ickataa написа:
ИМАМ ПЛАСТИНИ за реглажа на Клапаните ако се завъртиш из града дзънни да ти ги дам,пък може и кафенце да направим
АКо знаех че си мераклия днес щях да те взема към сервиза.
А за маслата маи само си ги приказвам, досефа ефтино масло дори и на наи дръгливата МИ кола не съм налял.
Така.
Неможах да снимам много, но пак енещо.
Цялата протцедура по смяна на О-пръстените, гарнитурите на капаците, и реглаж на клапани е сравнително елементарна, като изключим регулирането на клапаните, там се изисква малко повече.
Започваме със стандартното сваляне на пластмасите преди възд. филтръ за олесняване достъпа от лявата страна на мтора, от дясно сваляме акомулатора и казанчето за чистачките.
Прикачени файлове:
12032013421.jpg
Прикачени файлове:
12032013413.jpg
От тук нататък започва свалянето на капаците което правих за 1-ви път но нее нищо особенно.
Тя маи половината кола се разглобява с ключ 10
Та започнах с лявата глава че има по малко висящи кабели коит да пречат и още след началния оглед се ошашках малко. Капака на Ангренажния ремък е хванат за капака на клапаните и.... ми мина през главата че ще трябва да сваля пластмасата, а тя нямаше да излезе лесно (поне щеше да има голямо разглобяване) Но уви има само 1 болтче държащо капака на ангренажа което е завито странично в капака на клапаните.
Болтовете на капака на клапаните се развха много леко (нещо което не забелязах когато ги свалях е че горните 2 са по дълги от долните 2-а +1бр. които е в средата на капака) Но се разбира накрая когато започнеш да сглобяваш
Откачат се вентилациите, добре е или да се хнат или да се засучат на някъдекъдето не пречат. От дясната страна (шьофьорската) се сваля и буксата на датчика на разпределителния вал че малко пречи, то там си е малко по тесничко или поне има доста повече пречещи неща.
Капак се отлепя с отверка и излиза малко с чалъм нагоре.
И се отваря такава гледка:
Прикачени файлове:
12032013412.jpg
Прикачени файлове:
12032013410.jpg
Тук вече съм свалил проблемните и течащи О-пръсени (които за 1 седмица леко бяха зацапали кабелите но си им е време, О-пръстените бяха камък, макар че гарнитурата и гумените шаиби на болтовете си бяха О'К)
Така.
Прикачени файлове:
12032013416.jpg
Прикачени файлове:
12032013415.jpg
Така после започва регулирането на клапаните.
От вътрешната страна на предния капак има табелка с хлабините на всмукателните и изпускателните клапани.
Но съм затрил някъде снимката. Пуф.
Така при мен бяха Смукателни 0.16-0.24 Аз регулирах с 0.20 и Изпускателните.... не помня означенията на табелната, но регулирах с 0.25
Ето тук е наи големия гърч за регулиране, но нищо непознато.
Прикачени файлове:
12032013417.jpg
Следва почистване на главата където ляга гарнитурата, почистване на капака, поставят се новите О-пръстени, те са набити от страната на главата в стърчащите цилиндри в които са поставени свещите. ГГарнитурата се поставя на капака в специален улеи и... се затваря.
При желание може да смените и всички шаиби на болтовете държащи капака но, при мен нямаше нужда, бяха доста меки (те и гарнитурите бяха много меки но така или иначе имаше нови и не си струва икономията, много са евтини.
Ето иснимка и на стария О-пръстен и новия.
Прикачени файлове:
12032013420.jpg
Ясно се вижда колко омачкан е десния (стария) и беше много твърд, докато новичките са си мекички.
Прикачени файлове:
12032013418.jpg
После сглобявате всичко по обратния начин, като не прекалявате със стягането на болтовете на капака, все пак се навиват в главата директно в алуминия. Моите се отвиха с поглед направо.
Благодарности на mimio13 за частите,
както и на Янчо - ianski за съветите които ми даде по телефона
и на всички остани които се включха
Благодаря Приятели!