази тема. Преди няколко седмици (понеже не знаех от какво потропва, дори с жена ми мислехме че е отзад) посетих сервиз 1040 и Тенчо качи колата на подемника и я прегледа обстойно (колата беше огледана и след като я купих , пак там и нямаше забележки). Диагнозата: кормилна рейка (която иначе е суха като барут). Автомобила е на близо 200000 км и съвсем нормално пиньона да е износен. Съвета му беше да си я караме така и че има смисъл от ремонт когато рейката протече. Че я караме - караме, но потропването много (ме) дразни и все повече искам да реша този проблем. Изчетох много от темите във форума и не мога да реша каква интервенция да предприема: ремонт на настоящата рейка (ако е възможен), смяна с рейка от друга кола (от морга), нова рейка? В момента се опитвам да изградя някакъв план за действие с оптимално решение, като засега нямам нищо конкретно в главата. От прочетеното научих че правилния човек за ремонт е Радко в Пловдив, само не разбрах дали при него се ремонтират рейки с износен гребен (какъвто си мисля че е моя случай) - не съм се обаждал да питам, защото както казах не съм решил какво точно да предприема. Ако търся рейка втора употреба - нямам никаква представа дали са взимозаменяеми за всички вариации на този модел (Impreza 2007-2011) и как точно да я подбера (обикновено не публикуват VIN-а на колите за части), много вероятно е в такъв случай пак да се наложи ремонт. А цената от $885 (това излиза в partsouq.com по VIN-а на колата ) за нова рейка (без монтажа) не ми се струва много демократична, мога да си я позволя, но не знам колко ще издържи новата рейка и дали това е оправдано за 10 годишна кола. Моля за съвет.
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 11:17 am |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Здравей! Щом Тенчо ти е казал да караш, карай и не се тревожи, а ако искаш да не те дразни изкарваш пари за нова и си ти.
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 2:08 pm |
|
|
Alxx
|
Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Юни 15, 2020 11:58 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
Alxx написа: Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт. Къде могат да направят този реглаж? (не си и помислям да се захвана с подобно нещо...)
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 1:50 pm |
|
|
Alxx
|
Нямам идея доколко е достъпен реглажният болт. Мога да й метна око и да ти кажа дали става на място или трябва да се вади.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 6:47 pm |
|
|
jordanbuggy
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm Мнения: 129 Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
|
Не е много трудно, ако успееш да отконтриш голямата гайка убираш луфта с централния болт и законтряш. Трябва да се има в предвид,че рейката се износва основно в средата, и ако убереш прекалено може в крайните положения да започне да затяга.
|
|
|
Вто Юни 16, 2020 8:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Чукането обикновено се оправя/подобрява със смяна на пружината над камъка. Продава се, но не съм сигурен дали не бяха комплект.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Юни 17, 2020 12:13 am |
|
|
Alxx
|
Всичко е с отделни ОЕМ номера, Ице. Пружина, "камък" и т.н.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пет Юни 26, 2020 9:25 pm |
|
|
sclera_bg
Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
|
И така: проблема с потракването отпред в колата беше решен. Говорих преди 2-3 седмици с Alxx по телефона дали би могъл да хвърли едно око за какво става въпрос и той, като разбра че живея в Борово направо ме насочи към сервиза на бул. Овча купел 69 (sharniri.com), където оставих колата преди три дни при единия от двамата братя (така е не се запознахме на име... ). Щях да си я получа в края на първия ден, но резултата не е бил удовлетворителен и ми се обадиха да остане и вчера. Снощи взех колата след "приемо-предавателен" тест драйв по околните разбити улички и направо не мога да я позная - като шум (липсата му) отпред. Извършен е бил ремонт на рейката - подмяна на някой дребни части и реглаж, освен това се е наложила и смяна на лява биалетка. Но все още е имало почукване и затова колата остана още един ден. На другия ден са проверилили изцяло предницата, сваляли са амортисьори - не и не.... и накрая работата се оказала липсата на някакви гумени елементи (пръстени?, не знам) и в двата предни спирачни апарата. Не съм особено грамотен технически и не поисках повече подробности - така и така нямаше да разбера. Човекът каза: не са износени, повредени, ами липсващи, чудеше се дали съм правил някакъв ремонт на спирачките, но не - мисля си ( не мога да съм 100% сигурен) че така си е дошла от Швейцария, не мога да си представя че в автокъщата са се занимавали специално да махат тези гумички . Така че съм много доволен и благодарен. Хората от сервиза са си сършили работата перфектно. Днес навъртях 70-80 километра из София за кеф...
_________________ ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::
::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 ::::: ::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 ::::: ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
|
|
|
Съб Юли 11, 2020 1:54 pm |
|
|
Alxx
|
Липсвали са ти гумичките на долните водачи. Понеже са раздува гумата с времето, най-често от тях започва да задържа апаратът и някои сервизи(вкл. на запад) направо ги махат - педалът става супер отзивчив. Иначе, ако се сменят през две години, няма да има проблем. ОЕМ-ските карат по 4-5, но много зависи от смазката, която се ползва.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Юли 11, 2020 2:04 pm |
|
|
Crusader
Регистриран на: Пет Мар 01, 2013 3:39 pm Мнения: 103 Местоположение: София
Телефон: 0898268926
Рейтинг: 13
|
Здравейте колеги, Днес бях при Тенчо и се оказа, че ми се е сериозно раздрънкала кормилната рейка.
Моля за съвет (или директен контак с някой, който може да ми продаде читава такава на старо)
(B12, H6, 2002-ра)
|
|
|
Пон Фев 08, 2021 4:14 pm |
|
|
Alxx
|
Колега, тази тема е за DIY ремонт на рейка. Ако тропа в червячния механизъм, регулирането е обичайна процедура от поддръжката и назад в темата е описано как се прави.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 08, 2021 9:00 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта |
|