Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:57 pm



Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
 Рециклиране на горния тампон на двигателя 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
За всички които са решили да си спестят 200лв реших да напиша тази тема подробно с картинки. Понеже мина време и всичко е ОК реших да споделя с вас.
При рязко тръгване или спиране се чуваше едно изскърцване на звук гума - метал или гума - пластмаса (разликата е трудно доловима за ухото). Оказа се горния тампон на двигателя. Дори и да не скърца лесно се проверява състоянието му за около 2 мин. без разглабяне. Отваря се предния капак и с една ръка без много усиля се побутва двигателя напред и назад- трябва да няма луфт- ако има тогава прочетете по надолу. Ако има луфт и си мислите че всичко е наред помолете някой да бута а вие хванете тампона, бъркайки под пластмасовата кутия на входа на смукателите( Air intake chamber) и ще усетите на голямата и/или малката глава луфта. Ето ги стъпките за решаване на проблема:
1. Сваляне на пластмасовата кутия на входа на смукателите вижда се това
Лесно е отново да се направи провека и се види с очи как се е повредил тампона и има луфт


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Сори ама немога да се оправя и да пиша м/у снимките и затова ще пускам нови мнения - модераторите могат да ги саберът ако не е проблем

2. Сваля се тампона и се оглежда- аз правих 2бр. единия на 8г. а другия на малко повече - и двата бяха с повредени малката и голяма глава. Почистват се със спирт и клечки за уши


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
3. Проблема на малката глава, е че се отлепя металната втулка от гумата- получава се луфт, въртене и сърцане от там, а голямата просто се смачква от времето и зора който понася и се получава допълнително луфт. За целта трябва да се извади металната втулка от малката глава и да се почисти


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Май 21, 2015 6:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За под 200лв се взима алуминиев с полиуретанови тампони с цвят по избор :)


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Май 21, 2015 6:49 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
За под 200лв се взима алуминиев с полиуретанови тампони с цвят по избор :)

А ако имаш условията и познанията да го изработиш сам от алуминий и полиуретан, ще ти излезе не повече от 20лв.

Чет Май 21, 2015 7:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ти имаш ли условията? Аз познанията ще ти ги дам във форма на файл.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Чет Май 21, 2015 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 07, 2014 6:39 pm
Мнения: 100
Автомобил: Forester 2.0Х '06 бензин/LPG
Рейтинг: 25
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Тъкмо седнах да довърша темата и гледам вие сте го направили вместо мен- благодаря на помощниците.
Пък и рециклирането с FT-101 излиза (себестойност към 1лв)- това е срамно все пак караме субару.

Чет Май 21, 2015 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Добре е да се знае че с полиуретанови тампони после се получава един недостатък - увеличават се вибрациите вътре в купето.

Пет Май 22, 2015 6:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не само на това място, когато се смени гуменият тампон с полиуретанов идват вибрации.
Тампоните на окачването на диференциала предните големи тампони и задните на двете шпилки също.
Но човек избрал да сложи полиуретан трябва да е наясно с тези неща, а не да слага полиуретан мислейки,
че това е вечният тампон. :)

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 8:16 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
Добре е да се знае че с полиуретанови тампони после се получава един недостатък - увеличават се вибрациите вътре в купето.

1040 написа:
Не само на това място, когато се смени гуменият тампон с полиуретанов идват вибрации.


Зависи от полиуретановия тампон. Ако е по-лесния (стругован) начин направен това наистина е така. Ако е обаче отлят в металната част и конфигурацията и твърдостта му е като на гумения, тогава не би трябвало да има разлика. Естествено когато е отлят, трайността му не е като на стругования, защото тогава работи и на усукване, но е доста по траен от гумения такъв.

Повечето афтърмаркет (ако ли не всички) полиуретанови тампони са струговани от закупен полиуретанов прът, защото не всеки разполага с технологията да лее, а и за всяка отделна част, трябва да разполага с матрица за леене.

Пет Май 22, 2015 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си прав.
Мекият 70 единити отлят във форма не се усуква, понеже при монтажа задължително се слага смазка. Тампона работи само , фокато смазката си върши работата. След това започват скърцания и разбиване на тампона.
Да сложиш мек 70 единици Шор полиуретан без смазка е напълно безмислено упражнение.
В крайна сметка всеки сам си решава какво да сложи дали грес за 20ст , марков алуминиев тампон или направен с подръчни материали в гаража.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 9:29 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Не си прав.
Мекият 70 единити отлят във форма не се усуква, понеже при монтажа задължително се слага смазка. Тампона работи само , фокато смазката си върши работата. След това започват скърцания и разбиване на тампона.

Ако е лят изобщо не му трябва смазка, защото полиуретана залепва за металните части и работи и на усукване, а не превърта. Явно не си запознат с технолигията на леене на полиуретан, защото ако знаеше как става, не би написал горния пост. При леене (лее се директно върху металните части) става като оригиналния, само че вместо гума е полиуретан. А също не е маловажно... полиуретана залепва много по здраво за метала, отколкото гумата.

Пет Май 22, 2015 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм запознат колкото теб вероятно. Тампоните от снимката са ляти. Едните са 70 единици , а другите са 90 единици. Всички тампони са изляти в инструмент с отделител и няма поставени вложки/втулки за да се залепят за тях. Така излятите тампони се мажат с грес за да работят на плъзгане, а не на усукване.
Според теб ако излеем тампона заедно с централната втулка ще е по - добре от колкото ако е смазан и се върти около втулката?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:03 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
1040 написа:
Според теб ако излеем тампона заедно с централната втулка ще е по - добре от колкото ако е смазан и се върти около втулката?

Няма да се върти нито около металната втулка, нито в отвора на "мотовилката", а ще работи на усукване, както е и проектиран оригиналния.

За тези от снимката ти трябва грес, говоря за леене директно върху металните части. Аз мисля, че това е правилния начин и ако трябва да си рециклирам мой тампон, бих го направил точно така...

Пет Май 22, 2015 10:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мисля, че икономически не е изгодно да се прави, освен ако някой чичак не ги лее в гаража за по 5лв на тампон.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 14, 2009 11:37 am
Мнения: 1886
Местоположение: София
Skype: JBLmusic
Автомобил: Impreza3.3 Impreza H6T Subaru SVX
Рейтинг: 622
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За мен правилният начин е да си купя оригинален нов тампон.
Полиуретана си има предимства и те не са да работи на усукване. Това е лично мое мнение потвърдено от личният ми опит върху моите коли.

_________________
1040 Subaru Workshop - Обслужване и поддръжка на Субару.
Тенчо Владев-0896404074

Пет Май 22, 2015 10:14 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 6:36 pm
Мнения: 953
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Направил съм много машини с полиуретанови тампони, валове и пружини и имам наблючения при къде по-големи натоварвания. За да работи механизма на "усукване" полиуретана (гумата също) трябва да е мек и с подходяща форма. Констуиран правилно, части от тампона работят на огъване и опън, а не на усукване. По принцип повечето фирми предлагащи афтърмаркет полиуретанови тампони по окачването, изтъкват повишената стабилност, поради по-малките деформации, а те идват от по-твърдия еластичен елемент и променената конструкция. Също така изтъкват и по-дългия живот, който пък е следствие, на това, че тампона не се усуква, а се върти (лагерува). Ако не са тези предимства, не биха могли да се продават на високи цени. Всичко това обаче си има и недостатъци, за които се писа по горе.

Пет Май 22, 2015 11:19 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Апр 25, 2019 6:33 am
Мнения: 6
Автомобил: subaru legacy
Телефон: +359898357751
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
колеги някой ще сподели ли какъв модел е колата че и аз имам такъв проблем на легаси 2004

Сря Юни 05, 2019 7:54 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 18 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор