Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:48 pm



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
 Ремонт лентов кабел Airbag 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В тази тема ще споделя как си отремонтирах лентовият кабел на шофьорският airbag. Автомобилът е Форестър SG.
От известно време ми светеше лампата за airbag и при диагностика показваше проблем по веригата на шофьорският airbag. Интересното е, че лампата не винаги светеше. И понеже ми омръзна да чистя грешки, реших да премина към локализиране и отстраняване на проблема.
Първото нещо е да спрете автомобила в праволинейно движение. Откачате отрицателната клема на акумулатора. Сваляме airbag след като отвием двете винтчета намиращи се отстрани между лостовете за мигачи и чистачки. Бърка се през два отвора във волана(на снимката в червено). Винтчетата са тип Torx или познати като 'еврейска звезда' . Надига се жълтата предпазна капачка на буксата и се маха буксата
Прикачени файлове:
20181209_155119.jpg

След това отвиваме гайката на волана и преди да го извадим бележим положението му, за да остане всичко точно след монтажа.
Прикачени файлове:
20181209_154724.jpg

Сваляме долната пластмасова кора зад волана. Крепи се с едно винтче отдолу. След като я свалим махаме и горната кора, тя се крепи с две винтчета от долната страна. Сваляме и кората над педалите за да ни се открие достъп до снопа на лентовият кабел. Отвиваме кутията с лентовият кабел. Държи се с четири винтчета. Проследяваме снопа(с жълта изолация) под кормилната колона, откачаме жълтата букса и вадим снопа с кутията.
Прикачени файлове:
20181209_154433.jpg
Прикачени файлове:
20181209_151455.jpg

Следва разглобяването на кутията с лентовият кабел( много неприятна част). Първо се откопчава една пластмасова втулка в средата на кутията. Има четири щипки, които трябва да се натиснат едновременно и много внимателно, да не се счупят(тук трябват двама човека).
Прикачени файлове:
20181209_145834.jpg

Махаме капака с жълтата лепенка и виждаме лентовият кабел.
Прикачени файлове:
20181209_144414.jpg

След развиването на лентовият кабел при мен веднага се показа проблема. Кабелът се беше прекълчил и пркъстнал на едно място малко след изхода от жълтата капачка, вероятно след неправилно зацепване на волана при предишен ремонт.
Прикачени файлове:
20181209_135719.jpg

Правилната процедура в този случай е смяна на целият лентов кабел, но аз реших да се пробвам да го отремонтирам.
Следва изваждане на конектора с края на лентовият кабел за да е по-лесно за работа. Натиска се с отверка пинчето на конектора и той се издърпва
Прикачени файлове:
20181209_144059.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Чет Дек 13, 2018 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След като сме извадили конектора с кабела следва ремонт на самият кабел. С ножичка го срязваме на две на прегънатото място. Зачистваме изолацията на 3-4 мм. от края едностранно на едното парче а на другото двустранно и калайдисваме краищата.
Прикачени файлове:
20181209_141055.jpg

И сега следва най-тънката част. Поставяме двустранно калайдисаният край върху другият, подравняваме странично, всяка писта от кабела да сочи срещу съседната от другата страна и запояваме всяка писта. Внимаваме да не окъсим две съседни писти.
Прикачени файлове:
20181209_141904.jpg

Изолираме с тиксо. Аз използвах специално високотемпературно тиксо(за 280 C") защото не се разлепва от топлината като другите.
Прикачени файлове:
20181209_143111.jpg
Прикачени файлове:
20181209_143123.jpg

Преди да пристъпим към сглобяването проверяваме с мултицет дали има връзка между двата края на лентовият кабел(прозвъняваме всеки извод на двата конектора) и дали не сме окъсили някой извод. Ако всичко е наред пристъпване към сглобяване по обратният ред. Връщаме обратно куплунгът, който последен извадихме и почваме внимателно да навиваме лентовият кабел.
Прикачени файлове:
20181209_144321.jpg
Прикачени файлове:
20181209_144642.jpg

След като кабелът е навит затваряме двете капачки. Поставяме втулката.
Прикачени файлове:
20181209_145217.jpg
Прикачени файлове:
20181209_145226.jpg

Монтираме обратно кутията на волана, прекарваме снопа и включваме буксите. И тук следва също тънка част по правилното зацепване на лентовият кабел с волана. На капака със жълтата лепенка е описано как става, но малко неясно според мен. Там е споменато, че трябва да се завърти надясно на 2,65 оборота, само че от какво положение на кабела не е ясно. Затова аз направих следното. Волана прави 3 пълни оборота от крайно ляво до крайно дясно. Лентовият кабел се навива за около 5 пълни оборота. Следователно остават по 1 оборот аванс на кабела от крайните положения на волана. Когато почваме да броим от средата кабелът ще прави 2,5 оборота.
Развиваме много внимателно кабела обратно на часовниковата стрелка докато усетим леко напрежение и спираме. След това почваме да навиваме надясно(по часовника) 2,5 оборота(те съвпадат с тези 2,65 от лепенката) и спираме. Гледаме дали двете стрелки от лепенката за долно и горно положение сочат правилно.
Прикачени файлове:
20181209_154433.jpg

Връщаме обратно всички пластмаси и зацепваме волана по белезите, които направихме. На капачката има два пина, които трябва да се зацепят с волана. Внимаваме да не се превърти кабелът. Поставяме airbag. Чистим грешката и палим. Всичко трябва да е ОК.

Това е цялата процедура. Дано съм бил полезен.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 30

Чет Дек 13, 2018 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 05, 2010 8:58 pm
Мнения: 3405
Местоположение: Варна
Skype: steling.
Автомобил: без субару
Телефон: 0877 40 43 30
Рейтинг: 583
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
това със зацепването наистина е странно написано, бях късал един кабел вече :)

Ремонта много добре се е получил, а като време за заигравка и пари?

_________________
www.karcher-cleanteh.com

Автомобилът е толкова проходим...."колкото го прежалиш!!"

Пет Дек 14, 2018 8:45 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Като време ми отне около 2,5 часа но доста изгубих с разглобяването на кутииката на лентовия кабел. Сега смятам, че ще се справя по-бързо. А пари не ми е струвало нищо, само времето.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045
 13

Пет Дек 14, 2018 10:55 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор