Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Повдигане на Субару Аутбек 04-09
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=16157
Страница 1 от 2

Автор:  krass [ Пет Фев 14, 2014 10:53 am ]
Заглавие:  Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Мой приятел си лифтна Субаруто и го помолих да документира целия процес. Ето какво ми прати той:


Искаше ми се да увелича малко клиренса на Субаруто и се спрях на 20мм като размер. Харесах варианта на Събтъл Сълюшънс http://www.subtle-solutions.com/index.p ... 2ee2b6617c
Използвах материал за подлагане HDPE-1000 (UHMWPE) листов, купен от Бестимекс http://bestimex.net/ . Ако се изреже внимателно такъв лист стига за два Аутбека като моя.

Изображение

- първоначалната височина на прага е 250мм, гумите са 205/60/16 .

Изображение

Инструмените, които използвах са:
– крик 2бр
- гаечни ключове 10 до 19, естествено по два от всеки размер, хубаво е да има дълго рамо за 19-ката
- шестограм за контра на предните биелетки (май беше 5мм – но ми излезе от главата)
- чук поне 300гр
- пробой за доизваждане на болтовете (стара кръстата отвертка върши чудна работа, естествено подходяща за удар)
- трупче или кавото по-високо или по-ниско технологично приспособление намерите за да си освободите втория крик
- WD40 или какъвто заместител желаете
- телена четка за почистване на резбите
- силикон Loctite Thread Lock (Soft – син)

1. Свалих преден и заден десни амортисьори, за да взема размери за фланците.
- свалена предна гума, вижда се болтът държащ спирачния маркуч, който трябва да се свали

Изображение

- болтът на кабела на АБС системата се сваля (червено) и в указаната последователност гайките на болтовете държащи главината към амортисьора (синьо). Използвах недоразвитите гайки за начално избиване на болтовете.

Изображение

Изображение

- подложих крик под главината, по-късно се оказа, че няма проблем с падането, но все пак...
- откачих биелетката от главината, контра за предните се държи с шестограм (задните са с два ключа).
- внимателно избих болтовете с отвертка. Отбелязах позицията на регулиращия болт, макар да е напълно безсмислено, след цялата операция и малко каране по дупките се отива на реглаж, където всичко се настройва както трябва. Отбелязаната позиция е имала смисъл за състоянието ПРЕДИ фланците.

Изображение

- без да имам логично обяснение маркирах единия от трите болта които държат тампона към купето, единият е с гайка – стои най-външно (към калника) след което ги развих, като в същото време с 3-тата и 4-та ръка придържах амортисьора да не падне.....

Изображение

– свалена задна гума, откача се задната биелетка, болтът на амортисьора – същата операция с развиване и избиване

Изображение

– смисъл от подлагане на каквото и да е под главината няма – тя леко мръдва нагоре

Изображение

- болтовете които държат тампона/амортисьора към купето, пак с допълнителните ръце придържах отдолу. Отбелязах кой болт е преден.

Изображение

– преден амортисьор от който са свалени размери и единият болт е избит

Изображение

– заден, аналогично. Стрелката е за гуменото уплътнение амортисьор – купе.

Изображение

Приложил съм чертеж на фланците. Когато изрязвах, увеличих външния размер с 2мм, но мисля, че може до 5мм без проблем, ей тъй за успокоение.

2. Изрязване на фланците, оформяне на гнезда за гайките и оформяне на самите гайки.
Зеге (пробивен трион – е аз що не съм видял с него да се пробива нещо освен погрешка) – получава се най-добре с нож за алуминий и средни обороти (на високи се топи пластмасата). Болтове М8 -6.бр., М10-4.бр. с поне 20мм по-дълги от оригиналните /избрах си с повишена якост, още се чудя дали нямаше да е по-добре неръждаеми, но неръждавейката е мека. Тънкостенни гайки съответно на болтовете, пружинни шайби съответно на болтовете, шайби и самозадържащи гайки съответно на болтовете.

- шаблони 1:1 върху пластмасата, виждат се и гайките – тънкостенните се продаваха само въс вариант – удължени.

Изображение

– скъсяване на удължени тънкостенни гайки

Изображение

- готовите фланци с гнезда за гайките (по-нататък ще покажа защо са необходими гнездата за гайките).
- оригиналните болтове се избиват /блъска се силно – добре е да има хубава опора за да не се изкриви ламарината на тампона/. Оригиналните болтове и гайки са с по-ситна стъпка на резбата от стандарта за М8 и М10, така че оригиналните гайки остават за спомен.

Изображение

- заден амортисьор с удължени болтове, пружинна шайба под главата на болта и локтайт на резбата под тънкостенната гайката

Изображение

- затегнах го с фланеца нанизан на болтовете, заради мястото на пресовата сглобка отворите в тампона са мако по-големи от болтовете

Изображение

Същото и за предния, ето за това са гнездата за гайките – размери (дълбочина и диаметър) според каквито гайки си намерите, важното е да легне равно. Заради тези гнезда и пуснах малко по-широка периферия от тази на чертежа, стори ми се че изтънява много материала.

Изображение

3. Монтаж (голям зор, особенно ако нямаш канал и ако ти е за пръв път)
- горните болтове на задния амортисьор не могат да се подведат правилно ако не се свали надолу главината – крик.
Вижда се, че освен биелетката съм откачил и рзхлабил всичко, което може да пречи на главината да се движи нагоре - надолу. Оказа се, че няма смисъл. Просто нещо не ми потръгна с дясно задно колело, само биелетките са достатъчни, от двете страни, ляво и дясно на главината, с която се работи.

Изображение
Изображение


- като се избута главината с носача достатъчно надолу, всичко си идва на място, слага се силикон на мястото на гуменото уплътнение.

Изображение

- първо горе, естествено с другия чифт ръце сеприхващат болтовете в купето, другят вариант е да подложиш нещо под амортисьора – и двата работят.

Изображение

- и после долу може да има малко заигравка с крика докато паснат отворите.
След това обрах всички болтове, монтирах гумата, пуснах колата да си стъпи на земята, вдигнах я пак, свалих гумата – голямото стягане.. локтайт на всички резби /предварително почистени/ и стягане „по инструкция“

Изображение

- с предните се процедира по същия начин, не съм правил снимки.
- за задните, може би наистина е добре да се разхлабят болтовете на двете щанги, които укрепват главината по вертикал, 4 болта - два на горната и два на долната, на дясно задно го направих – на ляво задно не – резултатът при реглажа беше един един и същ, нямаше проблем.
- накрая биелетките – двете задни и двете предни – обратно към главините – колата трябва да стъпила на равно и с 4-те си гуми – е тогава ако нямаш канал умираш от кеф, защото има място да се пъхнеш под нея – вече е вдигната, не че не е зор с 20мм повдигане.

4. Покарах 20-тина километра като гледах да се подрускам, макар че по това време на година пътищата са такива, че много старание не трябва. Притегнах болтовете на тампоните и на 4-те амортисьора към купето (два пъти) и марш на реглаж. Макло преди сервиза ги проверих трети път, нямаше какво да се дообира, макар между първия и втория път да се чувстваше разлика.
След реглажа всичко е ОК.
Ето го същия праг е 270мм. Голям страх беше, но накрая стана точно каквото трябва.

Изображение

Ето и малко калници и общ вид.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За сега около 500км голям кеф, всичко е ок и се държи прилично по завоите, остава да и сложа, и нормален размер гуми.
Ако го правя пак, бих взел размерите от изхвърлен амортисьор и бих разглобявал/сглобявал две предни – две задни, някак по-смислено ми се струва.

Два форума, които ми се сториха полезни:
http://www.dirtyimpreza.com/forums/show ... hp?t=23389
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2166272

Автор:  bat bubi [ Пет Фев 14, 2014 6:17 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Браво Жоре (Краси, ша извиняваш :D ), работата ти заслужава адмирации и си се справил отлично......написано е кадърно и ясно. С новите гуми ще изглежда отлично =D> :respect:

P.S. Трябваше да кажеш по-рано, че дървенето ти харесва.....щях да ти намеря надървен Аутбек, и сега нямаше да повдигаш него, а мотора ROFL

Автор:  krass [ Пет Фев 14, 2014 8:12 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Аз днес го видях новите гуми 215/65 16-ки. Направо паднах на колене и се разплаках! :giggle:

Автор:  ComingSoon [ Пет Фев 14, 2014 10:01 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Много, много полезна и чудесно поднесена информация! Браво и благодарности за труда! :good:

Автор:  Madj0 [ Вто Авг 12, 2014 10:00 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Много полезно :) Благодаря .

Автор:  krismarg [ Чет Авг 14, 2014 9:31 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

С 235х60х16 ще е още по-добре

Автор:  krass [ Пет Сеп 12, 2014 3:54 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Побликувам допълнение, писано от собственика на Аутбека, като потвърждавам информацията опитно, пробвано е на моята кола и на колата на Batbubi.
Цитат:
Колата се държа чудесно повдигната и с новите гуми, но през цялото време имаше един намек за опел астра иил фолксваген голф в усещането на пътя. Както стана ясно съм удушил задните амортисьори.
Централният отвор в задния фланец не позволява регулиращата функция на амортисьора. За целта отворът трябва да е не ø40мм, а ø74мм.
За успокоение мога да кажа, че освен леко по-твърдото возене друг проблем не съм забелязал, както и никакви повреди по амортисьора или купето при корекцията.
Отворът разширих със зеге и позаоблих ръба, който е към гумата на амортисьора. Отне ми 4 часа. Плюс разходката по черно и двете допълнителни притягания на амортисьорите към купето.
Разлика има – возенето е доста по-приятно.

Сн.1 – малкият отвор.
Сн.2 – с който амортисьора не може да се повдигне и имате красив отпечатък върху пластмасата.
Сн.3 - ø74мм – за да осигурите движение на амортисьора.

Още веднъж – извинения ако съм подвел някого вече ...


На моята кола ефектът беше, че задницата се вдигна 1,3 см повече от планираното и возията се втъврди. За да не остане твърде малко мат'рял за подложка, няма проблем да се отпуснат няколко милиметра от външния размер при рязането.
Специални благодарности на Миро от Варна - МНОГО ПОМОГНА, МИРО, БЛАГОДАРЯ ТИ!

Автор:  valeri_vachev [ Пет Окт 24, 2014 4:09 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Изглежда страхотно, поздравления!
И аз се замислям за такова повдигане, ама ще бъде по-нататък, че скоро взех колата и малко се поохарчих. Иначе изглежда супер.
А моето Субару е 2001 г и тампоните са ми с 2 дупки, така ли да разбирам по това което се предлага в сайта на Subtle Solution? А дали от друг материал също ще стане, например алуминий? В сайта изглеждат алуминиеви едните фланци, и тоя пич с Импресата също ми се видя да слага алуминиеви фланци. А стабилноста остава същата, така ли?

Автор:  spas_ilchev [ Сря Дек 03, 2014 5:35 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Здравейте,
Има ли разлика в размера на планките за Legacy B12 и B13?

Намерих си чертеж на планките тук във форума в една тема, но когато направихме планките и на око ги наложих на предните амортисьори, дупките не съвпаднаха.Това го направих без да съм свалил амортисьорите, направо върху бомбето.

Автор:  sanmartin84 [ Сря Фев 25, 2015 3:30 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

На някой дали му се намира чертеж на фланци за Импреза 93-96? Поздрави.

Автор:  steling [ Съб Мар 07, 2015 12:00 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

[quote="spas_ilchev"]Здравейте,
Има ли разлика в размера на планките за Legacy B12 и B13?

Ето снимки на В12 с подложки правени по чертежите. 2.5см. итпред и 4.0см. отзад.
После реглаж :)
Благодарности на @krass ; @bat bubi и Миро за помоща.
Прикачени файлове:
10399429_10206163225702010_2875882724839583526_n.jpg

Прикачени файлове:
11025156_10206163225862014_739934510527128713_n.jpg

Прикачени файлове:
11035306_10206163224941991_7037896325093985635_n.jpg

Прикачени файлове:
11050826_10206163225302000_4730462012994847111_n.jpg

Прикачени файлове:
11038402_10206163226702035_5027009624967706421_n.jpg

Прикачени файлове:
10410251_10206163226062019_1858166015242738819_n.jpg

Прикачени файлове:
1379884_10206161196371278_1492929960052649317_n.jpg

Автор:  Djo [ Сря Апр 08, 2015 9:22 am ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

браво изглежда добре! :good:

Автор:  roros [ Пон Окт 12, 2015 2:45 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

krass написа:
Мой приятел си лифтна Субаруто и го помолих да документира целия процес. Ето какво ми прати той:


Искаше ми се да увелича малко клиренса на Субаруто и се спрях на 20мм като размер. Харесах варианта на Събтъл Сълюшънс http://www.subtle-solutions.com/index.p ... 2ee2b6617c
Използвах материал за подлагане HDPE-1000 (UHMWPE) листов, купен от Бестимекс http://bestimex.net/ . Ако се изреже внимателно такъв лист стига за два Аутбека като моя.

Изображение

- първоначалната височина на прага е 250мм, гумите са 205/60/16 .

Изображение

Инструмените, които използвах са:
– крик 2бр
- гаечни ключове 10 до 19, естествено по два от всеки размер, хубаво е да има дълго рамо за 19-ката
- шестограм за контра на предните биелетки (май беше 5мм – но ми излезе от главата)
- чук поне 300гр
- пробой за доизваждане на болтовете (стара кръстата отвертка върши чудна работа, естествено подходяща за удар)
- трупче или кавото по-високо или по-ниско технологично приспособление намерите за да си освободите втория крик
- WD40 или какъвто заместител желаете
- телена четка за почистване на резбите
- силикон Loctite Thread Lock (Soft – син)

1. Свалих преден и заден десни амортисьори, за да взема размери за фланците.
- свалена предна гума, вижда се болтът държащ спирачния маркуч, който трябва да се свали

Изображение

- болтът на кабела на АБС системата се сваля (червено) и в указаната последователност гайките на болтовете държащи главината към амортисьора (синьо). Използвах недоразвитите гайки за начално избиване на болтовете.

Изображение

Изображение

- подложих крик под главината, по-късно се оказа, че няма проблем с падането, но все пак...
- откачих биелетката от главината, контра за предните се държи с шестограм (задните са с два ключа).
- внимателно избих болтовете с отвертка. Отбелязах позицията на регулиращия болт, макар да е напълно безсмислено, след цялата операция и малко каране по дупките се отива на реглаж, където всичко се настройва както трябва. Отбелязаната позиция е имала смисъл за състоянието ПРЕДИ фланците.

Изображение

- без да имам логично обяснение маркирах единия от трите болта които държат тампона към купето, единият е с гайка – стои най-външно (към калника) след което ги развих, като в същото време с 3-тата и 4-та ръка придържах амортисьора да не падне.....

Изображение

– свалена задна гума, откача се задната биелетка, болтът на амортисьора – същата операция с развиване и избиване

Изображение

– смисъл от подлагане на каквото и да е под главината няма – тя леко мръдва нагоре

Изображение

- болтовете които държат тампона/амортисьора към купето, пак с допълнителните ръце придържах отдолу. Отбелязах кой болт е преден.

Изображение

– преден амортисьор от който са свалени размери и единият болт е избит

Изображение

– заден, аналогично. Стрелката е за гуменото уплътнение амортисьор – купе.

Изображение

Приложил съм чертеж на фланците. Когато изрязвах, увеличих външния размер с 2мм, но мисля, че може до 5мм без проблем, ей тъй за успокоение.

2. Изрязване на фланците, оформяне на гнезда за гайките и оформяне на самите гайки.
Зеге (пробивен трион – е аз що не съм видял с него да се пробива нещо освен погрешка) – получава се най-добре с нож за алуминий и средни обороти (на високи се топи пластмасата). Болтове М8 -6.бр., М10-4.бр. с поне 20мм по-дълги от оригиналните /избрах си с повишена якост, още се чудя дали нямаше да е по-добре неръждаеми, но неръждавейката е мека. Тънкостенни гайки съответно на болтовете, пружинни шайби съответно на болтовете, шайби и самозадържащи гайки съответно на болтовете.

- шаблони 1:1 върху пластмасата, виждат се и гайките – тънкостенните се продаваха само въс вариант – удължени.

Изображение

– скъсяване на удължени тънкостенни гайки

Изображение

- готовите фланци с гнезда за гайките (по-нататък ще покажа защо са необходими гнездата за гайките).
- оригиналните болтове се избиват /блъска се силно – добре е да има хубава опора за да не се изкриви ламарината на тампона/. Оригиналните болтове и гайки са с по-ситна стъпка на резбата от стандарта за М8 и М10, така че оригиналните гайки остават за спомен.

Изображение

- заден амортисьор с удължени болтове, пружинна шайба под главата на болта и локтайт на резбата под тънкостенната гайката

Изображение

- затегнах го с фланеца нанизан на болтовете, заради мястото на пресовата сглобка отворите в тампона са мако по-големи от болтовете

Изображение

Същото и за предния, ето за това са гнездата за гайките – размери (дълбочина и диаметър) според каквито гайки си намерите, важното е да легне равно. Заради тези гнезда и пуснах малко по-широка периферия от тази на чертежа, стори ми се че изтънява много материала.

Изображение

3. Монтаж (голям зор, особенно ако нямаш канал и ако ти е за пръв път)
- горните болтове на задния амортисьор не могат да се подведат правилно ако не се свали надолу главината – крик.
Вижда се, че освен биелетката съм откачил и рзхлабил всичко, което може да пречи на главината да се движи нагоре - надолу. Оказа се, че няма смисъл. Просто нещо не ми потръгна с дясно задно колело, само биелетките са достатъчни, от двете страни, ляво и дясно на главината, с която се работи.

Изображение
Изображение


- като се избута главината с носача достатъчно надолу, всичко си идва на място, слага се силикон на мястото на гуменото уплътнение.

Изображение

- първо горе, естествено с другия чифт ръце сеприхващат болтовете в купето, другят вариант е да подложиш нещо под амортисьора – и двата работят.

Изображение

- и после долу може да има малко заигравка с крика докато паснат отворите.
След това обрах всички болтове, монтирах гумата, пуснах колата да си стъпи на земята, вдигнах я пак, свалих гумата – голямото стягане.. локтайт на всички резби /предварително почистени/ и стягане „по инструкция“

Изображение

- с предните се процедира по същия начин, не съм правил снимки.
- за задните, може би наистина е добре да се разхлабят болтовете на двете щанги, които укрепват главината по вертикал, 4 болта - два на горната и два на долната, на дясно задно го направих – на ляво задно не – резултатът при реглажа беше един един и същ, нямаше проблем.
- накрая биелетките – двете задни и двете предни – обратно към главините – колата трябва да стъпила на равно и с 4-те си гуми – е тогава ако нямаш канал умираш от кеф, защото има място да се пъхнеш под нея – вече е вдигната, не че не е зор с 20мм повдигане.

4. Покарах 20-тина километра като гледах да се подрускам, макар че по това време на година пътищата са такива, че много старание не трябва. Притегнах болтовете на тампоните и на 4-те амортисьора към купето (два пъти) и марш на реглаж. Макло преди сервиза ги проверих трети път, нямаше какво да се дообира, макар между първия и втория път да се чувстваше разлика.
След реглажа всичко е ОК.
Ето го същия праг е 270мм. Голям страх беше, но накрая стана точно каквото трябва.

Изображение

Ето и малко калници и общ вид.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За сега около 500км голям кеф, всичко е ок и се държи прилично по завоите, остава да и сложа, и нормален размер гуми.
Ако го правя пак, бих взел размерите от изхвърлен амортисьор и бих разглобявал/сглобявал две предни – две задни, някак по-смислено ми се струва.

Два форума, които ми се сториха полезни:
http://www.dirtyimpreza.com/forums/show ... hp?t=23389
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2166272
З
Здравейте, аз съм със субару легаси 2005г.От Русе съм а всички знаят че тук зимите са доста неприятни.Бих искал да повдигна легасито с 20мм задните и предните аморт.Мога ли да си ги купя и от каде.Благодаря предварително.

Автор:  didore [ Чет Мар 17, 2016 11:25 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

В София фирма Хаберкорн продава технологична пластмаса ф150 отивате и ви режат колкото дебелина искате. Моето фори го дигнах с 2см подложки отзад струваха 25лв по спомен. Планките ги оформих с зеге и нож за ламарина.

Автор:  bat bubi [ Пет Сеп 16, 2016 8:52 am ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Колеги, ако някой има желание да си лифтне задницата сам на Форкото SG след 2005 (не знам дали преди фейса 2002-2004 са същите), то мога да му изпратя тампон по който да си вземе размери, без предварително да разглобява възела за това. Имам излишен вече тампон благодарение на колегата Дарин Izpitatela и колегата му в моргата, за което им благодаря за коректното съдействие. :beer:

Автор:  ico_tech [ Пет Сеп 16, 2016 12:08 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

В този ред на мисли аз мога да предложа преден и заден тампон от Импреза 93-00. Имам и чертеж, за който не му се занимава с взимане на мерки.

Автор:  Alxx [ Нед Сеп 18, 2016 8:54 am ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Ще съм благодарен за чертежа от Импреса, приятел иска да вдига задницата.

Автор:  kisyov [ Чет Фев 01, 2018 7:06 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Здравейте,
Искам да попитам подложките на Outback и Legacy IV 2005 дали са еднкави.
Ако не са и някой сподели чертеж за Legacy Wagon 2005, ще съм много благодарен.

Автор:  quietriot [ Пет Фев 02, 2018 8:12 am ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

kisyov написа:
Здравейте,
Искам да попитам подложките на Outback и Legacy IV 2005 дали са еднкави.
Ако не са и някой сподели чертеж за Legacy Wagon 2005, ще съм много благодарен.

еднакви са, даже май са единакви и с предната модификация Б12 като опорен тампон , разликата май беше само в дължината на предните амортесьори.

Автор:  kisyov [ Пет Фев 02, 2018 12:36 pm ]
Заглавие:  Re: Повдигане на Субару Аутбек 04-09

Намерих в нета след много търсене тези чертежи.
Дали са точните?

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/