След като сме извадили конектора с кабела следва ремонт на самият кабел. С ножичка го срязваме на две на прегънатото място. Зачистваме изолацията на 3-4 мм. от края едностранно на едното парче а на другото двустранно и калайдисваме краищата.
Прикачени файлове:
20181209_141055.jpg
И сега следва най-тънката част. Поставяме двустранно калайдисаният край върху другият, подравняваме странично, всяка писта от кабела да сочи срещу съседната от другата страна и запояваме всяка писта. Внимаваме да не окъсим две съседни писти.
Прикачени файлове:
20181209_141904.jpg
Изолираме с тиксо. Аз използвах специално високотемпературно тиксо(за 280 C") защото не се разлепва от топлината като другите.
Прикачени файлове:
20181209_143111.jpg
Прикачени файлове:
20181209_143123.jpg
Преди да пристъпим към сглобяването проверяваме с мултицет дали има връзка между двата края на лентовият кабел(прозвъняваме всеки извод на двата конектора) и дали не сме окъсили някой извод. Ако всичко е наред пристъпване към сглобяване по обратният ред. Връщаме обратно куплунгът, който последен извадихме и почваме внимателно да навиваме лентовият кабел.
Прикачени файлове:
20181209_144321.jpg
Прикачени файлове:
20181209_144642.jpg
След като кабелът е навит затваряме двете капачки. Поставяме втулката.
Прикачени файлове:
20181209_145217.jpg
Прикачени файлове:
20181209_145226.jpg
Монтираме обратно кутията на волана, прекарваме снопа и включваме буксите. И тук следва също тънка част по правилното зацепване на лентовият кабел с волана. На капака със жълтата лепенка е описано как става, но малко неясно според мен. Там е споменато, че трябва да се завърти надясно на 2,65 оборота, само че от какво положение на кабела не е ясно. Затова аз направих следното. Волана прави 3 пълни оборота от крайно ляво до крайно дясно. Лентовият кабел се навива за около 5 пълни оборота. Следователно остават по 1 оборот аванс на кабела от крайните положения на волана. Когато почваме да броим от средата кабелът ще прави 2,5 оборота.
Развиваме много внимателно кабела обратно на часовниковата стрелка докато усетим леко напрежение и спираме. След това почваме да навиваме надясно(по часовника) 2,5 оборота(те съвпадат с тези 2,65 от лепенката) и спираме. Гледаме дали двете стрелки от лепенката за долно и горно положение сочат правилно.
Прикачени файлове:
20181209_154433.jpg
Връщаме обратно всички пластмаси и зацепваме волана по белезите, които направихме. На капачката има два пина, които трябва да се зацепят с волана. Внимаваме да не се превърти кабелът. Поставяме airbag. Чистим грешката и палим. Всичко трябва да е ОК.
Това е цялата процедура. Дано съм бил полезен.