Темата я пускам отново и тук, т.к. не мога да я преместя и мисля, че тук ѝ е точното място. Модераторите да кажат, ако им проблем. Ремонта съм го копирал от братушките от този клип:
https://www.youtube.com/watch?v=pFTTY1spTgIЮначета,
Да споделя драмата, щот си е, но с хепи енд! При мен виско муфата се ремонтира на смъкната скоростна кутия, защото трябваше да сменям и съединител комплект.
Да кажа, че ако трябваше да не я свалям, а само да отварям кутията на място щеше да е мишън импосибле! Рамената на скоростния лост нямаше как да се разглобят, единият ми болт беше супер ръждясал и не можеше да се махне.
Имах и шплент в шплинтье, както руснака обясни ква хуйня си е!
Не е чак такава, щот взимаш бургия с точния размер избиваш малкия и после големия…става, но с клеясал болт си е рязане на вени. Това иде реч за механизма от рамена за превключване на скоростите.
Та, смъквам скоростната с лостовия механизъм барабар. В купето разглабям всичко, за да изкурубя скоростния лост надолу. 72кг е кутията с лостовете без маслото. Избивам шплент в шплинтье и се смея колко е лесно с точните бургии-видии, иначе тези за метал се чупят. Избивам клеясалият болт, яко ръждаааа, лайна и си викам, че тва е ъпсурд на място да се направи. Много се зарадвах, че сменях съединител и виско, т.е. ремонтирах заедно.
Разглабям кутията от към края ѝ, вадя виското.
Меря го на електронна везна, 5060гр. Разглабям, обезмаслител яко. Много трябва да се внимава какъв е обезмаслителя, да не е реактивен към метала (тънките ламелки и т.н.) и към уплътненията. Те трябва да се пазят много, резервни да намериш е много трудно. А вътре ….елен е срал, повърнал и една мишка умряла и това на бавен огън 260000км….хахха
Миризмата е точно, като гадта дето я описах, много остра и къртеща, та чак можеш да повърнеш…Наистина ти се пригажда….
И сега курррр…купих силиконово масло от магазин за моделисти (авио и автомобили) мислих да взема 15000, но жената ми каза, че за коли за диференциали взимали 10 000…везната наклони.
Хубаво, че го взех такова. Оказа се, че адски трудно се налива. Бях сглобил всичко, както трябва и изсипвам. Тая гад грам не пое надолу по ламелите.
Братушката от клипа си го изсипа, като водичка. Ако сравнявам вискозитетите на тва дет аз взех и това дето той наливаше, неговото беше много по-течно, подозирам че е 7000 или 8000 вискозитет. Въпреки, че в клипа много добре си го каза 10000. А може и тва силиконово масло да е по-различно, балиго???? Принципно намерих индустриално силиконово масло 10000, английско 5 литра около 100лв, но сами разбирате, че няма смисъл. Там ги питах за по-малка разфасовка и ми обясниха, че от автосервизи взимат същото и да потърся от тях, цъ..не ми се занимаваше.
В доста автофоруми обясняват, че баш от магазини за моделисти си взимат въпросното масло. В моделите го ползват за диференциалчетата и амортисьорите. Викам взимам и умирам, хахах в последствие.
Дет казах КОР.
Та, не потъва шибаното масло и псувам всичко….решавам, че ще нагрявам да стане по-течно, ама аланклоууу, туй масло му е тва ценното, че колкото и да се нагрява не променя вискозитета си.
Глупав, упорит и псуващ аз продължавам….и по-едно време пипам муфата и тя ме гори….АААААААА
Псувам и осъзнавам ква шитня правя….и сега идва по-якото…..
Мисля, псувам, мисля, псувам…псувам МАМАТАААА!
Взимам една по една ламелите, серпентинките и както са с „медеца“ отгоре ги слагам на една чиния с уникалните чисти ръце (баш като за чикия чисти), много е важно всичко да е чисто! Махнах ги всичките с лепкавата, топла гняс и изсипах остатъка от маслото в муфата и започвам една по една да ги редя отново…омазал съм се до ушите и кръста как ме болиииии!
Една по една ги редя, натискам ги да излиза въздуха нагоре и да степам маслото колкото се може повече… В крайна сметка до ръб налях маслото. Оставям уж за една вечер да втаса и да изкочи въздуха…пия блажени бири вечерта!
На следващия ден слагам капачето и набивам съчмите, които са за обезвъздушаването. Те предварително трябва да се избият. От дупките изскочи малко масло.
Преди да отворя виското то тежеше 5020грама.
Сухо почистено тежи 4060грама, т.е. 60 грама силиконово масло е нужно. Дааа, ама не успях да ‘‘натъпча‘‘ 60 грама, стана 5006гр., т.е. 14 грама липсват. ПСУВАМ и ми се ще да плача…май си поплаках, спомням си ….хахха!
После пих бира за утешение!
Обратния ред на сглабяне е лесна работа, вместо гарнитура на разцепената кутия сложих черен силикон. Грам не тече, от двата шплента един в друг сложих само единия и със стоманизирана тел го заключих. Изпсувах
яко, че не можах да налея всичката гняс и си казах, че ако ми се наложи още един път да я отварям кутията ще бъде без да я свалям. В крайна сметка всичко съм раздвижил, клеясали болтове и други шитни…Тоз ремонт стана по великден, 4-ри дена ми излезна по 8-9 часа на ден много мъка и нещастие, много бира
и упование, хахах. Нема се плашите, принципно за един ден може да се смени маслото на виското, ако не се запъне ръждата и друг подводен камИк не те цапне по кратуната…Важно е да има бира.
Историята я довършвам на 29.11.208 и обобщавам:
Дъних я колата напред назад, драпа като маймуна за банан!
Вдигната във въздуха и 4-те гуми се въртят на скорост. Значи рабти.
Колата на 160-180 се държи добре. Не усещам да има проблем с 4*4-то, бях на Крададерето това лято. Там съм я тествал яко и на най-големия баир натоварена на макс с двама едри българи в нея. Демек аз и брато от по 100кг нагоре всеки + товар с връхче, че и на тавана. Ако някой знае този участък ще придобие представа. Там където са двете каравани на плажа една до друга. Само два жипа драпаха и моя милост. СУБАРУУУУУУУУУ
След всичките опити и тестване проблем само имам със съединителя, оказа се че не отделя плавно ами притрисва и с удър. Ходих до Любо в Люлин и неговото обяснение беше, че Exedy съединителите са почнали да ги правят по-лоши и съответно ламелите на феродото не са качествени…или притискателя не е натегнат…нещо такова ми обясни…хлабини от 3мм не може да се оберат от детайлите за това притрисва. Общо взето се съгласих с него, защото ми се е случвало да попадам на дефектни съединители. Направи ми впечатление, че стария беше оригинален феродов диск с две двойни пружини и други чифт с някакъви демпферени цилиндри вътре в тях. На този новия нямаше такива неща, та може би удрянето при по-рязко отделяне беше от феродовия диск…не мога да кажа. Ако някой има идеи да сподели. Сподели, че виско не се пълни като се налива, а под налягане и вместо съчми се слагат болтове, като предварително се нарязва резба и че не ми затяга щото по-малко съм налял, от чати мога да се съглася...факт близо 6000км съм навъртял и виското работи с описания ми ремонт!
Смених и двете помпи съединител + маркуч и течност. Адски трудно ми беше да наглася съеднителя (тук пак плаках
, първо псувах от ярост ) т.к. няма полусъединител и яко притрисваше. Отидох и до СубаруЛенд, там едно юначе Мишо се казва, млад симпатяга, ме светна, че притрисването е от маховикът, крив е от прекаленото натоварване и трябва да се шлайфа не било толкоз от съединителя. Омекнах….хахха, пих бира вечерта приемайки къв съм го изял!
Сега неговото мнение по-ми се струва меродвано поради няколко прични. Първо, че се качи и я покара и второ, че имаше и други проблеми и той ги хвана. Колата придърпваше и не работеше ОК, сякаш я мъчеше нещо, над 1500 оборота се оправяше, момчето шунтира шоковия датчик…Любо ми каза, че съм за клапани и затова не работи ОК и не е препоръчително да бича морето и обратно... Мишо измери вакуума, което показа 0.55-0.66 и ми обясни, че на такъв вакуум е безмислено да се правят клапани. След шунтирането на шоковия , колата заработи по-добре. Отидох-върнах се и навъртях още 5-6к. км.
Та…затова реших, че в СубаруЛенд ми направиха по-добра диагностика. След толкова километри притрисването намаля доста, сякаш се намести съединителя със маховика…имам желание да сменя съединителя отново, това Exedy ме съмнява, както и да шлайфам маховика, но това ми е голям разход за сега. Охарчих се за бири, ако ме разбирате. Както казах, птитрисването значително намаля, имам полусъединител. Удърът обаче при по-рязко тръгване си го има. Той е м/у 2 и 3-та. Ако по-плавно отпускам амбриажа много слабо се усеща, но е неприятно. Ще карам така зимата и ще кажа след нея. Вчера я тествах на Витоша драпа пущината, като магаре без турбо.
Появи се виене на първа, като отпусна газта. Подозирам, че някакъв лагер на първичния вал е сдал. На другите скорости не се чува….на бавните е по различно виенето. Като загрее е по-тихо виенето, ще шибна една добавка за скорости и ще кажа….Разводних малко “how to rebuild visco-coupiling” ще прощавате ама мисля, че ще ви е от полза…ако ли не, то се смейте на дерзанията на един луд, на който ентусиазмът му е повече от акъла (за едни джанти имам пътепис how to ама друг път…и как се късат болтове на носачи на форко ама друг път много е клета историята) и да знаете: Престараването ебава майката на старанието! Със здраве!