Отговори на тема  [ 64 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
 Ревизия на кормилна рейка 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен си се усетил навреме. Успех!

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Ное 02, 2019 7:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви.
Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... :D .
До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира.
Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра...
Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти.

Съб Ное 02, 2019 7:14 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2018 8:13 pm
Мнения: 48
Автомобил: subaru forester 2.0 125к. 98г ръчка
Телефон: 0898673270
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за съветите ви, колеги!
Всичко ще стане ясно когато се разглоби рейката.
Но, преди това ще потърся майстор да огледа от долу, каренца, всичко, и тогава сваляне и разглобяване. :)

Съб Ное 02, 2019 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Valio написа:
Тази рейка която съм снимал,я закарах на лентов шлайф,язвата излезе на 0.1мм .Не съм сменял семерингите защото изглеждаха доста добре,камъка също беше в добро състояние,смазах обилно и така...рейката като цяло беше в доста добро състояние с изключение на тези язви.
Лошото е че все още не съм я монтирал за да разбера какво съм направил... :D .
До колкото разбрах налягането на маслото е доста голямо и това намаляване на диаметъра с десета може семерингата да не може да го компенсира.
Не купих нов комплект семеринги защото са 100-на лева и с този престърган прът може да отидат на вятъра...
Колега мисля че участъка ,където камъка се приплъзва на пръта не влиза в досег със семерингата така че надали липсата на грес е довел до проблема ти.


Вальо, ако не си сигурен, можеш да я тестваш преди да я монтираш.
Мисля, че около рейката и уплътненията се създаде известно объркване. Алекс ги нарича "семеринги" - да, те приличат на семеринги, но НЕ СА. Затова търсенето им като заместител от цитираните фирми е обречено на провал. В хидравличната техника тези уплътнения се наричат "маншети". Могат да бъдат с различен профил, като К-профилираните приличат на семеринги. Разликата между двете уплътнения е в принципа на уплътняване: - семерингите уплътняват при въртеливо движение на вала/оста. Pmax е около 7-10 бар.
- К-маншетите се проектират по размер и за определено налягане при възвратно постъпателно движение (каквото е на пръта). Pmax до 1000 бара.
Уплътненията могат да се изработят по размер (има си машини за тези уплътнения).
Другата особеност е в пръта(гребена) - какво правят фирмите за рециклиране? Ами ако нещата са зле - просто правят нов гребен от заготовка за хидравличен прът. Тънкостта е в термообработката на зъбите (най-често ТВЧ), което е скъп процес. Циментация на пръта няма освен на зъбите. Има хромово покритие, което обикновено не превишава 150-200 микрона. Отдолу си е въглеродна стомана, мекичка, както е забелязал Алекс.
:beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 2

Нед Ное 03, 2019 9:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 9:34 pm
Мнения: 1525
Местоположение: Варна
Skype: valio-xxx
Автомобил: Forester 2.0 sf5 ,Outback 2.5 b13
Телефон: 0888 8едно7 81две
Рейтинг: 556
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм толкова запознат с терминологията,но уплътнителя си прилича на семеринг и затова така му казвам.
За теста на свалена рейка не мисля ,че имам възможност .Или имаш предвид че мога да я занеса някъде да я тествам,което ще е супер.Ако знаеш такова място ще съм ти благодарен да споделиш.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пон Ное 04, 2019 3:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чисто за тест имам идиотска, но работеща идея. Имам маркучи за рейка свалени от друга кола. Разкачване на тези от колата(от помпата) и закачване на външните, свързани към тестовата рейка. Предполагам за да е реален тестът трябва да вдигне маслото някаква температура(тоест, да "изтънее") и да се пробва рейката работи или затяга. Тъпо, но няма инфо(поне аз не намирам) при колко бара рейката трябва да върти и с каква сила в кормилния прът, без да протича. Ако се знаеха цифрите, много лесно ще се направи стенд за тест.
P.S. Хора като ico_tech в този форум трябва да имат infinite рейтинг. Ентусиазмът и образованието нерядко са в конфликт, но второто често надделява.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Ное 13, 2019 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx, налягането в системата е променливо (реципрочно на оборотите). Помпата е пластинчата.
- 6-8бар @ idle
- 60-90бар при макс. обороти
Затова и уплътненията са комбинирани - за високо и ниско налягане.
Според мен най-лесно е да се свърже с обикновена ръчна помпа и да се надуе до 100 бара. След това да се раздвижи ляво дясно през карето/пиньона. Маслото е АТФ така, че някакво съществено изтъняване не очаквам. Лошото е, че не знам дали ръчната помпа ще сработи с АТФ масло при ниско налягане. Не съм забравил Вальо, но просто нямам свободно време последния месец.
Как смяташ силата - смяташ площта на буталото (издатъка на пръта). P(налягането)SС(площта) = силата. В системата има и клапан (в помпата), който ограничава налягането. При високи обороти не е приятно да ти е лек волана :)
btw, това да намериш комплект за ремонт на помпата се оказа голям филм. Субару имат поне 5 различни дизайна на този възел. По вин излиза едно, при разглобяване друго.

П.С. Благодаря за комплиментите, но мисля, че и сегашният рейтинг ми е неестествено висок :-?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Ное 15, 2019 8:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?p=308137#p308137

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Май 27, 2020 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am
Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Привет,

Отскоро сме с Impreza-та и (да чукам на дърво ;) ) колата ни създава само положителни емоции - на мен и жена ми (и сина ми понавъртя некой и друг километър напоследък). Имам(е) само едно оплакване - "потракването" на кормилната рейка по неравности и паваж - затова и отварям тази тема.

Преди няколко седмици (понеже не знаех от какво потропва, дори с жена ми мислехме че е отзад) посетих сервиз 1040 и Тенчо качи колата на подемника и я прегледа обстойно (колата беше огледана и след като я купих :cool: , пак там и нямаше забележки). Диагнозата: кормилна рейка (която иначе е суха като барут). Автомобила е на близо 200000 км и съвсем нормално пиньона да е износен. Съвета му беше да си я караме така и че има смисъл от ремонт когато рейката протече.

Че я караме - караме, но потропването много (ме) дразни и все повече искам да реша този проблем. Изчетох много от темите във форума и не мога да реша каква интервенция да предприема: ремонт на настоящата рейка (ако е възможен), смяна с рейка от друга кола (от морга), нова рейка? В момента се опитвам да изградя някакъв план за действие с оптимално решение, като засега нямам нищо конкретно в главата.

От прочетеното научих че правилния човек за ремонт е Радко в Пловдив, само не разбрах дали при него се ремонтират рейки с износен гребен (какъвто си мисля че е моя случай) - не съм се обаждал да питам, защото както казах не съм решил какво точно да предприема. Ако търся рейка втора употреба - нямам никаква представа дали са взимозаменяеми за всички вариации на този модел (Impreza 2007-2011) и как точно да я подбера (обикновено не публикуват VIN-а на колите за части), много вероятно е в такъв случай пак да се наложи ремонт. А цената от $885 (това излиза в partsouq.com по VIN-а на колата ) за нова рейка (без монтажа) не ми се струва много демократична, мога да си я позволя, но не знам колко ще издържи новата рейка и дали това е оправдано за 10 годишна кола.

Моля за съвет.

:beer:

_________________
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::

::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::

Пон Юни 15, 2020 11:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm
Мнения: 129
Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей! Щом Тенчо ти е казал да караш, карай и не се тревожи, а ако искаш да не те дразни изкарваш пари за нова и си ти.

Пон Юни 15, 2020 2:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Юни 15, 2020 11:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am
Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Реглажът на луфта е обичайна процедура в менюъл-а. Направи го и тогава си прави изводи рейката става ли или е за ремонт.


Къде могат да направят този реглаж? (не си и помислям да се захвана с подобно нещо...)

_________________
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::

::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::

Вто Юни 16, 2020 1:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Нямам идея доколко е достъпен реглажният болт. Мога да й метна око и да ти кажа дали става на място или трябва да се вади.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Юни 16, 2020 6:47 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 30, 2015 2:09 pm
Мнения: 129
Местоположение: Велики Преслав
Автомобил: FORI 2006 BECK 2002 FORI 2001
Телефон: 0892340818
Рейтинг: 249
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е много трудно, ако успееш да отконтриш голямата гайка убираш луфта с централния болт и законтряш. Трябва да се има в предвид,че рейката се износва основно в средата, и ако убереш прекалено може в крайните положения да започне да затяга.

Вто Юни 16, 2020 8:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чукането обикновено се оправя/подобрява със смяна на пружината над камъка. Продава се, но не съм сигурен дали не бяха комплект.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Юни 17, 2020 12:13 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всичко е с отделни ОЕМ номера, Ице. Пружина, "камък" и т.н.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пет Юни 26, 2020 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 06, 2020 8:20 am
Мнения: 44
Автомобил: Impreza III 2.0R
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И така: проблема с потракването отпред в колата беше решен. Говорих преди 2-3 седмици с Alxx по телефона дали би могъл да хвърли едно око за какво става въпрос и той, като разбра че живея в Борово направо ме насочи към сервиза на бул. Овча купел 69 (sharniri.com), където оставих колата преди три дни при единия от двамата братя (така е не се запознахме на име... :-?). Щях да си я получа в края на първия ден, но резултата не е бил удовлетворителен и ми се обадиха да остане и вчера. Снощи взех колата след "приемо-предавателен" тест драйв по околните разбити улички и направо не мога да я позная - като шум (липсата му) отпред.

Извършен е бил ремонт на рейката - подмяна на някой дребни части и реглаж, освен това се е наложила и смяна на лява биалетка. Но все още е имало почукване и затова колата остана още един ден. На другия ден са проверилили изцяло предницата, сваляли са амортисьори - не и не.... и накрая работата се оказала липсата на някакви гумени елементи (пръстени?, не знам) и в двата предни спирачни апарата. Не съм особено грамотен технически и не поисках повече подробности - така и така нямаше да разбера. Човекът каза: не са износени, повредени, ами липсващи, чудеше се дали съм правил някакъв ремонт на спирачките, но не - мисля си ( не мога да съм 100% сигурен) че така си е дошла от Швейцария, не мога да си представя че в автокъщата са се занимавали специално да махат тези гумички ;).

Така че съм много доволен и благодарен.:respect: Хората от сервиза са си сършили работата перфектно. Днес навъртях 70-80 километра из София за кеф...
:beer:

_________________
::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R MT; EJ204 :::::

::::: Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::
::::: Lancia Dedra 1.6 LS SW 159B9.000 :::::
::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::

Съб Юли 11, 2020 1:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Липсвали са ти гумичките на долните водачи. Понеже са раздува гумата с времето, най-често от тях започва да задържа апаратът и някои сервизи(вкл. на запад) направо ги махат - педалът става супер отзивчив. Иначе, ако се сменят през две години, няма да има проблем. ОЕМ-ските карат по 4-5, но много зависи от смазката, която се ползва.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Юли 11, 2020 2:04 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 01, 2013 3:39 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Телефон: 0898268926
Рейтинг: 13
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Днес бях при Тенчо и се оказа, че ми се е сериозно раздрънкала кормилната рейка.

Моля за съвет (или директен контак с някой, който може да ми продаде читава такава на старо)

(B12, H6, 2002-ра)

Пон Фев 08, 2021 4:14 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, тази тема е за DIY ремонт на рейка. Ако тропа в червячния механизъм, регулирането е обичайна процедура от поддръжката и назад в темата е описано как се прави.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 08, 2021 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 64 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор