|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Гладки капаци на джантите [проект]
Автор |
Съобщение |
svetoslav
Регистриран на: Пон Ное 19, 2012 10:43 pm Мнения: 13
Skype: svetoslav.stefanov
Автомобил: Subaru Forester 2.0 1997
Телефон: 0897838966
Рейтинг: 0
|
Знам, че ще прозвуча като човек без работа, но от време на време се зачитам по разните форуми за еко модове. Към днешна дата, освен да вадя резервната гума от багазника, при градско шофиване, друго общо взето не правя. Гледам да карам внимателно и да не се пъна излишно по светофарите. Та, по темата. Зачетох се се как хора слагат капаци на джантите, за да подобрят аеродинамиката. Сега, при Форестър, "аеродинамика" е един от последните термини, които бих чул в разговор. Според мен, няма да има особен смисъл на фона на останалите елементи на колата. Интересно ми е да чуя и вашите мнения. Колата се загрозява 1 идея (по-скоро 2). Прикачил съм два примера как би изглеждала, след монтаж. Цветовете са такива, понеже най-евтиният вариант за изпълнение са тави за ... почва да звучи абсурдно ... торти. Кажете, според вас, може ли да се наблюдава някаква промяна при разход на дълъг път, изглежда ли ви крайно грозно и като цяло мнението ви. Ако не друго, да се посмеем. Аз ги гледам достатъчно дълго за да съм изгубил преценка тотално.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 1:16 pm |
|
|
valqk
|
Браво за ентусиазма колега! На мен лично ми харесва! Предполагам си чел, но да спомена още няколко много важни и прости(сравнително) неща, които могат да се направят (коментирали сме ги много пъти с колегата streetman - благодарско за което!): 1. Ако под колата се сложи кора или нещо друго, което да е гладко и въздуха да не завихря по тръби и окачване е голям мод. Аз съм се чудил какво би било подходящо, но и лесно за сваляне и да издържа.... за сега не съм измислил. Може би дебела гума, но тя пък ще се прецака от жегата на генерацията. 2. Страничните огледала са следващото голямо съпротивление, което лесно може да се махне. Има някакви огледала, които се монтират от вътрешната страна на вратата и почити не променят възможността за виждане, но има + и -. Повече минуси - като това, че някой лесно може да ги строши и разбуа. Плюсовече са също не-малко - лесна настройка, нищо не замръзва зимата отвън, няма какво да ти забършат като минава някой близо.... оглеждал съм се за такива, но за съжаление не съм виждал. Като цяло не е трудно да се направи "направи сам", но не могга да стигна до там... 3. Отзад над гумата да се сложи нещо - може би пластмаса закрепена за калника, за да може да се маха лесно, така, че въздуха да не завихря около задните гуми. Този мод също води до подобрение, но пък изисква компромиси и докато му свикнеш - изглежда грозно. Има хора, които достигат някакви извънземни резултати! http://aerocivic.com/Е, и колата изглежда малко.... странно... Цитат: What fuel economy does it get? - 2.5 L/100 km at 105 km/h ... 40.4 km/L ...
- 2.8 L/100 km at 113 km/h ... 36.1 km/L ...
- 3.6 L/100 km at 129 km/h ... 27.6 km/L ...
- 4.7 L/100 km at 145 km/h ... 21.3 km/L ...
Using E10 (10% ethanol/gasoline blend) drops these numbers by about 5 mpg. It was averaging mileage in the low 70's until E10 was introduced and is now averaging high 60's (see current fuel economy log). The flip side of the improved mileage is the increased range and I have no problems getting over 800 miles (1,287 km) from my 11 US gallon (41.6 liters / 9.2 Imperial gallon) tank in the summer. Само да вметна, че имам хонда със подобен двигател - D15Z3 (1.5) (или поне по описанието предполагам е много близък, защото разхода по каталог е сходен - "My car is a 1992 Honda Civic CX which I bought new, has an EPA fuel consumption rating of 47 mpg (US) highway / 39 city (5.0/6.0 L/100 km)"). Аз я карам на газ и при 100-110 почити постоянна скорост, на равно (София-Русе), най-добрият разход, който съм правил е 6.6/100 с обикновенна газова. Друг колега от тук има същата и я караше на бензин. Каза, че до Пловдив и обратно с около 100-110 му е давала 4.5/100л бензин! Та резултатите горе изглеждат извънземни, но според мен са реални. Номера при тази хонда е, че е с ужасно дълга кутия. На 5та с 2500-600 на равно се движи с 100-110км/ч, но пък на баири 3 не вижда - 1-2-1-2..
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 1:53 pm |
|
|
svetoslav
Регистриран на: Пон Ное 19, 2012 10:43 pm Мнения: 13
Skype: svetoslav.stefanov
Автомобил: Subaru Forester 2.0 1997
Телефон: 0897838966
Рейтинг: 0
|
За отдолу съм мислил дали не може да стане на компоненти, вместо цяла кора, като за материал не съм мислил все още. Определено е от по-далечните планове.Трябва и да се маха при нужда. Последното, което ми хрумна е някаква издържлива на топлина пяна на листове, която се ползва за изолация, което и налага модулното поставяне.
За момента постигнах доста добър резултат, за автоматична кутия. Сипах газ в Търново, от там до София и после Габрово. Имайки предвид че съм карал умерено, не възможно най-икономично (според моя преценка), с това което ми наливат за 42 литра газ изминах целия път. Определено няма от какво да се оплаквам, просто човек иска да изцеди оптимума.
Огледалата не мога да ги жертвам на този етап, понеже колата е с дясна дирекция. Ще е безотговорно от моя страна. Ще проуча още малко дали ще има ефект и ще изкарам някакви цени за материалите, както и време за изпълнение.
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 2:15 pm |
|
|
valqk
|
звучи добре Не забелязах, че е с дясна дирекция, извинявай. В такъв случай не върви това с огледалата... Файда винаги има! Все пак са просто пари от въздуха - буквално. Мода с калниците е много по-лесен от този отдолу - там няма жега, просто трябва да се закрепи здраво. Отделно, за форко може да се сложи и нещо на задната врата Виж линка за аеросивика - най-долу има линкове към един форум - може да ти хрумне нещо от там
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 2:22 pm |
|
|
alex5428
Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 12:24 am Мнения: 1414 Местоположение: смолян
Автомобил: STI (GVB)
Рейтинг: 225
|
Дупките по джантите не са само за красота но и за да се охлаждат спирачките
_________________"ladies and gentlemen the wing is back "
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 2:53 pm |
|
|
Tisho09
Регистриран на: Съб Окт 12, 2013 1:04 pm Мнения: 380 Местоположение: Варна
Автомобил: STI
Рейтинг: 245
|
Може да се измислят въздухопроводи в стил Формула 1
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 4:40 pm |
|
|
deadman
|
Могат да се измислят, но с тези капаци въздуха от въздуховода ще се удря в тях и ще ги нагрява.
_________________ Не ми казвай колко си учил, кажи ми колко си пътувал
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 5:33 pm |
|
|
svetoslav
Регистриран на: Пон Ное 19, 2012 10:43 pm Мнения: 13
Skype: svetoslav.stefanov
Автомобил: Subaru Forester 2.0 1997
Телефон: 0897838966
Рейтинг: 0
|
Зачетох се по темата. Изглежда опира до колата, метода на каране и потреблението. Освен ако не слизам бавно, дълъг склон, с множество завой, няма ситуация, която да се доближи до проблема. При спортните автомобили си има специални отвори, които отвеждат само нужният въздух, за да охладят спирачните апарати. Това, което казвате е определено тема за притеснение и ще проуча допълнително.
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 5:41 pm |
|
|
valqk
|
По принцип е така, но ще имаш проблем само при спортно каране или дълго спускане и нужда от много натискане на спирачката. Ако прегреят ще усетиш - просто колата не иска да спира, все едно не са и наред спирачките. Наистина, при очаквано пътуване с много спускане е добре да ги махаш, но при каране по равно и нормално не би трявало да имаш проблем... (както си забелязал).
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Апр 20, 2014 11:49 pm |
|
|
44mag
Регистриран на: Пет Окт 03, 2008 2:08 pm Мнения: 200 Местоположение: Варна
Skype: 44mag
Автомобил: 2.0Impreza'96Wagon
Рейтинг: 10
|
Има една американска марка, MOONEYES, правят точно такива плътни капаци и то не за какво да е а за колите които се карат по солените равнини, Боневил и т.н. Техните са алуминиеви и феновете на хотродове са луди по тях. Щом стават за коли за скоростни рекорди... може и да стават за нормален автомобил. Още повече става въпрос за икономично каране, което по правило изключва сериозната употреба на спирачки.
_________________ Няма нищо по-загадъчно от консерва без етикет...
|
|
|
Съб Апр 11, 2015 5:32 pm |
|
|
srg
|
Аз пък се замислих за някакви подобни капаци като от темата след като дадох за пребоядисване едните джанти, които бяха боядисани миналата година и на които им евах майката след буксуване по едни калища. Идеята на тия капаци при мен обаче "леко" се отдалечава от смисъла на по-горните мнения за аеродинамика, а по-скоро търся вариант за предпазване на боята, но май най-добрия вариант си остава едни прежалени джанти за офроуд ...
_________________ For every action there is an equal opposite malfunction!
|
|
|
Съб Апр 11, 2015 6:41 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта |
|