Автомобила е Subaru Legacy 2004 Проблема е следния - след изгасяне на колата и изваждане на ключа, след около 3-4 мин на информационния дисплей започва да мига надпис "ACC" и така 3-4 дни докато акумулатора на колата не се изтощи. След много обикаляне по морги се оказа,че това е обичаен проблем и да намериш работещ информационен дисплей е доста трудно. Попаднах на напълно неработещ дисплей - който използвах като опитно зайче. След няколкодневна битка се оказа, че проблема на дисплея с излизащ надпис "ACC" е чисто софтуерен и се решава с промяна на схемата на захранването на модула.
Резва се дирята между TR3 и TR1 и се пойва един диод между крак 7 на куплунга /положение ACC на ключа/ и TR3. Напълно неработещия модул се оживи с подмяна на изгорял транзистор TR3 и пойване на лошо запоен резистор R4, заради който дисплея премигваше при вибрация. Ако някой се интересува по подробно от процедурата +359 887 77 98 74
Колега,нямаш си на идея(или си имаш) колко много хора търсят този полтъргайс и то от доста време .Дано наистина е това решението .Иначе много хора проблема го решиха с нов информационен дисплей(часовник).Сменя се за минути,но мисля,че не беше евтин.А от къде си?
Моят техник е навит да пробва, стига да свалиш дисплея.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Така,колеги,да внеса малко информация относно този дисплей(понеже го смених с чисто нов преди 3-4 дни).В началото и аз имах този проблем(както може би и 99.99% от притежателите на този модел(Аутбек и Легаси).Аз го свалих и го дадох на въпросния колега,за отстраняване на проблема,ефекта беше краткотраен 2-3 месеца и всичко започна отначало.Проблема е ясен(студена спойка),но решението е или много трудоемко и на никой не му се занимава сериозно,или и аз не знам какво...Ситуацията е следната проблема е под самия дисплей и след разглабянето,трябва да се разпои и самия дисплей и там на самата платка под дисплея са проблемните студени спойки.Колегата работи на принципа на намиране на конкретната спойка,която иска презапояване(а тя в 100% от случаите се оказва,че не е само една) и така една по една ги презапоява.След което дисплея сработва...,но за кратко.На въпроса ,дали не могат да се презапоят всичките и да се реши проблема окончателно?-отговора беше-ами те са много спойки,стискай палци да работи.Та така,или наистина са много спойки и е голяа хамалогия да се направи(най-вероятно наистина е така,щом казва,аз не съм толкова навътре в тази материя и немога да твърдя със сигурност дали е така или не) или просто не си струва играчката(времето и нервите да се презапои всичко).Факт е обаче ,че на принципа на търсене на конкретната проблемна спойка-винаги се пропуска нещо,или просто след това дефектира някоя от следващите спойки и така.Затова или трябва да се презапои всичко,за да стане като хората,или цялата операция лично за мен е безмислена.Минах през всичко това и говоря от личен опит.След като видях,че така робота няма да стане,а аз много се дразня,когато има нещо по колата,което да не работи,реших да го сменя с чисто нов.Сумата която ми бяха обявили колегите от форума, който се занимават с внос на части бе леко притеснителна и то с форумната отстъпка,след което се мобилизирах и потърсих въпросната част(дисплей),за което съм много благодарен на колегата "Lio".Оказа се ,че въпросният дисплей,чисто нов оригинален поръчан по номер на рама и т.н.,пристигна без никаква отстъпка на цена около 40-45% по-ниска от това което ми бяха обявили първоначално на мен като цена и то с отстъпката.Това не го казвам с идеята да обидя и засегна някого,просто всеки решава с какви надценки и цени да работи(пазарна икономика ) искам просто да каже,че нещата се намират и на доста по-сносни цени,което ако го знаех предварително,въобще нямаше да се занимавам с ремонти на въпросния дисплей.Но при първоначално обявената ми цена за дисплея и аз естествено реших да пробвам да го отремонтирам,което обаче както казахме се оказа "дърво".Та така колеги просто помислете предварително дали ще се захващате с ремонт и ако ДА,то го направете като хората-всички спойки наред(ако е възможно разбира се).Успех каквото и да решите .
..Та така колеги просто помислете предварително дали ще се захващате с ремонт и ако ДА,то го направете като хората-всички спойки наред(ако е възможно разбира се).Успех каквото и да решите .
Хубаво, че споделяш опита си с въпросния проблем, още по-добре ще е , ако кажеш и каква е цената на която може да се вземе (си взел) новият?
И според мен е най-добре когато се говори за цени да се "казват"/показват.. но всеки си преценя.. Аз като търсих по моргите ми дадоха цена 100/150лв.. съответно ново сигурно, ще е около 250лв +
Колега, разбирам ти да ги продаваш, да скриеш цената. Напиши я в темата, защото и мен ме интересува, а предполагам и други колеги.
Ок.Умишлено не я споменах цената,за да не се изпадне в неудобна ситуация,но щом има интерес ето: Първоначално ми обявиха цена от около 400лв. ,вярно,че не само часовник,а показва и други данни,но...някак си ми се видяха много.За втора ръка работещ,но незнайно до кога ми поискаха 150лв.,за втора ръка неработещ(но можел да се оправи ми обявиха 80лв. ) Нов си взех за около 240 лв.Това е.