Автор |
Съобщение |
Stani0
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm Мнения: 220 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
|
Колеги, и моето Суби, както повечето Леагсита от генерацията, страдаше от висване на задницата, но за моя голяма изненада му намерихме елементарно решение, което до сега не бях срещал. Идеята е да се отдели чашката от амортисьора която държи пружината и под нея се подпъхва един пръстен от дебелостенна тръба в моя случай висока 2,5см с външен диаметръ 57мм и дебелина 4мм. Можете да видите детайли на снимките долу. Резултата, поне замен, бе зашеметяващ. Крайният резултата от повдигането е около 4см което предполагам се дължи на донатягане на пружината. Резултатът е нормално високо суби със чувствително стегната задница (не като на стара баба зад*ика) Цялата интервенция ми излезе 1,50лв за тръбата и по още 1,50лв на стругар да ми изреже точните размери общо 4,50лв (труда го платихме на маса *извинявам се че не поизмих малко суби за фотосесията **снимките са направени някъде 5000км след интервенцията така че тестът за здравина е издържан
_________________ Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com
|
3
|
|
Вто Апр 01, 2014 11:11 pm |
|
|
ComingSoon
Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm Мнения: 1021 Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
|
Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка"
_________________ Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".
|
|
|
Сря Апр 02, 2014 9:08 am |
|
|
Yani
Регистриран на: Сря Фев 22, 2012 9:36 pm Мнения: 51 Местоположение: Котел
Skype: yanit0
Автомобил: Outback`00 AT 2.5;Outback'05 AT 2.5
Рейтинг: 0
|
От 1 година и 3 месеца и 45 000км и пробег съм с такива пръстени на Аутбека, мисля че бяха с дебелина 3мм и нямам проблеми. Поведението на колата си е нормално, стига да не се прекалява с височината на пръстените.
|
|
|
Сря Апр 02, 2014 10:36 am |
|
|
Stani0
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm Мнения: 220 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
|
Съгласен съм не трябва да се прекалява с височината поведението, както казах е стегната задница понеже пружините се донатягат. За здравината щом са тествани и на 40к километра всичко е перфектно
_________________ Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com
|
|
|
Сря Апр 02, 2014 10:43 am |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Мнения: 237 Рейтинг: 130
|
ComingSoon написа: =D> Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка" Даже е повече от надеждно, проблеми едва ли ще възникнат, аз от 20 г. го ползвам този метод и проблеми не съм имал .. Така се запазва и стабилността на колата въпреки повдигането, защото пружините са по стегнати ..
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
3
|
|
Чет Апр 03, 2014 8:02 am |
|
|
miirro
Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 6:51 pm Мнения: 153 Местоположение: Варна
Skype: m.vasilev7252
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 2008
Телефон: 0887201711
Рейтинг: 7
|
Няма ли някой от Варна, който да предложи тази услуга?
|
|
|
Пон Апр 07, 2014 6:36 pm |
|
|
haqsko
Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm Мнения: 22 Рейтинг: 0
|
martod написа: ComingSoon написа: =D> Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка" Даже е повече от надеждно, проблеми едва ли ще възникнат, аз от 20 г. го ползвам този метод и проблеми не съм имал .. Така се запазва и стабилността на колата въпреки повдигането, защото пружините са по стегнати .. Да разбирам ли,че този вариант за лифт е възможен и за Легаси 1,щом го ползвате от 20 години? Мисля в случая не се отпускат носачи и т.н. при монтаж на тези подложки...или се бъркам.
|
|
|
Пон Апр 07, 2014 10:21 pm |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Мнения: 237 Рейтинг: 130
|
Варианта е удачен за всички коли при които пружината ляга на амортисьора ..
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
|
|
Вто Апр 08, 2014 7:59 am |
|
|
haqsko
Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm Мнения: 22 Рейтинг: 0
|
martod написа: Варианта е удачен за всички коли при които пружината ляга на амортисьора .. ...значи остава само да почерпя
|
|
|
Вто Апр 08, 2014 8:35 am |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Здравей, точно отделянето на чашката върху която ляга пружината ме интересува как я правиш и подвижна ли е тя при B13? Защото при B12 не е и ми е малко мътен този момент....т.е. да не вземем да прее*м здрав амортиьор.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Вто Апр 08, 2014 4:44 pm |
|
|
Stani0
Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm Мнения: 220 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
|
Това е важното, да видите дали се отделя защото има такива на които не се маха .. при B13, както съм показал, се отделя .. то нашето си беше проба. Не знаехме, докато не пробвахме. Така че като го видите че е заварено пък не е нужно да настоявате да го отделите на всяка цена
_________________ Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com
|
|
|
Вто Апр 08, 2014 7:39 pm |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Благодаря за разяснението. Значи за B12 остава скъпия вариант със фланците... Или по-скъпия с аутбеково окачване.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 8:27 am |
|
|
subaruhipo
Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm Мнения: 198 Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
|
Не е така колега мойто легаси 2002г. е повдигнато преди 2 години точно по този начин. ( не исках да го напиша защото видях че има тема на колега ,която е за повдигане със специални фланци и т.н.). Аз мойто го повдигнах с 3 см. защото ме дразнеше падналата задница. Моя майстор отиде на стругар и направихме същото като колегата но малко по широки. На мен ми излезна по 30 лв. общо 60 лв. Идеята не бе толкова да спечеля клиренс а само да изравня колата. Питах майстора има ли нужда от реглаж или нещо друго но той ми каза че няма. Еми вече две години няма проблем.
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 9:49 am |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Т.е. чашката(леглото на пружината) сте я кръцнали на струг, като сте оставили периферия за да ледне парчето тръба? Така ли да разбирам?
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 2:57 pm |
|
|
subaruhipo
Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm Мнения: 198 Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
|
Не колега думите на майстора когато му се обадих днес и попитах бяха ....избиване на чашката .... а на струг направихме това което колегата е сложил , демек трабата (само че по дебело е при мен). Помня че майстора искаше да ползва стари лагери останали му от ремонти( имаше цяла щайга) но не намери подходящия размер. И даже и тои се нервира на цената на стругара. Ако искаш мога да пробвам да ти направя снимка.
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 3:20 pm |
|
|
racer666
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am Мнения: 104 Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
|
Ахаа - значи не е заварена чашката към стеблото. Ясно тогава. Ако не те притеснява щракни снимка. Извинявам се на колегата, че му оцапахме темата. Ако преценят модерторите да ни отделят постовете в подобна тема за B12 обаче. Благодаря.
_________________ Dirt Every Day
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 4:36 pm |
|
|
Mladen99
Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm Мнения: 2184 Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
|
Чета тука темичката за евтиниики с добър резултат.
Ако чашката е заварена: неможе ли да си намериш друга подвижна (от друго субару със същия диаметър амортисьор) и да я монтираш малко по нагоре от оригиналната посредством фтулката (тръбичка) ????
Тъпото е че ще имаш 2 една над друга, но к'во толкова ...
_________________ Outback 2001 3.0 H6 - продаден Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден Subaru Baja МТ - продадена first Love Leone '84 1.8 АТ Facebook: Medovo Bee Farm
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 5:54 pm |
|
|
subaruhipo
Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm Мнения: 198 Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
|
Ми маи не е лоша идея колега.
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 7:04 pm |
|
|
subaruhipo
Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm Мнения: 198 Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
|
А за снимка утре ще пробвам че май трябва да сваля гумата ....така нищо не мога да видя.
|
|
|
Сря Апр 09, 2014 7:06 pm |
|
|
martod
Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm Мнения: 237 Рейтинг: 130
|
Mladen99 написа: Чета тука темичката за евтиниики с добър резултат.
Ако чашката е заварена: неможе ли да си намериш друга подвижна (от друго субару със същия диаметър амортисьор) и да я монтираш малко по нагоре от оригиналната посредством фтулката (тръбичка) ????
Тъпото е че ще имаш 2 една над друга, но к'во толкова ... Може, важното е да качиш чашката нагоре, методът няма значение, когато старата е заварена слагаш върху нея друга чашка и те така .. http://media.snimka.bg/s1/1412/029068777.jpg?r=0
_________________ ---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
|
|
|
Чет Апр 10, 2014 7:35 am |
|
|