Отговори на тема  [ 38 мнения ]  стр 1, 2  Следваща
 Повдигане на Legacy IV B13_ за 4.50лв 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, и моето Суби, както повечето Леагсита от генерацията, страдаше от висване на задницата, но за моя голяма изненада му намерихме елементарно решение, което до сега не бях срещал. Идеята е да се отдели чашката от амортисьора която държи пружината и под нея се подпъхва един пръстен от дебелостенна тръба в моя случай висока 2,5см с външен диаметръ 57мм и дебелина 4мм. Можете да видите детайли на снимките долу. Резултата, поне замен, бе зашеметяващ. Крайният резултата от повдигането е около 4см което предполагам се дължи на донатягане на пружината. Резултатът е нормално високо суби със чувствително стегната задница :) (не като на стара баба зад*ика) :D

Цялата интервенция ми излезе 1,50лв за тръбата и по още 1,50лв на стругар да ми изреже точните размери :) общо 4,50лв (труда го платихме на маса :beer:

*извинявам се че не поизмих малко суби за фотосесията
**снимките са направени някъде 5000км след интервенцията така че тестът за здравина е издържан :)
Изображение

Изображение

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com
 3

Вто Апр 01, 2014 11:11 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 6:58 pm
Мнения: 1021
Местоположение: Варна
Автомобил: Legacy 2.5 MT, 03
Рейтинг: 246
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
=D> Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка" :)

_________________
Странно защо на всички новини не пише "платен репортаж".

Сря Апр 02, 2014 9:08 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 22, 2012 9:36 pm
Мнения: 51
Местоположение: Котел
Skype: yanit0
Автомобил: Outback`00 AT 2.5;Outback'05 AT 2.5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
От 1 година и 3 месеца и 45 000км и пробег съм с такива пръстени на Аутбека, мисля че бяха с дебелина 3мм и нямам проблеми. Поведението на колата си е нормално, стига да не се прекалява с височината на пръстените. :beer:

Сря Апр 02, 2014 10:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Съгласен съм не трябва да се прекалява с височината :idea: поведението, както казах е стегната задница понеже пружините се донатягат. За здравината щом са тествани и на 40к километра всичко е перфектно =D>

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com

Сря Апр 02, 2014 10:43 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm
Мнения: 237
Рейтинг: 130
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ComingSoon написа:
=D> Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка" :)
Даже е повече от надеждно, проблеми едва ли ще възникнат, аз от 20 г. го ползвам този метод и проблеми не съм имал .. :)
Така се запазва и стабилността на колата въпреки повдигането, защото пружините са по стегнати .. ;)

_________________
---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......
 3

Чет Апр 03, 2014 8:02 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 6:51 pm
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Skype: m.vasilev7252
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 2008
Телефон: 0887201711
Рейтинг: 7
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Няма ли някой от Варна, който да предложи тази услуга?

Пон Апр 07, 2014 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm
Мнения: 22
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
martod написа:
ComingSoon написа:
=D> Браво... оригинално решение. Дано да излезе надежно! Надявам се да споделиш ако възникнат проблеми и въобще какво е поведението на колата с тази "подложка" :)
Даже е повече от надеждно, проблеми едва ли ще възникнат, аз от 20 г. го ползвам този метод и проблеми не съм имал .. :)
Така се запазва и стабилността на колата въпреки повдигането, защото пружините са по стегнати .. ;)


Да разбирам ли,че този вариант за лифт е възможен и за Легаси 1,щом го ползвате от 20 години?
Мисля в случая не се отпускат носачи и т.н. при монтаж на тези подложки...или се бъркам.

Пон Апр 07, 2014 10:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm
Мнения: 237
Рейтинг: 130
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Варианта е удачен за всички коли при които пружината ляга на амортисьора .. ;)

_________________
---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......

Вто Апр 08, 2014 7:59 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Мар 07, 2014 8:42 pm
Мнения: 22
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
martod написа:
Варианта е удачен за всички коли при които пружината ляга на амортисьора .. ;)


...значи остава само да почерпя :beer:

Вто Апр 08, 2014 8:35 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравей, точно отделянето на чашката върху която ляга пружината ме интересува как я правиш и подвижна ли е тя при B13? Защото при B12 не е и ми е малко мътен този момент....т.е. да не вземем да прее*м здрав амортиьор.

_________________
Dirt Every Day

Вто Апр 08, 2014 4:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Май 17, 2012 7:14 pm
Мнения: 220
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy IV B13_
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Това е важното, да видите дали се отделя защото има такива на които не се маха .. при B13, както съм показал, се отделя .. то нашето си беше проба. Не знаехме, докато не пробвахме. Така че като го видите че е заварено пък не е нужно да настоявате да го отделите на всяка цена :D

_________________
Пазете природа чиста с www.naPalatka.bg и намерете своето кътче чрез www.SpotBulgaria.net въздушна фотография www.Quadvert.com

Вто Апр 08, 2014 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Благодаря за разяснението. Значи за B12 остава скъпия вариант със фланците... :( Или по-скъпия с аутбеково окачване.

_________________
Dirt Every Day

Сря Апр 09, 2014 8:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm
Мнения: 198
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не е така колега мойто легаси 2002г. е повдигнато преди 2 години точно по този начин. ( не исках да го напиша защото видях че има тема на колега ,която е за повдигане със специални фланци и т.н.). Аз мойто го повдигнах с 3 см. защото ме дразнеше падналата задница. Моя майстор отиде на стругар и направихме същото като колегата но малко по широки. На мен ми излезна по 30 лв. общо 60 лв. Идеята не бе толкова да спечеля клиренс а само да изравня колата. Питах майстора има ли нужда от реглаж или нещо друго но той ми каза че няма. Еми вече две години няма проблем. :good:

Сря Апр 09, 2014 9:49 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Т.е. чашката(леглото на пружината) сте я кръцнали на струг, като сте оставили периферия за да ледне парчето тръба? Така ли да разбирам?

_________________
Dirt Every Day

Сря Апр 09, 2014 2:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm
Мнения: 198
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Не колега думите на майстора когато му се обадих днес и попитах бяха ....избиване на чашката .... а на струг направихме това което колегата е сложил , демек трабата (само че по дебело е при мен). Помня че майстора искаше да ползва стари лагери останали му от ремонти( имаше цяла щайга) но не намери подходящия размер. И даже и тои се нервира на цената на стругара. Ако искаш мога да пробвам да ти направя снимка.

Сря Апр 09, 2014 3:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 6:14 am
Мнения: 104
Местоположение: София
Автомобил: Jeep WJ 4.7 '99
Рейтинг: 37
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ахаа - значи не е заварена чашката към стеблото. Ясно тогава. Ако не те притеснява щракни снимка. Извинявам се на колегата, че му оцапахме темата. Ако преценят модерторите да ни отделят постовете в подобна тема за B12 обаче. Благодаря. :beer:

_________________
Dirt Every Day

Сря Апр 09, 2014 4:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 21, 2007 8:57 pm
Мнения: 2184
Местоположение: Бургас
Автомобил: Outback '09 2.5
Рейтинг: 248
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чета тука темичката за евтиниики с добър резултат.

Ако чашката е заварена: неможе ли да си намериш друга подвижна (от друго субару със същия диаметър амортисьор) и да я монтираш малко по нагоре от оригиналната посредством фтулката (тръбичка) ????

Тъпото е че ще имаш 2 една над друга, но к'во толкова ...

_________________
Outback 2001 3.0 H6 - продаден
Outback 2001 2.5 AT VDC - продаден
Subaru Baja МТ - продадена
first Love Leone '84 1.8 АТ
Facebook: Medovo Bee Farm

Сря Апр 09, 2014 5:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm
Мнения: 198
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Ми маи не е лоша идея колега.

Сря Апр 09, 2014 7:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 24, 2014 3:48 pm
Мнения: 198
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: subaru outback 2.5
Рейтинг: 24
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
А за снимка утре ще пробвам че май трябва да сваля гумата ....така нищо не мога да видя.

Сря Апр 09, 2014 7:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 10:24 pm
Мнения: 237
Рейтинг: 130
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Mladen99 написа:
Чета тука темичката за евтиниики с добър резултат.

Ако чашката е заварена: неможе ли да си намериш друга подвижна (от друго субару със същия диаметър амортисьор) и да я монтираш малко по нагоре от оригиналната посредством фтулката (тръбичка) ????

Тъпото е че ще имаш 2 една над друга, но к'во толкова ...

Може, важното е да качиш чашката нагоре, :) методът няма значение, когато старата е заварена слагаш върху нея друга чашка и те така .. ;)
http://media.snimka.bg/s1/1412/029068777.jpg?r=0

_________________
---------------------------------------
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА .....ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА......

Чет Апр 10, 2014 7:35 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 38 мнения ]  стр 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор