Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Рециклиране на горния тампон на двигателя 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За всички които са решили да си спестят 200лв реших да напиша тази тема подробно с картинки. Понеже мина време и всичко е ОК реших да споделя с вас.
При рязко тръгване или спиране се чуваше едно изскърцване на звук гума - метал или гума - пластмаса (разликата е трудно доловима за ухото). Оказа се горния тампон на двигателя. Дори и да не скърца лесно се проверява състоянието му за около 2 мин. без разглабяне. Отваря се предния капак и с една ръка без много усиля се побутва двигателя напред и назад- трябва да няма луфт- ако има тогава прочетете по надолу. Ако има луфт и си мислите че всичко е наред помолете някой да бута а вие хванете тампона, бъркайки под пластмасовата кутия на входа на смукателите( Air intake chamber) и ще усетите на голямата и/или малката глава луфта. Ето ги стъпките за решаване на проблема:
1. Сваляне на пластмасовата кутия на входа на смукателите вижда се това
Лесно е отново да се направи провека и се види с очи как се е повредил тампона и има луфт


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сори ама немога да се оправя и да пиша м/у снимките и затова ще пускам нови мнения - модераторите могат да ги саберът ако не е проблем

2. Сваля се тампона и се оглежда- аз правих 2бр. единия на 8г. а другия на малко повече - и двата бяха с повредени малката и голяма глава. Почистват се със спирт и клечки за уши


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
3. Проблема на малката глава, е че се отлепя металната втулка от гумата- получава се луфт, въртене и сърцане от там, а голямата просто се смачква от времето и зора който понася и се получава допълнително луфт. За целта трябва да се извади металната втулка от малката глава и да се почисти


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За под 200лв се взима алуминиев с полиуретанови тампони с цвят по избор :)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Май 21, 2015 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
За под 200лв се взима алуминиев с полиуретанови тампони с цвят по избор :)

А ако имаш условията и познанията да го изработиш сам от алуминий и полиуретан, ще ти излезе не повече от 20лв.

Чет Май 21, 2015 7:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ти имаш ли условията? Аз познанията ще ти ги дам във форма на файл.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Май 21, 2015 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Тъкмо седнах да довърша темата и гледам вие сте го направили вместо мен- благодаря на помощниците.
Пък и рециклирането с FT-101 излиза (себестойност към 1лв)- това е срамно все пак караме субару.

Чет Май 21, 2015 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре е да се знае че с полиуретанови тампони после се получава един недостатък - увеличават се вибрациите вътре в купето.

Пет Май 22, 2015 6:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не само на това място, когато се смени гуменият тампон с полиуретанов идват вибрации.
Тампоните на окачването на диференциала предните големи тампони и задните на двете шпилки също.
Но човек избрал да сложи полиуретан трябва да е наясно с тези неща, а не да слага полиуретан мислейки,
че това е вечният тампон. :)

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 8:16 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Добре е да се знае че с полиуретанови тампони после се получава един недостатък - увеличават се вибрациите вътре в купето.

1040 написа:
Не само на това място, когато се смени гуменият тампон с полиуретанов идват вибрации.


Зависи от полиуретановия тампон. Ако е по-лесния (стругован) начин направен това наистина е така. Ако е обаче отлят в металната част и конфигурацията и твърдостта му е като на гумения, тогава не би трябвало да има разлика. Естествено когато е отлят, трайността му не е като на стругования, защото тогава работи и на усукване, но е доста по траен от гумения такъв.

Повечето афтърмаркет (ако ли не всички) полиуретанови тампони са струговани от закупен полиуретанов прът, защото не всеки разполага с технологията да лее, а и за всяка отделна част, трябва да разполага с матрица за леене.

Пет Май 22, 2015 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си прав.
Мекият 70 единити отлят във форма не се усуква, понеже при монтажа задължително се слага смазка. Тампона работи само , фокато смазката си върши работата. След това започват скърцания и разбиване на тампона.
Да сложиш мек 70 единици Шор полиуретан без смазка е напълно безмислено упражнение.
В крайна сметка всеки сам си решава какво да сложи дали грес за 20ст , марков алуминиев тампон или направен с подръчни материали в гаража.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 9:29 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Не си прав.
Мекият 70 единити отлят във форма не се усуква, понеже при монтажа задължително се слага смазка. Тампона работи само , фокато смазката си върши работата. След това започват скърцания и разбиване на тампона.

Ако е лят изобщо не му трябва смазка, защото полиуретана залепва за металните части и работи и на усукване, а не превърта. Явно не си запознат с технолигията на леене на полиуретан, защото ако знаеше как става, не би написал горния пост. При леене (лее се директно върху металните части) става като оригиналния, само че вместо гума е полиуретан. А също не е маловажно... полиуретана залепва много по здраво за метала, отколкото гумата.

Пет Май 22, 2015 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм запознат колкото теб вероятно. Тампоните от снимката са ляти. Едните са 70 единици , а другите са 90 единици. Всички тампони са изляти в инструмент с отделител и няма поставени вложки/втулки за да се залепят за тях. Така излятите тампони се мажат с грес за да работят на плъзгане, а не на усукване.
Според теб ако излеем тампона заедно с централната втулка ще е по - добре от колкото ако е смазан и се върти около втулката?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:03 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Според теб ако излеем тампона заедно с централната втулка ще е по - добре от колкото ако е смазан и се върти около втулката?

Няма да се върти нито около металната втулка, нито в отвора на "мотовилката", а ще работи на усукване, както е и проектиран оригиналния.

За тези от снимката ти трябва грес, говоря за леене директно върху металните части. Аз мисля, че това е правилния начин и ако трябва да си рециклирам мой тампон, бих го направил точно така...

Пет Май 22, 2015 10:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че икономически не е изгодно да се прави, освен ако някой чичак не ги лее в гаража за по 5лв на тампон.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За мен правилният начин е да си купя оригинален нов тампон.
Полиуретана си има предимства и те не са да работи на усукване. Това е лично мое мнение потвърдено от личният ми опит върху моите коли.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:14 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 954
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Направил съм много машини с полиуретанови тампони, валове и пружини и имам наблючения при къде по-големи натоварвания. За да работи механизма на "усукване" полиуретана (гумата също) трябва да е мек и с подходяща форма. Констуиран правилно, части от тампона работят на огъване и опън, а не на усукване. По принцип повечето фирми предлагащи афтърмаркет полиуретанови тампони по окачването, изтъкват повишената стабилност, поради по-малките деформации, а те идват от по-твърдия еластичен елемент и променената конструкция. Също така изтъкват и по-дългия живот, който пък е следствие, на това, че тампона не се усуква, а се върти (лагерува). Ако не са тези предимства, не биха могли да се продават на високи цени. Всичко това обаче си има и недостатъци, за които се писа по горе.

Пет Май 22, 2015 11:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 25, 2019 6:33 am
Мнения: 6
Автомобил: subaru legacy
Телефон: +359898357751
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
колеги някой ще сподели ли какъв модел е колата че и аз имам такъв проблем на легаси 2004

Сря Юни 05, 2019 7:54 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Svetoslav123 и 19 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор