Мой приятел си лифтна Субаруто и го помолих да документира целия процес. Ето какво ми прати той:
Искаше ми се да увелича малко клиренса на Субаруто и се спрях на 20мм като размер. Харесах варианта на Събтъл Сълюшънс
http://www.subtle-solutions.com/index.p ... 2ee2b6617c Използвах материал за подлагане HDPE-1000 (UHMWPE) листов, купен от Бестимекс
http://bestimex.net/ . Ако се изреже внимателно такъв лист стига за два Аутбека като моя.
- първоначалната височина на прага е 250мм, гумите са 205/60/16 .
Инструмените, които използвах са:
– крик 2бр
- гаечни ключове 10 до 19, естествено по два от всеки размер, хубаво е да има дълго рамо за 19-ката
- шестограм за контра на предните биелетки (май беше 5мм – но ми излезе от главата)
- чук поне 300гр
- пробой за доизваждане на болтовете (стара кръстата отвертка върши чудна работа, естествено подходяща за удар)
- трупче или кавото по-високо или по-ниско технологично приспособление намерите за да си освободите втория крик
- WD40 или какъвто заместител желаете
- телена четка за почистване на резбите
- силикон Loctite Thread Lock (Soft – син)
1. Свалих преден и заден десни амортисьори, за да взема размери за фланците. - свалена предна гума, вижда се болтът държащ спирачния маркуч, който трябва да се свали
- болтът на кабела на АБС системата се сваля (червено) и в указаната последователност гайките на болтовете държащи главината към амортисьора (синьо). Използвах недоразвитите гайки за начално избиване на болтовете.
- подложих крик под главината, по-късно се оказа, че няма проблем с падането, но все пак...
- откачих биелетката от главината, контра за предните се държи с шестограм (задните са с два ключа).
- внимателно избих болтовете с отвертка. Отбелязах позицията на регулиращия болт, макар да е напълно безсмислено, след цялата операция и малко каране по дупките се отива на реглаж, където всичко се настройва както трябва. Отбелязаната позиция е имала смисъл за състоянието ПРЕДИ фланците.
- без да имам логично обяснение маркирах единия от трите болта които държат тампона към купето, единият е с гайка – стои най-външно (към калника) след което ги развих, като в същото време с 3-тата и 4-та ръка придържах амортисьора да не падне.....
– свалена задна гума, откача се задната биелетка, болтът на амортисьора – същата операция с развиване и избиване
– смисъл от подлагане на каквото и да е под главината няма – тя леко мръдва нагоре
- болтовете които държат тампона/амортисьора към купето, пак с допълнителните ръце придържах отдолу. Отбелязах кой болт е преден.
– преден амортисьор от който са свалени размери и единият болт е избит
– заден, аналогично. Стрелката е за гуменото уплътнение амортисьор – купе.
Приложил съм чертеж на фланците. Когато изрязвах, увеличих външния размер с 2мм, но мисля, че може до 5мм без проблем, ей тъй за успокоение.
2. Изрязване на фланците, оформяне на гнезда за гайките и оформяне на самите гайки.Зеге (пробивен трион – е аз що не съм видял с него да се пробива нещо освен погрешка) – получава се най-добре с нож за алуминий и средни обороти (на високи се топи пластмасата). Болтове М8 -6.бр., М10-4.бр. с поне 20мм по-дълги от оригиналните /избрах си с повишена якост, още се чудя дали нямаше да е по-добре неръждаеми, но неръждавейката е мека. Тънкостенни гайки съответно на болтовете, пружинни шайби съответно на болтовете, шайби и самозадържащи гайки съответно на болтовете.
- шаблони 1:1 върху пластмасата, виждат се и гайките – тънкостенните се продаваха само въс вариант – удължени.
– скъсяване на удължени тънкостенни гайки
- готовите фланци с гнезда за гайките (по-нататък ще покажа защо са необходими гнездата за гайките).
- оригиналните болтове се избиват /блъска се силно – добре е да има хубава опора за да не се изкриви ламарината на тампона/. Оригиналните болтове и гайки са с по-ситна стъпка на резбата от стандарта за М8 и М10, така че оригиналните гайки остават за спомен.
- заден амортисьор с удължени болтове, пружинна шайба под главата на болта и локтайт на резбата под тънкостенната гайката
- затегнах го с фланеца нанизан на болтовете, заради мястото на пресовата сглобка отворите в тампона са мако по-големи от болтовете
Същото и за предния, ето за това са гнездата за гайките – размери (дълбочина и диаметър) според каквито гайки си намерите, важното е да легне равно. Заради тези гнезда и пуснах малко по-широка периферия от тази на чертежа, стори ми се че изтънява много материала.
3. Монтаж (голям зор, особенно ако нямаш канал и ако ти е за пръв път)
- горните болтове на задния амортисьор не могат да се подведат правилно ако не се свали надолу главината – крик.
Вижда се, че освен биелетката съм откачил и рзхлабил всичко, което може да пречи на главината да се движи нагоре - надолу. Оказа се, че няма смисъл. Просто нещо не ми потръгна с дясно задно колело, само биелетките са достатъчни, от двете страни, ляво и дясно на главината, с която се работи.
- като се избута главината с носача достатъчно надолу, всичко си идва на място, слага се силикон на мястото на гуменото уплътнение.
- първо горе, естествено с другия чифт ръце сеприхващат болтовете в купето, другят вариант е да подложиш нещо под амортисьора – и двата работят.
- и после долу може да има малко заигравка с крика докато паснат отворите.
След това обрах всички болтове, монтирах гумата, пуснах колата да си стъпи на земята, вдигнах я пак, свалих гумата – голямото стягане.. локтайт на всички резби /предварително почистени/ и стягане „по инструкция“
- с предните се процедира по същия начин, не съм правил снимки.
- за задните, може би наистина е добре да се разхлабят болтовете на двете щанги, които укрепват главината по вертикал, 4 болта - два на горната и два на долната, на дясно задно го направих – на ляво задно не – резултатът при реглажа беше един един и същ, нямаше проблем.
- накрая биелетките – двете задни и двете предни – обратно към главините – колата трябва да стъпила на равно и с 4-те си гуми – е тогава ако нямаш канал умираш от кеф, защото има място да се пъхнеш под нея – вече е вдигната, не че не е зор с 20мм повдигане.
4. Покарах 20-тина километра като гледах да се подрускам, макар че по това време на година пътищата са такива, че много старание не трябва. Притегнах болтовете на тампоните и на 4-те амортисьора към купето (два пъти) и марш на реглаж. Макло преди сервиза ги проверих трети път, нямаше какво да се дообира, макар между първия и втория път да се чувстваше разлика.
След реглажа всичко е ОК.
Ето го същия праг е 270мм. Голям страх беше, но накрая стана точно каквото трябва.
Ето и малко калници и общ вид.
За сега около 500км голям кеф, всичко е ок и се държи прилично по завоите, остава да и сложа, и нормален размер гуми.
Ако го правя пак, бих взел размерите от изхвърлен амортисьор и бих разглобявал/сглобявал две предни – две задни, някак по-смислено ми се струва.
Два форума, които ми се сториха полезни:
http://www.dirtyimpreza.com/forums/show ... hp?t=23389http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2166272